TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

4 posters

Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Mafisen fre 19 sep - 11:02

Tuff bortamatch, där vi med en hel del tur gått segrande ur striden de senaste säsongerna.

Fördelen med bortaplan är att motståndarna - förhoppningsvis - spelar lite öppnare. West Ham har, såvitt jag förstår, spelat lite mer anfallsinriktad fotboll hittills, men uttalanden från Allardyce kan tyda på att de kommer prioritera defensiven i morgon kväll.

Min förhoppning är att vi startar med diamanten. Det är inte vad jag tror, men hoppas. Enligt Echo verkar det troligt att Skrtel kommer in istället för Sakho, vilket också är emot mina egna åsikter. Sakho är vår bästa CB, de andra 2 ska få fajtas om den andra platsen.

Jag tycker också att Coutinho behöver bänkas. Han har varit riktigt usel i egentligen alla matcher hittills. Han är ur slag och ser ut att försöka alldeles för mycket, och gör det allt för svårt. Ständiga försök till genombrottspassningar eller egna dribblingsförsök leder till att en massa anfall förstörs. Han har alldeles för dåligt tålamod.

Att jag hoppas på diamanten, beror på att det löser flera problem vi haft. Dels funkar Gerrard bättre ensam längst ner på mitten. Henderson är som bäst nr han får galoppera runt lite överallt och inte behöver tänka så mycket på samarbetet med en mitffältskollega. Dessutom hamnar Sterling i en bättre position, bakom de två anfallarna. Att spela med 2 där fram, gör att Balotelli inte blir så isolerad och lätt att ta bort genom att dubbla upp på.

Denna bild ger en ganska tydlig bid på att vi behöver spela 2 anfallare:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Min  förhoppade (nytt ord) startelva ser ut så här:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Den Rodgers verkar luta emot är denna:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Eller i denna varianten:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Rackse lör 20 sep - 10:30

Är helt i linje med den elva du har valt. Enda punkten jag skulle kunna diskutera angående är väl just mittbackarna där jag skulle inte dra mig ifrån att spela Skrtel om han är fit nog då han känns mer naturlig att spela som högermittback i jämförelse med Lovren.

Fast huvudsaken gällande våra mittbackar är att man bestämmer vilka ska ska vara vårt första backpar så de kan spela ihop sig ordentligt. Oavsett om det har varit Sakho - Skrtel, Sakho - Lovren, Lovren -Skrtel har det hittills varit en hel del missförstånd i en rad situationer som baseras mycket på att de är inte helt i linje med vem som ska göra vad.
Rackse
Rackse

Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 13-09-16

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Mafisen lör 20 sep - 10:55

Ja det håller jag med om. Nu verkar vi ha hittat ett long term ytterbackspar, nu behöver vi kontinuitet i mitten. Det som gör att jag hellre ser Lovren/Skrtel är förutom att jag inte tycker MS är särskilt bra, är att han inte alls spelar på samma sätt som de andra två. Hans första instinkt verkar oftast vara att droppa djupt, helt i motsats till de andra två.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Mafisen lör 20 sep - 16:29

Lucas istället för Lallana och Skrtel som väntat in för Sakho.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Mafisen lör 20 sep - 16:35

Skandalöst dåligt försvarsspel på en fast situation och 1-0 Hammers.

Hört den förut?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Rackse lör 20 sep - 16:51

Sakho påväg in
Rackse
Rackse

Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 13-09-16

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Rackse lör 20 sep - 16:56

STERLING MÅL!!
Rackse
Rackse

Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 13-09-16

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Mafisen lör 20 sep - 21:03

Att jag ens orkade göra en Inför-tråd.

Min slutsats av detta är att vår ikoniska kapten är slut. Finito. Kaputt.

Han bidrar inte till laget med annat än problem. Andra spelare måste hjälpa honom göra sitt jobb och det blir en knock-on effekt i hela laget p g a det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Cliffhanger sön 21 sep - 13:31

Fy fan. Var så fruktansvärt ledsen och förbannad igår. Det är något som är ruttet i laget just nu, sen vet jag inte om allt kan tillskrivas det faktum att vi har en kapten som inte gör sitt defensiva jobb för stunden... Vi har ju liksom ingenting längre! Lyckas inte med något offensivt, dom defensiva spelarna uppträder virrigt för jämnan, Hendo springer utan att få någon som helst utdelning, Mario kommer ingenstans och Mignolet har totalt avstannat i utvecklingen. Deppigt just nu. Vill inte påstå att krisen är total än, men skulle vi ryka i cupen på tisdag (är det väl?) och inte lyckas vinna mot Everton nästa helg så börjar det bli svettigt.

En sista sak innan jag har rantat färdigt är att det finns något väldigt talande i att en 19-åring är den som förväntas bära lagets offensiv när Studge inte är med.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av fotpall sön 21 sep - 20:44

Ja, en 19-åring som dessutom fick spela typ 70 minuter som nån jävla sorts högerwingback eller nåt

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Cliffhanger mån 22 sep - 12:30

Stämmer, och det i sig är ju också ett sjuhelvetes underbetyg till resten av laget.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay Empty Sv: West Ham United - Liverpool FC - Lördag 20/9 18:30 - Viasat Fotboll/HD/Viaplay

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet