TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vem blir det?

+5
Flightcrank
Jimmy_
Niklas J
Mafisen
Philip Rolf
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Vem blir det? Empty Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 10:54

Arsenal har värvat Podolski,
Chelsea har värvat Marko Marin,

Vem fan ska vi värva?

Jag vill ha Kagawa, De Jong, Munain.

Max 40 millar där. Pund.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 11:01

De Telegraaf rapporterar att vi kontaktat de Jongs klubb och han var ju på tapeten redan i januari.

Muniain tror jag blir för dyr, men ett bud kan man alltid lägga.

Kagawa rapporteras av folk på twitter att han kommer gå till United. Tråkigt om det är så.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 11:08

De Jong vore ju bra, men en striker är inte prio ett för mig.

Munain kan ju inte va så dyr efter att ha spelat 2 matcher mot United.
Visst, han har varit en supertalang länge, men typ 12-16 miljoner max.

Kagawa är skitskitbra, får absolut inte gå till någon annan än oss.
Men har inte hört att vi haft snack med honom eller så. Fan.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 11:25

Är tämligen säker på att vi får se en ytterback och en rak ersättare till Kuyt/Maxi och sen inte speciellt mycket mera.

Så länge Downing inte är första valet och får mera specifika uppgifter vad han skall göra i sista tredjedelen tror jag han kommer lyfta sig och fungera bättre som en rotationsspelare.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Jimmy_ tis 1 maj - 13:31

Jag tycker att Luuk De Jong och Younes Belhanda ser intressanta ut och det känns som helt klart realistiska targets. Visst, får man drömma sig lite längre bort skulle jag väl inte ha något emot att rota lite bland Bilbaostjärnorna också men jag skulle vara nöjd med de två förstnämnda.
Jimmy_
Jimmy_

Antal inlägg : 27
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 13:40

Jimmy_ skrev:Jag tycker att Luuk De Jong och Younes Belhanda ser intressanta ut och det känns som helt klart realistiska targets. Visst, får man drömma sig lite längre bort skulle jag väl inte ha något emot att rota lite bland Bilbaostjärnorna också men jag skulle vara nöjd med de två förstnämnda.

Belhanda har jag inte sett så mycket av att jag ska uttala mig.

Luuk De Jong har jag faktiskt sett väldigt mycket av, fruktansvärt lik Llorente i spelstilen.

Munain SKA INTE VARA SÅ DYR SOM ALLA TROR. Får spel att en spelare kan gå från 6-8m £ till 15-30m £ över en säsong.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 13:49

Den här Munain , hur bra är han? Känns det inte lite som att många av Bilbao spelarna faktiskt stannar i klubben istället för att flytta? Jag menar, de har ju faktiskt något på gång.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 14:40

Läste lite om Olivier Giroud och att det var honom som de kollade på istället för Belhanda. Han påstås ju ha en klausul som inte är i närheten av de 50 miljoner som de värderar honom till, den ska ligga närmare 15.
Jag följer inte den franska ligan speciellt noga men det lilla jag sett av dessa två har varit bra.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 16:14

Dalglish och Clarke ska ha kollat på Susaeta (eller hur det stavas) i Bilbao också, säger twitterkällor, tror det var FreddieBoswell 7.

Vet ingenting om honom.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 16:15

Enkelt att bara slänga in namn till höger och vänster från lag de varit och tittat på.

Frågan är hur stor impact en sådan spelare har om han kommer till oss? Vi behöver någon som gör oss bättre, inte någon som blir bättre genom att spela hos oss.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 16:53

Niklas J skrev:Enkelt att bara slänga in namn till höger och vänster från lag de varit och tittat på.

Frågan är hur stor impact en sådan spelare har om han kommer till oss? Vi behöver någon som gör oss bättre, inte någon som blir bättre genom att spela hos oss.

Jag håller nog med, vi behöver en monstervärvning, inte 4 halvdanna.

1 STOR värvning. (Ytter)
1 bra scout värvning, (Belhanda osv.)
1 KANSKE en truppspelare.
1 En striker som vet hur man sätter bollen i mål, OBS se nummer 1 kanske.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 16:57

Tycker inte att Adam håller måttet, vilket jag var tydlig med redan när det började ryktas om honom. Därför hoppas jag att det kommer in en ny speluppläggare, en Alsonsotyp. Henderson är en framtida spelare i den positionen men han är tyvärr inte riktigt mogen ännu.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 17:01

Flightcrank skrev:Tycker inte att Adam håller måttet, vilket jag var tydlig med redan när det började ryktas om honom. Därför hoppas jag att det kommer in en ny speluppläggare, en Alsonsotyp. Henderson är en framtida spelare i den positionen men han är tyvärr inte riktigt mogen ännu.

Alltså jag vettefasiken, jag diggade Adam i Blackpool, satte alla straffar, sjuka hörnor och frisparkar, men i Pool var han fan riktigt seg.
Nä, tråkigt men givetvis håller han inte för oss. Synd att han är skadad, kmr aldrig säljas, såvida han inte blir tillbakaköpt av Blackpool.

:suspect:
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 17:36

Går blackpool upp igen så är det naturligtvis möjligt att han går dit igen, annars kan nog Sunderland eller nån annan nykomling vara sugen. Han var bra i bp men redan där såg man brister i defensiven och problem när han pressades.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 17:38

Går blackpool upp igen så är det naturligtvis möjligt att han går dit igen, annars kan nog Sunderland eller nån annan nykomling vara sugen. Han var bra i bp men redan där såg man brister i defensiven och problem när han pressades.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 20:59

Niklas J skrev:Enkelt att bara slänga in namn till höger och vänster från lag de varit och tittat på.

Frågan är hur stor impact en sådan spelare har om han kommer till oss? Vi behöver någon som gör oss bättre, inte någon som blir bättre genom att spela hos oss.

Jo, jag håller nog med. Det står klart att vi måste tillföra förstaelvan tre starka namn som lyfter oss ganska rejält.

Men vete fan vilka namn det skulle vara.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 5:13

Tänker såhär;

Downing är en typisk spelare som bör ha blivit bättre av att spela hos oss (Likt Arteta, Valencia etc.)
men nu har det inte blivit så. Men jag tror nog det löser sig.

Problemet enligt mig är att vi har för få smarta spelare (Gerrard, Henderson och Lucas är väl de jag kommer på) vilket gör att de som kommer även behöver ha hjärna. Missförstå mig rätt här, Suarez är våran tekniskt bästa spelare men speciellt smart är han inte, en miljon felbeslut och lite för ofta ganska egoistiskt agerande hjälper inte laget. Carroll skulle kunnat varit smart då han faktiskt är bra på att ta en löpning och välja placering i förhållande till bollen och vad lagkamraterna gör men.... När han väl tagit sitt beslut och något oföryutsätt händer, ja då ändrar han sig inte förens hela laget börjar om. Han står där han står och är rätt nöjd med det.... Inte så smart.

Nae, skall de spelas boll så skall det spelas boll. En spelare till likt Suarez kommer aldrig gå, för många kockar.
tror fortfarande att det enklaste ''bara'' är att ersätta Maxi och Kuyt och sen är vi kompletta.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 5:14

En högoddsare är annars att man på något vänster faktiskt ersätter Maxi med Joe Cole även om det är osannolikt.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank ons 2 maj - 5:45

Niklas J skrev:En högoddsare är annars att man på något vänster faktiskt ersätter Maxi med Joe Cole även om det är osannolikt.
Vilket mardrömsscenario!
Jag gillade Joe när han lirade för Chelsea och han var alltid en spelare som jag ville ha till Liverpool men det funkade bara inte. Han är precis som Downing i grund och botten en bra spelare men han får det inte att lossna i LFC.
Downing blixtrar till lite då och då och kan nog fortfarande ha chans att lyckas, igår var han dock oroväckande iskall.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 5:56

Joe Cole kunnde ju tyvärr varit skillnaden i år om man ser vad vi behövt och hur han presterat i Frankrike.
kanske ett bevis på att man inte bara kan skriva av någon, men han har ju nu ett val att göra.

För att stanna i Lille krävs en lönesänknig. Han är troligtvis inte önskvärd här och han vill troligtvis inte spela i en annan engelsk klubb. Så vi får se vad som händer. Men fallet Joe Cole är troligtvis inte över.

Spagettimannen är ju ett annan fall som inte har något slut.
Här lär han ju inte spela i alla fall.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Niklas J ons 2 maj - 7:39

Problemet med Adam är ju att han inte skall spela samtidigt som Gerrard, utan när Gerrard inte kan spela.

Adam som släpande anfallare tror jag på, det var så han lirades i Blackpool. Han har faktiskt inte så dålig på huvudet, han har rätt bra bollkontroll men det är det defensiva ansvaret i kombination med en oklar roll som stjälper honom tycker jag. Vad är det man säger... han borde inte ha så stor frihet i sitt spel utan mera tydliga instruktioner, samma med Downing och jag tror man lärt sig något här.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Apanpapan ons 2 maj - 13:53

Drar öronen åt mig när det pratas om alla dessa one season wonders,Giroud Belhana Munain med mera...Lägga dyra pengar på en spelare som inte leverarat mer än EN säsong är inte optimalt.Glöm aldrig James Beattie när han slog igenom.Då vill alla ha honom,hur skit var han inte?

Men vilka kan vara rimliga samt skulle spetsa till Liverpool?

En högerytter skulle jag inte ha något emot att se och då kan man väl tänka sig Adam Johnson från shitty.Frågan är väl om shitty vill sälja till oss?

Central mittfältare skulle jag kunna tänka mig så att triangel Lucas-Ny samt Gerrard som spets.Finns flera intressant men om man ska gå efter att de ska ha levererat i minst 2 säsonger så borde Javier Martinez(Bilbao) Javi Garcia (Benfica) Mouthino(Porto) vara bra nog.Eller varför inte ärkegrisen Van Bommel för en säsong.Han gör alltid ett nyttigt jobb.

En vänsterback?Enrique tycker jag tappade under perioder och offensivt har jag mer att önska.

Anfallare?Ja det beror väl på vilka som lämnar.Försvinner Kuyt samt Bellamy har sina kroniska knäproblem så kan det behövas,annars står vi där med två anfallare som kan ibland drälla med diciplinen.Suarez biter kanske någon och Carrrol slåss på fyllan.Då är vi vips ner på noll.En hårt arbetande löpstark tung att möta,Fletcher i Wolves eller Dempsey i Fulham eller varför inte Asamoah Gyan som är utlånad av Sunderland.

Dessa positioner behöver spetsas till.Sen om någon akademispelare eller truppspelare tillkommer det får vara så.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av PiTeRaQ ons 2 maj - 18:19

Vi är nog tvungna att chansa med spelare då "Top Notch" spelarna inte lär dyka upp hos oss, MEN vi fick ju Suarez så några guldkorn hoppas jag allt på att vi kan hitta!

Problemet är att om ryktena stämmer att vi försöker bli av med Suarez pga "Evragate" etc så vore det VÄLDIGT tråkigt för oss som lag rent spelmässigt.
Vi behöver klass.....

Om inte FSG fixar fram deg så lär det dröja innan vi kommer baka dom goaste bullarna igen!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Flightcrank ons 2 maj - 18:45

PiTeRaQ skrev:Vi är nog tvungna att chansa med spelare då "Top Notch" spelarna inte lär dyka upp hos oss, MEN vi fick ju Suarez så några guldkorn hoppas jag allt på att vi kan hitta!
Grejen är ju bara den att Suarez inte heller var a sure thing. Han hade ett rykte om sig att vara oberäknelig, odisciplinerad och lätt på foten (pun intended). Att värva från den holländska ligan är alltid lurigt och de flesta lagen har gått på tillräckligt många minor där för att tänka efter några gånger extra innan de värvar därifrån. Speciellt till den summan som vi betalade. Den här gång gick det bra och det är jag glad för.

När det gäller Suarez och rykten så snackas det väl mest om PSG och dem är jag inte speciellt orolig för. Visst de kan betala bra och de kommer att lira CL men samtidigt så är Frankrike ett steg neråt i karriären och Suarez har nog hamnat i ett läge där han antingen ska ta ett steg upp eller vara lojal och stanna. De enda som jag ser som rimliga köpare är Real men frågan är om han skulle vara deras förstaval.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av PiTeRaQ ons 2 maj - 19:10

Flightcrank // Du har så rätt att det är en risk man tar när det gäller spelare från holländska ligan men det gäller väl övriga ligor också? Lex Schevschenko Lex Morientes etc.. För vår del räcker det att byta klubb så halveras spelaren lex Downing, Adam etc Very Happy..

Tror det är flera än PSG och Real som är sugna på Suarez faktiskt som mycket väl skulle kunna vara rimliga.. Han skulle faktiskt platsa i dom flesta lagen.

Hur som helst så sitter vi illa till när det gäller dom största spelarna då FSG (så vitt jag vet) inte är intresserade av högt betalda "legospelare" typ Tevez etc.. Därav bör vi verkligen vända upp och ner på alla ligor vi kan för att hitta "dom där" vi behöver för att få en enhet som jobbar för varandra.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vem blir det? Empty Sv: Vem blir det?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet