TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Viaplay - bredbandsbolaget!

5 posters

Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 17 aug - 12:51

Okej, la upp denna i West Brom-matchen men tänkte uppmärksamma er i en ny tråd också. Detta gäller för er som är bredbandsbolaget, oklart vad som gäller för Com Hem-kunder etc. I alla fall, ring deras kundservice så kan man få rabattkoder på Viaplay (gäller 10 matcher innan man måste fixa ny kod) helt gratis om man är viasat-kund hos dem. Sedan reggar man ett konto på Viaplay och anger sitt kortnummer och dyl och sedan hyr man ett Viaplay event. Lägger upp manualen (hur man går tillväga) jag fick av han på chatten här:

• 1. Logga in på Viaplay för att använda din rabattkod. Välj den match du vill se och tryck "Spela"

• 2. Därefter klickar du på "Hyr detta event"

• 3. Här behöver du logga in - skapa ett nytt konto om du inte redan är kund hos Viaplay. Du behöver fylla i betaluppgifter för att möjliggöra andra slags köp. Men kom ihåg att alltid fylla i rabattkoden när du vill titta på en ny match! Annars debiteras kortet.

• 4. Fyll i din rabattkod i den vita rutan och tryck på "inlösen". När du gjort detta skall priset uppdateras till 0:-. Tryck därefter på "Bekräfta Köp" (undvik att "Bekräfta köp" om din rabatt ej uppdaterats eftersom du då kommer att debiteras)

• 5. Nu kan du se din Premier League match helt utan kostnad

• Obs! Om du glömmer att fylla i din rabattkod, väljer att köpa ett Viaplay-paket eller göra ett annat köp än en Premier League match, så kommer ditt kontokort att debiteras. Din rabattkod är värd 10 st Premier League matcher á 129:-.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av PiTeRaQ fre 17 aug - 17:42

Jag hade en kod för detta också så jag såg hela förra årets matcher, betala inte en spänn för en hel säsong med LFC ! Kändes helt ok =)
Synd att koden är utgången nu bara och omöjligt att få tag i en ny..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 16 nov - 2:24

Jag är tillbaka i Sverige ett tag och fattar inte riktigt grejen med Viasat. Bor hos farsan för tillfället och han har basic Viasat: Sport, Fotboll etc. Så det betyder att de visar INGEN match lördag klockan 16.00??

Har läst lite att det gäller andra länder också? Kan någon förklara? Kan man uppgradera?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Cliffhanger fre 16 nov - 7:59

Bill Shankly is Legend skrev:Jag är tillbaka i Sverige ett tag och fattar inte riktigt grejen med Viasat. Bor hos farsan för tillfället och han har basic Viasat: Sport, Fotboll etc. Så det betyder att de visar INGEN match lördag klockan 16.00??

Har läst lite att det gäller andra länder också? Kan någon förklara? Kan man uppgradera?

Är han parabolkund? Fram till förra helgen så hade inte parabolkunderna tillgång till några matcher alls kl 16 på lördagar. Nu har dock Viasat förhandlat fram så att dom får visa EN match den tiden (den på Viasat Fotboll). Vi som har Viasat utan parabol har dock tillgång till två matcher på lördagar (till skillnad från tidigare i höstas då vi bara fick se en match). Det går inte att uppgradera så att du får tillgång till fler matcher, så vitt jag vet. Det handlar om bestämmelser från högsta ort, nämligen Sky och PL. Hoppas att du fick lite klarhet i den här soppan.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 16 nov - 13:04

Tack Cliff! Nä han har digitalbox, så det borde bli en match på den tiden. Tydligen visar de Chelsea på lördag. Ingen Liverpool alltså.

Hur jävla sjukt är det? Ursäkta men vem fan håller på Chelsea? Liverpool och Arsenal (United också) har flest fans med marginal i Sverige, vad fan visar de Chelsea för då? Man blir ju så arg.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Cliffhanger fre 16 nov - 15:29

Bill Shankly is Legend skrev:Tack Cliff! Nä han har digitalbox, så det borde bli en match på den tiden. Tydligen visar de Chelsea på lördag. Ingen Liverpool alltså.

Hur jävla sjukt är det? Ursäkta men vem fan håller på Chelsea? Liverpool och Arsenal (United också) har flest fans med marginal i Sverige, vad fan visar de Chelsea för då? Man blir ju så arg.

Vet inte om du missuppfattade mig eller om jag uttryckte mig oklart, men om han har digitalbox så har han alltså tillgång till två matcher klockan 16 på lördagarna nuförtiden. Och imorrn visas vår match på Viasat Sport, så med andra ord så har både du och han tillgång till matchen cheers.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 16 nov - 15:37

Sorry, det var jag som missuppfattade. Du förklarade på ett bra sätt, är lite trögfattad och irriterad idag hehe.

Ja det var ju tur för dem på Viasat. Wink
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 18 nov - 18:56

Hmm de visade Liverpool på Viasat Sport och den kanalen har vi men under matchen kom det upp "Du måste uppgradera för att se kanalen".

Så det kanske bara är 1 match kl 16.00 fortfarande?

Fick kolla på en fulstream men som tur är visar de repriser.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Cliffhanger sön 18 nov - 19:23

Bill Shankly is Legend skrev:Hmm de visade Liverpool på Viasat Sport och den kanalen har vi men under matchen kom det upp "Du måste uppgradera för att se kanalen".

Så det kanske bara är 1 match kl 16.00 fortfarande?

Fick kolla på en fulstream men som tur är visar de repriser.

Hm, märkligt. Jag såg hela matchen på Viasat Sport och det var inga problem. Dom har sagt att dom ska köra två matcher framöver, så då tror jag på det.

Kanske ska testa att göra en kanalsökning för att kolla om kanalen behöver uppdateras på något sätt? Ibland kan det lösa problemet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 18 nov - 19:27

Tror det är någon form av blockering eftersom kanalen funkar bra både före och efter matchen. Ska nog ta och ringa dem och kolla.

Tack för infon Cliff.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Mafisen sön 18 nov - 19:58

Har ni egen parabol eller kabel/ip- tv?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 18 nov - 20:56

Inte helt säker men jag tror på det senare alternativet. Ska kolla upp det. Smile
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Viaplay - bredbandsbolaget! Empty Sv: Viaplay - bredbandsbolaget!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet