TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

+4
Cliffhanger
Philip Rolf
Bill Shankly is Legend
Mafisen
8 posters

Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Mafisen ons 23 okt - 8:14

Ytterligare en cupfinal. Tre poäng hemma är ett måste, så är det bara.

Som vanligt är mina förhoppningar små och mina farhågor stora.

Är Coutinho tillbaka? Hur formeras mittfältet nu när Lucas är tillbaka? Vilken formation får vi se? Fortsätter Rodgers med 3-4-1-2?

Slipper vi Bosse Petersson i studion?

Bara att hoppas att deras resultat mot United gör att vi är medvetna om hotet de utgör. Vi måste stå på alla tår, med fullt fokus.

Det känns som vi inte spelat så bra än så länge, ändå är vi med där uppe. Ibland kan jag inte bestämma mig för om jag ska vara orolig för att spelet inte klickat kontinuerligt 8 matcher in på säsongen eller om jag ska se framtiden an med tillförsikt, just med tanke på att jag sett oss vara så mycket bättre och vet vad vi har för högstanivå.

Har läst lite förklaringar till varför vi inte kommit igång än. En är att man lagt upp träningen på ett annat sätt under sommaren. Att man tränat ner kropparna hårdare, för att vara starka när andra börjar gå på knäna.

Det finns sparkapital i spelkvaliteten (håller ni med eller tror ni vi inte är bättre?), låt oss hoppas att det börjar synas på lördag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 23 okt - 20:58

Ligger man 3:a i ligan och inte spelat fantastiskt så är det sjukt bra! Kan man få resultat med sig utan underbar fotboll så kan det bara vara positivt. Som tidigare under Brendan så kommer vi vara generellt bäst fysiskt från Februari framåt. Är vi med topp-4-striden då så har vi alla chanser att nå en CL-plats.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Philip Rolf tor 24 okt - 16:19

Jag har skrivit det ett par ggr på 2 år. Vi har inte haft en sån 6-7 segrar irad som många andra lag har. Det eftersöker jag markant.
Coutinho ska va spelklar till Arsenal enligt de bra på twitter, men 20 min på lördag är nog ett måste då.

Moses ska bort som spelfördelare och tillbaka till kanten.

Lucas Gerrard bakåt har fungerat "bra". Allen in framför dom och Hendo på kanten.

-------------- Mignolet

Johnson---Vem som--Vem som---Vem som


------- Lucas ------- Steven

-------------Allen

-- Hendo/Moses - Sturre - Surre

Men förmodligen går Hendo in på Allen poss och Moses på Hendos.

En som inte får spela från start är Sterling.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Cliffhanger fre 25 okt - 9:56

Ska bli intressant att se om vi håller fast i trebackslinjen.

Enrique missar matchen, vilket gör att Aly troligen får starta igen. Jag upptäckte att många var missnöjda med honom senast, och jag förstår inte riktigt varför. Det andra målet får han ta på sig till viss del, men i det stora hela så tycker jag han var klart godkänd. Solid i defensiven och dessutom hittade han många fina ytor offensivt i andra. Slog väl bland annat inlägget till Suarez när han drämde bollen i ribban.

Roffe, tror tyvärr inte att vi får se något alls av Cou imorrn. Att döma av det Buck sa på sin presser så verkar han inte vara redo för comeback ännu.

Den här matchen känns mer än lite läskig. WBA var oerhört bra mot United och Arsenal, och ska vi få med oss några pinnar alls imorrn gäller det sannerligen att vara på tårna. Berahino är en otäck liten rackare, och Amalfitano är i min bok alldeles för bra för att spela i ett mittenlag som WBA. Och Jonas Olsson brukar ha en ful förmåga att spela väldigt bra mot oss.

Behöver jag påminna hur det såg ut på Anfield förra säsongen när vi mötte dom? Vi tryckte på och tryckte på, men så fick dom en billig hörna som dom lyckades näta på. Och så kontrade Lukaku in tvåan. Det är så förbannat viktigt att vi lyckas sätta dom lägen vi får i den här matchen, annars är risken att det blir samma historia som förra säsongen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Mafisen lör 26 okt - 4:25

Dagens startelva ska visst se ut så här:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av jägarn lör 26 okt - 8:22

Mafisen skrev:Dagens startelva ska visst se ut så här:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Funkar inte för mig, lägg gärna ut elvan här.

Glöm inte bort Steve Clarke som förmodligen är ligans mest underskattade tränare, att West Brom gör minst 1 mål på en fast situation och vi inte gör något ser jag som en självklarhet, och då spelare det ingen roll hur många mittbackar vi spelar med.

Att Lucas, Gerrard och Henderson ska spela centralt måste ske, annars kommer vi bli helt överkörda där.

Missar större delen av matchen på grund av ett kalas.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av fotpall lör 26 okt - 15:05

Nu börjar jag gilla det jag ser. Det är mer 3-backslinje än 5-backslinje. Mittfältstriangeln är vänd och Lucas får ägna sig åt att städa och fördela bollar i tidigt skede. Både Henderson och Gerrard får gå fram lite mer och tillåts framförallt pressa högre så vi slipper att enbart ägna oss åt kontringar.

Innermittfältet gör en mycket bra första halvlek och Cissokho är inte lika trubbig som förra matchen. Suarez behöver jag inte kommentera.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av PiTeRaQ lör 26 okt - 17:50

Typiskt att man före match ändrat i sitt fantasylag, kaptensbindeln fick Özil istället för Suarez (då vi brukar ha problem med West Brom).. Som om det inte räckte att man starta ligan 2-3 matcher senare än alla andra =) med mer än 100 poäng att ta igen.

Glädjer mig mer åt matchen och resultatet. Hoppas verkligen inte att dom slutar spela fram varandra (SaS) för idag såg man hur Sturridge letade efter sitt mål. Han tog frispark, sköt istället för att spela fram och verkade lagom road av att hans målform inte var lika giftig. Skönt att han fick sätta dagens kyligaste i alla fall! Cool 
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av jägarn lör 26 okt - 17:54

Matchen visas i repris 22:20, jag är där..Smile
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av jägarn lör 26 okt - 22:05

Några reflektioner efter matchen:

- Hur vissa tränare resonerar när de spelare med två anfallare på Anfield är för mig en gåta?

- Sakho är fortsatt ruskigt stabil, mycket bra på fötterna också. Har alltså förankrat Agger på bänken, rätt överaskad över detta.

- Cissokho gör en helt ok match, konkurransen på den positionen kommer att vara positiv framöver.

- Lucas är stabil personifierad, åtminstone idag så var Gerrard betydligt offensivare än vi normalt ser honom nuförtiden och tog flera initiativ.

- Henderson slutprodukt är inte alltid den bästa men han slit och löpningar är en dag som denna ovärderlig för lagets prestation.

- Suarez är ren och skär klass men frågan är om inte Sturridge lopp var det snyggaste målet? Hur kommer SAS att spela nästa helg?

- Enda smolket i bägaren är väl att Johnson inte är helt återställd och att Kelly ser fortsatt matchotränad ut.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av fotpall sön 27 okt - 6:39

Jag tror faktiskt att Allen tillslut kan bidra med nästan allt slit och alla löpningar som Henderson tar men med en bättre slutprodukt.

Dessutom tror jag det kan lossna för Henderson också med lite tur. I slutet av förra säsongen kom han ju in i ett litet stim och hängde ett par stycken. Han har definitivt förmågan att kunna producera lite mer framåt.

Men jag undrar faktiskt om han inte är på väg att bli lite, lite överskattad i Liverpoolkretsar. Jag skulle inte alls bli förvånad om Allen snart förpassar honom till bänken.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Mafisen sön 27 okt - 7:34

jägarn

Håller med om allt du säger. Ska skriva in elvan manuellt nästa gång. Han har alltid rätt den där twittersnubben.

Jag tycker Henderson är viktig för laget, för med sitt slit får övriga spelare som Gerrard, etc mer frihet att spela fotboll.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Apanpapan sön 27 okt - 8:32

Folk vill in med Cou och ut med Hendo inför Arsenalmatchen?!?!? Hur tänker folk där?!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Mafisen sön 27 okt - 9:13

Det är ju då vi verkligen behöver Hendersons löpstyrka och press.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Philip Rolf mån 28 okt - 7:26

Skönt att Migge fick göra ett par räddningar.

Tror Henderson är ganska cementerad i framtida matcher. Bara han och Migge som spelat alla sekunder då Gerrard blev utbytt senast.
Att Agger inte ens får komma in oroar mig. Sakho är ung och väldigt bra, förmodligen bara bättre och bättre för varje månad som går.
Skrtel spelar bra och räddar oss t o m ibland istället för att göra bort sig.

Enda platsen jag hade sett honom kunnat ta är Cissokhos/Enrique.

Bra spelad match, älskar när vi spelar pressfotboll och lyckas.
Suarez krigar på hela jävla matchen tillsammans med Hendo.

Och då är inte ens Coutinho tillbaka.

Samma elva mot Arsenal som inte har Flamini tillgänglig.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Cliffhanger mån 28 okt - 9:52

Tillägg, Roffe: Arteta drog på sig ett rött mot CP vilket gör att han är avstängd mot oss. Dom står alltså utan defensiv fältare för stunden, vilket kan vara ett argument till att unleasha the Coutinho från start. Han brukar kunna hitta fina ytor bakom motståndarnas mittfält/framför motståndarnas mittbackar. Den ytan kan förvisso både Suarez och Studge också hitta, vilket är ett argument för att hålla Cou på bänken. En sak är dock helt självklar, och det är att Hendo ska starta. Hans presspel mot WBA var helt superbt. Är det så att han startar på bekostnad av Cou så är det så. Ser faktiskt inte hur vi ska kunna slå Arsenal utan Hendo. Det behövs en jobbig jävel på mittfältet som har i uppgift att störa Arsenals dito högt upp i planen.

Tycker vi höll hög klass matchen igenom i lördags. Det var väl egentligen aldrig något snack om saken vilka som var det bättre laget.

Studge är så ofantligt bra. Kom inte upp i någon högre klass spelmässigt, men då drar han fram ett drömmål ur rockärmen (som en Torres under storhetsperioden). Det tyder på kvalitet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Philip Rolf mån 28 okt - 10:56

Tack, ja då bör väl dom formera ett mittfält av?

Rosicky, Ramsey och dra ner Wilshere.

Det borde vi kunna vinna med Lucas Gerrard och Hendo.
Däremot tror jag vi förlorar rätt mkt om vi kör pressspel. Dom är helt fantastiska på att spela sig ur situationer.

Jag tror på att kontrollera matchen, hårda bataljer i varje närkamp, ha Lucas som en igel på tysken och låta Suarez, Sturridge försöka sig på att göra mål.

Ska bli en kul match Smile
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av fotpall mån 28 okt - 15:02

Naeejjjj. Arteta är avstängd i ligacupen mot Chelsea väl?
Hoppas han får spela. Han är ofarlig Smile

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Cliffhanger mån 28 okt - 15:18

fotpall skrev:Naeejjjj. Arteta är avstängd i ligacupen mot Chelsea väl?
Hoppas han får spela. Han är ofarlig Smile
Han fick ju rött direkt? Då ska det ju vara tre matchers avstängning. Fast det kanske inte gäller vid målchansutvisningar förresten...?

Haha, ska jag vara ärlig så ser jag inte heller hans storhet riktigt. Men han fyller ju en viktig position på Arsenals mittfält då han är den ende (när Flamini inte lirar) som har ett renodlat defensivt ansvar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream Empty Sv: Liverpool FC- West Bromwich Albion - lördag 26/10 16.00 - Viasat Fotboll HD/Viaplay/Fulstream

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet