TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

+11
Mattis-8
mattyb
Bill Shankly is Legend
IzzyDizzy
Philip Rolf
A-Field
Daniel N'Grogg (D.23)
PiTeRaQ
Apanpapan
Synthpoparen
Flightcrank
15 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Flightcrank sön 19 aug - 19:22

Vi glömmer katastrofen mot WBA och blickar framåt. Vad tror ni om denna "träningsmatch", ja för så får man nog se det. Räknar med att vi får se ett nytt anfall med Assaidi på en kant och Suarez på en annan kanske med Carroll i mitten. Borini kan naturligtvis starta han med men det känns som att Buck måste testa något nytt inför den här matchen för att få bukt på vad som fungerar och vad som inte fungerar.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen sön 19 aug - 19:49

Personligen hoppas jag på trion Suarez - Borini - Assaidi på topp.

Vill helt enkelt se Borini centralt och hur Suarez fungerar på en kant samtidigt som vi fortfarande försöker spela fotboll längs med marken och dessa tre tillsammans låter som tre kvicka och snabba anfallare som borde kunna skapa en hel del tillsammans.

I övrigt hoppas jag nog på att Gerrard vilas för han såg verkligen tung och trött ut senast och att istället Henderson får chansen från start.

Skulle också gärna se Coates - Kelly som mittbackspar och i övrigt "ordinarie lag". Spelare som Agger, Skrtel och Gerrard behöver nog vilas om vi skall ha minsta chans att stå emot City. Eventuellt även Lucas kanske borde vilas i denna match, men där tror jag mer att han behöver matcher för att komma upp i rätt tempo igen.

Det skulle då innebära:

Reina
GJ - Coates - Kelly - Enrique

Lucas - Henderson - Allen

Suarez - Borini - Assaidi

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Apanpapan sön 19 aug - 20:08

Shelvey istället för Henderson och Agger bredvid Coates eftersom han är avständ mot shitty.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av PiTeRaQ sön 19 aug - 20:47

Borini sprang ju och sökte passningar på djupet gång på gång mot WBA där han kanske skulle vänt upp och mött bollen och skarvat vidare men nej han skulle ha den på djupet varje gång och pga det blev han ganska avskärmad från själva spelet. Så uppfattade jag det som iaf.
Jag tror däremot att när han hittar sin plats så lossnar det mesta!
Vill se Henderson Allen och Shelvey mot Hearts.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 19 aug - 21:04

Det är av den anledningen (som du nämner Piteraq) som jag ser Borini som en mer naturlig nia. En som går i djupet och så spelar Suarez på en kant bakom och med lite friare roll. Därför blir det viktigt att ytterbackarna fyller på i anfallet för att kunna ge våra ytteranfallare mer fria roller.

Jag tror en startelva likt:

Reina
Kelly - Skrtel - Coates - Jack Robinson
Allen - Henderson - Shelvey
Suarez - Borini - Assaidi

Men vi behöver helt klart mer bredd i anfallet. Tror också att vi kommer vila Enrique (som kommer behövas mot City) samt att Gerrard och Lucas kommer få vilas inför den matchen.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Apanpapan mån 20 aug - 4:53

Ja Gerrard bör börja på bänken och där kan han stanna tills han visar lite jävlar anamma.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen mån 20 aug - 7:29

Personligen har jag aldrig riktigt sett storheten i Shelvey, men han har kanske slipat bort sin kantighet som fotbollsspelare samt börjat inse att man inte kan toksatsa in i varje situation.

Dock undrar jag ju lite hur han skall klara av Rodgers smånätta spel och inte lockas slå den lite längre och avgörande bollen för tidigt. Killen har en härlig inställning och vågar ta för sig till skillnad från vissa andra spelare, men frågan är om han inte ibland "tar för sig mer än vad han har kunskap för".

Å andra sida skall det väl mot ett motstånd mot Hearts inte spela någon större roll om Shelvey eller Lucas spelas från start det bara skall bli seger i alla fall så det kanske är lika bra att låta brassen vila med tanke på kommande matcher.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Flightcrank mån 20 aug - 10:01

När jag ser Shelvey så ser jag en ung Gerrard, han var allt annat än slipad i sitt närkampsspel som ung och kunde vara frustrerande att se men han vågade hela tiden. Det är just att Shelvey, precis som Gerrard, vågar slå en lite svårare boll eller satsa fullt i en tackling som gör att jag är övertygad om att han kommer att blomma ut för Henderson. Om man inte vågar satsa så kommer man heller aldrig att lära sig.
Med inköpet av Allen så lär Henderson dessutom ha hamnat längre ifrån en startelva då de är relativt lika i sitt spel.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Apanpapan mån 20 aug - 10:16

Håller med dig om jämförelsen Gerrard-Shelvey.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field mån 20 aug - 18:56

Personligen ser jag allt i Shelvey för en framtida toppspelare, kanske världsspelare. Han har bra teknik, är inte rädd för att göra bort sig och framförallt en jävla vilja och vinnarskalle. Polerad kommer han att bli när han har spelat lite fler matcher och vuxit i kostymen.

När det gäller Henderson ser jag samma sak, med ett undantag.
Där Shelvey vågar spela lite svårare och smälla på i en närkamp så gör Henderson tvärtom. Han är väldigt försiktig och spelar helst en enkel boll till en medspelare. Rädslan för att göra bort sig är påtaglig och kan Rodgers få Henderson att släppa på just det tror jag att han kan bli riktigt bra.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 21 aug - 8:28

A-Field skrev:Personligen ser jag allt i Shelvey för en framtida toppspelare, kanske världsspelare. Han har bra teknik, är inte rädd för att göra bort sig och framförallt en jävla vilja och vinnarskalle. Polerad kommer han att bli när han har spelat lite fler matcher och vuxit i kostymen.

När det gäller Henderson ser jag samma sak, med ett undantag.
Där Shelvey vågar spela lite svårare och smälla på i en närkamp så gör Henderson tvärtom. Han är väldigt försiktig och spelar helst en enkel boll till en medspelare. Rädslan för att göra bort sig är påtaglig och kan Rodgers få Henderson att släppa på just det tror jag att han kan bli riktigt bra.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Flightcrank ons 22 aug - 7:51

Johnson, Skrtel, Enrique, Gerrard och Suarez stannar tydligen hemma.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen ons 22 aug - 7:55

Alright om det stämmer spricker ju min förhoppning om att få se Suarez på en kant då.

Lite lurt att Skrtel lämnas hemma för jag tycker nog det varit bättre om amn inte tagit med Agger istället.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 22 aug - 8:47

Varför? Agger ska ju ändå inte spela på söndag?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Flightcrank ons 22 aug - 9:57

Fan va surt det hade varit med skador på nyckelspelare i en match mot Hearts. Hoppas på Carra och Coates från start så att vi inte riskerar något med Daniel. Carroll på topp borde vara givet det finns nog en chans att Sterling får några minuter på slutet också (förutsatt att det blir Borini och Downing på kanterna). Hade dock varit lite intressant med Borini i mitten med Sterling och Downing på kanterna.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen ons 22 aug - 10:51

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Varför? Agger ska ju ändå inte spela på söndag?

Därför att Agger tenderar att gå sönder med jämna mellanrum och varför då spela honom i en match som vi skall vinna i alla fall.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Philip Rolf ons 22 aug - 13:18

Reina
GJ Agger Carra Random

Lucas Allen
Shelvey

Downing Borini
Carroll.

Det är vad jag tror, och hoppas.
Alternativt Sterling mot någon av kanterna.

Hejja oss.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen tor 23 aug - 18:05

Startelvan är lite smålurig måste jag säga.

Kul om det stämmer med Sterling från start.

Däremot borde Agger vilas från denna match.

Undrar hur Rodgers taktiskt tänker lösa problemet med att starta med fyra CMs om man skall spela 4-3-3.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av IzzyDizzy tor 23 aug - 18:13

Agger är avstängd i PL och det vore tjänstefel att inte spela honom.

Henderson till höger eller Shelvey centralt i anfallet månne? LFCTS tror att Shelvey tar högern med Borini mitten. Sterling på andra sidan.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen tor 23 aug - 18:27

IzzyDizzy skrev:Agger är avstängd i PL och det vore tjänstefel att inte spela honom.

Henderson till höger eller Shelvey centralt i anfallet månne? LFCTS tror att Shelvey tar högern med Borini mitten. Sterling på andra sidan.

Med tanke på Aggers alla skador är det verkligen så säkert att man skall spela honom i en match som vi skall vinna 90/100?

Jag är snarast inne på det motsatta att det är snudd på tjänstefel att spela Agger i en match av den här typen, oavsett om spelaren är avstängd i ligan eller inte.

Agger skall inte behövas i en match mot Hearts enligt mig och detta hade dessutom varit ett utmärkt tillfälle att lufta Coates.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 23 aug - 18:29

Håller med Izzy. Agger borde spela, likaså Henderson. Hade varit kul att se Sterling från start som också nämnts men det är lite "synd" för honom att ständigt spela med b-laget om ni missförstår mig rätt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 23 aug - 18:38

Att vila en spelare kan man ju göra men denna matchen är viktig, får vi inte ett bra resultat här så kan vi riskera att missa EL, med alla pengar och speltillfällen det innebär.

Dessutom så kan man ju vila en spelare vid tätt matchande, men eftersom det är en hel vecka tills han får spela igen känns det helt onödigt i min mening. Sen är jag en förespråkare för att termen "skadebenägen" främst är en myt. Visst kan man vara lite skörare fysiskt, och spela mer aggressivt än andra, men inte fan kan man vara benägen till att skadas ofta. Det är ungefär som att säga att man har otur i spel, lotteri är slumpartat och har ingenting med benägenhet att göra.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 23 aug - 18:44

Vilken härlig stadion!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 18:55

Tycker att det är tjänstefel att spela Carragher före Coates. Enda godtagbara orsaken är att Coates kommer att bilda mittlås med Skrtl i helgen. Annars är det riktigt dåligt att inte spela Coates för Carra. Carra är en hjälte men han har passerat zenit för länge sedan och det är verkligen dags att låta Coates/Kelly spela in sig på den 3:e mittbacksplatsen.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen tor 23 aug - 19:14

Bill Shankly is Legend skrev:Att vila en spelare kan man ju göra men denna matchen är viktig, får vi inte ett bra resultat här så kan vi riskera att missa EL, med alla pengar och speltillfällen det innebär.

Dessutom så kan man ju vila en spelare vid tätt matchande, men eftersom det är en hel vecka tills han får spela igen känns det helt onödigt i min mening. Sen är jag en förespråkare för att termen "skadebenägen" främst är en myt. Visst kan man vara lite skörare fysiskt, och spela mer aggressivt än andra, men inte fan kan man vara benägen till att skadas ofta. Det är ungefär som att säga att man har otur i spel, lotteri är slumpartat och har ingenting med benägenhet att göra.

Om nu matchen vore så viktigt hade ju knappast Sterling fått starta och Suarez Lucas hade ju funnits med från start eller?

Kort sagt hade man valt att spela med bästa laget så visst då hade jag kunnat köpa Agger från start, men nu vilas ju uppenbarligen nyckelspelare och då borde Agger enligt mig vilas här också.

Om inte Agger är skadebenägen skulle det vara roligt att veta hur du skulle vilja beskriva hans fysiska status?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet