TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

+11
Mattis-8
mattyb
Bill Shankly is Legend
IzzyDizzy
Philip Rolf
A-Field
Daniel N'Grogg (D.23)
PiTeRaQ
Apanpapan
Synthpoparen
Flightcrank
15 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 23 aug - 19:17

Agger får inte spela på Söndag, det är ju mycket därför han spelar idag.

Vad gäller hans fysiska status skulle jag vilja påstå att han är i toppform, men behöver lite mer matchträning som alla andra i laget för att bli 100%.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av mattyb tor 23 aug - 19:29

Carra är ute och cyklar mest hela tiden, det är bedrövligt sorgligt att se.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av mattyb tor 23 aug - 19:31

Men nu får det väl fan vara nog med avslut i trävirket!
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av IzzyDizzy tor 23 aug - 19:40

Sterling är så jävla bra! 17 bast endast, ta fan väl hand om honom.

Rätt så osynligt mittfält, men Hendersons lyft in till Borini, som missar bollen P12-vis i mitten av halvleken, är värd att talas om. Känslig passning.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Mattis-8 tor 23 aug - 19:54

helvetes jävla skit dator. Vill någon vara vänlig att summera kalaset så här långt?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:01

Linjedomaren är under all kritik. Två klara frilägen blåsta för offside när det inte var det. Bedrövligt.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:05

Vilken fantastisk stämning! Härligt!

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Busen B tor 23 aug - 20:06

Mattis-8
Hearts publik är fantastisk
Hearts spelar inspirerat
Sterling spelar riktigt bra
Stolpjäveln är fortfarande i vägen
Liverpool spelar som en yra hönor
Downing har skolats om till vänsterback (Robinsson byttes ut precis mot honom)
Och som vanligt håller domarna lägre nivå än glocalnet
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:11

Busen B skrev:Mattis-8
Hearts publik är fantastisk
Hearts spelar inspirerat
Sterling spelar riktigt bra
Stolpjäveln är fortfarande i vägen
Liverpool spelar som en yra hönor
Downing har skolats om till vänsterback (Robinsson byttes ut precis mot honom)
Och som vanligt håller domarna lägre nivå än glocalnet

Summerar spektaklet väl. Rolling Eyes

Tycker att ungdomarna sköter sig bra.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:19

Vilket lottomål!
Lite tur skall vi ha iaf, vi har lite att ta igen från förra säsongen Very Happy .

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Busen B tor 23 aug - 20:20

Fan va skönt för Borini - en lite måltjuv där och han får jättegärna fortsätta så...
Tycker spelet blivit bättre den senaste 10-minutersperioden. Tycker Allen inger ett lugn på mitten när han kom in.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:25

Härligt att se på passningsspelet. Måste har varit 50 passningar i rad på den sekvensen, dessutom i pressade lägen. Göttigt Smile

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:26

Allen har styrt mitten direkt han kom in, han kommer att bli riktigt bra för LFC.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:29

Och Carra ger mig hjärtinfarkt... Shocked

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:36

Geeezzz...skönt med en vinst. Ungdomarna skötte sig utmärkt. Känns som att Shelvey, Sterling, Morgan etc kan bli riktigt bra spelare för LFC.

Göttigt!!

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Cliffhanger tor 23 aug - 20:43

Ja, nu ska vi väl inte kunna fucka upp det här på Anfield. Skönt att vi lyckades peta in bollfan till slut. Med tanke på oflytet/oskärpan vi hade förra säsongen så hade vi garanterat torskat den här matchen om den hade spelats då. På den fronten ser vi således vissa förbättringar (Optimist? Javisst! Very Happy).

Plusbetyg till ungdomarna och Allen. Jag är otroligt nöjd att vi lyckades få in honom till slut, främst med tanke på hur överjävligt boll- och passningssäker han är.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av A-Field tor 23 aug - 20:44

Fan vad det gnälls inne på LFC.nu i matchkommentarerna.

- Liverpool kommer med större delen av elvan befolkad av juniorer och spelare strax utanför startelvan.
- Möter ett grymt laddat skotskt lag som pressar högt.
- Har två frilägen avblåsta för offside felaktigt.
- En boll i stolpen.
- Vinner matchen med 1-0 efter en fantastisk kämpainsats av Hearts.

Likt förbannat gnälls det som fan om att "LFC spelade skitdåligt, det är ju Hearts för fan" ..etc etc etc

Helt otroligt att vissa ens orkar hålla på laget när det bara surrar negativt kring deras åsikter.

Liverpool gjorde inte sin bästa insats idag men inte på något sätt sin sämsta heller. Utifrån spelarmaterialet och erfarenheten av spel på denna nivån i större delen av elvan, tycker jag att det var helt ok. Inget skönspel a lá Barca men det fanns där periodvis iaf.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Röda Stjärnan tor 23 aug - 20:46

För att få lite TBR känsla:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hur gammal är den där killen som lirade till vänster. Han är inte så lång men han var bra idag?

Skönaste anfallet idag: Våra 50 passar eller vad det nu var och sedan avslutning av Sterling utanför. Vi hade väl två felaktiga offsideblåsningar mot oss också samt skott i stolpen så vinst känns klart välförtjänt. Så skönt att vi kan kaste in så mycket ungdomar och ändå prestera så bra. Dock får Shelvey skärpa till sitt spel. Någre riktiga idiotbollar som lätt kunnat straffa oss. Annars bra men mer skärpa tack! Det är bra att vi envisades med att passa runt för att få in spelet. Hoppas att det utvecklar sig åt rätt håll. Känns så. Sterling framför Robinson. Inte de äldsta gubbarna direkt på vänsterkanten.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 23 aug - 20:50

Håller med föregående talare (plural) om att vi borde haft fler mål (Borinis friläge och felaktigt avblåsta offside).

Sterling såg riktigt bra ut igen (@Röda Stjärnan han är 17 och fyller 18 i December), härligt att se.

Onwards and upwards!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 23 aug - 20:55

Ps. Såg att ngn skrev att det var ett lottomål. Nej, det är så det blir när man har en forward som trycker ner backlinjen mot målvakten. Det är av denna anledning som Borini ska spela centralt, alternativ Big-Andy!

För övrigt en sjukt stabil insats. Även om jag imponerades av Shelvey i första var han direkt dålig i andra. Adam visar igen att han inte är material att spela i LFC. Han är bra med boll, men fullständigt kaotisk i försvarsspelet, mest tack vare att han är så slö och skiter i defensiven.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Röda Stjärnan tor 23 aug - 21:06

Däremot är Adam rätt bra offensivt och på att skapa sig yta för skott. Kan slå bra långa passningar men jag håller med. Försvarsmässigt är han för långsam, slö och ibland klumpig vilket antagligen hänger ihop med att han är lite efter hela tiden och kommer sent in. Vad kan man använda honom till. Dock är han ibland snabb i tanken. Höll på att frispela Borini på ett tillslag men passen/framspelningen för brant och Borini på väg tillbaka för att undvika offside och hann inte vända. Har blandade känslor om Adam. Bra skott, bra på att dribbla sig till lägen. Kan slå fantastiska långa bollar vilket kan behövas som alternativ till vårt passningsspel för att bryta mönstret och inte göra oss lika lättlästa så offensivt tycker jag att han håller. Dessutom brukar han göra en del mål då han har bra avslutningar med bägge fötter. Dock defensivt är han desto sämre. Kan Brendan få ordning på den biten?

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 23 aug - 21:36

Japp, men frågar du mig har vi ett bättre alternativ i både Hendo och Gerrard på liknande position. Dessutom älskar Adam att gå ned djupt i banan och hämta boll, precis som Allen, Lucas och Gerrard. Shelvey och Henderson är mer högre upp i banan och frågar du mig så är Hendo ett bättre alternativ på nästan alla punkter förutom skottet möjligtvis. Dessutom är Adam äldre så jag säger: Casha in.

Nu verkar vi dessutom få Sahin - CASHA IN! (Litet göbb-rim som säkerligen uppskattas av Mafisen).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av PiTeRaQ tor 23 aug - 23:12

För mig är Borini väldigt lik Owen i sitt rörelsemönster, vill ha boll på djupet HELA tiden.. Sen är han rätt jäkla snabb också så t o m linjedomarna har dömt felaktiga offsider mot honom i 2 matcher irad nu!
Han kommer bli nyttig för oss alla gånger..

Tänk er Lucas Allen Sahin (om fanskapet kommer) Gerrard Suarez Borini som mittfält och anfall helvete vad dom kan röra till det för motståndarna med konstant rörelse och positionsbyten.. cheers
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Synthpoparen fre 24 aug - 7:39

En ganska väntad matchbild enligt mig, lite lagom trevande sådär innan vare sig säsong eller spelet satt sig.

Skönt att vi vann och kul att Sterling fick spela från start.

Spelmässigt var det kanske inte så mycket att hönga i julgranen, men vi fortsätter att försöka nöta in vår nya taktik och detta ser jag som positivt.

Däremot tycker nog jag att Borini kommer mer till sin rätta som striker.

Adam skulle man antagligen kunna diskutera sida upp och sida ner om för killens toppar är höga, men hans dalar lika djupa. I slutändan är nog änfå jag av uppfattningen att man inte kan satsa på en CM som är så ojämn/svag i det defensiva arbetet. I alla fall inte så länge som denna CM inte spelas som typ släpande anfallare eller liknande. Lite synd då Adam är en poängspelare, men det är som det är. Hade hans position varit ytter istället hade jag varit för att behålla honom till och med.

Lite kul att Downing att prövades som VB dessutom. Ser gärna att han sätts in där någon mer gång för kunde man hitta en position åt honom där han faktiskt fungerar hade det varit väldigt bra inte minst med tanke på hur pengar som betalades för honom.

Om Sain skulle ansluta hade det självfallet varit trevligt, men då förutsätter väl det att Adam säljs och att Shelvey lånas ut.

Avslutningsvis ställer i alla fall jag mig väldigt tveksam till att använda Gerrard som kantanfallare då han i alla fall enligt mig inte har kvickheten som krävs för att lyckas fullt ut där.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av PiTeRaQ fre 24 aug - 7:49

Synthpoparen skrev:

Avslutningsvis ställer i alla fall jag mig väldigt tveksam till att använda Gerrard som kantanfallare då han i alla fall enligt mig inte har kvickheten som krävs för att lyckas fullt ut där.

Där tror jag du har lite fel. Gerrard som en renodlad ytter kommer inte fungera MEN en Gerrard i en fri roll som utgår tex från höger där han kan få jogga omkring och lura tror jag passar han utmärkt. Kuyt var ingen ytter av rang heller men han lyckades rätt bra han ändå.
Man ska inte stirra sig blind på startpositionerna !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8  20.45 - Sida 2 Empty Sv: Hearts - Liverpool FC Torsdag 23/8 20.45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet