TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Mancherster United

+12
IzzyDizzy
ZuperDP
A-Field
Philip Rolf
PiTeRaQ
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Synthpoparen
fotpall
Cliffhanger
Mafisen
Apanpapan
16 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 15:11

Cliffhanger skrev:Jag tycker inte situationen med Suarez var så solklar som ni hävdar, men visst fan hade Halsey kunnat blåsa. Jag tror på riktigt att någon typ måste mörda Suarez för att han ska få en straff med sig.

Sa till frugan att nån måste drop-kicka en Liverpoolspelare över strupen för att Halsey skulle ge oss något.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 15:13

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 15:14

Ridå! Vet inte vem jag vill slå mest just nu, Percy, Alex eller Hasley! Tror jag tar ett plan till Manchester och sänker dom alla. Fy fan!

Gött att se Shelvey brösta upp sig mot Alex och ge honom en munhugg.

Positivt i alla fall att se framtiden spela ut dåtiden. Låt äcklena vinna på fusk och domarfiffel!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 15:14

De lever på lånad tid. Dom vet om det. vi tar över snart
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 15:18

Den där bilden säger ju precis allt. Antingen släpper Halsey det, eller så varnar han båda, eller så skickar han ut båda. Det finns inte en möjlighet att Shelvey är den som är värst kålsupare här. Och hur fan kan både Kåmark och Bosse sitta och mena att det är solklart? Enögda as.

Izzy: Glad to be of service i den här mörka stunden!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 15:19

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Gött att se Shelvey brösta upp sig mot Alex och ge honom en munhugg.
Skulle kunna ge en ansenlig summa för att höra vad Jonjo sa.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Synthpoparen sön 23 sep - 15:21

Det positiva man kan ta med sig är ju i alla fall att vi spelar ut United under rättvisa förhållanden.

Vi har en tydlig spelidé som alla spelare verkar köpa och Rodgers sätter in spelare efter system och inte tvärtom.

Det värsta är dock inte domarstandarden eller att vi blir rånade på poängen utan det faktum att inte mindre än tre spelare gick ut skadade. Alright kelly kanske inte gör så mycket, men att få skador på Agger och eventuellt även Borini är INTE bra.

Har nämligen väldigt svårt att se Carragher fungera med Rodgers offensiva försvarsspel och Borini tar de löpningar som Kuyt gjorde för oss förut och blir därmed enligt mig tokviktig...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 15:22

Cliffhanger skrev:Den där bilden säger ju precis allt. Antingen släpper Halsey det, eller så varnar han båda, eller så skickar han ut båda. Det finns inte en möjlighet att Shelvey är den som är värst kålsupare här. Och hur fan kan både Kåmark och Bosse sitta och mena att det är solklart? Enögda as.

Izzy: Glad to be of service i den här mörka stunden!

ORD!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 15:25

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 15:26

Om jag ska försöka gräva mig ur den här destruktiva känslogropen som jag sitter i för stunden så måste jag på nytt lyfta fram vilken oerhört fantastisk tränare vi har. Vi spelar ut United på ett sätt som vi inte har gjort på bra många år, och till råga på allt så har han balls nog att slänga in en 18-årig debutant i PL:s tuffaste match efter 45 minuters spel, när vi dessutom är en gubbe kort. Stolt över att han är vår tränare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 15:26

Synthpoparen skrev:Det positiva man kan ta med sig är ju i alla fall att vi spelar ut United under rättvisa förhållanden.

Vi har en tydlig spelidé som alla spelare verkar köpa och Rodgers sätter in spelare efter system och inte tvärtom.

Exakt, och vi är bättre än dom med hästlängder innan domaren väljer att visa ut Shelvey. Sen att Valencia får straff och inte Suarez är ju bara bisarrt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 15:28

Bill Shankly is Legend skrev:[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]

Jag finner inga ord.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Apanpapan sön 23 sep - 16:16

Jag spottade ur en massa på viasat fotboll på fb.Arg för detta ja.Men vi spelar riktigt bra.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 16:21

Bra jobbat. Några svar från dem?

Jag kommer säga upp skiten och skaffa Dreambox. Inte en chans jag betalar för en undermålig produkt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 16:35

Finner det svårt att komma över Halseys insats idag. Hela hans bedömningsgrund blir så avgörande idag.

Visst kan enstaka domslut bli fel, men alla viktiga? Nej, det finns inte.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Apanpapan sön 23 sep - 16:52

Halsey Atkinson Webb,scums utgifter blir högre.Nästa mutskandal kommer uppdagas i England sanna mina ord.Nej från viasat får man inga svar.Bosse P spyr jag på.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Röda Stjärnan sön 23 sep - 17:13

Apanpapan skrev:Halsey Atkinson Webb,scums utgifter blir högre.Nästa mutskandal kommer uppdagas i England sanna mina ord.Nej från viasat får man inga svar.Bosse P spyr jag på.

Jag har själv tänkt tanken många gånger. Har vi någonsin vunnit mot Man U på tveksamma domslut säg senaste 10 åren? Känns mer som standard än att man flrvånas men satan vad förbannad jag blir och när jag sedan tänker på tuggummiautomatens eviga tuggande och dubbelmoral (nu senast om Shelvey) så blir man så förbannad och undrar när gubbjäveln och Mordor slutligen ska straffas! Annars underbart att se vårt spel. Fasiken att vi inte får en jädrans mm med osd bara!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Philip Rolf sön 23 sep - 17:36

Daniel Ngrogg, jag är med på allt du säger.

Brendan ska inte få det tufft från utomstående eller fans.
Han har en spelidé som kan ta oss riktigt långt. Han spelar det som han tror på och inte vad som bör spelas.

Det röda kortet:
Dum satsning av Shelvey, men jag älskar den. Han påminner om Gerrard till tusen procent. Han vågar göra fel, han vågar skrika på allt och alla, hans attityd är LFC. Givetvis ska han ha rött kort såsom Evans. Kanske att båda ska ha gult pga att matchen redan hade hög standard.

Resterande situationer:
Rvp ska ju givetvis ha rött kort, tänker inte ens motivera.
Det jobbiga är att domaren inte är koncis, utan han lägger fördel till ett lag som redan haft fördel ack så många gånger, MOT ett lag som erkänt haft det jobbigt med domslut.

Därav blir det hela så jobbigt att huvudvärken tar över gällande Rvp's gula, Valencias filming, Suarez och Aggers uteblivna straffar.

Det är inte hållbart, men vad händer? Ingenting, och jag vet inte svaret heller. Men SAF har som Shelvey enligt källor ( Shelvey ska ha sagt, "You control the ref, and you control the ref sen något dumt ) punggrepp över FA då de bland annat har styrelsemän i både FA och United som klubb.

Så där är jag mörkrädd.

Aguero får t ex inte straff för att han står upp. Jättejobbigt just nu.

Matchen då:
Vi spelar ut Manchester City och likadant Manchester United nu, med ett ungt och taggat lag.

Om vi så hade haft Falcao i laget hade vi nog ej gjort fler mål idag.
Vi bör nog spela som vi gör - Suso's passningar till Suarez x 2 idag är precis det som behövs.

Bara att fortsätta och hoppas att vi har Arsenals vår. Då kommer vi sluta 6-5-4 på sin höjd.

Om vi däremot fortsätter att spela dåligt mot de sämre lagen och ej få in bollar så kommer vi nog ha våran sämsta säsong på 100 år och en ny sparkad tränare inom 2 år.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av A-Field sön 23 sep - 17:52

En sparkad tränare får bara inte hända. Det Rodgers gör idag med laget och klubben följer precis i de fotspår som Shankley gått i. Att sparka Rodgers bara för att LFC gör en eller två dåliga säsonger till ser jag som huvudlöst. Kontinuitet är ordet...

Sedan tycker jag att det är dags att någon eller några i England använder de här förbannade "sociala medierna" och kräver svar av FA när det gäller domarstandarden i dagens PL och en översyn av Uniteds/AF:s påverkan och inflytande över domarna de senaste 10 åren. Kan ju fan inte bara vara LFC som har fått "smaka" av domarna när det gäller matcher mot United. De mindre klubbarna får ju fan smaka jämnt. Nä, dags att det börjar att rulla huvuden och grävas lite efter skeletten i garderoberna.

Om inte annat måste ju finnas NÅGRA seriösa med NÅGRA seriösa sportjournalister som ser verkligheten och inte slickar AF:s rövhål.

Har alltid tyckt att domarna i Spanska Ligan och Italienska ligan har varit så förbannat dåliga men efter, bland annat, domarskandalerna i Italien 2006 så har standarden höjts avsevärt på domarinsatserna. Dock ser vi att standarden i PL sjunker för varje år.

Ett är dock konstant: Favoriseringen av United hos domarkåren.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Philip Rolf sön 23 sep - 17:57

Hur gör man något åt detta? Utan att vi små svenskar ska sitta och förkasta oss över hur det ser ut.

You name it, jag är game.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 18:34

Keep plugging away. Enda alternativet vi har.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 sep - 20:15

Vet ni vad som gör mig mest irriterande? Det är allt kuksugande på Man United. När Suarez vägrade skaka hand med Evra (som tydligt försökt förströa Luis rykte genom massa SKITSNACK) så vänder hela svenska folket och allt skit emot Liverpool i allmänhet och Suarez i synnerhet. Att ens nämna att Uniteds spelare skulle kunna eventuellt ha något med saken att göra så är man ju en trångsynt naiv idiot.

Sen är det inte en djävul som säger ett skit när Anton Ferdinand skiter i att ta Coles hand. Vad har Cole gjort mer än att stått upp för Terry och sagt att han är en bra man osv osv...

Nu är det exakt samma sak. "Solklart rött på Shelvey", "Idiottackling", "Vad tänker han på, sänker ju Liverpool" ETC...

Hade det varit vice versa hade idioterna suttit och vridit och vänt på alla mynt för att försvara United. Då hade det hetat "Det är mycket hårt rött kort, som ni ser är det ingen sula och han tar boll, men kolla noga här hur Shelvey sätter upp två ben emot Evans och dobbarna syns klart och tydligt här [insert bild]". Men när det gäller LFC så ska det så klart gå på offensiven.

Det mest tydliga exemplet är ju när Bosse säger "Stå upp för fanken!" till Agger när Evans river av honom kläder etc medan han rättfärdigar straffen för att GJ snuddar lite lätt vid Valencias lår. Det är ju fan löjeväckande vinklat i media och jag orkar inte med den här skiten snart. Säger fan upp mitt medborgarskap och drar över havet för gott!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 21:06

Håller med om precis allt.

Bosse Pettersson är en stor idiot, så enkelt är det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 21:09

N'Grogg, du är fan on fire! Möcke bra.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Röda Stjärnan sön 23 sep - 21:10

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Vet ni vad som gör mig mest irriterande? Det är allt kuksugande på Man United. När Suarez vägrade skaka hand med Evra (som tydligt försökt förströa Luis rykte genom massa SKITSNACK) så vänder hela svenska folket och allt skit emot Liverpool i allmänhet och Suarez i synnerhet. Att ens nämna att Uniteds spelare skulle kunna eventuellt ha något med saken att göra så är man ju en trångsynt naiv idiot.

Sen är det inte en djävul som säger ett skit när Anton Ferdinand skiter i att ta Coles hand. Vad har Cole gjort mer än att stått upp för Terry och sagt att han är en bra man osv osv...

Nu är det exakt samma sak. "Solklart rött på Shelvey", "Idiottackling", "Vad tänker han på, sänker ju Liverpool" ETC...

Hade det varit vice versa hade idioterna suttit och vridit och vänt på alla mynt för att försvara United. Då hade det hetat "Det är mycket hårt rött kort, som ni ser är det ingen sula och han tar boll, men kolla noga här hur Shelvey sätter upp två ben emot Evans och dobbarna syns klart och tydligt här [insert bild]". Men när det gäller LFC så ska det så klart gå på offensiven.

Det mest tydliga exemplet är ju när Bosse säger "Stå upp för fanken!" till Agger när Evans river av honom kläder etc medan han rättfärdigar straffen för att GJ snuddar lite lätt vid Valencias lår. Det är ju fan löjeväckande vinklat i media och jag orkar inte med den här skiten snart. Säger fan upp mitt medborgarskap och drar över havet för gott!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Jag kan acceptera att domare är dåliga ja, till och med usla men när det döms åt ett håll så markant och är inte första gången så blir man jävla trött och sned. Det enda som brukar fungera att trösta sig med är att altt alltid brukar gå i cykler och någon jävla gång är det dags för Mordor att falla och drabbas av all världens jävlighet som kompensation för detta jävla "flyt" som räddar de onämnbara gång, på gång på gång!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 4 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet