TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

+6
Apanpapan
mattyb
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
Cliffhanger
Philip Rolf
10 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Philip Rolf tor 29 aug - 10:45

Denna match.. Vet inte ens vad jag ska säga.

Aldrig blivit rädd eller impad av Man U, förutom då Robin Van Persie, han är ju enormt bra.

Sätt press på Carrick, ta ner Young/Valencia på jorden, och låt inte RVP göra mer än ett mål, så tror jag vi vinner matchen.

Men ska jag tippa med hjärnan säger jag 1-1 eller 1-2 tyvärr. Lite för bra start för att vara sant?

------------------Mignolet

GJ-------Skrtel----------------Agg----------Enr

--------------Lucas------Gerrard---------------

--------------------Hendo---------------------

-----Sterling-------------------------Cou------

---------------------Sturre--------------------
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Cliffhanger tor 29 aug - 12:24

Om vi ska vinna den här matchen så tror jag det är centralt det mesta ska hända. Carrick är skicklig men han blir oftast väldigt utelämnad av sina centrala kollegor (tjockis-Anderson eller superöverskattade Cleverley). Där ska vi definitivt kunna vara starkare. Viktigt även att Lucas kan stänga ytan framför backlinjen där Rooney kommer ner och hämtar boll. Hendo kan nog användas som du beskriver, Roffe. Nämligen att han ges en roll där han ska ligga tätt inpå Carrick. Med tanke på hans otroliga löpkapacitet så har definitivt förmågan att ligga som ett plåster på honom i 90 minuter.

Sen är det ju som vanligt med United, och med det menar jag att det gäller vara på tårna då hoten kommer från en helvetes massa olika håll.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Mattis-8 tor 29 aug - 12:29

Jag tror att du är inne på något där Cliff. Om vi ligger rätt redan vid mittfältet så är mycket vunnet. United var bättre än CFC senast men de var helt beroende av att få ställa om snabbt. Från stillastående är det egentligen bara RVP som är ett stort hot, med fart däremot... jag vill knappt tänka på hur det kommer se ut om vi tappar boll mitt i planen, det lär helt enkelt bli åka av. Kan vi tvärtom diktera matchen och sänka tempot så tror jag att vi har ett litet övertag med spelare som Coutinho och Sturridge. Fasta är såklart en nyckel också men där tycker jag att united har ett litet övertag på oss om det startar samma lag som senast.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Mattis-8 tor 29 aug - 12:31

Jag köper din elva med undantag för Sterling Roffe. Då tänker jag just på att jag vill ha ner tempot lite. Hade gärna sett Downing på söndag. Tänk så det kan bli.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Cliffhanger tor 29 aug - 12:40

Omställningsaspekten glömde jag att nämna. Som du säger så är det totalt jävla livsfarligt att tappa bollen mot dom då det har en förmåga att bara smälla till. Frågan är om Buck följer sin gamla mentors fotspår och låter oss ligga lågt för att därmed tråka ut United? Visst hade dom ett rejält spelövertag mot Chelsea, men dom kom till förvånansvärt få klara lägen. Sen kan man ju undra om vi har den defensiva kapaciteten att ligga lågt mot dom en hel match. Det är en sak att göra det mot Villa, en helt annan att göra det mot United.

Haha, nödlån på Downing då kanske Smile
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Philip Rolf tor 29 aug - 13:28

Jag tror faktiskt det är så att de lag som gör flest mål på sina 3-5 farliga lägen vinner. Mignolet kommer kanske kunna avgöra matchen. Sturridge målskörd måste ju ta slut snart? jinx
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 30 aug - 0:01

Skrtel med en stenhård nick gör 1-0 i 90:e framför the Kop.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av mattyb fre 30 aug - 7:00

Philip Rolf skrev:Jag tror faktiskt det är så att de lag som gör flest mål på sina 3-5 farliga lägen vinner. Mignolet kommer kanske kunna avgöra matchen. Sturridge målskörd måste ju ta slut snart? jinx
Lite floskelvarning på den meningen Rolf Wink. Det lag som gör flest mål vinner, jajjamen! Wink
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Apanpapan fre 30 aug - 15:20

Jag tror Aspas avgör
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Philip Rolf lör 31 aug - 8:10

Förlåt, men menade mer att om vi spelar som vi brukar där vi får 5-6 bra lägen så måste vi sätta mer än 1 läge.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Mafisen lör 31 aug - 8:32

Kommer bara kunna se första halvlek, för grabben har fotbollsskola sedan.

Kanske lika bra, för jag kan aldrig njuta av våra matcher eftersom jag är alldeles för nervös hela tiden.

Blir såklart svårt, men vi är inte chanslösa på tre poäng. Lite orolig för mittbackspositionerna. Agger dras med en lårskada men spelar och förtroendet för Skrtel är inte direkt skyhögt. Nu har det pratats om att Toure kan vara tillbaka, men det har jag ytterst svårt att tro.

Behöver toppmatcher från Mignolet, Gerrard, Sturridge, Coutinho, Lucas och mittbackarna. Eller ja, hela laget. Smile
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Mattis-8 lör 31 aug - 10:34

Om Aspas avgör blir det hela lite bitter-sött för min del. Alltså.. med tyngd på det söta förstås, men jag petade honom just ur min pl-elva.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av fotpall lör 31 aug - 19:44

En annan ska ju jobba SmileSmileSmileSmile
Håller dock på att bli sjuk. Kanske hinner bryta ut tills imorgon...

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Apanpapan lör 31 aug - 20:41

Henderson kommer hugga på carricks hälar, Cou kommer snurra med ferdinand och Sturrridge kommer dunka upp den i krysset sen avgör El Loco Aspas
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Philip Rolf sön 1 sep - 11:04

Apanpapan skrev:Henderson kommer hugga på carricks hälar, Cou kommer snurra med ferdinand och Sturrridge kommer dunka upp den i krysset sen avgör El Loco Aspas
Det är drömscenariot :)
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av fotpall sön 1 sep - 11:23

Är ÄCKELTAGGADDDDDDD och ska försöka hålla mig borta från resultatet tills 19.45 trots 18 MILJARDER kollegor. Är mer nervös för det än för matchhelvetet.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av jägarn sön 1 sep - 12:23

Satsar mina byxor på att ManU får en straff idag, kom igen nu Skrtel och Agger...cherry 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av jägarn sön 1 sep - 14:30

Jag hade fel, ni kan fan tacka mig för vinsten. Gick in efter första halvlek och satsade en peng på ManU skulle vända och vinna...Laughing Laughing Laughing 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Cliffhanger sön 1 sep - 15:53

Det var inte vackert, det var inte ens särskilt bra. Men det spelar som bekant fan ingen som helst roll. Top of the league!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av jägarn sön 1 sep - 15:54

70 procent av jordens yta täcks av vatten - resten täcker Jordan Henderson

Bra sammanfattning...Smile 
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Cliffhanger sön 1 sep - 16:14

Cliffhanger skrev:Om vi ska vinna den här matchen så tror jag det är centralt det mesta ska hända. Carrick är skicklig men han blir oftast väldigt utelämnad av sina centrala kollegor (tjockis-Anderson eller superöverskattade Cleverley). Där ska vi definitivt kunna vara starkare. Viktigt även att Lucas kan stänga ytan framför backlinjen där Rooney kommer ner och hämtar boll. Hendo kan nog användas som du beskriver, Roffe. Nämligen att han ges en roll där han ska ligga tätt inpå Carrick. Med tanke på hans otroliga löpkapacitet så har definitivt förmågan att ligga som ett plåster på honom i 90 minuter.
Ähum... Man ska ju inte citera sig själv och så, men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag. Nyckeln till segern var enligt mig det jag highlightat här ovan, nämligen att vi lyckades vinna den centrala kampen. Och att Hendo sprang som en maratonlöpare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Mattis-8 sön 1 sep - 20:27

Japp poäng till dig där, sen kan man ju argumentera att nyckeln till segern låg i att beröva united chansen att ställa om snabbt. Men jag vet inte..
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 1 sep - 23:48

Johnson var grym, Skrtel var grym, Agger var grym, Enrique var grym. Aspas, Hendo, Stevie, alla kämpade som idioter. Härlig lagseger.

Top of the league! Get the fuck in!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Röda Stjärnan mån 2 sep - 8:23

Ganska skön måndag. Tittar in på svt text s. 336. Hoppsan, vi ligger etta!
Lite senare:
Llori klar
Sakho klar

Får gärna fortsätta så här. Ska försöka jobba lite också.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Röda Stjärnan mån 2 sep - 8:26

Matchen igår var jobbig att se på men åh så skönt med seger. Hålla 1-0 från minut 4 är påfrestande för psyket men jävlar vilken laginsats. Sturridge är skön i intervjun efteråt när han säger att han var rädd för att skjuta för då kunde skadan bli värre. Var det tänkt att han endast skulle göra mål med huvudet från start?
Mignolet + Sturridge kan vara våra bästa värvningar på evigheter. Bägge har levererat från dag 1 än så länge.
1-0 segrar är vi inte bortskämda med på ett tag. Trevligt!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30 Empty Sv: Liverpool FC - Manchester United / 1 September / 14:30

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet