TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

+5
IzzyDizzy
Philip Rolf
Synthpoparen
Cliffhanger
jägarn
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av jägarn mån 22 okt - 18:54

Att diskutera andra användare på ett helt annat forum under helt fel tråd är bara dumt rakt igenom. Var vänliga att sluta med det.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Cliffhanger mån 22 okt - 19:08

Sorry.

Joe Allen var det, ja. Bra på nytt i lördags, om än inte glänsande. Tycker mig skönja en liten, liten formdipp för honom under de två senaste matcherna. Trots det så är han fortsatt en av våra absolut viktigaste spelare. Ska bli mycket intressant när Lucas är tillbaka och Joe får en lite annorlunda utgångsposition.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf mån 22 okt - 19:43

Jag skrev faktiskt indirekt om Joe, men du har rätt Jägarn.

Jag visste faktiskt inte att Joe var lagd åt det offensiva hållet, för hur kan man då vara så fruktansvärt skicklig bakåt? Fan inte sett ngt liknande sedan Alonso eller Supermasch's dagar Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Mafisen tis 23 okt - 15:51

jägarn skrev:Att diskutera andra användare på ett helt annat forum under helt fel tråd är bara dumt rakt igenom. Var vänliga att sluta med det.

Well said.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Synthpoparen tis 23 okt - 16:05

att komma in som nyförvärv och ta den plats och det ansvar som Allen gjort är enligt mig jävligt stort.

Att han dessutom gjort det i en roll han inte riktigt passar in i gör hans insats än större.

I övrigt undrar jag om hans roll verkligen är att "göra de avgörande skillnaderna i en match". Jag trodde snarast att han skall vara ett nav som styr tempot i vårt spel. Den individuella briljansen skall helt enkelt andra spelare stå för. Allens uppgift är att se till att dessa spelare får bollen i rätt lägen.

Beträffande vårt framtida mittfält får jag nog erkänna att min drömtrea är Lucas - Allen - Sahin. Med Lucas i form kan Allen tänka lite mer framåt och en Sahin i form är en av PL topp tre bästa MF. Att detta sedan innebär att Gerrard kanske petas i någon match eller att han tvingas spela ute till höger är en smäll jag är villig att ta.

Lite trist för spelare som Henderson och Shelvey, men borde inte den sistnämnda egentligen lånats ut så han fick spela varje match under en hel säsong?

En faslig tur att vi har massor av cuper denna säsong i alla fall.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av jägarn tis 23 okt - 19:52

Synthpoparen skrev:att komma in som nyförvärv och ta den plats och det ansvar som Allen gjort är enligt mig jävligt stort.

Att han dessutom gjort det i en roll han inte riktigt passar in i gör hans insats än större.

Det gör mig ändå lite orolig när Lucas kommer tillbaka, vi kan komma få ett riktigt bra defensivt mittfält med Lucas-Allen men det får inte bli sittande i den formen som Mascherano-Alonso var långa stunder under Benitez tid i klubben. Jag hoppas att Rodgers väljer att titta på Chelsea som ställer upp med Mikel-Ramierz som sina centrala mittfältare och där den sistnämde har tämligen fria tyglar att gå framåt.

Problemet om vi enbart har bara en offensiv mittfältare av den centrala trion, är att Sahin/Gerrard blir ganska lätt att plocka upp av motståndarna. Gerrad kom exempelvis aldrig till något riktigt bra avslut i förra matchen och det måste Rodgers rätta till. De kommer att behövas eftersom Suarez tappat stinget framför målet och vi inte kan komma och leva på en sjutton - samt en årtonåring under resten av säsongen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Synthpoparen ons 24 okt - 10:36

Finns ju alltid en risk att vi blir lite trubbiga framåt, men min förhoppning är att med Lucas på gräset så kommer Allen tillåtas bli mer offensiv.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av fotpall ons 24 okt - 14:46

Rodgers har ju till och med själv förklarat öppet att tanken är att låta Lucas vara defensiv spets samtidigt som Allen flyttas upp ett steg.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Synthpoparen ons 24 okt - 14:52

Kanske är lite för optimistisk här, men jag inbillar mig att defensiven kommer bli klassen bättre med en Lucas iform då vi får in en ren defensiv mittfältare som verkligen kan täppa till ytan mellan mittfält och backlinje. Dessutom vill jag gärna tro att offensiven blir bättre också då spelare som Allen kan ges mer fria tyglar och kanske också att andra spelare kan tillåtas bli mer offensiva då de vet att de har pålitlige Lucas som alltid står rätt i defensiven med sig.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 24 okt - 16:32

Gött, fortsätt hylla! Blir bara galet nöjd över denna värvning, hade lagt 100 miljoner pund om jag vetat hur bra han verkligen skulle bli.

Ooooååoooååå We got the best midfield in the world.
We've got Suso Fernandez, Joey Allen, Gerrard and Lucas Leiva!

Knockar första bästa som snackar om Allen bara spelar säkert, den förstår sig inte på fotboll! =)
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop ons 24 okt - 17:40

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:
Knockar första bästa som snackar om Allen bara spelar säkert, den förstår sig inte på fotboll! =)

Precis som med Henderson då alltså.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Mafisen tor 25 okt - 15:01

Exakt. Fattar inte kritiken som en del delar ut att han bara spelar i sidled och bakåt. Visst. det gör han mycket men han är ju en riktigt bra motor som bestämmer tempot i spelet. Och om man kritiserar honom för sidledspassandet, så slutar man titta efter han spelat bollen. Fortsätter man att följa spelet, ser man att hans tidiga, enkla bollar möjliggör vårt anfallsspel.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Mafisen tor 25 okt - 15:03

Dessutom, om man kritiserar spelare som Henderson och Allen för hur de spelar, så tror jag inte man förstått sig på detta med rollfördelning och vilka uppgifter olika spelare har. Det är absurt att racka ner på att såna här killar inte bidrar i offensiven. Det är inte deras primära eller ens sekundära uppgift.

DESSUTOM möjliggör såna här spelare för de offensiva spelarna att lägga fokus på just offensiven.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 29 okt - 21:34

Bikinipop skrev:Precis som med Henderson då alltså.

Utveckla? Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop mån 29 okt - 21:43

Henderson är oerhört duktig på att distribuera bollen säkert och snabbt, utan att för den sakens skull spela speciellt säkert. Han är inte den mest flärdfulla spelaren, men det kräver sin man att kunna ha så hög passningsprocent på så få tillslag. I övrigt summerar Mafisen det bra.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop mån 29 okt - 21:46

Sedan är det också så att folk redan bestämt sig angående Henderson och Allen, vilket är förbannat tråkigt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf mån 29 okt - 23:18

Allen är inte ens i närheten av Hendo's bakåtpassningar.

Men Hendo är faktiskt lite tråkig Sad
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 30 okt - 14:36

Bikinipop: Kalla mig gärna trög, men jag förstår fortfarande inte vad det har med saken att göra? Alltså du skrev bara "precis som med Henderson" och citerade mitt "Knockar första bästa som snackar om Allen bara spelar säkert, den förstår sig inte på fotboll! =)". Vart kom Henderson in i bilden från det?

Bara för att göra allt klart, jag uppskattar Henderson också. Har sagt hela tiden att han inte är en ytter och att han skulle lämpa sig perfekt i en central mittfältsroll och att han förmodligen skulle kunna utvecklas bakom Rodgers. Det faktum att han dessutom gör det bra som högerback tyder ju på en fantastisk spelförståelse...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Bikinipop tis 30 okt - 15:21

Aha, du menar så. Att Henderson får samma kritik och att alla som anklagar honom för att spela säkert inte förstår sig på fotboll. Dessutom borde dessa nog också bli knockade.

Är lite såsigt i huvudet så jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd. Var inget menat mot dig specifikt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 30 okt - 22:04

Nej alltså jag menade väl egentligen ingenting om Henderson eftersom det är en Allen tråd Smile Däremot tycker jag Hendo får oförtjäntmycket negativ kritik, men det är väl ändå klasskillnad på han och Allen?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av IzzyDizzy tis 12 feb - 18:14

Kan det vara så att en av anledningarna till att Allen inte lyckats så väl ut sista tiden är att Gerrard lyckats så väl i den sittande rollen? Det är väl ingen tillfällighet att Allen började svaja rejält runt och omkring Lucas comeback och det var även då som Gerrard hittade sig själv igen - längre ner i banan.

Vad säger ni? Gerrard gör det bra i den defensivare rollen med Lucas intill sig. Henderson har gjort det bra i ytan framför dessa två. En position som inte passar Allens spelstil alls, vilket vi även såg i den första halvleken mot Man United.

Hur ska Rodgers göra för att få igång Allen igen? Flytta fram Gerrard trots att han hittat sin nivå i Allens position?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Philip Rolf tis 12 feb - 18:28

Allen va offensiv hela sin tid i Swansea. Framför defensiva mittfältaren..
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av IzzyDizzy tis 12 feb - 18:53

Offensiv? Nja... Britton låg som ensam defensiv med Allen strax framför sig och sedan Gylfi steget framför. Som det ser ut i Liverpool och i det exemplet jag tar upp har Henderson rollen som Gylfi hade i Swansea. En roll som Allen fick mot Manchester United och knappt syntes till.

Swanseas offensiv:
Britton
Allen
Dyer, Sinclair
Gylfi
Graham
(Alt flytta ner yttrarna bredvid Gylfi, 4-1-1-3-1, 4-1-3-1-1)

Liverpools offensiv utan Sturridge hösten:
Lucas, Gerrard
Downing Henderson Sterling
Suarez

I den elvan spelade Allen bredvid Gerrard i Lucas frånvaro. Som ensam spets på mittfältet framåt (Henderson) spelade Allen inte i Swansea och spelar inte där för Wales. I Liverpools system konkurrerar han främst med Gerrard och Lucas i den elvan jag konstruerat.

Ser du skillnaden? Ska det bli någorlunda som i Swansea så flyttar Lucas ner ett snäpp och Henderson (Allen) flyttar också ner och spelar bredvid Gerrard.

IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av IzzyDizzy lör 14 sep - 11:23

Hur ser det ut för den unge walesaren när det gäller chanser till spel?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare - Sida 2 Empty Sv: Joe Allen - Liverpools nya spelfördelare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet