TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Joe Allen | Swansea | Mittfältare

+16
Lark
Flightcrank
Cliffhanger
Bikinipop
Apanpapan
Bill Shankly is Legend
Niklas J
Mattis-8
_slashing_
fotpall
wewonitfivetimes
Philip Rolf
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
20 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 17 jul - 5:37

Vad tror ni, drar han på sig tröja nummer 24 (eller något annat nummer) innan 1 september 2012?

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mafisen tis 17 jul - 7:11

Vilken vacker rubrik. Smile

Enligt Macca på Liverpool-rumours så är Allen väldigt nära. Vis av skadan så är jag lite skeptisk. Hur gammal är han, inte purung va, typ 24? Får lite Adamvibbar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av IzzyDizzy tis 17 jul - 7:24

Satsa stenhårt på Adam, snälla!
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ tis 17 jul - 11:24

Allen är född 1990 (22år) Inte för att vara sådan men Allen kan springa och han verkar onekligen gilla det till skillnad mot Adam.. Sad
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 17 jul - 12:27

"Satsa på Adam" - han kommer nog liksom alla andra få chansen att visa sig.

I dagsläget tänker jag mig vårt centralmittfält så här: Gerrard - Lucas - Adam!
Cole, Henderson, Shelvey och Aquilani kan byta av de två offensiva medan Spearing och Henderson kan ta ansvaret defensivt.

Fördelen med Allen är att han skulle funka som en god ersättare som DM ifall Lucas behöver tid att återhämta sig men kan samtidigt spela på de offensivare platserna tillsammans med Lucas. Förutom Henderson och Gerrard kan jag inte se någon som är flexibel att göra det på vårt centralmittfält.

Skriver Allen på är jag rätt övertygad om att Shelvey kommer lånas ut till ex. Wigan eller något förmodat mitten-/bottenlag i PL för att lära sig tempot och positioneringen. Alternativt att han återvänder till Blackpool för att ha mycket boll och drillas in i det och få dominera Championchip! Dessutom räknar jag med Cole kommer få göra inhopp på kanterna igen istället för centralt.

Nu vet man ju inte exakt vad det är Brendan vill åt, men jag tror att Cole kommer få det tufft att spela centralt. Och trots att han börjar komma upp i åren skulle han funka bra på en kant om han fick en friare roll och inte behövde engagera sig så stenhårt i att löpa hem.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Philip Rolf tis 17 jul - 22:31

Allen vinner fler bollar än Lucas, har en sjukare inställning är Gerrard, bra spelsinne, tyvärr inte alls bra passningar. Men ett mittfält förstör/kontrollerar han banne mig, jättegärna Allen för mig.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 18 jul - 13:18

Ganska limiterad med andra ord, för min uppfattning är att han inte har ett epic skott heller. Med andra ord passar han nog väldigt bra i ett kortpassningsspelande mittfält med tre man. Jag tror även Spearing skulle funka mycket bättre i en "3:a" på mittfältet om han inte har lika mycket ansvar med boll som han skulle ha i en 4-4-2. Är du med på vad jag menar?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Philip Rolf ons 18 jul - 16:36

Med Allen, Gerrard och Lucas i en triangel förlorar vi inte ett enda mittfält i världen, typ.

Jag håller Allen högre än Spearo, då spearo verkar ha lite svårt med speluppfatttningen, dock inte viljan eller passningarna.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 18 jul - 21:18

Absolut, men jag tror ett tremannamittfält blir lite lättare för spelare med begränsade förmågor. Ska du dominera ett mittfält med 4-4-2 måste du har hängivna och framför allt väldigt skickliga innermittfältare som styr spelet. I en 4-3-3 kan 3:an på mitten delegera upp mer uppgifter.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mafisen tor 19 jul - 18:30

Macca på liverpool-rumours säger att en deal för Allen är mycket nära. Priset som rapporteras är mellan 10 och 15 miljoner pund.

Vet inte hur jag ställer mig till detta. Är han verkligen bättre än Henderson eller Shelvey? Lägger nog hellre pengarna nån annanstans.

Rapar visst.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av IzzyDizzy tor 19 jul - 18:57

Bättre än Shelvey tycker jag nog, lite kluven när det gäller Henderson. Henderson var ingen höjdare förra säsongen, men han spelades ur position så det känns inte helt rätt att bedöma honom. Centralt gjorde han definitivt inte bort sig och jag såg en framtida mittfältskämpe i honom. Shelvey är inte dålig, men Allen är flera klasser bättre.

Tycker dock inte att vi ska värva Allen. Aquilani är trots allt kvar och ännu en gång: I believe in Adam! Han var en passningskung i Blackpools 4-3-3, vad skulle stoppa honom från att bli det i Liverpool? Frågetecken till hans korta passningar i ett rörligare anfallsspel, men jag tror på en helt ny Adam nästa säsong. Back-up till en mer frånvarande Gerrard. Perfa!
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av wewonitfivetimes tor 19 jul - 19:27

Kan verkligen inte se behovet i att slänga upp så mycket pengar för Allen. Hade han kostat typ £8-9M så visst. Om Rodgers gärna vill ha honom.

Men jag tror absolut inte Henderson håller sämre kvalité än Allen när han faktiskt får spela centralt i banan och bredvid Lucas. Istället för att tryckas ut på en kant som Dalglish höll på med.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av fotpall tor 19 jul - 20:09

Vet inte heller hur jag ska ställa mig till detta. Det är klart att det inte är en dålig värvning men jag har hela tiden inbillat mig att Henderson kommer passa jävligt bra centralt i Rodgers spelsystem. Men men, vi får väl se.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 19 jul - 21:40

Eh, vi får en som kommer återerövra bollarna och som är sju gånger mer passningssäker än Shelvey och Spearing hade varit tillsammans. Jag tror att Shelvey kommer lånas ut.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ tor 19 jul - 22:18

Han orkar springa och är hyffsat snabb det räcker för mig jämfört med Adam och Aqua tex..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av wewonitfivetimes tor 19 jul - 22:37

Men blir han ens ordinarie om vi har alla friska? Det är väl behovet vi har sett till prislappen som jag är lite inne på...
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ tor 19 jul - 22:47

Jag tror tex att Allen är en spelare som kan spelet Rodgers vill spela och där kan tex Henderson lära sig men det kommer nog ta tid.. Sen att jag tror mer att Allen är bättre än Adam och Aqua när det gäller springa & vinna tillbaka boll passa röra sig etc.. Adam är klumpig Aqua är väl rätt tam i närkontakter överlag? Ingen förutom Gerrard och Lucas känns klockrena i ett spel med hög press på bollhållare högt upp i banan!? Eller ? Jag vill ju gärna tro att dom vi värvar Behövs.. Tror faktiskt Rodgers använder turnén till att verkligen se vad som fattas oss för att sen byta material på positionerna som inte håller högsta möjliga klass !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Philip Rolf fre 20 jul - 8:31

PiTeRaQ skrev:Han orkar springa och är hyffsat snabb det räcker för mig jämfört med Adam och Aqua tex..

Hahhahahaha
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av wewonitfivetimes fre 20 jul - 15:12

Det känns alldeles för mycket Dalglish och Comolli att betala £15M för Joe Allen. Hoppas verkligen vi backar nu och gör vi inte det tror jag att vi har gjort vårt första misstag för sommaren.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ fre 20 jul - 15:42

Ja 15 millar är mycket men han kanske är lågavlönad så i långa loppet blir det kanske billigare.. Tror Allen kan bli en utmärkt Spelare för LFC men det trodde jag om Adam också och hej vad fel jag haft hittills!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av _slashing_ fre 20 jul - 17:35

Det som är spännande när man jämför stats på Lucas o Allen är att Allen faktiskt slår Lucas i alla viktigare stats för mittfältare och han är mer rörlig än Lucas och har en offensivare inställning.

Hade innan sommaren inte kollat mkt på han men nu har jag försökt läsa på o titta så mkt som möjligt och jag säger bara

Lucas bakom Gerrard-Allen så kommer inget innermittfält få en lugn stund Med Johnsson och Enrique flygande på kanterna med kommer det bli riktigt svår jobbat för motståndet,

Shelvey och Hendersson tycker jag står på tur, spero,aqua kan vi dumpa.

_slashing_

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 12-07-11
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Mattis-8 fre 20 jul - 18:53

Kollar in Allen (och Bellars) nu i GB's genrep med Brasilien inför OS. Kan bli en kul match det här. Neymar, Damieo, Hulk startar framåt för brassarna. Vass trio.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av wewonitfivetimes fre 20 jul - 19:54

PiTeRaQ skrev:Ja 15 millar är mycket men han kanske är lågavlönad så i långa loppet blir det kanske billigare.. Tror Allen kan bli en utmärkt Spelare för LFC men det trodde jag om Adam också och hej vad fel jag haft hittills!
Jo, och samma argument användes när vi värvade Carroll för Agueros pris och snackade om att han hade lägre lön än Aguero. Aguero hade en berättigad lön eftersom han var en riktig £35M-spelare. Carroll var det inte och hade inte lön därefter heller.

Jag har inget emot att ta in Joe Allen om vi säljer Adam och Aquilani. Men herregud. £15M? Det känns väldigt mycket "last summer" över det. Vi skulle ju inte ens gå plus minus noll på en sådan affär. Eftersom vi skulle få ut 7-8M totalt för Aqua och Adam. Och ja, jag förstår att vi givetvis cut the wage-bill vid ett sånt byte. Men har vi inte gjort det tillräckligt i Kuyt, Maxi, Aurelio? Carroll, Bellamy och några till är väl på väg ut också. Någonstans måste vi väl ändå ha in bra spelare. Bra spelare kostar i lön. Blir lite överdrivet snack om att "cut the wage bill" hela tiden.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av PiTeRaQ lör 21 jul - 9:45

Mmm sådana spelare kostar antingen Citylöner eller CL spel.. Kommer vi topp 4 med vårt lag i år så kommer det säkert spenderas större summor! Men innan dess kommer det säkert betalas överpriser på spelare som vi vill ha men som klubbar inte vill sälja..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av _slashing_ lör 21 jul - 10:19

Problemet med lönestrukturen har varit att våra bänkspelare haft höga löner och FSG vill att klubben ska använda egna pengar till lön istället för som City och Chelsea ha en ägare som betalar dessa.

Det är helt rätt tänk tycker jag. Sen är det ju så att vi blir inte riktigt heta för de absoluta toppspelarna när vi inte lirar CL men det finns mkt bra spelare i "sämre" lag som vi kan köpa.

Förstår att Swansea vill ha bra betalt för sin överlägset bästa spelare som bara är 22 år dessutom. Kan vi nypa han för 12m £ har vi gjort en bra affär tycker jag.

Klubben agerar ju smartare nu genom att skriva långa kontrakt med de yngre direkt så inte deras löner kommer skena snabbt om de gör en kanonsäsong. tunga löneposter som Maxi o Kuyt är borta nu och kvar finns Aqua o Cole som måste bort om de inte är tänkta som starters.

_slashing_

Antal inlägg : 14
Registreringsdatum : 12-07-11
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Joe Allen | Swansea | Mittfältare Empty Sv: Joe Allen | Swansea | Mittfältare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet