TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jose "Pepe" Reina

+8
Daniel N'Grogg (D.23)
Mattis-8
Philip Rolf
Bikinipop
Mafisen
Flightcrank
Cliffhanger
jägarn
12 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Jose "Pepe" Reina

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 15:29

Vad är det egentligen som har hänt, vill han hem till Spanien? Är det någonting med träningen eller spelsystemet?

Jag har även väldigt svårt med hans långabollar mot en ensam Suarez, om man däremot flyttar upp Gerrard samt att Suso och Sterling flyttar i och gör en löpning så kan det löna sig annars ger man mer eller mindre bara bort bollen till motståndarna.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Cliffhanger sön 30 sep - 16:34

Vi kan bara spekulera i varför han tappat så mycket. Det har ju sagts ett tag att han har problem med John Achterbergs arbetsmetoder vilket kan vara en orsak till hans svaga spel. Personligen så tror jag inte alltför mycket på den teorin nuförtiden, främst med tanke att dom har jobbat tillsammans så länge nu. Om Pepe hade haft problem med Achterberg så borde han tagit upp det med ledningen.

Angående långbollarna så höll det faktiskt på att löna sig igår när han friställde Luis som i sin tur blev omkulldragen i straffområdet. Men visst, jag är inte heller något fan av att bara kasta iväg bollen mot motståndarnas backlinje.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 17:25

Cliffhanger skrev:Vi kan bara spekulera i varför han tappat så mycket.

Ja, vad ska vi annars göra på detta forumet (Smile)?

Att Liverpool har en målvakt som varit ur form så pass längre är självklart inte bra, samtidigt som det är han tillsammans med de mera rutinerade spelarna (se Johnson och Skrtel) som bjudit motståndarna på poäng.

Jag tror att han kommer att starta i veckan eftersom Rodgers kommer att försöka spela honom i form.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Cliffhanger sön 30 sep - 17:33

Det ligger något i det, ja Smile.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Flightcrank sön 30 sep - 17:36

Han har varit långt ifrån så bra som han har varit tidigare det måste jag hålla med om. Däremot så tycker jag att det märkligaste i sammanhanget är att han fortfarande gör fina och svåra räddningar för att i nästa sekund tappa en "enkel" boll. Det är något som är fel, vad är dock svårt att säga. Jag vägrar dock ge upp då han besitter en bra högstanivå (lägstanivån är dock diskutabel) och det finns andra lagdelar som ligger sämre till.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av jägarn sön 30 sep - 18:03

Cliffhanger skrev:Det ligger något i det, ja Smile.

Samtidigt så fortsätter han slå sina längre bollar och undra om han inte fått Rodgers "godkännande" angående detta, jag kan dock tycka att Skrtel och Agger för det mesta ganska enkelt tillsammans med Allen spelar sig ut från den första pressen och från runt mittlinjen för våra tre mittfältare kunna bygga upp ett anfallsspel som hotar motståndarna.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Cliffhanger sön 30 sep - 18:43

Precis, och det har visat sig på sistone hur bra vi faktiskt är på att spela oss ur den första pressen. Den senaste veckan har vi ju skapat minst två rena mållägen (minst, kan vara fler) på att spela upp från mittbackarna centralt. Först mot West Brom när Seba behöll lugnet och satte upp bollen på Suso som senare vidarebefordrade bollen. Igår tog Agger upp bollen långt och satte den i djupled på Suarez som därigenom fick ett friläge. Det finns naturligtvis fler exempel. Summa summarum så vinner vi mycket på att försöka låta mittbackarna och Allen sköta uppspelen centralt.

Men å andra sidan så tycker jag att variation kan behövas, vilket gör att Pepe kan få testa en och annan djup boll ibland. Inte alltför ofta naturligtvis, utan fokus ska ligga på att spela upp bollen centralt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Mafisen sön 30 sep - 19:01

Jag tror det är så enkelt att det är ett vapen för oss, därför provar man det.

Angående hans "form", så tror jag det har satt sig i huvudet på honom. Han tänker för mycket, istället för att gå på instinkt. Som gammal målvakt vet jag hur viktig den där millisekunden är som man förlorar när man stirrar på bollen som är på väg mot en och funderar på vad man ska göra. Det går apeshit allt som oftast om man tänker för mycket.

Kolla på hans misstag. Det är bollar från långt håll. Är det närskott, som igår mot Norwich när han bara reagerar, så går det bra. På långskotten (Hearts, igår osv osv) hinner han bli tveksam.

Tillbaka till grunderna. Var nöjd med att rädda bollen till att börja med. Skit i att försöka hålla nåt, bara styr undan. Ett par matcher och några pareringar, så kommer det tillbaka. Det är jag säker på.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Flightcrank sön 30 sep - 20:20

Mafisen skrev:
Tillbaka till grunderna. Var nöjd med att rädda bollen till att börja med. Skit i att försöka hålla nåt, bara styr undan. Ett par matcher och några pareringar, så kommer det tillbaka. Det är jag säker på.

Det var ju precis så han gjorde igår, bara det att han tryckte ut den mitt i banan.

I övrigt har du nog helt rätt i dina påståenden.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Bikinipop sön 30 sep - 21:43

Tror, förutom det som tidigare nämnts, att nonchalans och hattande med backlinjen kan vara en del av förklaringen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Mafisen sön 30 sep - 22:56

Flightcrank skrev:
Mafisen skrev:
Tillbaka till grunderna. Var nöjd med att rädda bollen till att börja med. Skit i att försöka hålla nåt, bara styr undan. Ett par matcher och några pareringar, så kommer det tillbaka. Det är jag säker på.

Det var ju precis så han gjorde igår, bara det att han tryckte ut den mitt i banan.

I övrigt har du nog helt rätt i dina påståenden.

Fast igår var ett sånt där ögonblick då han fick tid att tänka. Sen tyckte jag bollen rörde sig konstigt på slutet och ställde honom lite.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Flightcrank mån 1 okt - 4:38

Mafisen skrev:
Flightcrank skrev:
Mafisen skrev:
Tillbaka till grunderna. Var nöjd med att rädda bollen till att börja med. Skit i att försöka hålla nåt, bara styr undan. Ett par matcher och några pareringar, så kommer det tillbaka. Det är jag säker på.

Det var ju precis så han gjorde igår, bara det att han tryckte ut den mitt i banan.

I övrigt har du nog helt rätt i dina påståenden.

Fast igår var ett sånt där ögonblick då han fick tid att tänka. Sen tyckte jag bollen rörde sig konstigt på slutet och ställde honom lite.
Jo det stämmer nog, det roliga är bara att när han får tiden att tänka så bestämmer han sig alltid för att inte ha kroppen bakom bollen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Philip Rolf tis 2 okt - 9:20

Hela Liverpool har haft en svacka. Det måste vara jobbigt att dagligen i englesk media att bli kritiserad som lag samt individ. Tar nog ett tag att hitta tillbaka.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Mattis-8 tis 22 jan - 17:42

Kanske dags att väcka liv i den här tråden. Hur ställer ni er till ryktena om att Barca håller ögonen på Pepe? Sälja? Behålla? Ersättare?

Jag tycker att Reina ska få gå om han vill. Han förtjänar en vända i moderklubben om det är så han vill avsluta karriären. jag ser dock helst att han stannar. Tror heller inte att det är så lätt att skaka fram en ersättare men om det nu blir nödvändigt hållar jag (som alla andra i år) Begovic högt. Han har dessutom hyfsade fötter.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 22 jan - 19:18

Har ingen åsikt om målvakterna som skall ersätta Pepe - ifall han nu skulle lämna. Men jag både tror och hoppas att Rodgers vill behålla honom då han fortfarande är en riktigt riktigt bra fotbollsspelare och målvakt.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 19:50

Liverpool - Valdes
A.Madrid - Reina
ManU - Begovic
Barca - De Gea
Stoke - Butland

Så tror jag att det kommer att sluta i sommar.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Cliffhanger sön 3 feb - 21:12

jägarn skrev:Liverpool - Valdes
A.Madrid - Reina
ManU - Begovic
Barca - De Gea
Stoke - Butland

Så tror jag att det kommer att sluta i sommar.
Inte svårt att lista ut att Butland hamnar i Stoke då han väl redan har skrivit på för dom Laughing.

Personligen vill jag inte se Valdes. Han känns för svajig på något vis. Vorm är ett namn som jag tror och hoppas på att Buck undersöker. Han känner honom sen tidigare, men framförallt så är han mycket bra med fötterna. Det kan sättas frågetecken för hans luftspel då han likt Reina är kort för att vara målvakt, Jag har även tidigare sagt att jag hoppas att man skickar en del blickar mot Tyskland för att kolla på några av dom unga målvakterna som härjar i Bundesliga, däribland ter Stegen och Sven Ulreich.

Med det sagt så tycker jag det är oerhört tråkigt att man nu ska sitta här och "hoppas" på att vi säljer Reina och värvar en ny keeper. Han har tjänat den här klubben väl och det är aldrig kul att byta ut en målvakt som har lett oss till så många fina stunder, men nu är gränsen på något sätt nådd. Det smärtar att säga det, men vill vi tillbaka till Champions League så behöver vi nog göra en förändring längst bak.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Apanpapan mån 4 feb - 16:04

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Synthpoparen mån 4 feb - 18:30

Vill aboslut INTE ha Valdes heller.

Känns precis som Reina väldigt osäker i luften och jag tror han skulle få väldigt stora problem att spela i PL.

Ge mig en målvakt som är kung i luften istället så kommer försvarsspel att bli minst klassen bättre på lite sikt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Mafisen tis 5 feb - 9:43

Synthpoparen skrev:Vill aboslut INTE ha Valdes heller.

Känns precis som Reina väldigt osäker i luften och jag tror han skulle få väldigt stora problem att spela i PL.

Ge mig en målvakt som är kung i luften istället så kommer försvarsspel att bli minst klassen bättre på lite sikt.

Antingen det, eller så ser vi till att en av mittbackarna vi går för i sommar är en best a la Chris Samba på skallen. Det skulle ta mycket av pressen av Reina.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Cliffhanger tis 5 feb - 15:11

Mafisen skrev:Antingen det, eller så ser vi till att en av mittbackarna vi går för i sommar är en best a la Chris Samba på skallen. Det skulle ta mycket av pressen av Reina.
Såg precis att det har kommit upp en artikel från Sky på TBR som länkar samman oss med Amorebieta från Bilbao. Han är ruskigt bra på huvudet, så han kanske inte vore en helt otänkbar lösning. Sitter dessutom på ett utgående kontrakt. Jag har dock inte sett en enda match med Bilbao den här säsongen så jag kan inte uttala mig om vilken nivå han spelar på för tillfället. Jag vet däremot att han har varit väldigt bra tidigare säsonger.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Philip Rolf ons 6 feb - 11:12

Av dom 4 errorsen är det tydligen 7p försvunna.. 7 poäng hade gett oss 2p bakom fjärde platsen. FAAAAN
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av IzzyDizzy tor 7 feb - 16:48

Efter City-matchen är jag helt jävla mållös, nej. Mitt hjärta börjar att dunka så fort jag tänker på främst den tabben.

Walcotts mål dagar tidigare är inte okej den heller.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Philip Rolf tor 7 feb - 16:55

Hart hade reagerat på Walcotts skott. Bara sätt ut en fot för fan, skiter i hur hårt skottet var, Reina stod med båda hälarna i. Jag har tro och förhoppningar kvar, men det får gärna stabilisera sig snabbt
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Apanpapan lör 2 mar - 18:35

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Jose "Pepe" Reina Empty Sv: Jose "Pepe" Reina

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet