TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pepe Reina

+7
A-Field
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
Bill Shankly is Legend
Mafisen
Cliffhanger
Apanpapan
11 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Pepe Reina Empty Pepe Reina

Inlägg av Apanpapan mån 21 jan - 16:52

Barcelona ryktas vilja köpa honom i sommar när Valdes lämnar. Även Pepes pappa har uttalat sig positivt till att sonen spelar i barca. Vill inte se honom lämna, men om han nu skulle försvinna i sommar? Vem vill ni då se som ersättare?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Cliffhanger mån 21 jan - 17:03

Det har ju börjat ryktas så smått om Guillermo Ochoa från Ajaccio som en möjlig ersättare. Sägs vara duktig, och dom gånger jag har sett honom i mexikanska landslaget så har han varit stabil. Får jag välja så skulle jag dock ta en tysk, ter Stegen eller Sven Ulreich kanske.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mafisen mån 21 jan - 17:04

Vorm känns som han skulle passa som hand i handske.

ter Stegen är ju många kåta på, själv har jag aldrig sett honom spela.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 22 jan - 2:07

Det är svårt att bedöma målvakter. De som man inte lägger märke till är oftast bäst eftersom de står rätt och inte behöver tv-rädda så mycket.

Reina är ju speciell eftersom han är så bra med fötterna, och snabb. Till vårt system krävs det nästan en teknisk målvakt som kan vara kylig vid tillbakapass.

Har alltid gillat Krul men han lär väl inte sticka. Tror Reina stannar dock.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 22 jan - 19:14

Krul, BIG NO! Jävla fotbollsmördare, lönnfet tidsmaskare. Nej tack - tar hellre en kaffemugg i målet än tar dit den vidriga fotbollsspelaren.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mattis-8 tis 22 jan - 19:16

Haha, lugn nu groggen. Smile Om du så bestämt säger nej så skiter vi i't.
Ter stegen hade vart bra men halva europa vill ju ha honom. begovic någon?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 22 jan - 19:21

Haha vi ut såg nyligen honom till Premier Leagues mest oskarmiga fotbollsspelare. Med vi menar jag mig och mina kompisar som brukar hänga här på helgerna.

För övrigt har jag svårt för spelare från Newcastle från början. Det känns liksom inte rätt att köpa från ett lag som går upp och ned värre än Djurgårdens fotbollslag i början av 2000-talet och slutet av 1900-talet!

Jag sa i Pepes andra tråd (allmänt liverpoolforum) att jag inte lägger mig i det där då jag hoppas Pepe stannar. Men om inte så håller jag nog ändå Begovic som en högre kandidat än Ter Stegen, beprövad i PL och ett relativt "säkert kort". Ja så säkert det nu kan bli när det gäller att värva en spelare (dvs. inte alls egentligen).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 22 jan - 19:21

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Krul, BIG NO! Jävla fotbollsmördare, lönnfet tidsmaskare. Nej tack - tar hellre en kaffemugg i målet än tar dit den vidriga fotbollsspelaren.

Haha, alltid kul med lite irrationellt fotbollshat. Laughing
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 22 jan - 19:23

Har själv David Luis där. Han har egentligen inte gjort något, men en sån arrogant frisyr kan man fan inte ha. Obehagliga Sideshow Bob-vibbar.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mattis-8 tis 22 jan - 19:24

Som sagt jag tänker inte gå upp ringen emot dig efter den protesten Smile

Angående Begovic håller jag med på alla punkter.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 22 jan - 19:25

Off-topic: kan man få träffa några av dina tjejkompisar du har där på bilden Mattis?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mattis-8 tis 22 jan - 19:30

Haha, nja jag vet inte det. vill inte var allt för "possesive" här men vi går rätt långt tillbaka jag och tjejerna. Det är Pink Floyds back catalouge. Ryggmålningarna är olika skivomslag. Jag har haft affischen (ett par vid det här laget faktiskt) sedan tonåren så jag har väldigt utarbetade relationer med alla sex. Fast rödtoppen lever sitt eget liv och skiter nog i vad jag säger om det hela.
Eller så googlar du bara efter bilden men då kanske jag kommer efter dig.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 22 jan - 19:34

Hahaha Laughing

Sekunden innan jag läste ditt inlägg såg jag faktiskt att det var Dark side of the moon där. Men jag paxar brunetten med vit rygg iaf.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mattis-8 tis 22 jan - 19:37

Äh lägg av du kan ju inte paxa hur som helst. Särskilt "Brickan" aka another brick in the wall - the wall"
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av A-Field tor 24 jan - 9:29

Det vore tråkigt om Reina valde att lämna oss nu när det äntligen börjar att se bra ut och för att han är en bra målvakt. Inte topp 10 i världen men absolut en riktigt bra målvakt. Dock kan jag förstå att lockelsen till moderklubben, dessutom ett av de bästa lagen i världen och 1-2 pinnhål upp ovanför Liverpool, är väldigt stark. Väljer han att gå så har jag stor förståelse för hans val och kommer att önska han all lycka då han har gett mycket till klubben, speciellt när klubben har varit nere och vänt i konkursträsket.

Men då skall vi ha in en ersättare? Rimligtvis en lika bra eller förhoppningsvis bättre målvakt. Vilka finns det där ute som skulle kunna fylla Reinas skor?
Reinas styrkor är ju hans fotspel, vilket håller absolut världsklass, hans reflexer och hans personlighet. Svagheter är väl pondus i straffområdet och luftrummet. Rimligtvis borde Liverpool försöka hitta en målvakt med mer pondus, acceptabelt fotspel för att kunna föra spelet från bakre delen av planen och lika bra reflexer som Reina. Hans personlighet blir nog svår att ersätta dock.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mattis-8 tor 24 jan - 10:12

Kan bara hålla med. Vill han gå ska han såklart få det om Barca kommer med ett rimligt bud. Som du säger personligheten Pepe Reina blir svår att ersätta. Målvakten Pepe Reina likaså men det finns väl ändå några kandidater. Ekonomiskt sätt tror jag Butland är ett bra alternativ. Birmingham behöver sälja spelare och Butland har en hög potential. I min mening är han dock långt ifrån färdig och jag undrar om han är redo att vara första keeper i Liverpool.

Bättre alternativ som också bör vara i en rimlig prisklass är i så fall Begovic (min favorit) Ter stegen (dock jagad av halva europa) och Steklenburg. Den sistnämnde är ju ingen framtidslösning direkt och han har varit svajjig sista året. Detta till trots så tror jag att det är ett namn som kan komma att bli aktuellt.

Sen ska man kanske inte utesluta Valdes som ju verkar vilja lämna för "utmaningens" skull. Jag håller Valdes för överskattad och slipper honom helst. Han har ju inte haft mycket att göra i Barca, vilket också verkar vara anledningen till att han vill lämna. Han kan ju dock komma att bli aktuell eftersom det trots allt är Barca det snackas om för Pepe.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Bikinipop tor 24 jan - 18:37

José Reina joins Barcelona this summer.
Liverpool manager Brendan Rodgers wants Marc André ter Stegen or Jack Butland to replace him.
Source: The Times.

Saxat från TBR. Tycker att det låter som en bra ersättare och som ni redan varit inne på så tycker jag att Reina skall få gå om det är vad han vill.

Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av A-Field tor 24 jan - 19:42

Bikinipop skrev:José Reina joins Barcelona this summer.
Liverpool manager Brendan Rodgers wants Marc André ter Stegen or Jack Butland to replace him.
Source: The Times.

Saxat från TBR. Tycker att det låter som en bra ersättare och som ni redan varit inne på så tycker jag att Reina skall få gå om det är vad han vill.


Om det när så att detta stämmer så ser jag Ter Stegen som den bättre ersättaren av de två. Är lite äldre, mer erfaren och spelar på en klart högre nivå än Butland.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av PiTeRaQ fre 19 jul - 20:17

Verkar som Reina lämnar, tråkigt (nostalgiskt) men har varit enligt mig ganska uppenbart en längre tid då hans formkurva har dalat neråt ganska länge nu. Hade det inte varit för hans precisa uppspel och snabba tänk som vägt upp dom defensiva tabbarna så hade nog fler sett det som en självklarhet än vad många faktiskt verkar göra. Klubben tänker framåt - bra men jobbigt ibland.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Cliffhanger fre 19 jul - 21:11

Japp, det mesta talar verkligen för det just nu. Tråkigt, men väntat.

Satt och kollade på Season Review igår och jag la märke till hur många suspekta ingripanden Jones gjorde som ledde till mål. Som ni kanske vet så är jag inte hans största fan (jag ser honom som en duglig tredjemålvakt) och skulle jag få bestämma så skulle jag gärna se att vi värvade en ny andrekeeper för att täcka upp bakom Mignolet. Det lär inte hända, men jag är så fruktansvärt otrygg när Jones vaktar buren.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Cliffhanger fre 19 jul - 21:13

Barrett skrev precis att det är lånedeal det är tal om. Vad fan?! Hur tänker ledningen här? Vill gärna få en förklaring av någon inblandad.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av PiTeRaQ fre 19 jul - 23:25

Cliffhanger skrev:Barrett skrev precis att det är lånedeal det är tal om. Vad fan?! Hur tänker ledningen här? Vill gärna få en förklaring av någon inblandad.

Om vi har rätt att avbryta lånet vid tex skada på Mignolet så anser jag inte att det är en dum idé med utlåning. Om det vore möjligt och Napoli betalar hela Reinas lön så varför inte? Reina är Barca-bunden nästa säsong och det har han antagligen klargjort i god tid så klubben kan hitta hans ersättare. Visst vi förlorar pengar i minskat värde kanske men 110 000 per vecka är en del pengar det också som vi kan lägga på kanske 1-2 klasslirare..

Tror den här löneposten är en av dom som måste bort för att skapa utrymme för andra helt enkelt..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Cliffhanger lör 20 jul - 0:42

Visst kan det tänkas att det här är den del av större plan som till sist innebär att Pepe skriver på för Barcelona nästa sommar. Och visst är det bra att vi slipper hans lönepost samt får in en halvhygglig summa på kontot (jag har sett att det snackas om att vi möjligtvis får fyra-fem miljoner pund för lånet). Det jag emotsäger mig mest är det att det känns så djävulskt ovärdigt för en spelare som Reina att avsluta sina tid i klubben genom att lånas ut. Det hade i och för sig inte känts helt rätt att se honom spendera majoriteten av säsongen på vår bänk heller...

Gällande det där om att eventuellt avbryta lånet om Mignolet går sönder så hoppas jag att du har rätt, även om jag själv inte tror det ligger till så. Återigen vill jag därför pusha för att vi plockar in en billig, rutinerad och stabil back-up, men det lär som sagt inte hända.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Mafisen lör 20 jul - 6:19

Cliffhanger skrev:Det jag emotsäger mig mest är det att det känns så djävulskt ovärdigt för en spelare som Reina att avsluta sina tid i klubben genom att lånas ut. Det hade i och för sig inte känts helt rätt att se honom spendera majoriteten av säsongen på vår bänk heller...


Trots Rodgers uttalanden om konkurrens så var det rätt tydligt att Mignolet skulle stå tycker jag, säkert för Reina med. Ett VM-år var han nog inte särskilt sugen att sitta på bänken. Han var nog inte heller särskilt sugen på en permanent flytt till en annan klubb än Barca, vars målvaktspositon inte blev ledig som det var tänkt och trott.

Känns rätt bra att klubben visat lojalitet mot en lojal spelare och hittat den bästa lösningen för honom i nuläget och en nöjbar lösning för sig själv också.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Philip Rolf lör 20 jul - 8:03

Jag såg också Season Review och jag fullständigt kokade på både Reina och Skrtel. Reina är Reina men jag tycker att rätt beslut bör vara att låta Mignolet stå. Brad är inte säkrast i världen, men så rädd är jag inte för att ha honom i målet.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Pepe Reina Empty Sv: Pepe Reina

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet