TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 2 av 18 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tis 16 okt - 22:24

Sedan får vi tänka på den begränsade degen vi har. Har fler positioner att förstärka också.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen ons 17 okt - 8:30

Finns självfallet många positioner att förstärka på, men för min del kommer en offensiv spelare att ligga som prio 1.

Vilken offensiv spelare som skall köpas in hänger givetvis på hur Rodergs kan tänka sig nyttja Suarez.

Vill han promt ha Suarez i mitten bör ju nästa anfallare in vara av "den billigare sorten" i alla fall beträffande lön då han kommer få värma bänk relativt ofta. Om detta är det mest troliga scenariot bör ju den stor degklumpen snarast läggas på ett kantalternativ istället.

Kan Rodgers tänka sig att spela Suarez som kantanfallare ja då ser jag inget fel alls i att satsa en större summa på en striker typ Damiao.

I övrigt såg jag sista 45 minutrarna av Spanien - Frankrike och där imponerade en spelare som Valbuena på mig. Att han sedan antalligen inte är möjlig att lösa är en helt annan historia...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 18 okt - 12:18

Personligen ser jag helst att krutet läggs på en centralanfallare som är en målgörare av rang. En kille som sätter fyrverkeri på Suarez kreativitet. Dvs. en kille som kan ta att vara en ren striker och som sätter bollarna i nät. Suarez bränner ju alldeles för mkt av det han skapar...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tor 18 okt - 13:59

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Personligen ser jag helst att krutet läggs på en centralanfallare som är en målgörare av rang. En kille som sätter fyrverkeri på Suarez kreativitet. Dvs. en kille som kan ta att vara en ren striker och som sätter bollarna i nät. Suarez bränner ju alldeles för mkt av det han skapar...

Det betyder att du är av uppfattningen att Suarez bör placeras mer ute på en kant utgår jag ifrån eller?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan tor 18 okt - 15:24

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Personligen ser jag helst att krutet läggs på en centralanfallare som är en målgörare av rang. En kille som sätter fyrverkeri på Suarez kreativitet. Dvs. en kille som kan ta att vara en ren striker och som sätter bollarna i nät. Suarez bränner ju alldeles för mkt av det han skapar...

Håller helt med! Om killen spelar ute på kanten men vandrar in för avslut/instick från Suarez eller spelar i mitten spelar mindre roll, bara vi får någon som löper bra och sätter sina lägen.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tor 18 okt - 15:37

Röda Stjärnan skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Personligen ser jag helst att krutet läggs på en centralanfallare som är en målgörare av rang. En kille som sätter fyrverkeri på Suarez kreativitet. Dvs. en kille som kan ta att vara en ren striker och som sätter bollarna i nät. Suarez bränner ju alldeles för mkt av det han skapar...

Håller helt med! Om killen spelar ute på kanten men vandrar in för avslut/instick från Suarez eller spelar i mitten spelar mindre roll, bara vi får någon som löper bra och sätter sina lägen.

Suarez placering har faktiskt en ganska stor betydelse.

även jag är för att han skall spelas som kantanfallare just tackvare hans kvicka fötter samt att han tenderar att missa väldigt mycket chanser.

Däremot måste det tas ett beslut om var Suarez skall spela i första hand innan man köper in en ny spelare för det fungerar INTE enligt mig att köpa in en dyr anfallare till som sedan skall dela på den posten med Suarez. Det om något vore resursslöseri.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 19 okt - 16:27

Synthpoparen skrev:Det betyder att du är av uppfattningen att Suarez bör placeras mer ute på en kant utgår jag ifrån eller?

Inte nödvändigtvis, jag vill ha Suarez mycket involverad i spelet, men samtidigt behöver vi en spelare som sätter dit målen.

Sen spelar det inte så stor roll vad du har för utgångspunkt i spelet, centralanfallare eller kantanfallare. Det som spelar roll är vad du får för direktiv av managern. Som man kunde se när Borini spelade med Suarez så löpte Borini väldigt ofta in i boxen och fanns där när det började lukta mål. Jag säger inte att Suarez nödvändigtvis behöver spela kant. Dock skulle man kunna ha honom att droppa ned, ta emot bollar, vända upp mot backlinjen men jag tror vi behöver ha en spelare "framför" Suarez i de lägena. Om det innebär en Shelvey som tar många djupledslöpningar eller en ny kantanfallare som har Borinis speluppfattning samt målnäsa så är det okej med mig. Det viktiga är att Suarez får en kille bredvid sig som kan sätta fart på fyrverkerierna.

Vad tror du händer om vi hade haft en kille likt Persie och Suarez har bollen? I dagsläget kan de nästan sätta två spelare direkt på Suarez och understödja med en tredje då vi inte har någon "framför" naturligt. Hade han haft en mer utpräglad målskytt bredvid sig så kommer han inte bara få mer "klara lägen" själv, han kommer skapa mer chanser åt "måltjuven" också. Sen om det innebär vänsteranfallare eller högeranfallare med en fri roll att vandra in i mitten eller att han har utgångsläge centralt från början det vet jag inte.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen fre 19 okt - 17:19

Vill personligen absolut inte spela spelare ur positition och ser personligen inget fel med att placera ut Suarez på en kant som grundposition.

Det jag inte vill skall inträffa är att det köps in en riktigt bra striker för stora pengar som sedan antingen hamnar på bänken eller placeras ute på en kant där han inte kan presterar till 100% för att Suarez just skall ha den centrala rollen.

Sedan är ju alla offensiva roller "fria" till viss del, men faktum kvarstår fortfarande enligt mig att en renodlad striker knappast kommer kunna maxprestera på en kant. Det jag också vill ha sagt med detta är att det inte räcker bara med att titta på "kända namn" utan att spelaren också måste passa in i det sätt som Liverpool spelar fotboll på samt att det skall finnas en bra ledig position för honom. ( Om vi nu talar om toppsigningar alltså. )

Jag har t ex hyfsat svårt att se en spelare som Huntelaar prestera som kantanfallare hos oss om Rodgers promt vill ha suarez i mitten. För att svara på din fråga har jag lite svårt att följa med i ditt resonemang för du använder termen "bredvid suarez". Det får mig att göra kopplingar till en anfallsduo och jag har ohyggligt svårt att se Rodgers överge sin 4-3-3 uppställning. Om du istället hade pratat om att förbättra anfallstrean med en Sancheztyp hade det varit en helt annan sak.

Jag skulle välkomna en striker eller en kantanfallare av klass med öppna armarna så länge som det inte innebär att någon spelare spelas ur position eller att en dyr spelare köps in för att sedan hamna på bänken.

Att jag lyfter frågeställningen har också att göra med att Rodgers hittills inte varit så sugen på att placera Suarez på en kant vilket enligt mig gör frågan väldigt intressant, inte minst då Borini känns betydligt mer som en "striker" än kantanfallare i min bok.





Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan fre 19 okt - 21:49

Synthpoparen skrev:Vill personligen absolut inte spela spelare ur positition och ser personligen inget fel med att placera ut Suarez på en kant som grundposition.

Det jag inte vill skall inträffa är att det köps in en riktigt bra striker för stora pengar som sedan antingen hamnar på bänken eller placeras ute på en kant där han inte kan presterar till 100% för att Suarez just skall ha den centrala rollen.

Sedan är ju alla offensiva roller "fria" till viss del, men faktum kvarstår fortfarande enligt mig att en renodlad striker knappast kommer kunna maxprestera på en kant. Det jag också vill ha sagt med detta är att det inte räcker bara med att titta på "kända namn" utan att spelaren också måste passa in i det sätt som Liverpool spelar fotboll på samt att det skall finnas en bra ledig position för honom. ( Om vi nu talar om toppsigningar alltså. )

Jag har t ex hyfsat svårt att se en spelare som Huntelaar prestera som kantanfallare hos oss om Rodgers promt vill ha suarez i mitten. För att svara på din fråga har jag lite svårt att följa med i ditt resonemang för du använder termen "bredvid suarez". Det får mig att göra kopplingar till en anfallsduo och jag har ohyggligt svårt att se Rodgers överge sin 4-3-3 uppställning. Om du istället hade pratat om att förbättra anfallstrean med en Sancheztyp hade det varit en helt annan sak.

Jag skulle välkomna en striker eller en kantanfallare av klass med öppna armarna så länge som det inte innebär att någon spelare spelas ur position eller att en dyr spelare köps in för att sedan hamna på bänken.

Att jag lyfter frågeställningen har också att göra med att Rodgers hittills inte varit så sugen på att placera Suarez på en kant vilket enligt mig gör frågan väldigt intressant, inte minst då Borini känns betydligt mer som en "striker" än kantanfallare i min bok.





Håller helt med om att Borini känns betydligt mer som en striker en kantanfallare trots sin arbetskapacitet men, viktigast måste väl ändå vara vilka direktiv, var spelarna ska springa när och var de ska få bollen snarare en från vilken position de utgår mitt eller kant? En målkytt behöver vi oavsett anser jag mn jag förstå samtidigt ditt resonemang: en målskytt som ska tillbringa mesta delen av sin tid på kanten är bortlösad kraft men jag har svårt att tro att det är tankn om en målskytt köps in och har utgångsposition på kanten.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen lör 20 okt - 8:23

Det har jag också svårt att se skall tilläggas, men vi har ju haft en historia av managers som har tenderat att spela spelare ur position.

Jag tror dock fortfarande att det smartaste vi kan göra är att köpa in en riktigt bra "striker" och köra med Suarez mer på en kant.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan lör 20 okt - 21:44

Synthpoparen skrev:Det har jag också svårt att se skall tilläggas, men vi har ju haft en historia av managers som har tenderat att spela spelare ur position.

Tyvärr allt för sant!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen sön 21 okt - 7:06

Röda Stjärnan skrev:
Synthpoparen skrev:Det har jag också svårt att se skall tilläggas, men vi har ju haft en historia av managers som har tenderat att spela spelare ur position.

Tyvärr allt för sant!

Tell me about it. Reina på mittfältet i den där träningsmatchen för några år sedan.

Rafa out!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 21 okt - 18:33

Reports in Spain are claiming one man could be heading to Merseyside from A Madrid and before anyone gets too excited, its not Falcao.

Från Billys twitter. Skulle tippa på att det är Turan som är aktuell, för femtielfte gången.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 21 okt - 21:52

Det hade onekligen varit en trevlig förstärkning.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 21 okt - 21:59

Har aldrig sett Arda en hel match, är han så vass alltså?

Snackas ju annars om Walcott och Sturridge redan nu.... Tror Billy tom. skrev något om 40 miljoner pund i budget och tre värvningar? Kan det verkligen stämma och var det verkligen han som skrev detta?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop sön 21 okt - 22:08

Var ett tag sedan jag såg honom och han har väl haft en del problem med skador tror jag, men han hade definitivt inneburit en förstärkning av truppen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 22 okt - 7:36

Turan har ju nu i alla fall prövats i en annan liga än den turkiska så man vet ju lite bättre hur han står sig i en tuffare konkurrens.

Skulle ju antagligen ta en kantytterplats i dagens Liverpool, men för att gå på en sådan spelare måste priset enligt mig vara det rätta för han har i alla fall inte enligt mig förmågor som gör honom till en toppklasspelare och inte heller är han ung nog att kallas för "supertalang". Tvivlar lite på att detta skulle bli en "billig värvning" utan snarast en väldigt dyr sådan.

Sturridge, Walcott och Holtby ryktas det visst om en del också och där hoppas jag innerligt inte att det blir något med någon av dem. Alla tre dessa spelare känns som dyra signingar pga vilka pass de bär. De två förstnämnda kommer säkert dessutom att kräva sjuka löner och den tredjes kapacitet ställer jag stora frågetecken för då jag inte sett han testats mot tuffare motstånd.

Om Chelsea skulle köpa Falcao, vilket inte är otänkbart, borde vi enligt mig snarast höra oss för hur de tänker med en spelare som Lukaku. Där har ni enligt mig ett suveränt råämne till en fotbollsspelare, stor och stark och besitter fin teknik.

Edit; Blandade ihop Holtby med en spelare från Celtic så han skall inte jämföras med de andra två.


Senast ändrad av Synthpoparen den mån 22 okt - 15:20, ändrad totalt 1 gång

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 22 okt - 10:55

Har bara sett lite från youtube av Arda och av allt att döma verkar det inte vara någon explosiv spelare vi har att göra med? Ser väldigt seg ut om ni frågar mig, kanske inte jätte viktigt i och för sig med tanke på att vi kommer möta samlat försvar för det mesta. Ser hellre att man värvar Walcott eftersom han gör mål, skapar lägen och är en beprövad Premier League-spelare.

Holtby sitter väl på utgående så han lär knappast bli epic dyr... lär väl signa honom på ett förhandskontrakt i sådana fall...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 22 okt - 11:01

Dock är ju frågan hur sugen han skulle vara på att spela för "fel lag i staden" för honom?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 22 okt - 11:45

När jag pratar om dyra spelare, menar jag inte bara priset du får betala till nuvarande klubb utan också vilken lön spelaren förväntar sig att få. Liten övergångssumma betyder nämligen väldigt ofta högre lönekrav. Sturridge t ex sitter redan nu på över 100k i veckan och Walcott som lirat för "snålarsenal" vill säkert ha en lön på runt 90k i veckan.

Kunde man få dessa spelare att acceptera lönenivåer runt 45-50k i veckan hade det ju varit en sak, men detta håller jag som tämligen otänkbart tyvärr.

Beträffande yttrar hoppas i alla fall jag att den som ansluter är en löpstark och snabb jävel med teknik. Vi har ju redan en långsam kille med teknik i Suso i alla fall. Sätter du Suarez på en kant får du å andra sidan en kvick spelare med väldigt bra teknik....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger mån 22 okt - 17:58

N'Grogg//

Jag har sett Turan några gånger, och du är nog rätt ute när du säger att han inte är världens mest explosiva. Däremot väger han upp sin "långsamhet" med en fantastisk blick för spelet, samt en rejält vass doja. Att använda honom i en fri ytterroll, likt den Suso används i för tillfället, vore mumma. Jag skulle hemskt gärna se honom hos oss,

Gällande Holtby så är jag också sannerligen för en värvning, speciellt om man har is i magen och väntar till januari för att skriva ett förtidskontrakt med honom, även fast det bör föra med sig en relativt väl tilltagen sign-on bonus. Han är dock oprövad, men på sikt är han naturligtvis en dundertalang. Sen är jag lite nyfiken när du skriver det där med fel lag i staden? Är han uttalad Nevertonian?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop mån 22 okt - 18:11

Ang. Holtby:'

Från Wikipedia: Holtby's father, Chris Holtby, is a former English soldier from Liverpool who was stationed at the Rheindahlen RAF base in Mönchengladbach.[14] Holtby's mother is German. Lewis, like his father is a fan of Everton F.C. and has said it would be a dream come true to play for them. Lewis said: "My father was born in England and was a Everton fan since the age of five. He immediately infected me with the Everton virus! Since then I have been a Everton fan and have always followed their games.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Philip Rolf mån 22 okt - 19:41

Om han älskar Never lika mkt som jag älskar Pool finns det inte en chans han kritar för Liverpool. Punkt
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tis 23 okt - 11:42

Okej, hade inte en aning om att Holtby var sådär blå. Då bör det med andra ord bli svårt att fånga honom.

Idag rapporterar Daily Mail om att vi börjat visa intresse för Klaas-Jan. Som jag sagt tidigare så ställer jag mig positiv till en eventuell värvning. Dom rapporterar även om Joel Pohjanpolo, som verkar ha funnits på radarn ett tag. Finne, uttalad Liverpoolsupporter (Bank eller Niva skrev utförligt om det för ett tag sen, orkar dock inte leta på inlägget), ung samt näsa för mål. What's not to love about him?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 24 okt - 10:47

Cliffhanger skrev:Okej, hade inte en aning om att Holtby var sådär blå. Då bör det med andra ord bli svårt att fånga honom.

Idag rapporterar Daily Mail om att vi börjat visa intresse för Klaas-Jan. Som jag sagt tidigare så ställer jag mig positiv till en eventuell värvning. Dom rapporterar även om Joel Pohjanpolo, som verkar ha funnits på radarn ett tag. Finne, uttalad Liverpoolsupporter (Bank eller Niva skrev utförligt om det för ett tag sen, orkar dock inte leta på inlägget), ung samt näsa för mål. What's not to love about him?

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Tack google.

"Och Liverpool?

– Det var en stor upplevelse att få komma till sin favoritklubb. Jag har alltid drömt om att gå dit."
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 2 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 18 Föregående  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet