Everton - Liverpool 2012-10-28 15.00
+6
jägarn
Bikinipop
Apanpapan
Synthpoparen
Bill Shankly is Legend
Philip Rolf
10 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Everton - Liverpool 2012-10-28 15.00
Cliffhanger skrev:Bill Shankly is Legend skrev:Suarez sån jevla legend han är. <3
Verkligen. Han är kontroversiell utav bara satan, men han är underbar på så många sätt. Jag tror han skiter fullständigt i att han kommer få en reprimand för målgesten, det är liksom en del av honom att göra det högst oväntade. Hate him or love him.
Det har gått hela cirkeln runt på något sätt. Hela häxjakten på honom från engelsk media, FA etc. har övergått i en härlig blandning av ironi och satir där Suarez bara dammar av axeln. Haters gonna hate och jag älskar Suarez mer och mer.
Väntar på dagen då sanningen kommer ut om Evra-fallet, eller åtminstone att det kommer granskas hur fel det gick till från ett "juridiskt" perspektiv och hur FA har påverkat hans öde med medias hjälp. Nu känns det som han har blivit vad de ser honom som, inte vad han är på riktigt. Han har tagit på sig rollen som skurk och retar upp folk ännu mer.
Bill Shankly is Legend- Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 45
Ja, precis, och han verkar verkligen skita i att motståndarfans avskyr honom. Många ser honom som fotbollsvärldens största as, men som sagt så verkar det inte beröra honom nämnvärt. Han har vår kärlek, och sin familjs kärlek, och det verkar räcka för honom.
Skitsamma hur omvärlden ser på honom, han är vår spelare och jag kommer stödja den tokige fan ända tills dagen då han lägger skorna på hyllan (så länge han inte sviker oss på något osnyggt vis).
Skitsamma hur omvärlden ser på honom, han är vår spelare och jag kommer stödja den tokige fan ända tills dagen då han lägger skorna på hyllan (så länge han inte sviker oss på något osnyggt vis).
Jag är mest sur över att ingen har kommenterat min ordvits...
Bikinipop- Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Bikinipop skrev:Jag är mest sur över att ingen har kommenterat min ordvits...
Jag kan göra det om du ändrar din profilbild, skrämmande ful och osympatisk.
Trist att det fortsätter vara Liverpools rutinerade spelare som sviker, idag var det Jones och Skrtel som gör för enkla misstag.
jägarn- Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01
Bikinipop skrev:Som jag skrev i en annan tråd resulterade dagen i ett sönderslaget skrivbord och en bruten sopkvast. Hade en polare som råkade slå sönder fjärrkontrollen till sin tv, som från och med nu alltid har en nedtryckt mute-knapp, vilket gör att jag ändå kommer billigt undan i jämförelse.
Såg matcherna på en pub så jag kunde inte slå sönder något. Däremot var jag nära att slå en United-kille på käften som hånskrattade när målet blev bortdömt.
jägarn skrev:Trist att det fortsätter vara Liverpools rutinerade spelare som sviker, idag var det Jones och Skrtel som gör för enkla misstag.
Sant. Syftar du på att det var Skrtel som svek vid andra målet? Tycker det känns som att det är Enrique som ska ta på sig det. Han verkar ha koll på Naismith och Jelavic, men så plötsligt stannar han och låter dom båda få helt fritt läge. Men visst, ytan kan bör definitivt tillhöra en mittback, och Skrtel var i högsta grad frånvarande.
Jones har jag gett upp hoppet om för länge sen, han är ingen keeper att luta sig emot när det blåser snålt. Grov felbedömning av Buck att starta med honom när Pepe var frisk nog att iallafall sitta på bänken (vilket gör att han bör vara i matchtillstånd).
Tyckte Skrtel var riktigt bra i hela matchen.
Jones ska ju bara parera den ut till kanten. Det är lätt att säga när man kollar kanske men är det inte sånt man lär sig i pojklaget?
Jones ska ju bara parera den ut till kanten. Det är lätt att säga när man kollar kanske men är det inte sånt man lär sig i pojklaget?
Att boxa bollen ut i sidorna är ju målvaktens svar på att hålla stolpen, det vill säga bland det första man lär sig.
Cliffhanger skrev:jägarn skrev:Trist att det fortsätter vara Liverpools rutinerade spelare som sviker, idag var det Jones och Skrtel som gör för enkla misstag.
Sant. Syftar du på att det var Skrtel som svek vid andra målet? Tycker det känns som att det är Enrique som ska ta på sig det.
Enligt mig så måste Skrtel (eller Wisdom) gå in i rygg på Fellani, han får vända upp och slå ett enkelt inlägg. Att plocka upp två spelare som löper in i en öppen yta så nära det egna målet är i princip omöjligt.
Ja, alltså, det rimliga hade varit att få en näve på den och styra den utåt mot mot långlinjen, alternativt kortlinjen. Väljer han att boxa i det läget så MÅSTE han vara hundra på att skicka den långt åt helvete, inte rakt ut i skottytan. Hans mål hela vägen.
Sedan kan jag i och för sig tycka att någon borde slängt sig istället för att bara försöka täcka stående.
jägarn skrev:Enligt mig så måste Skrtel (eller Wisdom) gå in i rygg på Fellani, han får vända upp och slå ett enkelt inlägg. Att plocka upp två spelare som löper in i en öppen yta så nära det egna målet är i princip omöjligt.
Ja, det håller jag med om. Lite mer aggressivitet i det läget hade inte skadat. Däremot tror jag absolut att Enrique hade kunnat avvärja läget om han inte hade stannat upp i sin löpning. Då hade han haft en möjlighet att nå bollen innan den kom in framför målet, och därmed hade han kunnat styra den utanför vår högra stolpe. Men visst, det blev många fel i den situationen, och Enrique ska naturligtvis inte behöva ta på sig hela målet, även om jag känner att han bidrog.
Cliffhanger skrev:jägarn skrev:Enligt mig så måste Skrtel (eller Wisdom) gå in i rygg på Fellani, han får vända upp och slå ett enkelt inlägg. Att plocka upp två spelare som löper in i en öppen yta så nära det egna målet är i princip omöjligt.
Ja, det håller jag med om. Lite mer aggressivitet i det läget hade inte skadat. Däremot tror jag absolut att Enrique hade kunnat avvärja läget om han inte hade stannat upp i sin löpning. Då hade han haft en möjlighet att nå bollen innan den kom in framför målet, och därmed hade han kunnat styra den utanför vår högra stolpe. Men visst, det blev många fel i den situationen, och Enrique ska naturligtvis inte behöva ta på sig hela målet, även om jag känner att han bidrog.
Helt rätt, jag har (tyvärr) ett lite ont öga till Skrtel. Han kan göra de allra bästa matcherna och stå för många matchavgörande glidtacklingar och vunna dueller för att sedan tappa koncentrationen för 1 sekund och då tappar vi poäng. Liverpool har inte råd med sådana situationer.
Enig. Tycker snarare att det var ett kollektivt misstag, än en enskild individs på målet.
Mål nummer två som vi släpper in känns som ett kollektiv misstag från större delen av försvaret och målvakten.
Mål ett känns som en bjudning av Jones utan like.
Mål ett känns som en bjudning av Jones utan like.
Synthpoparen- Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18
Jag orkar inte ens formulera en vettig matchanalys. den får bli en- ordig:
Rån!
Rån!
Cliffhanger skrev:Jag har inte hittat någon ordvits, så så bra var den .
Kolla sidan 2
Bikinipop skrev:Cliffhanger skrev:Jag har inte hittat någon ordvits, så så bra var den .
Kolla sidan 2
. Du får vara stolt över den om du vill, let's just leave it at that .
Som jag skrev för typ 2 veckor sedan, vi sitter här dag ut och dag in och förundrar oss över dagens sanning.
Vi får mål bortdömt när det skall vara giltligt.
United får ett konstigt rött kort med sig, Torres får en solklar touch på benet.
United gör ett offsidemål (by a meter) och det blir godkänt.
Vad händer sen? Alla är lite lacka, men ingen uttalar sig. (Förutom Barton, kung).
Jag skrev till Niva den lille skiten, att han och Bank kan ju ta och skriva om United osv.
Vi får mål bortdömt när det skall vara giltligt.
United får ett konstigt rött kort med sig, Torres får en solklar touch på benet.
United gör ett offsidemål (by a meter) och det blir godkänt.
Vad händer sen? Alla är lite lacka, men ingen uttalar sig. (Förutom Barton, kung).
Jag skrev till Niva den lille skiten, att han och Bank kan ju ta och skriva om United osv.
Ingen rör väl allsmäktiga United? Det är väl kutym inom mediavärlden? De har väl aldrig gjort något fel och deras heliga spelare har väl aldrig felat? Oavsett om dom slår in bollen med handen, står sju meter offside eller filmar till sig fördelar är det väl i slutändan bara mänskligt av en domare att fela? Det är väl det vi ska nöja oss med när United får tveksamma domslut med sig, men oj vad det tar fart i brasan när Sir Alex mannar får fyra minuter istället för fem minuters tilläggstid när man inte har ledningen. Vad händer då med det mänskliga att fela, Herr Chorizkorito eller vad fan den lille fjanten från mexico heter?
Men det är klart, vi ska bara acceptera att de kan göra fel. Sånt som händer. Nu är ju United uppe i minst fyra poäng som domarna "gett dom" genom pinsamma insatser och då räknar jag bara matchen mot oss och dagens match mot Chelsea. Finns säkert fler man kan ta fram! Men det är bara något vi ska lära oss att leva med... Bara tanken på att United hade varit i våran sits i två matcher skulle vara kul och se alla självgoda, framgångs-bortskämda horungars, som håller på det där vidirga laget, reaktioner då.
Dock är det ju förjävla härligt att vi bara har sju poäng upp till CL-platsen. Den är ... ehm ... inom räckhål! Nej nu ljuger jag, vi måste förstärka truppen i januari. Verkligen måste.
Men det är klart, vi ska bara acceptera att de kan göra fel. Sånt som händer. Nu är ju United uppe i minst fyra poäng som domarna "gett dom" genom pinsamma insatser och då räknar jag bara matchen mot oss och dagens match mot Chelsea. Finns säkert fler man kan ta fram! Men det är bara något vi ska lära oss att leva med... Bara tanken på att United hade varit i våran sits i två matcher skulle vara kul och se alla självgoda, framgångs-bortskämda horungars, som håller på det där vidirga laget, reaktioner då.
Dock är det ju förjävla härligt att vi bara har sju poäng upp till CL-platsen. Den är ... ehm ... inom räckhål! Nej nu ljuger jag, vi måste förstärka truppen i januari. Verkligen måste.
Daniel N'Grogg (D.23)- Antal inlägg : 755
Ålder : 34
Ursäktar språket, ursäktar det osammanhängande textandet. Men blir bara så irriterad när jag tänker på hur världens alla domslut hånflinar oss rakt upp i ansiktet.
Matchen då? Ja inte mycket att säga om. Ett derby är alltid ett derby. Blir oftast mest krig och mindre spel.
Wisdom bör lånas framöver - kanske inte just nu med tanke på bristen på alternativ på ytterbacksplatserna. Vi bör värva en ny vänsterback för att ha täckning, testa Hendo som högerback oftare. Jag tycker dock Enrique gör en fullt godkänd match, speciellt defensivt!
Mittfältsspelet, hm. Sahin bör steppa upp. Allen grym som vanligt, kul att se gamla Gerrard vara tillbaka. Sterling, mm, jag är kär! Suarez, UNDERBAR diss till Moyes vid 0-1. Befogat om du frågar mig! Den kängan måste han ta om han går ut och snackar i media på det viset han gjorde. Typ nöjer mig så. Synd att vi inte får tre poäng. Fem poäng bakom CL och fortsatt tre bakom succélaget Arsenal hade ju varit fantastiskt (anar ni ironi är det för att jag är ironisk!).
Matchen då? Ja inte mycket att säga om. Ett derby är alltid ett derby. Blir oftast mest krig och mindre spel.
Wisdom bör lånas framöver - kanske inte just nu med tanke på bristen på alternativ på ytterbacksplatserna. Vi bör värva en ny vänsterback för att ha täckning, testa Hendo som högerback oftare. Jag tycker dock Enrique gör en fullt godkänd match, speciellt defensivt!
Mittfältsspelet, hm. Sahin bör steppa upp. Allen grym som vanligt, kul att se gamla Gerrard vara tillbaka. Sterling, mm, jag är kär! Suarez, UNDERBAR diss till Moyes vid 0-1. Befogat om du frågar mig! Den kängan måste han ta om han går ut och snackar i media på det viset han gjorde. Typ nöjer mig så. Synd att vi inte får tre poäng. Fem poäng bakom CL och fortsatt tre bakom succélaget Arsenal hade ju varit fantastiskt (anar ni ironi är det för att jag är ironisk!).
Daniel N'Grogg (D.23)- Antal inlägg : 755
Ålder : 34
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Liverpool - Everton
» Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.
» Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45
» Everton- Manchester City lördag 3/5 kl 18.30.
» Liverpool - Chelskiiooio 17:00
» Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.
» Liverpool FC - Fulham FC, tisdag 1/5 2012 20:45
» Everton- Manchester City lördag 3/5 kl 18.30.
» Liverpool - Chelskiiooio 17:00
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet