TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

+4
jägarn
Cliffhanger
Apanpapan
Philip Rolf
8 posters

Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Philip Rolf tor 14 nov - 11:05

Ja, coolt möte som vanligt, gillar att spela borta mot Everton.
Mycket viktigt möte då något bra lag möter Soton och vi kan hamna överst i tabellen igen.

Åter till frågan, HUR stoppar man Lukaku från att nicka in 16 stycken hörnor?

Vem får inte bli skadad under landskamperna?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Apanpapan tor 14 nov - 16:03

Sakho stoppar Lukaku.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Philip Rolf tor 14 nov - 16:32

Fast gör han verkligen det?
Jag tror Skrtel och Agger har större chans faktiskt.

För Sakho är duktig på huvudet, men på fötterna har han en tendens att missa blocktacklingar.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger tor 14 nov - 16:46

För att svara på frågan som diskuterats ovan så vill jag också svara Sakho. Han är nog den enda i vår trupp som faktiskt kan matcha Lukaku fysiskt, men jag skulle bli väldigt förvånad om inte Skrtel och Dagger får fortsätta. Återigen är det värt att betona vår sinnessjuka bredd på mittbackssidan. För bara någon vecka sen var Kolo opetbar och Sakho tippades få spela typ jämt framöver. Nu är troligtvis (enligt mig) ingen av dom med i elvan i derbyt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Philip Rolf tor 14 nov - 17:07

En tanke. Kan man inte köra med 3 mittbackar, SAMT 2 ytterbackar, och låta Suarez och Sturridge göra det själva haha. Suarez klarar det lätt på 20 försök.

Tänk er att ha Skrtel, Agger och Sakho i mitten.

Eller så tar man bort ytterbacken där Baines INTE är.

Vill inte detta, bara en rolig tanke. Saknar Allen lite, mest för att jag vill att han ska lyckas. Och att ingne mittfältare gör mål haha.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Apanpapan tor 14 nov - 20:18

Du menar 3-5-3 som vi kört ett par matcher?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Philip Rolf fre 15 nov - 12:05

Menar renodlad 5 backslinje haha.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av jägarn mån 18 nov - 21:12

Philip Rolf skrev:Menar renodlad 5 backslinje haha.
Förstår inte varför vi ska spela med tre mittbackar, även fast matcherna vunnits så tycker jag inte alls att spelet har stämt.

För Rodgers handlar det om att ha fingertoppskänsla och plocka ut de två bästa mittbackarna till varje mach, så enkelt tycker jag det borde vara.

Eventuellt så kommer inte Sturridge inte att hinna bli klar till lördagens match, om han inte blir spelklar så anser jag att det finns två alternativ. Moses på vänsterkanten alternativt Allen i mitten, jag anser att det första alternativet skulle vara bäst och skulle vilja att Liverpool ställer upp så här i mittfältet/anfallet på lördag:

-------------Lucas-----------
------------Gerrard-----------
---Henderson--Coutinho--Moses---
--------------Suarez-------------

Våran unge brasse får spela på sin bästa position samtidigt så kommer fart och råstyrka in på vänsterkanten, något som Coleman kan få svårigheter med, förhoppningsvis tvingas då någon av deras central mittfältare gå ut och hjälpa till, alternativt så tvingas deras högermittfältare ner mer i försvaret.


jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger tor 21 nov - 10:40

Helvete vad jag börjar bli trött på alla Enriques skador. Nu ska han opereras och det verkar som att han kan bli borta ett längre tag. Det här öppnar ju så klart för Aly, men då lär han prestera betydligt mycket bättre än vad han gjorde mot Arsenal.

Ett alternativ (förutsatt att vi håller oss till fyrbackslinjen) är att sätta in Sakho till vänster i backlinjen. Han har ju faktiskt en hel del erfarenhet att spela därute från tiden i PSG. Det gör dessutom att Dagger och Skrtel kan få fortsätta tillsammans. Jag ser det som viktigt att spela Sakho i den här matchen (oavsett om det blir som mittback eller vänsterback) då vi behöver stål att sätta emot Lukaku. Annars kan vi definitivt tänkas återgå till trebacks/fembackslinjen med Skrtel, Dagger och Sakho som centrala, och Glen och Aly som wingbacks. Problemet med den uppställningen är att balansen på mittfältet skulle kunna bli lidande. I ett derby måste man ha en blandning av en rad olika kvaliteter, såsom hårdhet, arbetskapacitet och lite finess. Därför ser jag det som ett måste att vi startar med Lucas-Gerrard (självskrivna, trots att man inte alltid kan lita på dom), men även Hendo (pga hans arbetskapacitet) och Cou (pga hans flärdfullhet och förmåga att öppna försvar). Och någon av våra forwards kommer Buck knappast att peta. Det här gör att vi näppeligen kan starta med en trebacks/fembackslinje, för jag ser det som viktigt att Hendo, Lucas, Gerrard och Cou alla startar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av jägarn tor 21 nov - 18:43

Ett stort problem som jag ser med en tre backslinje tycker jag blir då en av mittbackarna måste gå ut och hjälpa ytterbackarna, vilket är alldeles för ofta då våra ytterbackar inte är de bästa gällande defensiven. Låt mig tydliggöra det med ett exempel:

Everton har bra kantspelare med Coleman/Meireles på högerkanten samt Baines/Pienaar på vänsterkanten. Allt för ofta kommer de att komma två mot en mot exempelvis Johnson, då kommer en mittback mest troligast att gå ut för att "hjälpa" honom men bara komma på mellanhand och istället lämna exempelvis Skrtel ensam med Lukaku.

Jag ser gärna samma lag som sist med skillnaden att Sakho kommer in som vänsterback, inte samma offensivlusta framåt men då vi sällan anfaller på vänsterkanten så spelar det mindre stor roll i min bok.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger fre 22 nov - 10:29

Läste precis en intervju där Buck uttalar sig om vänsterbacksfrågan. Tydligen ligger Flanagan bra till att få starta. tycker han var okej (varken mer eller mindre) mot Arsenal, och det finns definitivt fördelar med att starta honom imorrn: han är tuff, han är infödd scouser så han vet vad ett derby innebär och har han en bra dag så kan han faktiskt utgöra ett hot offensivt också. Skulle jag dock få välja så skulle jag köra på jägarns linje, dvs Sakho till vänster för att stänga den kanten.

Nu såg jag precis att det snackas om att Glen eventuellt missar matchen, men ryktena är kanske inte alltför trovärdiga hittills. Det vore en jävla mardröm om han också skulle missa den här matchen. Skulle det visa sig vara sant så skulle det här vara the straw that broke the camel's back för mig. Vi kan inte sätta vår tilltro till en högerback som går och skadar sig såhär ofta.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 23 nov - 1:00

Var inne på att Flanagan skulle starta igår kväll. Alltså, innan Brendans presser (vad heter det på svenska?), kände mig ganska stolt när han snackade om det.

Han hintade dock om att Glen stannar på högern och Flanno spelar vänster, något som han gjort ett par matcher tidigare faktiskt.

Sturridge inte 100% och Suarez har nyligen rest från Sydamerika, privatjet eller ej. Tror dock att vi är ett bättre lag än Everton och borde vinna.

3-2 till oss. Agger på nick, Gerrard direkt på en frispark och ett självmål efter att Suarez dribblat bort ett par gubbar.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Mafisen lör 23 nov - 11:13

jägarn skrev:Ett stort problem som jag ser med en tre backslinje tycker jag blir då en av mittbackarna måste gå ut och hjälpa ytterbackarna, vilket är alldeles för ofta då våra ytterbackar inte är de bästa gällande defensiven. Låt mig tydliggöra det med ett exempel:

Everton har bra kantspelare med Coleman/Meireles på högerkanten samt Baines/Pienaar på vänsterkanten. Allt för ofta kommer de att komma två mot en mot exempelvis Johnson, då kommer en mittback mest troligast att gå ut för att "hjälpa" honom men bara komma på mellanhand och istället lämna exempelvis Skrtel ensam med Lukaku.    

Jag ser gärna samma lag som sist med skillnaden att Sakho kommer in som vänsterback, inte samma offensivlusta framåt men då vi sällan anfaller på vänsterkanten så spelar det mindre stor roll i min bok.
Nja. Smile

Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av jägarn lör 23 nov - 13:37

Mirallas och det låter bättre, jag satsar 1000 kr att han kommer att vara med och avgöra till hemmalagets fördel, skulle såklart varit rött.

Vilken färg hade det varit på kortet om Suarez gjort samma tackling, fy fan....
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger lör 23 nov - 13:49

jägarn//

Ujuj, svart kort, 75 matchers avstängning med efterföljande arkebusering hade blivit följden. Plus att det hade satts världsrekord i fördömande av hans agerande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger lör 23 nov - 14:45

Pust... Jag är helt jävla tom. Det går inte att analysera det här, totalt vansinne överallt. Jävligt skönt att vi inte förlorade, för det hade nog gjort alldeles otroligt ont. Kändes moraliskt rättvist med oavgjort, trots att Mirallas inte skulle vara på planen och således hade han inte kunnat spelat fram till Lukakus kvitteringen.

Flanagan (wow!), Mignolet, Suarez, Hendo... Ja, egentligen ska alla ha beröm!

Sent tillägg: Nu såg jag ju att Mirallas var den som slog hörnan till 3-2 också. Då vetefan om det är moraliskt rättvist med oavgjort...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av jägarn lör 23 nov - 14:51

Jag är nöjd i efterhand med en poäng, en sådan här match tydliggör verkligen hur svårt vårt central mittfältet har det.

Hur många frilägen släppte inte vi till?
Hur många gånger klarade backlinjen inte klara av att ställa offside?
Hur många 4 mot 2 släppte vi till?

Vi viker ner oss och tack gode gud för Gerrards högerfot, Rodgers kan inte vara nöjd med dagens match rent spelmässigt och vi får inte vika ner oss i dessa toppmatcher.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger lör 23 nov - 14:57

Det centrala mittfältet var ett problem idag igen, och det blev verkligen totalt kaos när Lucas gick ut. Det var då som alla dom här fyra mot två-lägena började dyka upp. Centrala mittfältet är fortfarande den position som är i mest akut behov av förstärkning.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av mattyb lör 23 nov - 15:02

Helt ok med en poäng idag. Dock känns det surt att vi släpper ledningen när vi ändå har den. Tycker vi visar på flera brister idag. Vi behöver en bra backup till både Lucas och Johnson då de känns väldigt ojämna i sina ageranden. Johnson är verkligen inte bra idag, slår bort bollar, dribblar och tappar bollar, dräller lite varstans, och som grädde på moset springer bort sig på de två sista målen.
Vid 2-2 ligger han i passningslinje för den passningen snett bakåt, men löper ner till kortlinjen och öppnar upp den ytan, och vid 3-2 kan jag inte för mitt liv förstå varför just Johnson ska ta Lukaku då han aldrig varit bra på huvudet, och verkligen inte kan mäta sig i styrka med belgaren, vilket också visade sig då Lukaku bara föste bort honom och knoppade in bollen.

Gerrard blandar magiska saker med ett oerhört tungt löpsteg, och idag både skällde och hyllade man honom framför tv:n.

Om vi förlorat hade nog snacket om att vi inte levererar mot övriga topplag börjat på allvar, men en poäng borta mot Everton är något som inte alla lag kommer få med sig i år.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Apanpapan lör 23 nov - 15:44

Yann M'Vila på läktaren idag.. Hmmm behöver inte vi förstärka centralt?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Cliffhanger lör 23 nov - 15:51

Såg det. Kan ju vara en ren slump att han var och kikade, bland annat är han ju landsman med Cissokho och Sakho vilket kan vara en orsak till att han var på plats. Men visst, det här kan ju bidra till vissa spekulationer om att han är på gång in.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av fotpall lör 23 nov - 15:55

Hann bara se andra halvlek och det var väl ingen fröjd. Tyckte inte någon var särskilt bra egentligen och tyvärr borde kanske Rodgers ha en skopa skit. Även om Sturridge till slut gör mål så tycker jag egentligen att alla byten bara gör det sämre för oss.
Mittfältet existerar inte ens. Coutinho hamnar på nåt mellanläge där han varken försvarar eller anfaller och det är VÄLDIGT tydligt att Lucas är den enda mittfältaren med lite disciplin som klarar av att stå rätt när vi tappar boll. Antalet livsfarliga omställningar Everton har går inte att räkna på händer eller fötter.

Vi behöver en SMART krigare på mitten.

Tråkigt också att frisparken som leder fram till 2-2 är ytterst tveksam.

Vet inte heller vad jag ska tycka om att Flanagan och Johnson är dom enda spelarna som är i närheten av världens största Lukaku vid 3-2.

Ytterligare ett tillägg.. Väldigt, väldigt givet att Southampton ger Arsenal gratismål.

Till sist ett stort fuck you till viaplay som bara lät mig spola tillbaka 52 minuter istället för utlovade 4 timmar.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran. Empty Sv: Everton - Liverpool .:. 23/11 2013 .:. På Jägarns begäran.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet