TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Premier League

+12
Lark
Flightcrank
jägarn
fotpall
Bill Shankly is Legend
Bikinipop
PiTeRaQ
Mafisen
Apanpapan
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Cliffhanger
16 posters

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf mån 3 mar - 8:59

Denna är rolig. United supporter är som han ska vara, inte särskilt fotbollskunnig eller realistisk.

Så snackar vi som vanligt, han vill köpa ny trupp typ, ett par får stanna. Jag säger att han kan köpa Borini, varpå han svarar "vi ska köpa mycket bättre än så?"

Jag pikar med "Aha, så ni ska köpa guld igen?(RVP"
Han flippar ut, jag frågar vem dom ska köpa då han antyder på världsklassspelare.
Han säger inga spelare, utan frågar om vi är mer attraktiva än United..

Såklart svarar jag, vi ser ut att få CL och inte dom? Varför skulle någon välja dom före oss?

Han säger "Så bara för att ni kommer högt en gång och vi missar topp 3 för första gången på 20 år eller nått så är vi (lfc) mer attraktiva"

Jag svarar "Ja, spelare är horor(Sorry), och dom spelar för pengar och inte kärlek, då hade Valencia varit bäst i världen och kanske inte Real."

Han fattar inget och vräker ur sig saker. Jag är coollugn och ler.

Kontenta, kolla så snabbt vinden vänder Smile

Hoppas dom köper ett par Downings och ett par Cole's.

Puss
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bikinipop mån 3 mar - 22:36

Hehe, finns knappt ett enda ödmjukt Man U-fan fött efter 1980.

Angående Borini så kan jag bara hålla med, verkar som att han vant sig vid tempot och dessutom visar större säkerhet i avslutningarna. Kan säkert bli mycket nyttig nästa säsong som försteinhoppare/startspelare i matcher där hans löpande behövs.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mafisen ons 5 mar - 11:00

Philip Rolf skrev:Denna är rolig. United supporter är som han ska vara, inte särskilt fotbollskunnig eller realistisk.

Så snackar vi som vanligt, han vill köpa ny trupp typ, ett par får stanna. Jag säger att han kan köpa Borini, varpå han svarar "vi ska köpa mycket bättre än så?"

Jag pikar med "Aha, så ni ska köpa guld igen?(RVP"
Han flippar ut, jag frågar vem dom ska köpa då han antyder på världsklassspelare.
Han säger inga spelare, utan frågar om vi är mer attraktiva än United..

Såklart svarar jag, vi ser ut att få CL och inte dom? Varför skulle någon välja dom före oss?

Han säger "Så bara för att ni kommer högt en gång och vi missar topp 3 för första gången på 20 år eller nått så är vi (lfc) mer attraktiva"

Jag svarar "Ja, spelare är horor(Sorry), och dom spelar för pengar och inte kärlek, då hade Valencia varit bäst i världen och kanske inte Real."

Han fattar inget och vräker ur sig saker. Jag är coollugn och ler.

Kontenta, kolla så snabbt vinden vänder Smile

Hoppas dom köper ett par Downings och ett par Cole's.

Puss

Sen har dom ju en manager som inte har en aning om vad han gör, vad det verkar.

De var två poäng efter oss i januari, sen köpte de Mata för £37m, vi inget och nu är de 14 poäng efter.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mafisen ons 5 mar - 11:01

Angående Unitedfans, så har ju den yngre generationen av dem aldrig upplevt en motgång. Därför har de svårt att klara av vad som händer just nu.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Cliffhanger tor 13 mar - 21:58

Missade Spurs match mot Chelsea i helgen. Men baserat på vad dom visade upp mot Cardiff förrförra helgen och vad dom visade upp ikväll så ska det jävlar i mig klappas ihop totalt från vår sida ifall dom ska komma ikapp oss. Dom har absolut ingenting för stunden, varken offensivt eller defensivt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bikinipop sön 16 mar - 21:56

Vilket jävla race det ser ut att bli. Om man tittar rent objektivt är det ju väldigt spännande. Ett Chelsea, som allt som oftast presterar, men som klappar igenom fullständigt, som i går. Dessutom med Mourinho som tränare vilket innebär mycket vevande.

Ett City som verkar ha tappat ganska mycket i form och känns rätt svajig överlag. Lägg där till Pellegrini som är en duktig tränare, men som inte har vunnit särskilt mycket i sin karriär och som dessutom verkar ganska obalanserad för tillfället.

Vi, som presterar väldigt bra just nu, men som fortfarande har en svajig defensiv och en tunn trupp. Har dessutom ett hyfsat schema kvar. Krävs dock att vi fortsätter prestera som vi har gjort på sistone när vi har lyckats vinna de jämna matcherna.

Och slutligen Arsenal som är kantat av skador, men som trots allt har Wenger som man aldrig skall räkna bort.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mafisen mån 17 mar - 8:17

Hittills har vi överträffat mina förhoppningar. Fortsätter med inställningen att jag är nöjd med 4:e. Allt över det är en jättebonus. Visst vore det skönt att komma minst 3:a så vi slipper ett eventuellt tufft kval.

Ligavinst existerar inte ens i min tankevärld.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bikinipop mån 17 mar - 8:30

Nej, håller helt med dig ur ett supporterperspektiv. Att vi har nio poäng ned till femte hade jag inte räknat med så här sent in på säsongen. Vi skall vara väldigt nöjda med säsongen hittills.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bikinipop mån 17 mar - 8:32

Intressant av Barrett på twitter också:
"None of Liverpool's outfield players yesterday were signed in the last 12 months. Rodgers' coaching is absolutely key to their improvement."
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mafisen mån 17 mar - 8:32

Ja den har överträffat alla mina förväntningar så här långt.

Bren-Dog for prez!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mattis-8 mån 17 mar - 8:43

Såg Spurs-Gunners igår. Två lag som var fullkomligt bedrövliga båda två. Känns omöjligt att förutspå deras säsonger.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf mån 17 mar - 9:52

Vet inte hur jag skall formulera mig gällande hur viktiga matcherna har blivit.

Är det pga att man är med där uppe? Eller är det för att spelschemat för alla lag är otroligt perfekt.

Arsenal har ju för många jobbiga matcher, nästa helg möter dom Chelsea.
Vi har Che och City hemma, alltid kul.
Alla möter alla känns de som.
Lite jobbigt att City har ett par mindre spelade, och Chelsea mer.

Topp 4 ända prio för mig. Tänk så underbart med pengar, och att vi nu inte behöver leta fynd, utan att vi faktiskt har ett bra varumärke, bra spelare, och spelar ett underbart spel. Spelare kommer välja oss före ett hackigt Spurs eller ett tråkigt United!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bikinipop mån 17 mar - 9:57

Glöm inte bort att United faktiskt är kvar i CL, och att det vore ödets ironi om de vinner hela skiten.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf mån 17 mar - 16:29

Bikinipop skrev:Glöm inte bort att United faktiskt är kvar i CL, och att det vore ödets ironi om de vinner hela skiten.

Då har ju för fan Spurs större chans att vinna PL.

Tänk dig United mot Barca eller Bayern hahahahhahahaha.. Hahahaha Bayern.. wow
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 18 mar - 0:28

Bikinipop skrev:Glöm inte bort att United faktiskt är kvar i CL, och att det vore ödets ironi om de vinner hela skiten.

Har också oroat mig för det men det är bara FÖR osannolikt.

Dessutom kan vi fixa det problemet med att komma 3:a (eller bättre).
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf tor 20 mar - 15:30

Ja, Arsenal möter Chelsea och vi Bellamy FC. Så bör vara en 6 poängs omgång Wink.. Men nån gång ska vi ju förlora..
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Cliffhanger tis 25 mar - 12:41

Ikväll ska jag för första gången i mitt liv hålla tummarna för att United vinner en fotbollsmatch. Kommer kännas väldigt märkligt, men det är ju trots allt för en god sak bounce.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Mattis-8 tis 25 mar - 22:15

tack för inget united. Inte ens när ni förlorar gör ni nytta.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Cliffhanger ons 26 mar - 11:25

Mattis-8 skrev:tack för inget united. Inte ens när ni förlorar gör ni nytta.

Snacka om ett trasigt fotbollslag. Dom har De Gea, men resten av packet är fullkomligt bedrövliga. Och snacka om att Moyes inte har en aning om vad han pysslar med! Till och med en såpass skicklig spelare som Mata har han lyckats fördärva, för igår var han verkligen otroligt blek och seg. Jag njuter i fulla drag av det här förfallet och jag hoppas det håller i sig för en lång, lång tid framöver Twisted Evil.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf ons 26 mar - 11:25

Jag hade rätt med vår 6p match iaf. Och igår spelade dom lika. Så vinner vi idag är vi 5p före Ars.

City och Chelsea svänger för mig. Ena dagen är det ena laget "som givetvis kommer vinna ligan". Topp4 har varit mitt mål hela säsongen, ända anledningen till en ligavinst är för pappa Stevens skull.. Jag kan dock vänta. Även fast jag gärna hade sett en PL titel såklart.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Cliffhanger ons 26 mar - 11:40

Philip Rolf skrev:City och Chelsea svänger för mig. Ena dagen är det ena laget "som givetvis kommer vinna ligan". Topp4 har varit mitt mål hela säsongen, ända anledningen till en ligavinst är för pappa Stevens skull.. Jag kan dock vänta. Även fast jag gärna hade sett en PL titel såklart.

Jag tycker det där är väldigt intressant, det här med att kunna "vänta" på ligatiteln. Jag har funderat lite kring vad som kommer hända i mitt huvud när vi väl vinner titeln. Kommer mitt intresse för laget att svalna då? Drömmen jag haft så jävla länge skulle ju isåfall vara uppfylld och därmed skulle jag kanske uppleva mig mätt. Det här kan låta oerhört dumt men jag är fan rädd för vad som skulle hända med mitt supporterskap om vi gick och vann hela skiten. För min del skulle det räcka med CL-kvalificering i år, om det inte vore för Stevens skull, precis som du skriver Roffe. Vem vet hur många fler liknande chanser han har kvar i sin karriär? Och det vore hjärtskärande om han la av utan den där jävla medaljen...

Gällande vinnarlaget så hade jag Chelsea som favoriter på förhand, men i nuläget tycker jag nog City är favoriter. Igår var dom stundtals helt och hållet makalösa med sitt sitt flytande anfallsspel och kompakta centrallinje. Men Chelsea är ju alltid Chelsea och med Mourinho på bänken så går det aldrig att räkna ut dom...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf ons 26 mar - 12:41

Det du skriver är också mycket intressant. Har ofta tänkt på hur det är att hålla stenhårt på Barca eller Bayern senaste åren? Kan ju inte va skitball.

Jag har typ älskat att hålla på Liverpool. Hur vi formats. Hur vi vinner och hur vi jagar.. Och att vi faktiskt lyckats rätt bra med att jaga.

En vinst hade iaf för mig genererat mitt livs fest. Kostym, flyg till någon fräck stad, kanske Liverpool och bara kört.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Apanpapan tor 27 mar - 9:49

Varför hatar chelskifansen Liverpool så mycket? Dom flesta är födda på 90talet och framåt, kan det vara Herr Benitez som sågade hela deras lag,fans och allt annat som har skapat detta hat? Jag avskyr chelski nästan lika mycket som scum!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Philip Rolf lör 29 mar - 9:41

För mig flyger bara Chelski och City förbi. Dom är köpelag helt enkelt. Dom ska vinna med sina trupper. Lyckas vi vinna är det pga hjärta, taktik och laganda.. Vinner dom är det för att dom har 40 superlirare.

Därför respekterar jag Arsenal som fan!
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Cliffhanger lör 29 mar - 13:35

Förr i världen mådde jag nästintill fysiskt dåligt när United gjorde mål och vann matcher. Nu sitter jag och hoppas att dom håller i mot Villa och vinner några matcher i rad så dom hamnar i EL nästa säsong (och att Moyes får fortsatt förtroende att förlänga sin nedmontering). Oh, how the times have changed! Jag myser.

EDIT: Måste ju även nämna planet... Herregud vilken pinsam aktion! Hoppas aldrig att jag får se något liknande inom våra led. Jag förstår att man kan vara besviken med en tränare, men att hyra ett jävla plan? Nej, det kan jag aldrig acceptera. Det här bevisar på nytt att det finns en falang inom United-klanen som är så fruktansvärt och enormt bortskämda. En kass säsong med en ny tränare och dom visar verkligen noll tålamod. Välkommen till verkligheten som vi var vana med under så många förbannade år.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Premier League - Sida 12 Empty Sv: Premier League

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet