TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

+6
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Apanpapan
Mafisen
Cliffhanger
Bikinipop
10 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Cliffhanger sön 4 nov - 18:37

Jag sitter och funderar på varför i helvete jag ville att Enrique skulle klara fitness-testet. Maken till usel insats har knappt skådats av en vänsterback på Anfield.

Första kvarten bra, pissigt fram tills vårt mål (som kändes slumpartat som tusan) och bra press i slutet. Men skärpan... Jonjo bränner tre dunderlägen och Sterling måste fatta ett snabbare beslut när han kommer halvfri. Det är tjatigt om att behöva prata om det, men satan vad vi behöver en målskytt i januari.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Bikinipop sön 4 nov - 18:41

Ja, är oerhört uppenbart efter dagens match. Jag bryr mig inte så mycket om vem det blir, men vi behöver förstärka laget och det så fort som möjligt i januari. Jag vill inte se att vi väntar till slutet av januari med att få in eventuella förstärkningar.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Cliffhanger sön 4 nov - 18:41

Brendan ska ha cred för att han vågar utföra sina byten hyfsat tidigt, men jag måste ifrågasätta beslutet att skicka in Downing istället för Assaidi. Assaidi var inte särskilt bra mot Swans, men det var då fanken inte Downing heller.

Nej, nu är det hög tid att börja spela in Assaidi i det här laget på riktigt. Suso har en ljus framtid, men får han starta i samma roll mot Chelsea på söndag så blir jag mycket besviken.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 4 nov - 18:45

Brendan hintade om förstärkningar i intervjun efter matchen. Inte så överraskande men ändå.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Bikinipop sön 4 nov - 18:49

Han hintade väl om förstärkningar på anfallssidan under sommaren också?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Cliffhanger sön 4 nov - 19:20

Newcastle now join Everton, United, Sunderland, and West Brom as Liverpool's opponents who have scored with their first shot on target.

Ärligt talat... Skrämmande, riktigt skrämmande.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 4 nov - 19:21

Jag är trött på att höra det här om att vi spelar bra och att vi borde fått tre poäng. Jag tycker inte vi är tillräckligt bra för att vinna matchen.

Vi behöver nya spelare. Någon som följer Jack Sear på twitter? Han tror inte att vi kommer gå för Huntelaar eftersom han tror att Rodgers ser Suarez som vår main offensiv central forward... Vore ju äckligt intressant att se Suarez tillsammans med Borini och Walcott på varsin kant med Glen Johnson och en ny ytterback av hög kvalitet...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Synthpoparen sön 4 nov - 21:26

Känns ju rätt uppenbart att detta laget verkligen saknar Lucas i det defensiva arbetet, tror vi vunnit idag med honom på gräset.

Suso och Sterling är underbara med boll och vågar utmana vilket jag älskar, men spelet utan boll saknar de en hel del kvalité i. Jag tänker på att ta löpningar på djupet och öppna upp ytor för andra spelare. Visst Sterling gör det ibland, men det borde ske oftare enligt mig.

Suso gör det väldigt sällan och därför ställer jag mit lite frågande till om han verkligen skall spela som "kantanfallare"? Kan dock bli bättre om han får en offensiv ytterback bakom sig som löper upp i det hav av gräs som uppstår när Suso ideligen tar sig in i mitten. Att spela Suso med Wisdom bakom känns dock taktiskt rätt trist.

Tror vi hade haft nästan lika stor nytta i detta läge av säsongen med Borinis löpningar utan boll som vi skulle haft nytta av Lucas.

Nämnt det förut i denna tråd, men en Walcott i januari hade nog kunnat bli en rejäl förstärkning för där har du en spelare som verkligen springer utan boll samt öppnar upp för resten av laget och kan bidra till det presspel som Rodgers vill spela.

Dock; Vi får inte glömma bort att vi spelar med tre fjunisar idag och ingen av dem gör bort sig. ( 4 om man räknar med Shelveys inhopp. )

Kort sagt tycker ändå vi gör en fullt godkänd match och är egentligen bara en felaktigt nekad straff från 3 poäng.

Lite kritik till Rodgers måste också fram:

* Varför envisas han med att spela Sahin i fel position när det dessutom innebär att Gerrard hamnar onödigt långt ner i plan?

* Varför byttes inte Sahin ut mot Shelvey om man nu vill göra en förändring centralt?

* Varför i hela friden fick Downing komma in? ( rörde han ens bollen? )

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Synthpoparen sön 4 nov - 21:29

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jag är trött på att höra det här om att vi spelar bra och att vi borde fått tre poäng. Jag tycker inte vi är tillräckligt bra för att vinna matchen.

Vi behöver nya spelare. Någon som följer Jack Sear på twitter? Han tror inte att vi kommer gå för Huntelaar eftersom han tror att Rodgers ser Suarez som vår main offensiv central forward... Vore ju äckligt intressant att se Suarez tillsammans med Borini och Walcott på varsin kant med Glen Johnson och en ny ytterback av hög kvalitet...

Om walcott ansluter är jag inte helt övertygad om att det blir Borini som spelas som tredje gubbe på topp. Blir nog snarast så att han och Sterling får dela på den uppgiften. Fördelen med att få in Walcott är ju däremot att vi får in en spelare med fart som verkligen kan spela "kantanfallare" samtidigt som Borini kan användas som "avlastare" både centralt och på en kant.

För övrigt precis av orsaken ovan som jag inte tror Rodgers är så sugen på Huntelaar heller. Han vill helt enkelt ha Suarez centralt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Bikinipop sön 4 nov - 21:49

Synthpoparen skrev:

Lite kritik till Rodgers måste också fram:

* Varför envisas han med att spela Sahin i fel position när det dessutom innebär att Gerrard hamnar onödigt långt ner i plan?

* Varför byttes inte Sahin ut mot Shelvey om man nu vill göra en förändring centralt?

* Varför i hela friden fick Downing komma in? ( rörde han ens bollen? )

Inte för att försvara hans insats, men Downing slog det fina inlägget till Shelveys nick.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Synthpoparen sön 4 nov - 21:57

Alright han rörde väl bollen en gång då! Smile

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 4 nov - 22:00

Synthpoparen skrev:Om walcott ansluter är jag inte helt övertygad om att det blir Borini som spelas som tredje gubbe på topp. Blir nog snarast så att han och Sterling får dela på den uppgiften. Fördelen med att få in Walcott är ju däremot att vi får in en spelare med fart som verkligen kan spela "kantanfallare" samtidigt som Borini kan användas som "avlastare" både centralt och på en kant.

För övrigt precis av orsaken ovan som jag inte tror Rodgers är så sugen på Huntelaar heller. Han vill helt enkelt ha Suarez centralt.

Nä, det är klart att Borini kommer roteras skarpt. Men jag tänker mig Walcott och Borini på varsin kant skulle göra att vi får två spelare som vill ta sig in centralt i boxen och som dessutom har en end product. Det skulle leda till att Suarez får mer ytor och så... bara en tanke!

Ang. Huntelaar så håller jag med, han lär inte komma och vara "nummer två" bakom Suarez. Så allt beror på Brendans tanke där. Men förstår Jacks tanke där med allt. Och sen "ryktena" känns som placerbara, bara man gör matten...

Liverpool gör inte mål, behöver anfallare, det är uttalat. Huntelaar sitter på utgående och har en önskan om att spela i PL... Klart det börjas ryktas!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 7:51

Usch vad frustrerad man blir när man återigen ser hur Sterling och Shelvey lyckas "missa" sina chanser. Sedan måste man undra om Owen är korkad på riktigt. Vi hade behövt de tre poängen.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 10:57

Var ska man börja?

Suso med boll är faktiskt riktigt bra, men utan boll försvinner en styrka som andra lag har (Chelsea, wow, United, mycket bra osvosv)

Ingen springer in i djupet, där är ju Borini(Klas Jan) jävligt saknad.

Allen hade nog bara en svacka.

Gerrard och Sahin är bara stabila, om ens det. Lite poäng på mittfältarna snart tack.

Sterling var jättebra.

Suarez, ja, det är en jävla tur att vi har honom. Fyfan vilket mål. Magiskt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Mafisen mån 5 nov - 11:49

Precis sett matchen. Ännu en där vi är värda mer än vi får.

Rånade på en straff igen. Dundermissar i lägen där det är givet mål.

Tycker ändå vi spelar bra, lite väl negativa tongångar på forumen man läser.

Gamla slutsatser gäller.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 13:29

Alltså vi spelar bra runt straffområdet, men vad är meningen med att spela bra om det inte finns någon kraft inne där det väl gäller? Visst kan man argumentera för att OM Shelvey eller Sterling satt sina klara lägen hade tongångarna varit andra. Men faktum är att det är så många OM efter varje match att det inte kan vara slump.

Man U kan vara utspelade, men det räcker med en chans för att göra mål. Tyvärr är det klass rakt igenom och vi saknar "det sista". Jag säger inte att det är dags att sparka Rodgers på grund av det, däremot tycker jag att vi måste sluta skylla på otur, domare och diverse. Det börjar bli löjligt.

Ja, det är möjligt att domarna rånar oss på straffar och dömer emot oss. Eller rättare sagt: Det är så. Men att lägga kraft på det när vi har större problem än det. Vårt största problem är att vi inte kan sätta bollen i nät.

Därför vill jag väcka debatten om Suarez ska spela som nia? Kanske ska han spela bakom nian i en tia-roll? Kanske ska han vara på kanten? För mig får dom gärna chansa med KJH i januari. United slängde upp deg för Persie och kan vi få hit honom på ett 2,5 års kontrakt ser jag inga problem i att knyta till sig honom och göra honom till första-anfallare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Cliffhanger mån 5 nov - 13:51

Ja, alltså, om Hunter kommer hit så är det klart att det går att lösa den situationen. Suarez är så förbannat skicklig så han kan nog spela i vilken av dom tre offensiva rollerna som helst.

Nu har jag inte jättekoll, men jag antar att när Hunter och Luis spelade tillsammans i Ajax så var det den förstnämnde som oftast gick centralt...? Deras samarbete på den tiden verkar ju ha fungerat bra, och jag ser verkligen inga problem med att ge Luis en av "ytterrollerna". Han kommer att skapa chanser och mål var han än spelar. Kan Suso användas i en sån roll så kan garanterat Luis också göra det.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 14:05

Hunt och Suarez spelade tillsammans i Ajax ett tag.

Suarez sprutade in målen som Hunt ej satte enkelt. Om ni förstår.

Hunt har dock en svaghet, han gör ej de där sjuka på planen, han är dock alltid rättplacerad och sätter ofta bollen om han får halvbra lägen.

Så om BR köper in honom och sätter KJ på kanten, kan det mycket väl sluta illa.

(OBS kollar Borini samt Hendo på fel positioner, det går ej så bra.)

Luis har nog sagt genom sitt kontrakt att han verkligen verkligen inte vill spela något annat än spets.


--------------Reina
John--Agger--Skurt---NY/Enr
------------Lucas
------Gerrard-Allen
----Suarez--KJ---Sterling

Är i mina ögon en magisk jävla elva om dom spelar på 80% uppåt.
Om man skall vara realistisk gällande vänsterbacken vet jag faktiskt inte många namn jag hade varit bekväm med då jag har dålig koll på sådana vi skulle kunna få.

Nu blev det inte mycket om matchen, så sorry.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 14:16

Det är väl i anslutning till matchen så det är väl helt rimligt att diskutera ändå? Men du får gärna utveckla vad du menar med "Luis har nog sagt genom sitt kontrakt att han verkligen verkligen inte vill spela något annat än spets." för det tror jag verkligen inte han har sagt...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 14:17

Bara ett tillägg också, vi behöver ingen som gör de sjuka målen. Vi behöver en som är där inne och krigar in målen! Tänk er KJH i Shelveys eller Sterlings lägen igår, hade ringt två gånger om!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 14:22

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Bara ett tillägg också, vi behöver ingen som gör de sjuka målen. Vi behöver en som är där inne och krigar in målen! Tänk er KJH i Shelveys eller Sterlings lägen igår, hade ringt två gånger om!

Fowler, Inzaghi typ, eller? Håller med i vilket fall om att vi behöver en van målskytt.

Huntelaar tycker jag är intressant för att han spelat med Suarez tidigare.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 14:27

Exakt. Nu vet jag förvisso inte om engelska wikipedia är hundraprocentigt, men förutom en liten mindre lyckad sejour i Milan där det "bara" blev fem mål på 25 framträdanden har han följande Match-mål stats: Heerenveen 46-33, Ajax 92-76, Real Madrid 20-8, Schalke 62-40. Jag vet inte vad man kan beteckna som en värvning under "ger målgaranti" om Huntelaar inte gör det... Smile

Och då ska tilläggas att sejouren i Real Madrid betraktats som aningen svag... Och precis som du säger Röda Stjärnan så lockas man ju av att han och Suarez spelat tillsammans tidigare!


Senast ändrad av Daniel N'Grogg (D.23) den mån 5 nov - 14:28, ändrad totalt 1 gång
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Mafisen mån 5 nov - 14:28

Ja, det är ju inte svårare än att United har RvP och Rooney, vi har inte såna spelare.

Jag skyller inte på otur eller nånting annat, att vi inte gör mål beror på oförmåga. Plain and simple.

"men vad är meningen med att spela bra om det inte finns någon kraft inne där det väl gäller?"

Det var en konstig fråga tycker jag. Ett bra grundspel är väl basen till att skaffa sig långsiktig framgång i ligan? Jag vet att vi alla på det här forumet är överens om vad som saknas i vår trupp, och det jag menar är att det kanske inte behövs så himla mycket mer än en skicklig målskytt för att vi ska klättra rejält i tabellen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 5 nov - 14:33

Alltså det är klart att ett bra grundspel är bra. Det jag menade var att vi måste bli mer kliniska och mer "eager" på att ta oss in i skiten. För även om det saknas anfallare och box-spelare måste andra spelare kliva fram och ta rollen. Jag tycker väldigt många gör det bekvämt för sig själva, gömmer sig utanför straffområdet utan att ta sig in i skiten och offra en liten smäll för ett mål. Just nu förlitar vi allt spel på att Suarez ska ta bollen i straffområdet och trolla.

Det blev skillnad när Shelvey kom in och faktiskt tog sig in i straffområdet. Genast börjar man ställa mer frågor till försvararna och Suarez får, som en följd av detta, mer yta att operera på!

Hänger du med på resonemanget? Det var jävligt luddigt utformat...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 14:39

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Alltså det är klart att ett bra grundspel är bra. Det jag menade var att vi måste bli mer kliniska och mer "eager" på att ta oss in i skiten. För även om det saknas anfallare och box-spelare måste andra spelare kliva fram och ta rollen. Jag tycker väldigt många gör det bekvämt för sig själva, gömmer sig utanför straffområdet utan att ta sig in i skiten och offra en liten smäll för ett mål. Just nu förlitar vi allt spel på att Suarez ska ta bollen i straffområdet och trolla.

Det blev skillnad när Shelvey kom in och faktiskt tog sig in i straffområdet. Genast börjar man ställa mer frågor till försvararna och Suarez får, som en följd av detta, mer yta att operera på!

Hänger du med på resonemanget? Det var jävligt luddigt utformat...

Jag är med. Lite som att det måste finnas någon offensiv spelare framför målvakten i hockey för att det ska bli mål. Ta skitgörat i mitten, jobba till sig yta, offra sig på alla bollar...

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 3 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet