TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

+6
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Apanpapan
Mafisen
Cliffhanger
Bikinipop
10 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Mafisen mån 5 nov - 15:13

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Alltså det är klart att ett bra grundspel är bra. Det jag menade var att vi måste bli mer kliniska och mer "eager" på att ta oss in i skiten. För även om det saknas anfallare och box-spelare måste andra spelare kliva fram och ta rollen. Jag tycker väldigt många gör det bekvämt för sig själva, gömmer sig utanför straffområdet utan att ta sig in i skiten och offra en liten smäll för ett mål. Just nu förlitar vi allt spel på att Suarez ska ta bollen i straffområdet och trolla.

Det blev skillnad när Shelvey kom in och faktiskt tog sig in i straffområdet. Genast börjar man ställa mer frågor till försvararna och Suarez får, som en följd av detta, mer yta att operera på!

Hänger du med på resonemanget? Det var jävligt luddigt utformat...

Jag förstår och håller med till punkt och pricka. Saknar Borini lite i hänseendet att skapa ytor åt Suarez och andra. Suso är inte den typen och har väl sin bästa position längre ner och centralt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Philip Rolf mån 5 nov - 15:22

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Det är väl i anslutning till matchen så det är väl helt rimligt att diskutera ändå? Men du får gärna utveckla vad du menar med "Luis har nog sagt genom sitt kontrakt att han verkligen verkligen inte vill spela något annat än spets." för det tror jag verkligen inte han har sagt...

Nä, jag bara tänkte hur kontraktsnacket gick i somras, för om man tänker mål framåt så borde Borini ha lirat enbart mitt och Suarez lite bredvid.
Rena spekulationer. :)
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Bikinipop mån 5 nov - 20:53

Huntelaar har ju möjligheterna att bli den "Van Nistelrooy-typ" som vi har saknat oerhört länge. Han behöver inte göra så jävla mycket utanför straffområdet, utan ska se till att vara på rätt plats.

Det kräver dock att det mycket mer löpningar utifrån än vad som görs i dagsläget, men jag tror att detta kommer att åtgärdas när Borren är tillbaka.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Synthpoparen mån 5 nov - 21:07

Om Huntelaar skulle anlända blir ju den något pikanta frågan var Suarez placeras?

Skall han då ut på en kant, vilket jag ser som ett måste då Huntelaar hör hemma centralt enbart för att inte helt försvinna ur matcher.

Frågan som då måste ställas är om Suarez klarar av att gå med på att hålla "sin kant" någorlunda, göra jobbet som krävs utan boll samt vara disciplinerad nog att även gör den grad av hemjobb som krävs i den rollen?

Jag skulle inte ha något emot att ha Suarez med utångspunkt från en kant för rent offensivt med boll tror jag det till och med är att föredra då han får möjlighet att utmana försvarare hela tiden. Det som oroar mig är hur spelet utan boll kommer se ut både offensivt, men kanske framför allt defensivt.

Kommer spelaren ta de hemlöpningar som krävs och kommer han ta de löpningar utan boll som krävs, inte minst då ta de löpningar som behövs för att öpnna upp ytor för andra spelare.

Vi har väl i och med de senaste matcher sett att det behövs mycket mer löpningarna utan boll för att vi skall bli giftigare framåt och jag undrar bara lite försiktigt om verkligen Huntelaar är lösning på våra anfallsbekymmer?

Att det behövs anfallsförstärkningar tror jag alla är helt eniga om, men högst personligen tror jag att vårt anfallsspel skulle få en större injektion av en spelare som Walcott som "hör hemma på en kant" och springer massor och fort utan boll.

Jag har inga svar här utan kastar mest bara ut lite tankar här...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Röda Stjärnan mån 5 nov - 21:58

Synthpoparen skrev:Om Huntelaar skulle anlända blir ju den något pikanta frågan var Suarez placeras?

Skall han då ut på en kant, vilket jag ser som ett måste då Huntelaar hör hemma centralt enbart för att inte helt försvinna ur matcher.

Frågan som då måste ställas är om Suarez klarar av att gå med på att hålla "sin kant" någorlunda, göra jobbet som krävs utan boll samt vara disciplinerad nog att även gör den grad av hemjobb som krävs i den rollen?

Jag skulle inte ha något emot att ha Suarez med utångspunkt från en kant för rent offensivt med boll tror jag det till och med är att föredra då han får möjlighet att utmana försvarare hela tiden. Det som oroar mig är hur spelet utan boll kommer se ut både offensivt, men kanske framför allt defensivt.

Kommer spelaren ta de hemlöpningar som krävs och kommer han ta de löpningar utan boll som krävs, inte minst då ta de löpningar som behövs för att öpnna upp ytor för andra spelare.

Vi har väl i och med de senaste matcher sett att det behövs mycket mer löpningarna utan boll för att vi skall bli giftigare framåt och jag undrar bara lite försiktigt om verkligen Huntelaar är lösning på våra anfallsbekymmer?

Att det behövs anfallsförstärkningar tror jag alla är helt eniga om, men högst personligen tror jag att vårt anfallsspel skulle få en större injektion av en spelare som Walcott som "hör hemma på en kant" och springer massor och fort utan boll.

Jag har inga svar här utan kastar mest bara ut lite tankar här...

Det kan säkert vara så att en sådan spelartyp skulle kunna bidra till fler chanser, dock inte säkert. Dock är väl inte antalet skapade chanser vårt problem utan hur vi förvaltar de chanser vi får och här tror jag Huntelaar skulle göra nytta. Spännande att se om någon kommer i januari och i sådana fall vem som kommer. Känns som att det likväl kan bli någon som man aldrig hört talas om.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll - Sida 4 Empty Sv: Liverpool FC - Newcastle United 4/11 17:00, Viasat Fotboll

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet