TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

+5
Apanpapan
Mafisen
Synthpoparen
Bikinipop
Cliffhanger
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger lör 24 nov - 14:28

Lite klurig bortamatch, det här. Tror Swansea kommer vara taggade till tusen för att knäppa Buck (och Allen) lite på näsan. Publiken kommer troligen också vara rejält på tårna.

Ser inte ut att vara några egentliga överraskningar i truppen som har tagits ut. Svårt att våga sig på en gissning när det gäller elvan, kommer till exempel Cole få chansen på nytt efter hans fina insats mot Young Boys? Och kommer Enrique användas i en offensiv roll igen?

Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Bikinipop lör 24 nov - 14:46

Jag vill se Henderson från start.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger lör 24 nov - 15:35

Bikinipop skrev:Jag vill se Henderson från start.

Ja, varför inte rulla med mittfältet som var så fruktansvärt framgångsrikt förra helgen? Ser gärna att det blir Hendo, Allen och Gerrard centralt, men jag har faktiskt en känsla av att Cole slängs in från start.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen lör 24 nov - 20:22

Personligen tror jag att det blir samma lag "som stod för vändningen" senast som får starta mot Swansea.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 12:51

The Reds team in full: Reina, Johnson, Skrtel, Agger, Enrique, Gerrard, Allen, Henderson, Downing, Suarez, Sterling. Subs: Jones, Carragher, Coates, Suso, Sahin, Cole, Shelvey.

Downing?! Blixt från klar himmel. Hendo startar iallafall, och det är bra. Härligt att den "ordinarie" backlinjen får en chans att spela tillsammans. Lite tråkigt att Assaidi inte ens får plats på bänken, jag undrar när Buck ska börja använda honom på allvar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 25 nov - 13:05

Gillar också att rätt backlinje får chansen. ( eller kanske rätt backlinje enligt mig då. Smile )

Ser inget fel i att pröva Henderson centralt, men hoppas samtidigt innerligt att det innebär att ´Gerrard tar den offensiva platsen på mitten för där tror jag inte Henderson passar lika bra in.

Lite synd att inte Suso ges chansen ute till höger när GJ startar som HB.

Downing som ytter känns bara fel tyvärr. Är Assaidi verkligen så dålig att han inte ens skall vara med på bänken?


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 13:12

Synthpoparen skrev:Gillar också att rätt backlinje får chansen. ( eller kanske rätt backlinje enligt mig då. Smile )

Du har rätt, det där är rätt backlinje Very Happy.

Jag är tämligen övertygad om att Gerrard får den offensiva rollen. Att Hendo startar innebär att vi får lite mer dynamik centralt (även om han har en relativt låg utgångsposition), vilket är enbart positivt.

Gällande Downing så kan det ligga något i att vi har match redan på onsdag. Jag kan tänka mig att Buck vill vila till exempel Suso. Men visst, jag hade mycket hellre sett Assaidi från start.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 25 nov - 13:24

Kan Buck vara rädd för Swanseas snabba yttrar och att han därför föredrar en "defensivt mer pålitlig" Downing jämfört med Assaidi tro?

Låter lite långsökt kanske...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 13:27

Synthpoparen skrev:Kan Buck vara rädd för Swanseas snabba yttrar och att han därför föredrar en "defensivt mer pålitlig" Downing jämfört med Assaidi tro?

Låter lite långsökt kanske...

Kan vara så. Vi har alla möjligheter i världen att stänga vår vänsterkant nu när både Enrique och Downing startar där. Förhoppningsvis så innebär inte det att vår offensiv blir lidande på den kanten.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 25 nov - 13:39

.... Hmm verkar som att Enrique går som ytter, detta skall bli spännande att följa.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 14:21

Klart godkänd halvlek. Downing har varit lite väl suspekt i defensiven för att jag ska vara helt nöjd med honom där. Det finns stora ytor bakom honom och jag hoppas att han hittar ett sätt att täppa till dessa.

Det är då själva fan att vi inte kan få några små marginaler med oss. Sterling håller på att bomba in bollen men naturligtvis så går den i ribban, Enrique är offside med en axel och så vidare. Men men, det är bara att pumpa på så vinner vi det här. Tycker inte Swansea har övertygat nämnvärt, även om det finns matchvinnarpotential hos många av deras spelare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 15:29

Fruktansvärt frustrerande att vi inte kan göra en hel match bra. Idag var vi bra i första, men ganska tama i andra. Senast mot Wigan var det tvärtom. Det här problemet var stort redan förra säsongen.

Tänk om Raheem bara hade haft lite mer fokus när han skickade tillbaka väggspelet till Suarez... Då hade vi åkt från Wales med tre poäng. Marginalerna är inte på vår sida.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Mafisen sön 25 nov - 15:57

Jag håller med. Satt och tänkte i halvtid att vi kommer sjunka i andra och mycket riktigt.

Som vanligt borde vi ha varit ett par mål upp efter första så det inte borde spelat nån roll.

Målskyttar behövs!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Apanpapan sön 25 nov - 16:41

Sterling bör öva passningar...

Gerrard?Ett stort frågetecken är han.En bra passning.

Downing/Enrique jobbade bra ihop

GJ var kung på högerkanten med flera fina raider..

Men vi gör det bra i första främst.Vi borde ha tagit tre poäng men fortsätter vi spela som vi gjorde i första så kommer vi inte förlora många matcher till.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 25 nov - 16:49

Visst behövs det offensiva förstärkningar, men Rodgers behöver även sätta Centralmittfältets positioner.

Känns som att det är långtifrån klart vilka som skall göra vilket jobb där vilket inte alls är bra.

Idag blev Allen lämnad på to för mycket ensam i defensiven och Garrads inställning var fullständigt bedrövlig att skåda. Minimalt med vilja och inget hemjobb alls. Skall Gerrard tillåtas hålla på på det viset måste han spelas som offensiv spets. Nu spelade han väl snarast som en a v två sittande och han hjälpte inte alls till i defensiven som han borde.

Jag tror att Buck måste börja vila Gerrard då det antagligne är så enkelt att spelarens kropp inte håller för en för hård behandling. Han borde inte spelet i EL alls i torsdags t ex. Risken finns ju att killen kommer vara än lojare mot Spurs om bara några dagar. Snälla se till att använda Gerrard lagom mycket så vi får ut rätt nivåer från honom. Sätt honom också som spets centralt!

I övrigt gör vi en ganska bra match och vi borde haft minst 1-0 med oss i paus. Bittert att återigen inte ha turen med oss. Tänker på skottet i ribban samt det underkända målet. Sedan måste man ju ställa frågan om satsningen mot Reina inte skall vara rött? Rakt ben, dobbarna först och foten 25 cm över marken...

Det finns mycket bra att ta med sig från denna match spelmässigt i alla fall, bettydligt mer än de dåliga bitarna. Tyvärr gav det bara en pinne, men jag ser det som ett litet fall framåt. Det som oroar mig är dock Gerrards ojämnhet samt att Rodgers inte verkar vilja spela honom offensivt på mitten.

Downing som VB var väl precis osm väntat ojämn i sina prestationer, men jag har honom hellre som VB än VY i alla fall...

... Vågar man hoppas att en frisk Lucas gör att mittfältsproblematiken löses?


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 17:17

Synthpoparen skrev:Visst behövs det offensiva förstärkningar, men Rodgers behöver även sätta Centralmittfältets positioner.

Känns som att det är långtifrån klart vilka som skall göra vilket jobb där vilket inte alls är bra.

Idag blev Allen lämnad på to för mycket ensam i defensiven och Garrads inställning var fullständigt bedrövlig att skåda. Minimalt med vilja och inget hemjobb alls. Skall Gerrard tillåtas hålla på på det viset måste han spelas som offensiv spets. Nu spelade han väl snarast som en a v två sittande och han hjälpte inte alls till i defensiven som han borde.

Jag tror att Buck måste börja vila Gerrard då det antagligne är så enkelt att spelarens kropp inte håller för en för hård behandling. Han borde inte spelet i EL alls i torsdags t ex. Risken finns ju att killen kommer vara än lojare mot Spurs om bara några dagar. Snälla se till att använda Gerrard lagom mycket så vi får ut rätt nivåer från honom. Sätt honom också som spets centralt!

I övrigt gör vi en ganska bra match och vi borde haft minst 1-0 med oss i paus. Bittert att återigen inte ha turen med oss. Tänker på skottet i ribban samt det underkända målet. Sedan måste man ju ställa frågan om satsningen mot Reina inte skall vara rött? Rakt ben, dobbarna först och foten 25 cm över marken...

Det finns mycket bra att ta med sig från denna match spelmässigt i alla fall, bettydligt mer än de dåliga bitarna. Tyvärr gav det bara en pinne, men jag ser det som ett litet fall framåt. Det som oroar mig är dock Gerrards ojämnhet samt att Rodgers inte verkar vilja spela honom offensivt på mitten.

Downing som VB var väl precis osm väntat ojämn i sina prestationer, men jag har honom hellre som VB än VY i alla fall...

... Vågar man hoppas att en frisk Lucas gör att mittfältsproblematiken löses?


Tycker du är väldigt spot-on här. Idag fungerade inte arbetsfördelningen alls på mitten. Det var hafsigt som fanken i andra halvlek, och som du säger så blev Allen lämnad ensam alltför ofta. Optimist som jag är så tror jag att Lucas comeback kommer hjälpa oss oerhört mycket. Hans inträde kommer att leda till en tydligare arbetsfördelning, och det är vi i skrikande behov av centralt för tillfället.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 25 nov - 19:11

Har inte arbetsfördelningen centralt varit ett mer eller mindre påtagligt bekymmer alltsedan Lucas skada egentligen?

Allen har blivit satt till detta ansvar som inte alls passar honom perfekt och långt därifrån. Att sedan inte Sahin och Allen fått dela på det defensiva jobbet är för mig märkligt, men Buck har väl sina tankar där utgår jag från.

Känns dock på mig som att Allen borde komma upp ett snäpp och ta den roll som Gerrard verkar ha nu. ( en roll jag inte anser att Gerrard fysysikt orkar med längre för övrigt. ) Lucas som städgumma och sedan Allen som jobbar åt båda håll känns som en mycket bättre arbetsfördelning enligt mig.

Sedan hjälper inte rätt arbetsfördelning i världen om man sprider boll som en gödselspridare vilket vi tyvärr gjorde idag i mycket stor omfattning.
Sedan skall gerrard självfallet spela en majoritet av matcherna som spets på mitten, men även när han inte är frisk menar jag att han måste börja vilas för att kunna topprestera och just cupmatcher borde han nog vila. Är ganska övertygad om att spelet blivit bättre idag om Gerrard suttit på bänken och Suso spelat istället även om rollfördelning centralt inte blivit perfekt då heller.

Lite obehagligt att vi känns nästan lika beroende av Lucas som av Suarez för att få spelet att stämma.

Ge mig en frisk Lucas, en skadefri Borini samt rätt offensiv förstärkning i januari så kan vi få en fin avslutning på säsongen.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Bikinipop sön 25 nov - 19:17

Det är som vanligt. När vi har chansen att plocka in poäng på lagen framför oss känns det som att vi väldigt ofta gör plattmatcher. Rodgers måste även välja vad han vill prioritera, ligan eller EL/cup.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 25 nov - 22:04

Bikinipop skrev:Det är som vanligt. När vi har chansen att plocka in poäng på lagen framför oss känns det som att vi väldigt ofta gör plattmatcher. Rodgers måste även välja vad han vill prioritera, ligan eller EL/cup.

Ja, det har varit ett problem ett flertal år nu. Klubben har ju precis plockat in en framgångsrik idrottspsykolog, och jag tror att det faktiskt kan hjälpa oss att plocka fler enkla treor i såna här matcher när vi har möjlighet att minska gap. Tror mycket av det sitter i spelarnas huvuden, och förhoppningsvis så kommer vi få se resultat av hjärnskrynklarens arbete inom en hyfsat snar framtid.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 25 nov - 22:28

Synthpoparen skrev:

Jag tror att Buck måste börja vila Gerrard då det antagligne är så enkelt att spelarens kropp inte håller för en för hård behandling. Han borde inte spelet i EL alls i torsdags t ex. Risken finns ju att killen kommer vara än lojare mot Spurs om bara några dagar. Snälla se till att använda Gerrard lagom mycket så vi får ut rätt nivåer från honom. Sätt honom också som spets centralt!


Om han blir vilad mot Spurs, vilket känns troligt med tanke på hans ålder och hur mycket han har spelat på sistone, ska det bli jättespännande att se hur mittfältet fungerar!
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen mån 26 nov - 8:27

Personligen tror inte jag att gerrard vilas mot Spurs. Skulle han ha vilats hade det varit naturligt att göra det antingen i EL-matchen eller i matchen mot Swansea. Den match Gerrard inte borde vilas i är ju mot SPurs. ( Om Buck ansåg EL-matchen som viktig hade ju det naturliga varit att vila gerrard igår. )

Men ja det hade onekligen varit mycket spännande att se hur ett mittfältet hade agerat utan Gerrard och hur Rodgers valt att formera detsamma,

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av jägarn mån 26 nov - 17:47

Synthpoparen skrev:Personligen tror inte jag att gerrard vilas mot Spurs. Skulle han ha vilats hade det varit naturligt att göra det antingen i EL-matchen eller i matchen mot Swansea. Den match Gerrard inte borde vilas i är ju mot SPurs. ( Om Buck ansåg EL-matchen som viktig hade ju det naturliga varit att vila gerrard igår. )

Men ja det hade onekligen varit mycket spännande att se hur ett mittfältet hade agerat utan Gerrard och hur Rodgers valt att formera detsamma,

Gerrard är inte heller direkt lastgammal och jag tror inte att det orken det beror på, han verkar inte riktigt ha förmågan att komma till avslut längre, varken genom långskott eller genombrott.

Sahin och Gerrard är förmodligen våra två bästa centralamittfältare vad gälland avslut gällande kraft och placering, de två har ytterst sällan kommit till några bra möjligheter och det måste verkligen Rodgers komma underfund med vad detta beror på.

Vi måste undvika att vara "en-manslag", vilket vi är idag då det i princip endast är Suarez som gör mål.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 26 nov - 23:29

Äsch, det är väl ingen som kan säga "wow vi gör inte mål", det hade man kunnat räkna ut med enbart Suarez som forward!

Dock gillar jag att Brendan inte värvar för värvandets skull som det ser ut i dagsläget. Håll i slantarna och hitta "rätt spelare" istället för en nödlösning som bara kostar pengar.

För övrigt hur har Sigurdsson och Dempsey gått i Spurs? Snacka om felval av Sigurdsson, hade ju garanterat lyckats bättre hos oss under Brendan!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Bikinipop mån 26 nov - 23:32

De har väl gått katastrofalt. Niva tweetate ju: "Clint Dempsey kan vara den torftigaste spelaren som någonsin fått förtroendet i en - pust - "nummer 10-roll" för någon dag sedan.

I övrigt håller jag med dig.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Synthpoparen tis 27 nov - 10:24

Sahin uppfattar nog jag snarast har sina absoluta styrkort lite längre ner i plan. Han bör ligga bredvid en städgumma och tillåtas dra igång spelet med korta respektive längre bollar. Det var i alla fall den rollen som gjorde honom till Bundesligas bästa spelare. Han är inte helt oäven på att vinna boll heller, men någon offensiv mittfältare är han inte i mitt tycke. Antagligen är Sahins ideala position precis samma som Allens, alltså bredvid Lucas.

I övrigt börjar jag tro mer och mer att vår bästa offensiva mittfältare just nu faktiskt är Suso. Gerrard borde också kunna fungera i denna roll, om han just verkligen ges fria tyglar att enbart tänka framåt. Vill man ha in mer urkraft framåt bör Shelvey spelas där kanske.

Det jag vill för fram med denna lilla diskussion är att vi nog har tre spelare som är mest anpassade för den offensiva rollen. Vidare har vi nog tre spelare som är mest anpassade för att ligga i "mellanrollen" nämligen Sahin, Allen och Henderson. Avslutningsvis återfinns då Lucas som ensam bollvinnare.

Detta får i alla fall mig att tro att vi knappast kommer gå vidare med Sahin då vi redan har Allen och Henderson som kan spela i denna roll. Dessutom kan både Gerrard och Shelvey antagligen vikariera där också. Det som däremot behövs är en bollvinnare till istället då för Sahin.

Att köpa in en offensiv mittfältare till känns inte heller direkt genomtänkt då vi redan har en superlovande spelare i suso som borde ges chansen i denna roll.

Kort sagt tror jag att spelet centralt kommer bli minst klassen bättre när Lucas återkommer då alla andra spelare får för dem mer anpassade roller att arbeta utifrån.

Det kanske mest intressanta skall bli att se var Gerrard faktiskt placeras då jag är rätt övertygad om att Lucas och Allen kommer spela "sittande mittfältare" och då borde Gerrard rimligtvis hamna i den rent offensiva rollen.

Skulle absolut helst se att en kreativ spelare som kan spela på båda kanterna anslöt i januari. Känns som att denna spelartyp skulle kunna förbättra våra prestationer högst avsevärt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12 Empty Sv: Swansea City A.F.C. - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 25/11-12

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet