TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

+5
jägarn
Bikinipop
Philip Rolf
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
9 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Cliffhanger lör 16 feb - 17:15

Tankar om elvan, resultatet osv? Det ryktas om att både Studge och Coutinho startar och det vore väl småtrevligt. Vi ska ha revansch mot Swans då det var dom som skickade ut oss ur Ligacupen, och det på Anfield dessutom.

Tror vi vinner med uddamålet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 16 feb - 17:34

Startar Sturridge tror jag på vinst. Ska bli kul att se Couthino också.

Får vi ett tidigt mål kan vi spela med självförtroende och ta hem detta ganska komfortabelt.

Swansea har cupfinal nästa helg så de kommer nog inte att riskera allt för mycket. De har det lite tunt på backsidan också.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Cliffhanger lör 16 feb - 17:38

Bill Shankly is Legend skrev:Startar Sturridge tror jag på vinst. Ska bli kul att se Couthino också.
Jag känner likadant. Det känns som att vi på orimligt kort tid har blivit väldigt beroende (alltför beroende...?) av Studge.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Cliffhanger sön 17 feb - 11:22

Musker droppade precis den här elvan på Twitter:

Reina, Johnson, Carragher, Agger, Enrique, Lucas, Gerrard, Henderson, Coutinho, Suarez, Sturridge.

Känns inte helt otroligt. Offensiven får det att vattnas lite i munnen, och det ska bli väldigt intressant att få se Coutinho från start (om den nu stämmer).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Philip Rolf sön 17 feb - 12:41

Tycker det verkar konstigt om Cou får start då vi har massa offensiva som vill spela, och att Cou varit skadad, men ja vill gärna se honom starta Very Happy
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Philip Rolf sön 17 feb - 12:58

Fan, kmr se första halvleken på mobilen haha. Dock är det ju sick kvalle i viaplay.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bikinipop sön 17 feb - 13:38

Tror på seger med 3-1.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bikinipop sön 17 feb - 14:04

Bra elva: Reina, Johnson, Enrique, Agger, Carragher, Lucas, Gerrard, Coutinho, Downing, Sturridge, Suarez

Subs: Gulacsi, Skrtel, Henderson, Shelvey, Sterling, Allen, Borini
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av jägarn sön 17 feb - 14:07

Rodgers ska ha respekt för att han vågar spelar offensivt alla fall, vilket lag:

The Liverpool team in full is: Reina, Johnson, Enrique, Agger, Carragher, Lucas, Gerrard, Coutinho, Downing, Sturridge, Suarez. Subs: Gulacsi, Skrtel, Henderson, Shelvey, Sterling, Allen, Borini.

Frågan är väl om det blir Suarez eller Coutinho spelar bakom Sturridge? Jag som trodde att Coutinho inte skulle få starta på ett par månader, tji fick jag med flera.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Cliffhanger sön 17 feb - 14:15

Såhär ställer tydligen Swans upp:

Vorm, Tiendalli, Bartley, Monk (c), Davies, Britton, Agustien, De Guzman, Hernandez, Lamah, Shechter.

Fick en chock när jag såg den, för det här är i stort sett ett b-lag.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bikinipop sön 17 feb - 14:17

Nu har vi chansen att ta vår första seger mot ett topp 10-lag den här säsongen. Vi skall bara vinna den här matchen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Philip Rolf sön 17 feb - 14:25

Hahaha, förlåt alla, men jag tror vi förlorar, bara för att vi SKA vinna.

B-lag hos swans, coutinho från start osv. Känns inte bra.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av jägarn sön 17 feb - 14:47

Cliffhanger skrev:Såhär ställer tydligen Swans upp:

Vorm, Tiendalli, Bartley, Monk (c), Davies, Britton, Agustien, De Guzman, Hernandez, Lamah, Shechter.

Fick en chock när jag såg den, för det här är i stort sett ett b-lag.

Man måste ju fråga sig varför?

Om jag bygger vidare på mitt tidigare inlägg så kan jag ändå tycka att Rodgers ställer upp med ett rätt oblanserat lag, förmodligen beror detta på att jag är inkörd i laguppställning a'la Houllier/Benitez. Min rädsla har att göra med att vi kommer att tappa den centrala delen av planen och att spelskickliga mittfältare som Britton och De Guzman kommer att få i princip oändligt med tid att fördela bollen. Enklaste sättet att visualisera min tes är att visa hur vi skulle kunna spela från mittfältet och framåt:

------Lucas----------Gerrard------------






-----------------Suarez----------------
Downing------Sturridge---------Coutinho


Det blir alltså ett hav centralt för motståndarna, både när vi har bollen men framförallt när vi tappar den. Jag tycker att vi har sett detta men all tydligthet under de senaste matcherna. Någon av våra mittbackar vinner en nickduell, bollen nickas centralt där motståndarnas centrala mittfältet som regel vinner andra-bollarna och kan fortsätta anfallet. Detta gör mig djupt oroad och jag hoppas att Rodgers har en lösning på detta.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Mafisen sön 17 feb - 14:50

Får inga bra vibbar av elvan. Känns nästan f ö r offensiv och obalanserad.

Bara Lucas som är bekväm i den defensiva aspekten av spelet.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Mafisen sön 17 feb - 15:48

Återigen bra spelmässigt, men vi måste ju få ut mer av allt spelövertag.

Swansea är mer än kapabla att sätta ihop ett klapp klapp- anfall eller en kontring och sätta en boll. Om Michu kommer in och det fortfarande står 1-0 blir jag skitnödig. Eller skitnödigare, för jag är skitnödig hela tiden. Bildligt talat alltså.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 17 feb - 15:54

Håller med dig Mafisen. Personligen tycker jag det är uselt att vi inte förvaltar våra lägen bättre.

Suarez straff är solklar, har inte sett någon säga något annat hittills vilket är skönt. Sen skulle ju Sturridge definitivt haft straff. Frågan är bara vad Coutinho sysslar med i läget efter det?!

Måste även säga att det syns vilka kvalitéer Cou besitter. Downing är också en ljusglimt och Sturridge måste förvalta hans inlägg bättre för att nämna ett av många lägen som vi borde gjort mål på.

1-0 mot Swanseas reservlag med Michu och co på bänken känns ju sådär... Så jag får nog ta med mig en toarulle bredvid soffan i andra halvlek!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Mafisen sön 17 feb - 15:56

Coutinho tror jag vi kommer få nytta av när det ska låsas upp låga bussförsvar. Kvick som en iller, bollkontroll som hade han klister på foten, blick för spelet och några tricks i dribblingspåsen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av jägarn sön 17 feb - 15:58

Vi har under de två senaste matcherna totalt dominerat mot två lag som ungefär ligger på samma position i tabellen och som visat minst sagt dåligt försvarsspelt, hur vi bara lyckats göra 1 mål på alla lägen är oförståeligt.

Samtidigt som Swansea får ett läge på hela matchen, frisparken i slutet där Agger totalt missar att försvara mot Monk, där måste det skärpas till.

Ser ni hur lätt Downing kommer förbi på sin kant men slutprodukten är allt som oftast för dålig, antigen blir det en strumprullare eller så skjuter han satelliter som fortfarande inte har landat. Självförtroendet är fortfarande svagt hos våran högerytter.

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Mafisen sön 17 feb - 16:03

COOOOOOOOUUUUUUTIIIIIIIIINHOOOOOOOOOO!!!!!!!!!
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bikinipop sön 17 feb - 16:29

Viktigt för Sturridge att få utdelning i dag. Tänkte faktiskt att Gerrard skulle och borde släppa den.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Cliffhanger sön 17 feb - 17:01

Det blev ju småtrevligt till slut, även fast det kändes som att det skulle gå åt helvete när vi inte förvaltade spelövertaget i början. Skönt att Studge fortsätter prestera på en hög nivå.

Coutinho såg pigg ut. Lite blyg i början, men så växte han in i det allt mer och nog kommer vi kunna få nytta av honom.

Sen tycker jag så förbannat synd om Borini. Oturen grinar honom i ansiktet.

EDIT: Det rapporteras om att han slagit axeln ur led. Det behöver väl inte vara jätteallvarligt, eller? Jag har för mig att en del spelare blir borta ett halvår medan vissa är disponibla redan nästa vecka. Hoppas naturligtvis på det senare. Doktor Cliff har talat.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 17 feb - 17:30

Kuyt var väl borta i nästan 2 månader med samma skada? Rodgers ska tydligen ha sagt att Borini blir borta resten av säsongen. Crying or Very sad
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 17 feb - 17:31

Stundtals helt magiskt spel idag. 3-0 målet var världsklass. Plus till alla.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Synthpoparen sön 17 feb - 18:20

Bra spel mot svagt motstånd.

Menar nog fortfarande att vår match mot Shitty var bättre.

Skulle gärna se samma uppställning igen i ligan, men med den ändringen att henderson går in istället för Downing för precis som någonm skrev ovan så kommer Downing förbi ibland, men det spelar ingen roll för det händer inte mycket efter detta ändå.

Jämför gärna det med coutinho som kanske inte syntes till så mycket idag, ,men det kändes ta mig tusan farligt varje gång han fick bollen och han försökte verkligen göra något konstruktiv framåt så fort han fick chansen.

Dessutom ser jag gärna Henderson in för att få till en lite bättre balans på laget för idag var det enligt mig nästan för offensivt.

Avslutningsvis trist för Borini, men tur i oturen så är det ju i alla fall inga knän, ljumskar eller bristningar som spökar för honom...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 17 feb - 19:30

Killen har sannerligen inte haft möjligheten att få visa sig, nu kan vi i alla fall avskriva att han lär få lämna. För inte lär vi väl sälja honom i sommar som visa rykten gör gällande? Fast det var ju många som skulle "axas" av Rodgers i sommar enligt Mirror (eller var det Daily Mail?) haha...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet