TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Southampton 1 dec.

+8
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
jägarn
Ior
Philip Rolf
Mafisen
Apanpapan
Daniel N'Grogg (D.23)
12 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av jägarn lör 1 dec - 19:08

Såg inte matchen men kommer att se den i efterhand, 1-0 vinster är underbart sköna. En längre analys kommer senare.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Flightcrank lör 1 dec - 19:36

Vi spelar helt ok idag men jag fattar inte varför vi aldrig går på mål. I hela min ungdomstid fick jag höra in på mål av tränarna, oavsett vilken sport det spelades. Det är tämligen uppenbart att det inte sägs så i Liverpool.

Nästa vecka blir det hårt mot Hammers som garanterat går stärkta ur dagens match och Mackie har de senaste matcherna visat det som saknas i Liverpool, jävlaranamma.

Förövrigt var det underbart att se Lucas lira igen och det var även befriande att se Allen bli utbytt, det har känts som att han har varit helig den senaste tiden trotts att han kanske inte har gjort några utav sina bättre matcher. Allen behöver vila och nu när Lucas är tillbaka så behöver han kanske inte ta lika stort ansvar.

Bortser man ifrån den fortsatta oförmågan att göra mål så känns det riktigt bra efter dagens match.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Mafisen lör 1 dec - 19:42

Nej det blev lite stå och titta när någon tog skott.

Tyckte dock vi fyllde på mer i boxen rent generellt idag när Gerrard och Allen hamnade längre upp i banan.

Jag skrev lite på skämt på TBR att Gerrard borde spela striker mot West Ham, men nu skämtar jag inte, tycker han kan testas där.

Kan det gå sämre än för Shelvey?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Cliffhanger lör 1 dec - 19:47

Flightcrank skrev:Vi spelar helt ok idag men jag fattar inte varför vi aldrig går på mål. I hela min ungdomstid fick jag höra in på mål av tränarna, oavsett vilken sport det spelades. Det är tämligen uppenbart att det inte sägs så i Liverpool.

Nästa vecka blir det hårt mot Hammers som garanterat går stärkta ur dagens match och Mackie har de senaste matcherna visat det som saknas i Liverpool, jävlaranamma.

Förövrigt var det underbart att se Lucas lira igen och det var även befriande att se Allen bli utbytt, det har känts som att han har varit helig den senaste tiden trotts att han kanske inte har gjort några utav sina bättre matcher. Allen behöver vila och nu när Lucas är tillbaka så behöver han kanske inte ta lika stort ansvar.

Bortser man ifrån den fortsatta oförmågan att göra mål så känns det riktigt bra efter dagens match.

Håller med fullt ut. Jag blev allt lite chockad när Joe blev utbytt, trodde ärligt talat att han skulle bli en av dom där spelarna som skulle sitta på maxantalet minuter efter säsongen. Det måste dock sägas att den här insatsen var ett fall framåt för hans del jämfört med hans senaste insatser. Behövde inte alls slita lika ont i defensiven tack vare en viss herr Leiva. Han kommer att göra än mer nytta för oss nu när han inte behöver lägga så satans mycket fokus på defensiven.

För övrigt är det märkligt att Sterling fick 90 igen. Där kan vi snacka om en spelare som är i behov av vila. Hade gärna sett att han blivit utbytt med ca 20 minuter kvar, eftersom att han har matchats så förbaskat hårt på sistone. Vad hände med att Buck skulle skynda långsamt med honom?

Till sist: kom precis att tänka på en liten, positiv grej med Suarez avstängning. Nu kan han starta (med gott samvete från Bucks sida) på torsdag mot Udine, vilket ändå måste ses som en enorm fördel för oss.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Cliffhanger lör 1 dec - 19:50

Mafisen skrev:Kan det gå sämre än för Shelvey?

Nu såg jag inte matchen mot Young Boys, men om jag har förstått det rätt så gjorde han väl en helt okej insats som falsk nia...? Tror han ligger bra till för att få starta där mot Hammers. Annars är väl Gerrard ett alternativ där framme, precis som du säger. Tveksamt om vi skulle få ut så mycket av att använda till exempel Yesil eller Morgan som spets då båda är för oslipade än så länge. Gerrard vore en intressant lösning.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Synthpoparen lör 1 dec - 21:49

Härligt med seger och vi spelade ju inte minst under de första 45 riktigt jävla fin fotboll dessutom.

Lite sämre sista 45, men det får man räkna med.

Som alltid väldigt ineffektiva, men det kommer förhoppningsvis att släppa med tiden.

Det vitktiga förutom de tre pinnarna var att Rodgers verkligen spelade med "sin uppställning idag". Vidare såg det avsevärt mycket bättre ut centralt med Lucas tillbaka. ( en Lucas som såg oförskämt bra ut efter så lång frånvaro ) Både Allen och Gerrard blev genast snäppet farligare och både vår offensiv som defensiv blev bättre.

Om detta sedan baravar en tillfällighet eller inte får kommande matcher visa, men tendenserna kändes väldigt bra.

Om man skal lgnälla på något kändes väl tyvärr inte Shelvey direkt klockren på sin kant. Kan inte förstå hur en spelare kan slå så många enkla passningar så dåligt och det var påtagligt enligt mig att han inte trivs alls på en kant och det är inte heller direkt märkligt med tanke på spelarens brister i teknik och bollbehandling.

Varför inte Suso spelades istället måste ifrågasättas lite grand och jag kan inte hjälpa att fundera över hur mycket bättre det skulle se ut spelmässigt om Borini fanns tillgängliga med sina löpningar, för en sag gör Shelvey bra och det är att han visar sig offensivt. Tyvärr får han inte ut så mycket av det men det kanske kommer. ( även om jag tvivlar. )

Skall bli mycket intressant att se matchen mot Hammers där tyvärr Suarez är avstängd så vi får väl se vem som spelar striker, där, men min gissning är just att Shelvey kommer göra detta... Det viktigaste i den matchen är dock inte enligt mig att vinna utan att vi får ytterligare bevis på att mittfältet börjar sätta sig...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av jägarn lör 1 dec - 22:11

Agger/Skrtel ska ha ett stort plus idag, de spelade mycket stabilt och tillsammans med Lucas släppte de inte mycket över bron.

Precis som flera har skrivit så är Lucas viktig för våran defensiv och stabiliteten är tillbaka. Att spela Shelvey på är en tydlig markering att Rodgers inte är nöjd med de kantspelare som finns tillgängliga och jag skull bli mycket förvånad om inte Walcott lockar Rodgers.

Sterling må vara ung och lovande men oj vad han inte utnyttja sin snabbhet och har en bristande spelförståelse, hoppas att detta kommer med rutinen. Dagens ytterbackar visar verkligen varför de är självskrivna och Wisdom, Robinson och Downing får spela i EL och FA-cupen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Synthpoparen lör 1 dec - 22:44

Kommer Walcott in i januari tror jag vi vinkar adjöss till Downing för övrigt.

och ja jag tror oxå Rodgers vill ha Walcott, men jag kan tänka mig att Walcotts lönekrav är rätt saftiga vilket kan sätta käppar i hjulen för en affär samtidigt som vi inte ens vet om Walcott vill spela för oss än gång, men ett fönster med Walcott och Ince in samt Downing ut vore riktigt bra.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Philip Rolf sön 2 dec - 0:19

Första halvlek var den bästa halvleken vi haft i år.

Att se Allen framme vid box var sjukt kul. Blev lika förvånad varje gång.

Gerrard var också underbar.

Men marginalerna är fan inte där, en normal dag 2005 hade det blivit 4-0.

Suarez sätter frisparken, Shelvey sätter stolpen, Gerrard dunkar dit en och Agger nickar in den.

Jag skulle vilja se hur många hörnor det har gått sedan vi gjorde ett mål från en.

Anfallare mot West Ham torde bli Cole/Yesil Smile. Annars vill jag har Enrique där.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Mafisen sön 2 dec - 7:13

Cliffhanger skrev:
Mafisen skrev:Kan det gå sämre än för Shelvey?

Nu såg jag inte matchen mot Young Boys, men om jag har förstått det rätt så gjorde han väl en helt okej insats som falsk nia...? Tror han ligger bra till för att få starta där mot Hammers. Annars är väl Gerrard ett alternativ där framme, precis som du säger. Tveksamt om vi skulle få ut så mycket av att använda till exempel Yesil eller Morgan som spets då båda är för oslipade än så länge. Gerrard vore en intressant lösning.

Måste förtydliga:jag tyckte det gick hyfsat för Shelvey och jag menar om han klarade det så pass bra borde ju Gerrard inte göra sämre ifrån sig, då Shelvey ju är lite Gerrard light.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 2 dec - 10:40

Får jag bestämma mot West Ham testar vi:

Jag vills se Lucas, Allen, Suso, Gerrard, Shelvey och Sterling från start på mittfält och anfall nästa match.

Kan inte Borini bli mirakulöst frisk? Saknar honom, MYCKET! Sad
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Philip Rolf sön 2 dec - 12:46

Dra in en 14åring bara för skojs skull Very Happy:D:D
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Cliffhanger sön 2 dec - 12:50

Mafisen skrev:
Cliffhanger skrev:
Mafisen skrev:Kan det gå sämre än för Shelvey?

Nu såg jag inte matchen mot Young Boys, men om jag har förstått det rätt så gjorde han väl en helt okej insats som falsk nia...? Tror han ligger bra till för att få starta där mot Hammers. Annars är väl Gerrard ett alternativ där framme, precis som du säger. Tveksamt om vi skulle få ut så mycket av att använda till exempel Yesil eller Morgan som spets då båda är för oslipade än så länge. Gerrard vore en intressant lösning.

Måste förtydliga:jag tyckte det gick hyfsat för Shelvey och jag menar om han klarade det så pass bra borde ju Gerrard inte göra sämre ifrån sig, då Shelvey ju är lite Gerrard light.

Jaha, du menade så. Uppfattat. Det troliga valet är nog Jonjo, men det är en kittlande tanke att använda Gerrard som spets.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av PiTeRaQ tis 4 dec - 1:07

Ngoo har ju sett vass ut annars!? =) Även om det är stor skillnad så har iaf killen fysiken som lär krävas mot West hams backar..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Southampton 1 dec. - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - Southampton 1 dec.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet