TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tottenham - Liverpool 28/11

+6
fotpall
Bikinipop
Mafisen
Synthpoparen
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
10 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Apanpapan tis 27 nov - 16:09

Jag tror det blir nästan identisk uppställning som mot Swansea.Kanske eventuellt Wisdom på HB då tar GJ Vb vilket jag helst inte vill för GJ var riktigt bra i söndags på hb..Sen kan jag tycka att Gerrard med sin usla inställning kan börja på bänken istället för Shelvey/Sahin/Suso...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 9:08

Jag tror vi kör på:

Reina
Glen - Skrtel - Agger - Enrique
Sahin - Allen - Gerrard
Suso - Suarez - Sterling
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen ons 28 nov - 9:42

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jag tror vi kör på:

Reina
Glen - Skrtel - Agger - Enrique
Sahin - Allen - Gerrard
Suso - Suarez - Sterling

Spontant hoppas jag på den uppställningen oxå under förutsättning att Gerrard går som off.

Suso i en fri roll framför GJ borde funka bra.

Något säger mig dock att Rodgers vill fortsätta med Enrique som ytter vilket mycket väl kan föra med sig att Suso förpassas till bänken till förmån för Wisdom.

Det som talar emot de tre spelarna på mitten är väl att alla tre milt uttryckt har haft rätt taskig form på slutet kombinerat med att de inte verkar fungera klockrent tillsammans.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Mafisen ons 28 nov - 11:41

Jag missar matchen p g a hockeydömning. albino
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Mafisen ons 28 nov - 11:43

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jag tror vi kör på:

Reina
Glen - Skrtel - Agger - Enrique
Sahin - Allen -
Gerrard
Suso - Suarez - Sterling

Så vill jag ha det. Var inne lite på att bänka Gerrard, men Tottenham är väl en av de större matcherna på säsongen så han kommer nog att steppa upp ett par nivåer.

Inget mer jävla lunkande bara.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 12:06

Jag håller med om groggens uppställning med ett undantag. Jag ser hellre Henderson än Sahin. Även om Sahin i grunden är en bättre spelare är Henderson i betydligt bättre form och borde således således få en startplats.

Mafisen// Hockey?!?!?!?!?!?!?!? Vilken division dömer du?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen ons 28 nov - 12:58

Du kan ha en poäng i att spela Henderson istället för Sahin då Jordans form är klart bättre. Dessutom torde Henderson på gräset istället för sahin garantera att Gerrard spelar spets. Du får helt enkelt en bättre balans med de tre spelarna. Är dock fortsatt oroad över att Gerrard kommer lufsa fram på gräset.

Sedan om vi skall se på saken rent krasst kanske det är en fördel att premiera spelare som faktiskt har kontrakt med klubben och inte bara är inlånade.

Oavsett vilket härligt med en match en vardag 21:00.

Lite småsugen på att dra fetaste pizzan och fira lite!

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 16:05

Håller med dig om både Gerrard och kontraktssituationen. Formstarkaste spelarna skall spela, speciellt i en nyckelmatch som Tottenham borta. Finns egentligen inget logik att spela Sahin i den här matchen.

Vi har dessutom ett på pappret lättare motstånd till helgen och då ser jag gärna ett mittfält bestående av Sahin, Lucas, förutsatt att denne är frisk, och Shelvey.

Är halvsjuk så blir nog kyckling här. Hade planer på öl och pizza annars, men de sket sig.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av fotpall ons 28 nov - 16:17

Bajsar ner mig av tanken Bale vs Wisdom.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 28 nov - 16:50

Missar matchen för att jag ska döma division 3 region sydvästra Skåne damernas vattenpolo tyvärr.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Philip Rolf ons 28 nov - 17:32

GJ måste spela högerback idag, därav kommer Enrique spela VB.

Jag skulle vilja ha Suso inne, han är bra mycket kvickare än Tottenhams mittfält.

Alla vet min kärlek till Suso, men jag är opartisk när jag säger att han gör sjukt mycket skillnad. Tycker fortfarande att det var ett konstigt byte sist, dock blev det mycket bättre.

VVG - Våga vila Gerrard. :@
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Synthpoparen ons 28 nov - 17:42

Det som oroar mig förutom Gerrards lojhet är hur herrar Wisdom - Sterling hanterar att hamna på samma kant. ( om de nu gör det. )

Wisdom må vara en talang över det vanliga, men enligt mig är han inte redo för att spela större matcher i PL ännu.

Därför hoppas jag att han inte kommer spela.

Däremot tror jag tyvärr att det blir denna uppställning som Buck startar med...

Reina
Wisdom - Skrtel - Agger - GJ
Henderson - Allen
Sterling - Gerrard - Enrique
Suarez

Frågetecknen är väl Wisdom eller Downing som YB.
Henderson, Sahin eller Suso från start?

Uppställning jag helst skulle vilja efter att ha tänkt till lite mera hade varit:

Reina
GJ - Skrtel - Agger - Enrique
Henderson - Allen
Gerrard - Suso - Sterling
Suarez

Gerrard har lufsat runt för mycket för att spela centralt i denna match. Bättre då att ge honom en relativ fri offensiv roll på en kant. Killen driver in mot mitten och öppnar samtidigt upp för GJ att komma löpandes. Detta innebär också att Suso kan spelas på spelaren enligt mig rätta position.

Om detta skulle fungera försvarsmässigt är dock en annan historia.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Philip Rolf ons 28 nov - 18:36

Synthpoparen skrev:Det som oroar mig förutom Gerrards lojhet är hur herrar Wisdom - Sterling hanterar att hamna på samma kant. ( om de nu gör det. )

Wisdom må vara en talang över det vanliga, men enligt mig är han inte redo för att spela större matcher i PL ännu.

Därför hoppas jag att han inte kommer spela.

Däremot tror jag tyvärr att det blir denna uppställning som Buck startar med...

Reina
Wisdom - Skrtel - Agger - GJ
Henderson - Allen
Sterling - Gerrard - Enrique
Suarez



Frågetecknen är väl Wisdom eller Downing som YB.
Henderson, Sahin eller Suso från start?

Uppställning jag helst skulle vilja efter att ha tänkt till lite mera hade varit:

Reina
GJ - Skrtel - Agger - Enrique
Henderson - Allen
Gerrard - Suso - Sterling
Suarez

Gerrard har lufsat runt för mycket för att spela centralt i denna match. Bättre då att ge honom en relativ fri offensiv roll på en kant. Killen driver in mot mitten och öppnar samtidigt upp för GJ att komma löpandes. Detta innebär också att Suso kan spelas på spelaren enligt mig rätta position.

Om detta skulle fungera försvarsmässigt är dock en annan historia.


Exakt den hade jag också tagit föruuuutom Hendo byte mot Shelvey.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 19:16

The team in full is: Reina, Johnson, Downing, Agger, Skrtel, Allen, Gerrard, Henderson, Enrique, Sterling, Suarez. Subs: Jones, Sahin, Assaidi, Carragher, Shelvey, Suso, Wisdom.

Lite överraskande att Downing får chansen igen. Och kul att Hendo får fortsatt förtroende! Har dåliga vibbar inför den här matchen då vi alltid har svårt mot Spuds, plus att Dembele är tillbaka för dom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Bikinipop ons 28 nov - 19:19

Tror tyvärr på 3-1 till Spurs. Viktigt att yttrarna ger understöd till Downing och Johnson.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av fotpall ons 28 nov - 19:45

Himla tur att bortastället kommit med. Hade varit ansträngande att se skillnad annars.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av fotpall ons 28 nov - 20:02

En jävla parodi är vad det är.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 20:05

Jag såg då ingen jävla touch där. Dempsey snubblar ju, för fan!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 20:26

Vi får inga straffar den här säsongen. Det spelar ingen roll vad motståndarna gör, allt är fair game i eget straffområde tydligen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Apanpapan ons 28 nov - 20:34

Jag har sagt det i två säsonger nu.Gerrards hörnor hans attityd och skott(villighet) är sämst och jag är grymt trött på honom.Vet att folk blir upprörd när man sågar Captain Fantastic men han har inte varit Fantastic de senaste två säsongerna och thats a FACT!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 20:35

Cliffhanger skrev:Jag såg då ingen jävla touch där. Dempsey snubblar ju, för fan!

Sluta var så förbannat snäll! Wink Hade det varit Suarez, hade det varit århundradets värsta filmning. Men det är tydligen skillnad på namn och lag. För övrigt helt jävla sinnessjukt hur Gerrard inte kan få straff? Han ska skjuta med vänsterfoten och då slänger sig Sandro in bakifrån och klipper då fan inte bollen!

Bara tanken på att Dowd pekade på straffpunkten två gånger om mot WBA när den ena är utanför straffområdet (och knappt touch) och den andra är en rensning där en spelare slänger sig fram bakifrån utan att ha en aning om att se spelaren får mig att fundera om Phil Dowd seriöst har ett hat gentemot Liverpool. Hade detta hänt United kan jag garantera att han inte dömt helgen efter, som Dowd självfallet fick göra!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 20:36

Ja ni, mina vänner... Jag vet inte vad jag ska säga. Vi är ju definitivt värda mer än vad resultatet skvallrar om. Jag tycker vi har spelat trevlig fotboll och matchen är inte död än. Men vi kan inte göra mål! Det är då själva fan att man måste sitta här vecka ut och vecka in och peka på att det är just den aspekten av vårt spel som saknas.

Spurs har slarvat utav bara helvete och jag röstar för att vi fortsätter sätta rejält med press på Gallas. Många, många uppspel har han slagit bort hittills.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Cliffhanger ons 28 nov - 20:40

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Bara tanken på att Dowd pekade på straffpunkten två gånger om mot WBA när den ena är utanför straffområdet (och knappt touch) och den andra är en rensning där en spelare slänger sig fram bakifrån utan att ha en aning om att se spelaren får mig att fundera om Phil Dowd seriöst har ett hat gentemot Liverpool. Hade detta hänt United kan jag garantera att han inte dömt helgen efter, som Dowd självfallet fick göra!

Dowd är fan genomusel. Solklar straff, men vi får NADA med oss. Absolut noll.

Och marginalerna grinar oss återigen i nyllet. Walker rensar på mållinjen och missar Gallas med två centimeter. Dawson rensar på Gallas och bollen går naturligtvis stenhårt över ribban. Jag vill bara gråta.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 20:45

Jag sa det innan matchen, tappar vi boll på mittplan är vi körda. Vad händer? De första sju minutrarna tappar vi bollen tre gånger och den tredje ringer det.

Håller för övrigt med dig Apanpapan. Är så förbannat trött på Gerrards inställning att jag spyr varje gång jag ser det här. Hur kan folk på allvar försvara honom? Henderson och Allen får ju jobba som atommyror på mittfältet för att täcka upp Gerrard!

Sen måste man ju ifrågasätta Downings försvarsspel vid 1-0-målet likaväl som Gerrard och Johnsons bolltapp på mitten två-tre gånger om. Dessutom är det helt jävla horribelt som jag sa tidigare att Dempsey får frispark när han slänger sig, men det tycks krävas ett jävla mord för att vi ska få EN straffspark.

Men förutom de frustrerande bolltappen, det fullkomligt bedrövliga mittfältsspelet av Gerrard och avsaknaden av tyngd och lugn i anfallsspelet (främst hos anfallstrean) måste jag säga att vi gör en riktigt bra halvlek. Vi ska ju göra MINST två mål med de lägen vi har. Suarez kan inte försöka gå på placering lågt när han kommer till straffområdeslinjen, där måste bollen upp över backen och på så vis undvika friktionen i gräset! Alternativt varit grymt mycket bättre placerat.

Frågetecken på muren och Pepes agerande vid 2-0-målet. Vet inte vem man bör lasta? Båda? Reina ska så klart inte fladdra iväg likt Isaksson VS England, men samtidigt kan han ju inte få skjuta igenom muren.

Nä, idag går tåget för CL-platserna, men å andra sidan? Vem hade förväntat sig annat med kryss mot Newcastle, Sunderland, Swansea, Stoke ETC. Vi har fått tusentals livlinor att hänga på Spurs, Arsenal, Everton och (smärtande nog) West Brom (även om jag tror de kommer börja dippa ganska snart), men det syns klart att vi ej klarar av att förvalta dessa lägen.

Summa summarum? För mig måste vi ha in Lucas och ut skall då GERRARD gå, tre mittfältare som jobbar för laget är fan mer vitalt än en Gerrard som kan slå några lyckade Hollywood-pass per halvlek.

Sen behöver vi väl tre-fyra anfallsspelare och kanske några ytterbackar, någon mer centralfältare, kanske en målvakt. Okej, jag överdriver så klart - men just nu känns det som det är endera för dåligt (ex. Downing, Gerrard) eller för klent (ex. Sterling) och för kass bredd (ex. Downing på plan, Cole på bänken, en massa tonåringar in i startelvan och på bänken). Så med detta i åtanke är det inte konstigt att vi pulveriserade av ett Spurs som inledde den fas vi är i nu för typ 5 år sedan.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 28 nov - 20:47

Cliffhanger skrev:Dowd är fan genomusel. Solklar straff, men vi får NADA med oss. Absolut noll.

Och marginalerna grinar oss återigen i nyllet. Walker rensar på mållinjen och missar Gallas med två centimeter. Dawson rensar på Gallas och bollen går naturligtvis stenhårt över ribban. Jag vill bara gråta.

Kort och bra sammanfattning av mitt långa inlägg med viss kritik mot spelare som Gerrard och Downing i synnerhet. För övrigt håller jag med dig, Dowd borde inte döma något mer.

Men men, en halvlek kvar. Kryss kanske? =) Vi brukar ju tyvärr bara göra en bra halvlek så jag är rädd att nästa halvlek kommer sluta i misär.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tottenham - Liverpool 28/11 Empty Sv: Tottenham - Liverpool 28/11

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet