TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Stoke - Liverpool 26/12 20:45

+6
fotpall
jägarn
PiTeRaQ
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Apanpapan
10 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Stoke - Liverpool 26/12 20:45 - Sida 3 Empty Sv: Stoke - Liverpool 26/12 20:45

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 28 dec - 13:02

PiTeRaQ skrev:
Bill Shankly is Legend skrev:Skulle 3-1 inte vara otagbart? Det är ju ett klassmål. Kanske dags att sluta leta syndabockar?


Klassmål är väl att ta i. Hade vi haft en målvakt likt Begovic tex så tror jag inte att den hade gått in då Reinas räckvidd är betydligt kortare och han stod inte i något speciellt dålig utgångsposition heller + att skottet var inte speciellt hårt..

Kanske dags att sluta ignorera Reinas neråtpekande formkurva?

Det finns ingen människa på jorden som kan ta det skottet om man har balansen på fel sida kroppen. Och hur skulle det på något sätt ha med form att göra?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Stoke - Liverpool 26/12 20:45 - Sida 3 Empty Sv: Stoke - Liverpool 26/12 20:45

Inlägg av PiTeRaQ fre 28 dec - 14:39

Bill Shankly is Legend skrev:
PiTeRaQ skrev:
Bill Shankly is Legend skrev:Skulle 3-1 inte vara otagbart? Det är ju ett klassmål. Kanske dags att sluta leta syndabockar?


Klassmål är väl att ta i. Hade vi haft en målvakt likt Begovic tex så tror jag inte att den hade gått in då Reinas räckvidd är betydligt kortare och han stod inte i något speciellt dålig utgångsposition heller + att skottet var inte speciellt hårt..

Kanske dags att sluta ignorera Reinas neråtpekande formkurva?

Det finns ingen människa på jorden som kan ta det skottet om man har balansen på fel sida kroppen. Och hur skulle det på något sätt ha med form att göra?

Där är vi inte överrens, visst har han balansen på fel sida men skottet var så pass dålig fart på så han skulle kunnat rädda den om han antingen var lite längre eller om han hade haft 05/06 formen.. Han var ju faktiskt på bollen men inte tillräckligt hårt så en längre Reina hade haft mer kraft bakom att stöta bort bollen helt enkelt.. Tex tror jag Cech hade fixat att styra undan den bollen pga hans längd och räckvidd..

Och mitt svar på din fråga angående form så ser man tydligt att Reina är i usel form match efter match tabbar han sig ikapp med dåligt försvarsspel.. Reaktion, position, spänst och självförtroende är några av dom tydligare försämringarna för Reinas del..

Men det är min åsikt! Smile
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Stoke - Liverpool 26/12 20:45 - Sida 3 Empty Sv: Stoke - Liverpool 26/12 20:45

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 28 dec - 15:32

Fair enough men man kan ju knappast beskylla en spelare för att vara för kort. Men alright, förstår vad du menar.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Stoke - Liverpool 26/12 20:45 - Sida 3 Empty Sv: Stoke - Liverpool 26/12 20:45

Inlägg av Apanpapan fre 28 dec - 15:55

Mafisen skrev:
PiTeRaQ skrev:
Mafisen skrev:
Rodgers måste inse det tycker jag (i min enfaldighet) och åtgärda det. I en perfekt värld skulle det behöva köpas in en Mascheranotyp fast med bättre bollskicklighet. Vi väger lite för lätt.

Diame tex? =)

Ja varför inte.

Måste lägga till att jag var mycket besviken på vårt presspel också. Eller på den totala bristen därav.

När vi vet att deras starka sida är långbollar upp på en stor stark center och inlägg på stora starka spelare, så måste man ju sätta så pass mycket press på bollen att motståndarna inte får måtta in bollarna.


Exakt!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Stoke - Liverpool 26/12 20:45 - Sida 3 Empty Sv: Stoke - Liverpool 26/12 20:45

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet