TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

+6
Daniel N'Grogg (D.23)
IzzyDizzy
Synthpoparen
jägarn
Cliffhanger
Mafisen
10 posters

Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Mafisen tis 1 jan - 17:10

Jahopp, vad tror vi?

Undrar hur sjukdomsläget är i truppen. Vi får hoppas att man lyckades begränsa spridningen.

Enrique är ju borta, så hur vill ni formera backlinjen? Wisdom till höger och Glen till vänster eller ska vi köra med Downing på vb? Robinson lär det inte bli tal om.

Sunderland är ju en sån där motståndare som vi brukar ha svårt att vinna mot, så man kanske får stålsätta sig för ett kryss.

Hoppas att Aston Villa-matchen fortfarande finns i färskt minne, så att man inte ställer ut skorna igen utan ger allt.


Senast ändrad av Mafisen den ons 2 jan - 18:01, ändrad totalt 1 gång
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Cliffhanger tis 1 jan - 17:28

Tror det blir Downing som spelar vänsterback. Glen är i storform så det vore vanskligt och dumdristigt att börja spela honom ur position igen.

Jag räknar inte med att vi kommer gå efter någon vänsterback i januari, utan istället lär det väl (tyvärr, då jag tycker han är virrig defensivt) bli Downing som kommer vara förstaval där nere framöver, vilket gör att det här är ett bra tillfälle att börja spela honom där.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn tis 1 jan - 17:48

Förstår inte varför inte Rodgers vill satsa på Robinson, enligt mig är det endast Sterling och Suso som har en högre potential bland våra ungdomar, han har egentligen samtliga verktyg för att bli en riktigt duktig, modern ytterback.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Cliffhanger tis 1 jan - 18:06

jägarn skrev:Förstår inte varför inte Rodgers vill satsa på Robinson, enligt mig är det endast Sterling och Suso som har en högre potential bland våra ungdomar, han har egentligen samtliga verktyg för att bli en riktigt duktig, modern ytterback.

Enig. Håller också Robinson väldigt högt. Det har väl tisslats lite om att han kan vara aktuell för en utlåning under januari, och jag hoppas att det blir så om nu inte Buck väljer att spela honom mer när Enrique är borta ett tag.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn tis 1 jan - 18:10

Cliffhanger skrev:
jägarn skrev:Förstår inte varför inte Rodgers vill satsa på Robinson, enligt mig är det endast Sterling och Suso som har en högre potential bland våra ungdomar, han har egentligen samtliga verktyg för att bli en riktigt duktig, modern ytterback.

Enig. Håller också Robinson väldigt högt. Det har väl tisslats lite om att han kan vara aktuell för en utlåning under januari, och jag hoppas att det blir så om nu inte Buck väljer att spela honom mer när Enrique är borta ett tag.

Stämmer bra det, under intervjun med fansen (rekommenderas starkt att titta på) så pratade Rodgers om rutin och att det kan ske genom exempelvis utlåning och tog då upp Robinson som exempel.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Synthpoparen tis 1 jan - 21:44

Antinge Downing eller Robinson som YB är ju mina förslag i alla fall samt att man väljer spelare utifrån motstånd. Sunderland hemma borde en offensiv spelare som Downing fungera rätt väl kan man tycka.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn ons 2 jan - 18:50

The team in full is: Reina, Wisdom, Skrtel, Agger, Johnson, Lucas, Henderson, Gerrard, Downing, Sterling, Suarez. Subs: Jones, Sahin, Shelvey, Carragher, Robinson, Allen, Suso.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Synthpoparen ons 2 jan - 19:17

Är ytterst besviken på valet av att spela Wisdom om det nu stämmer. Antingen Downing som VB eller Robinson.

GJ skall helt enkelt spela HB och det är alltid bättre att bara göra en ändring i backlinjen jämfört med två som det blir nu.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn ons 2 jan - 19:23

Synthpoparen skrev:Är ytterst besviken på valet av att spela Wisdom om det nu stämmer. Antingen Downing som VB eller Robinson.

GJ skall helt enkelt spela HB och det är alltid bättre att bara göra en ändring i backlinjen jämfört med två som det blir nu.


Rodgers har tidigare visat stor tilltro till Wisdom och fortsätter med det. Sunderland spelar med sitt väntade lag (4-4-1-1) och med ett fortsatt ganska svagt central mittfält (Colebeck och Larsson), jag hoppas att vårat snabba spel kan trycka tillbaka och isolera Fletcher på topp, inte olikt hur vi gjorde med Berbatov i Fullham.

Henderson och tyckte jag var rent svaga mot QPR och de hoppas jag spelar upp sig ikväll.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Synthpoparen ons 2 jan - 19:44

Problemet med Wisdom som jag ser det är att han tillför så väldigt lite offensivt samtidigt som GJ tappar mycket av sin offensiv som VB.

Jag vill ju därmed mena att vi hade blivit bättre totalt sett om vi spelat Downing eller Robinson som VB och låtit GJ varit kvar ute till höger.

Sedan kan man ju undra om inte Wisdom kunde spela VB med tanke på att han nästan aldirg går över mittlinjen i alla fall.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av IzzyDizzy ons 2 jan - 19:53

jägarn skrev:
Synthpoparen skrev:Är ytterst besviken på valet av att spela Wisdom om det nu stämmer. Antingen Downing som VB eller Robinson.

GJ skall helt enkelt spela HB och det är alltid bättre att bara göra en ändring i backlinjen jämfört med två som det blir nu.




Henderson och tyckte jag var rent svaga mot QPR och de hoppas jag spelar upp sig ikväll.
Henderson imponerade på i stort sett alla mot QPR, i alla fall det jag läst till mig...
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn ons 2 jan - 20:40

Tillägg till mitt tidigare inlägg, det ska stå Henderson och Sterling (missade honom).

Nu till dagens match:

- Först en känga till domaren, efter 35 min var foulsen 1-5 till deras favför. Efter ha sett tackling på Henderson av Cuellar som var minst gult men inte ens blev frispark så förstår man varför. Fletcher ramlar som en fura varenda gång Skrtel/Agger kommer nära honom.

- Vilken kyla av Sterling, han väntar och väntar. Jag höll på bli galen innan han kunde bestäma sig och sen gör han en kylig lobb (rusktigt nära att deras målvakt plockar den).

- Suarez mål var minst lika skönt, han han missat den hade man blivit galen, vi kom 3-2 i en kontring.

- Henderson har ett fint rörelsschema men ännu inte riktigt auktoriteten och skottet att spela som offensiv mittfältare i ett 4-3-3. Dock så har han varit bra i den här matchen, passningen till Downing var riktigt fin.

- Vi har fortsatt svårt på fasta situationer, Sunderland kommer att göra minst 1 mål på en fast situation i andra halvlek. Sanna mina ord.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Cliffhanger ons 2 jan - 20:55

Jag kan bara ställa mig upp att applådera den där passningen! Försvaret finns inte, men passningen... Herrejesus cheers!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 2 jan - 22:07

cheers <--- TOUCHDOWN LIVERPOOL!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn ons 2 jan - 22:14

- Lucas fortsätter att dominera mittfältet och då Sunderland sätter in ytterligare en anfallare så blir totalt demolerade centralt.

- Gerrards passning till Suarez visar varför han spelar där han gör, läste någonstans att han är den enda mittfältaren tillsammans med Arteta som spelat samtliga minuter i PL.

- Det enda tråkiga i matchen är väl att varken Allen/Suso får göra mål.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 2 jan - 22:30

Steve Gerrard Gerrard, he pass the ball 40 yards!!

Glen Johnson är hur bra som helst. Igen!

Sköna tre poäng, härligt med hållen nolla. Suarez fortsätter att sätta lägena.

Men så synd för Allen; två mål som blir avblåsta (marginalen är sjukt liten på båda) och två bollar i burgaveln.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Mattis-8 ons 2 jan - 22:35

Jag måste erkänna att jag var skeptisk inför ikväll. Jag hade ingen bra känsla alls. Men oj så bra det blev! Captain fantastic med två fina ass, hela mittfältet imponerade och backlinjen var ruggigt trygg och följde fin framåt. Dessutom visade pepe verkligen att han är tillbaka med åtminstone en riktigt vass räddning. Så mycket fina intentioner att man knappt vet vart man ska börja. Men jag vet vart jag ska sluta: Luis Suarez - världsklass, världsklass, världsklass!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn ons 2 jan - 22:38

Bill Shankly is Legend skrev:Men så synd för Allen; två mål som blir avblåsta (marginalen är sjukt liten på båda) och två bollar i burgaveln.

1 av dem var Suso som gjorde.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Apanpapan ons 2 jan - 22:59

Jag var bäst på plan.Philip Ulf var ungefär som Carra.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop fre 4 jan - 10:37

Môcke, môcke fint att se en sådan här prestation i sin första Liverpoolmatch på plats.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av jägarn fre 4 jan - 11:02

Bikinipop skrev:Môcke, môcke fint att se en sådan här prestation i sin första Liverpoolmatch på plats.

Kul, vilka platser hade du/ni?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop fre 4 jan - 11:14

Högt upp på The Kop. Typ sjätte raden uppifrån, mitt bakom målet.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Cliffhanger fre 4 jan - 13:52

Bikinipop skrev:Högt upp på The Kop. Typ sjätte raden uppifrån, mitt bakom målet.

Kul för dig! Började bli lite orolig över vart fan du hade tagit vägen egentligen Smile. Var det bra tryck? Viasat verkar ha haft tekniska problem för ljudet var väldigt ojämnt matchen igenom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Bikinipop fre 4 jan - 14:23

Känner själv att jag saknats i fylletråden, trots att det har blivit ett par. Jag tycker ju trycket var bra, men har inget annat att jämföra med. Var väl rätt tyst kort efter 2-0 och i mitten på andra, men annars hölls det igång. Kändes som att var extra mycket turister som passade på att kolla nu när det är lovdagar och semienkelt motstånd.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD Empty Sv: Liverpool FC- Sunderland - onsdag 2/1 2013 - Viasat Sport/HD

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet