TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

+10
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Mattis-8
Synthpoparen
TedMoberg
Cliffhanger
Mafisen
Apanpapan
Bikinipop
Bill Shankly is Legend
14 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 31 jan - 14:40

Som Carragher sa, om vi vinner mot City kommer resultatet mot Arsenal ses som riktigt bra, men om vi förlorar kommer det vara en besvikelse.

Buck har hintat om att Carra får fortsätta spela. Tudelade känslor där, älskar honom och allt han står för, men är han bättre än Skrtel just nu?

Har Henderson cementerat sig en plats på söndag?

Hur ska vi spela för att få ett resultat med oss? För ungefär ett år sen vann vi där och det är otroligt få lag som har lyckats med det de senaste 2 åren.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bikinipop tor 31 jan - 16:48

Bill Shankly is Legend skrev:

Buck har hintat om att Carra får fortsätta spela. Tudelade känslor där, älskar honom och allt han står för, men är han bättre än Skrtel just nu?

Har Henderson cementerat sig en plats på söndag?


Ja, i dagsläget är Carra bättre och ja, Henderson bör få starta.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Apanpapan tor 31 jan - 16:57

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mafisen tor 31 jan - 17:07

Ahahahahahaha. Andra gången idag jag "lollar" på ett av dina inlägg.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Cliffhanger tor 31 jan - 18:14

Hendo är väl ganska självskriven i elvan med tanke på hur han har sett ut dom senaste ligamatcherna. Känns betydligt hetare än Allen för tillfället. Tycker återigen att man måste lyfta fram hur stark han måste vara mentalt. Den enda förändringen jag vill se i elvan är att Wisdom kliver ut och att Enrique kliver in.

Gällande hur vi ska spela så bör vi väl sikta på att spela som vi gjorde mot Arsenal. Låt City hålla mycket i boll så kan vi ställa om snabbt, för där var vi livsfarliga igår. Vi får dock inte sjunka så lågt som vi gjorde under stora delar av gårdagens match, för då kommer Silva, Aguero och fan och hans moster kunna hitta dödliga ytor.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg tor 31 jan - 18:30

Carragher var grym igår och Henderson visar gång på gång varför han i dagsläget ska starta framför Allen!
Sälvklart ska dessa spela mot city, allt annat än det vore väl konstigt?

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen fre 1 feb - 12:38

Wisdon ut - Enrique in
Downing ut - Borini in

Det händerf för lite offensivt kring Downing och om GJ spelar HB behövs ingen extra hjälp bakåt enligt mig.

Carragher eller inte är väl den sista stora frågan och där hänger det nog lite på hur Rodgers vill spela rent taktiskt. Vill han hålla försvaret väldigt lågt fungerar Carragher, men vill han hålla det lite högre bör nog Skrtel starta.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mattis-8 fre 1 feb - 13:26

Håller med om att Carra och Hendo borde starta på söndag. Enrique in på bekostnad av Wisdom likaså. Däremot behåller jag gärna Downing i elvan. Han har höjt sig mycket på sistone och gör mycket nytta i spelet utan boll.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg fre 1 feb - 20:26

Mattis-8 skrev:Håller med om att Carra och Hendo borde starta på söndag. Enrique in på bekostnad av Wisdom likaså. Däremot behåller jag gärna Downing i elvan. Han har höjt sig mycket på sistone och gör mycket nytta i spelet utan boll.

Underbart skrivet, exakt så ska det vara!

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mattis-8 fre 1 feb - 21:33

Well TedMoberg, I do what i do Wink
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Philip Rolf lör 2 feb - 10:05

Den enda jag är rädd för, då jag sett deras senaste 7-8 matcher, är Silva. Honom mot Enrique, Agger är läskigt. Hade gärna haft Allen punkt på honom.

Jag tycker faktiskt att Lucas har varit rätt efter senaste 2 matcherna.
Men man kommer ej att bänka honom.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg lör 2 feb - 11:20

Philip Rolf skrev:Den enda jag är rädd för, då jag sett deras senaste 7-8 matcher, är Silva. Honom mot Enrique, Agger är läskigt. Hade gärna haft Allen punkt på honom.

Jag tycker faktiskt att Lucas har varit rätt efter senaste 2 matcherna.
Men man kommer ej att bänka honom.

Lucas har inte varit bäst på plan senaste matcherna, men han har inte varit speciellt dålig heller?

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Philip Rolf lör 2 feb - 12:27

Njae, eller ja vettefan.

Han är en defensiv mittfältare, men jag tycker inte att han tog bort varken Wilshere eller någon annan mot Arsenal.

Hans tacklingar var ofta för sena och renderade t o m kort och farliga frisparkar.

Men jag hade nog också startat med honom, alternativt med Shelvey Smile

Offensivt som attan dock.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg lör 2 feb - 13:19

Philip Rolf skrev:Njae, eller ja vettefan.

Han är en defensiv mittfältare, men jag tycker inte att han tog bort varken Wilshere eller någon annan mot Arsenal.

Hans tacklingar var ofta för sena och renderade t o m kort och farliga frisparkar.

Men jag hade nog också startat med honom, alternativt med Shelvey Smile

Offensivt som attan dock.

Han har ju varit skadad så länge, han visar i alla fall hjärta varenda match! Smile
Han e på väg tillbaka, vi måste bara ge honom tid.

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Philip Rolf lör 2 feb - 13:37

Få människor visar dock mer hjärta än Herr Shelvey
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen lör 2 feb - 18:55

Nej tack till Shelvey i en toppmatch.

Killen kommer vara övertänd och dra på sig ett rött kort inom 25 minuter.

Lucas kanske inte synts så mycket men är ruskigt viktig för vårt spel inte minst för det Gerrard möjlighet att gå framåt mer offensivt.

Enligt är trion Lucas - Gerrard - Henderson rätt gjuten mot City.

Ett City som dessutom saknar en hel del defensiv styrka vilket självfallet är positivt.

Den spelare som verkligen oroar mig är Silva, får man stopp på honom är mycket vunnit.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 3 feb - 2:38

Synthpoparen skrev:Nej tack till Shelvey i en toppmatch.

Killen kommer vara övertänd och dra på sig ett rött kort inom 25 minuter.

Okay så efter en match drar du slutsatsen att han kommer göra så i alla stormatcher han deltar i? Nä den logiken håller ju inte särskilt långt. Henderson har ju visserligen spelat sig till en startplats så personligen har jag inget emot Lucas-Gerrard-Hendo, men man kan väl ändå kräva lite mer rationella analyser. Wink

I övrigt håller jag med.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Philip Rolf sön 3 feb - 10:21

Jag tror också att de 3 kommer att starta.
Han var övertänd med Evans va den som gick in med båda fötterna, Shelvey bara en. Båda rött eller ingen rött, ja tror tyvärr att många kommer att dra den slutsatsen :/

En dålig slutsats...
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mafisen sön 3 feb - 10:34

Föga oväntat missar jag matchen då jag ska blåsa hockey. Ekonomin above all.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 3 feb - 10:43

------------------------------ Brad Jones ----------------------------
Andre Wisdom - Seba Coats - Martin Skrtel - Jack Robinson
-------- Joe Allen - Jordan Henderson - Jonjo Shelvey --------
---------------------- Suso - Borini - Sterling -----------------------

Kom ihåg vart ni hörde det först! Wink
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mafisen sön 3 feb - 11:01

Blir det den elvan, dömer jag naken idag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen sön 3 feb - 12:14

Kan Enrique starta är det egentligen bara en plats de föreligger frågetecken kring då Rodgers så tydligt meddelat att Carragher skall starta ( en åsikt jag inte helt delar. ) nämligen vem som tar sista offensiva platsen. Sturridge var inte bra mot Arsenal, men han bör ändå få fortsätta tillsammans med Suarez, men vem tar sista platsen?

Downing var mer eller mindre osynlig mot Arsenal och det händer inte mycket alls offensivt kring den spelaren. Sterling har inte direkt överraskande dragit på sig en dipp i form. Borini precis tillbaka från en skada.

Jag skulle nog åndå valt den sistnämnda då han springer massor på djupet utan boll och genom dfetta förhoppningsvis kan skapa lite chanser och trymme för andra spelare. Det är för övrigt inte utan man saknar Kuyt för den spelaren sprang massor både framåt och bakåt och erbjöd alltid ett passningsalternativ. Att han sedan inte var den bäste med bollen är en annan historia, men att vi skulle ha betydligt större nytta av honom i laget än t ex en spelare som Downing känns för mig självklart.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg sön 3 feb - 13:09

Philip Rolf skrev:Få människor visar dock mer hjärta än Herr Shelvey

Korrekt

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg sön 3 feb - 13:10

Mafisen skrev:Blir det den elvan, dömer jag naken idag.

Hahaha!
Säg inte för mycket, man vet aldrig med Brendan

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bikinipop sön 3 feb - 15:07

Liverpool FC ‏@LFC
Confirmed #LFC team: Reina, Johnson, Enrique, Agger, Carragher, Lucas, Gerrard, Henderson, Downing, Suarez, Sturridge. #mcfc

Confirmed #LFC subs: Jones, Wisdom, Skrtel, Allen, Shelvey, Sterling, Borini. #MCFC

Väntad elva. Hade, precis som inför förra matchen, velat se Borren i startelvan, speciellt eftersom Enrique är tillbaka och vi således inte behöver ha samma defensiva hjälp på någon av kanterna.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet