TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

+10
Daniel N'Grogg (D.23)
Philip Rolf
Mattis-8
Synthpoparen
TedMoberg
Cliffhanger
Mafisen
Apanpapan
Bikinipop
Bill Shankly is Legend
14 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Cliffhanger sön 3 feb - 15:12

Rätt val av elva för mig, även fast jag till viss del kan hålla med Bikini om att Il Trapano hade kunnat testas från start.

Citys elva:

Hart, Zabaleta , Nastasic, Lescott, Clichy, Milner, Garcia, Barry, Silva, Dzeko, Aguero.

Inga större överraskningar här heller. Vi ska kunna utnyttja att det är Nastasic och Lescott som spelar mittbackar.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 15:24

Ser ingen anledning att "testa" en oträndad Borini om vi vill vinna den här matchen. Det gäller att få igång en stabil defensiv tillsammans med ett snabba omställningar och ett bra grundspel när vi har bollen om vi ska ha möjligheten att plocka hem någon poäng ikväll.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen sön 3 feb - 15:58

Frågan är dock hur mycket en "fulltränad" Downing uträttar jämfört med en Borini som inte nått dit ännu?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 16:01

Henderson på vänsterkanten och Suarez bakom anfallaren.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Apanpapan sön 3 feb - 16:36

Boooom
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 16:57

Vi spelar ungefär lika bra som vi gör mot topplagen men det gäller att plocka 3 poäng.

Sturridge har varit riktigt bra men frågan är om han fullföljer matchen, såg ut som han fick någon form av skada.

Visst måste lagen börja utnyttja att Suarez många gånger kommer förbi i straffområdet? Visa er, gå på mål, stå inte bara stilla Downing, Sturridge med flera.

Agger måste lära sig att inte ropa på offside utan spela tills bollen är återvunnen. Är rätt orolig över Hendersons gula kort, känns inte helt stabil i matchen.

Visst att Enrique har slagit bort några passningar men man kan inte älska en vänsterback som vill ha bollen, som vill slå de avgörande passningnar och är ruskigt hård i kroppen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Apanpapan sön 3 feb - 17:39

affraid
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av mattyb sön 3 feb - 17:43

Jag kallar väldigt sällan lagets spelare för fula ord, men nu är det nära. Är så jävla trött på Reinas tabbande att jag kan spy på det!
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Apanpapan sön 3 feb - 17:53

Man kommer oftast ihåg en målvakts misstag men aldrig det fantastiska spel som de utför.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av mattyb sön 3 feb - 17:56

Det spelar ingen roll om man gör 50 idioträddningar, vilket Reina aldrig gör numera, om man sedan bjuder motståndarna på mål som sänker laget i slutändan.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 18:04

Rodgers gick förra vecka ut och sa att de unga spelarna måste skärpa sig men undrar hur många poäng som de rutinerade spelarna har kostat oss denna säsongen, det är nästa så att de förväntar sig att vi ska tappa poäng och därför bara lägger sig raklånga.

Visst att Reina gör det väldigt svagt vid 2-2 men Skrtel gör det minst lika svagt, jag förstår inte hur man kan ta en löpning mot Maradonas svärson och därefter inte ta löpningen fullt ut. Kan någon förklara det?

Jag tycker att bytet egentligen är rätt då Enrique blev för trött i slutet men Skrtel visade verkligen inte att han vill starta kommande matcher, vi har dominerat mot mästarna både på hemma och bortaplan men bara lyckats ta 2 poäng efter rent slarv.

Att City inte lyckades göra mål på någon hörna är för mig ett under, vi blev totalt överkörda på fasta situationer.

En känga till Rodgers också, han har gnällt över att truppen inte är tillräckligt stor men då han har duktiga spelare på bänken så gör han ändå inga byten. Vi behöver vinster, två bra matcher mot Arsenal och City men bara 2 poäng. Det är inte tillräckligt bra, oavsett hur väl spelet fungerar.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Cliffhanger sön 3 feb - 18:12

Skrtels agerande är svagt och märkligt, men i mina ögon så är det Pepes mål till 80 procent iallafall. Han har verkligen inget därute att göra. Jag tror på något sätt att det har var sista droppen. Nu är jag tämligen övertygad om att han ryker i sommar.

Det är så frustrerande. Vi gör kanske årets bästa match spelmässigt, men så lyckas vi ändå inte få med oss tre poäng. I den moraliska tabellen så skulle vi redan ha varit PL-mästare.

Sturridge... Vilken jävla match han gjorde. Han var ta mig tusan överallt, och då såg han ändå ut att ha ont från den 30:e minuten och framåt. Vilket fynd vi verkar ha gjort.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen sön 3 feb - 18:20

Kun gör ju en idiotgrej utan like, men Reina har inget där ute att göra.

Lite märkligt agerande även från Skrtels sida skall sägas, men visst sjutton är det en ordentlig tavla av vår spanske keeper.

Dock undrar jag om vi släppt till det målet om Enrique fortfarande varit på gräset.

Jävligt tufft mentalt att spela så här bra och bara få med sig en poäng. Som ett brev på posten kommer väl säkert en sämre insats och ett kryss mot ett pissgäng hemma som ett brev på posten nu.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 3 feb - 18:53

Reina - sälj honom i sommar. Detta var droppen.

Tack för lång och trogen tjänst, men det här är under all jävla kritik.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av jägarn sön 3 feb - 18:57

Synthpoparen skrev:
Dock undrar jag om vi släppt till det målet om Enrique fortfarande varit på gräset.

Jävligt tufft mentalt att spela så här bra och bara få med sig en poäng. Som ett brev på posten kommer väl säkert en sämre insats och ett kryss mot ett pissgäng hemma som ett brev på posten nu.

Enrique var helt slut när han blev utbytt, minuterna före matade Milner från vänsterkanten. Det sista du skriver kommer nog att stämma, Rodgers måste motivera spelarna att fortsätta spela lika bra.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg sön 3 feb - 19:36

Satan vad bra vi var idag, allt stämde, verkligen allt.
...förutom att vi inte fick med oss våra välförtjänta tre poäng.
Lirar vi så här så kommer jag och brorsan, när vi åker ned till Liverpool på måndag få se vårat älskade lag göra slarvsylta av west bromwich!
Vi är på rätt väg!
YNWA!

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Mattis-8 sön 3 feb - 19:57

Jag håller med dig Teddan. De där positiva känslorna finns där, men de är inte ensamma. Finns mycket likhet med Arsenal-matchen i det avseendet. Fan vad bra vi var! Fan att vi inte redde ut det. Antiklimax.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 3 feb - 20:00

Ska Reina vara där ute får han ju sparka bort bollen for hilvede.

Sturridge fantastisk. Bra laginstats. Skulle haft 3 poäng.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av TedMoberg sön 3 feb - 20:22

Mattis-8 skrev:Jag håller med dig Teddan. De där positiva känslorna finns där, men de är inte ensamma. Finns mycket likhet med Arsenal-matchen i det avseendet. Fan vad bra vi var! Fan att vi inte redde ut det. Antiklimax.

Antiklimax är det rätta ordet, ja...

TedMoberg

Antal inlägg : 48
Registreringsdatum : 13-01-24
Ålder : 29
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Synthpoparen sön 3 feb - 21:19

jägarn skrev:
Synthpoparen skrev:
Dock undrar jag om vi släppt till det målet om Enrique fortfarande varit på gräset.

Jävligt tufft mentalt att spela så här bra och bara få med sig en poäng. Som ett brev på posten kommer väl säkert en sämre insats och ett kryss mot ett pissgäng hemma som ett brev på posten nu.

Enrique var helt slut när han blev utbytt, minuterna före matade Milner från vänsterkanten. Det sista du skriver kommer nog att stämma, Rodgers måste motivera spelarna att fortsätta spela lika bra.

Uttryckte mig nog lite oklart där; Jag menade inte att det var fel att byta ut Enrique för han var tvärslut, men hade samma spelare varit i form och orkat en hel match tror jag inte vi släppt till det sista målet.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Röda Stjärnan mån 4 feb - 9:23

Vad har hänt med Reina? Någonting måste göras här. Helst vill jag få igång honom för byta målvakt är ingen lek men någonting måste göras nu.

Tillbaka till matchen så spelar vi otroligt bra. Vad ska man säga om Sturridge? Överglänste Suarez och det är inte många som kan göra det i vårt lag nuförtiden. Han var magisk. Tappade aldrig bollen, spelade fram, tog sig igenom, gjorde mål. Vilket kap vi gjort som värvat honom!

Rodgers har nu fått fart på Henderson, Downing och Sturridge. Känns som vår tränare är bra på att utveckla åtminstone offensiva spelare. Den som utvecklats positivt i backlinjen är speciellt Carra som numer försöker passa bollen 9 ggr av 10 åtminstone. Johnson håller också hög klass.

Vi utvecklas framåt, är på väg uppåt!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Apanpapan mån 4 feb - 16:03

"Pepe Reina skulle kanske må bra av ett klubbyte i sommar. Enligt Optas statistik har spanjoren sedan starten av förra säsongen gjort åtta (Cool misstag som lett till baklängesmål"

Åtta misstag är rätt så mycket måste jag säga.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av PiTeRaQ mån 4 feb - 17:16

Vi körde med flygande målvakt igår så det var Skrtel som släppte in Kun´s pärla... Nä har sagt det förut och säger det igen! Reina håller inte längre, antingen värvar vi en konkurrent för att lyfta hans spel eller så säljer vi han då vi fortfarande får 10m + för han..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 4 feb - 18:19

Jag säger sälj och värva något nytt, båda parter behöver miljöombyte och det faktum att vi kan få in en ersättare, som förmodligen skulle göra det minst lika bra, för en billigare slant än vi skulle sälja honom för gör det hela mycket lättare.

Jag vill poängtera att jag är evigt tacksam för det Reina gjort för klubben och vill inte på någotvis ge missvisande fakta kring honom. Han är en fantastisk målvakt vilket han visat fläckvis även under denna säsong. Problematiken är bara att hans prestationer är mer upp och ner nu än för tre säsonger sedan.

Anledningen kan vara många, men i mångt och mycket tror jag att det rör sig nog om det nya systemet som är "offensivare" och sen även det faktum att backlinjen - i år - inte steppat upp som tidigare. Vi blir lätt överspelade samt har fått laborerat väldigt mycket på ytterbackspositionerna i och med att Enrique varit ur form och skadad osannolikt mycket i år. Sen har inte Reina gjort de här "idioträddningarna" som han kunde göra förut och den lilla skillnaden mellan dundertavlor och lysande ingripanden är väl även de hårfina. Ta Agueros mål igår som ett exempel, för tre säsonger sedan hade Reina styrt ut Kun och fått ut bollen till inkast - igår blev det tvärtom. Marginalerna är för små och när de där små detaljerna inte riktigt klaffar, ja då är du i en spiral som blir väldigt tuff att ta sig ur - frågan är om Reina har den mentala styrkan att ta sig ur detta? Är han fortfarande lika hungrig att lyckas som för tio år sedan? Jag tvivlar faktiskt på det och tror nog ändå att det här med Barcelona och en flytt hem till Spanien ändå ligger någonstans och spökar...

Dock är jag mycket hoppfull om framtiden då väldigt många andra har blivit väldigt mycket bättre under Rodgers. Det som glädjer mig allra mest är det faktum att Jordan Henderson har tagit klivet upp och spelar briljant, en krigare som förtjänar all framgång. Med honom och även Allen (som besitter fina kvaliteter han med) som sparkapital så behöver man ju inte ens vara orolig för tiden efter Steven Gerrard, även om det är en hemsk tanke att tänka sig Liverpool utan Captain Fantastic om några år. Och apropå honom, vilken form han har kommit in i! WOW BRENDAN!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 4 feb - 20:24

Angående Reina så är ju frågan om det finns någon som är "ledig" som är bättre än honom. Det är ju ett måste, inte att få in någon som kan bli bättre om 2-3 år. Det har vi inte råd med känns det som.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00 - Sida 2 Empty Sv: Manchester City - Liverpool * Söndag 17:00

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet