TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - WBA * Måndag 20:55

+10
jägarn
Bikinipop
IzzyDizzy
Synthpoparen
Daniel N'Grogg (D.23)
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
TedMoberg
Mafisen
Philip Rolf
14 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 17:10

Ryktad startelva:

Reina - GJ - Carra - Agger - Enrique - Hendo - Shelvey - Lucas - Gerrard - Downing - Suarez

Kommentar? Inte så sexig elva, men kanske blir tokleverans?!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn mån 11 feb - 18:23

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Ryktad startelva:

Reina - GJ - Carra - Agger - Enrique - Hendo - Shelvey - Lucas - Gerrard - Downing - Suarez

Kommentar? Inte så sexig elva, men kanske blir tokleverans?!

Om det stämmer så är första frågan om det blir Shelvey/Henderson på vänsterkanten, jag skulle föredra Henderson men skulle hellre se någon annan spelare där.

När vi har så många centrala spelare så måste våra ytterbackar trycka upp på sina respektive kanter och spelare som kan utmana och gå förbi sina motståndare måste göra bra matcher.

Samt så måste Rodgers våga byta in spelare som Borini, Sterling med flera spelare om spelet låser sig.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Synthpoparen mån 11 feb - 19:20

Detta känns ju inte direkt kreativt eller spännande.

Undrar om tanken är en stenhård arbetsseger med 1-0 tro?

Mittfältstrion med Lucas, gerrard och henderson har ju fungerat väldigt bra så där hoppas jag inte att rodgers går in och pillar i alla fall.

Undrar om detta är någon form av indikation på att Rodgers prioriterar matchen mot Zenit kanske?

Samtidigt ett sjuhelvetes underbetyg till Borini, Suso och Sterling att Shelvey går före dem som startspelare.

Nu kan man bara hoppas att det fungerar kombinerat med att Coutinho ges ett hyfsat långt inhopp....

...Jag var riktigt het inför denna match, nu känns den bara ljummen tyvärr.

Om Shelvey tar plats som kantanfallare tydert ju det också på att ytterligare någon ytter av hög kvalité behöver ansluta.




Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Cliffhanger mån 11 feb - 19:39

Jag kan tänka mig att Shelvey startar för att staga upp det ytterligare centralt. Jag tippar på att Hendo får en roll som osar ännu mer ytter idag (på gott och på ont), och att Shelvey kommer att släpa lite bakom Suarez. Då kan han dessutom falla ner tämligen enkelt om Lucas och Stevie skulle behöva hjälp mot relativt tunga kombon Mulumbu/Yacob.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn mån 11 feb - 19:56

West Brown har ett starkt lag, precis som sagts så är Mulumbu/Yacob ett starkt centralt mittfält och Long är en mycket duktig ensam anfallare.

Kommer att bli stenhår detta.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Apanpapan mån 11 feb - 20:01

En övertänd Shelvey utvisad i den 10:e minuten..
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Apanpapan mån 11 feb - 20:37

Spelar Shelvey?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 20:51

Zzznaark! Men man hade inte förväntat sig annat med tanke på laguppställningen...

Känns som att vi är tillbaka i September 2012. Usch vad Sturridge gjort mycket för hoten framåt. Totalt ofarliga på vänsterkanten, lätt att isolera mitten och högerkanten för WBA då.

Felpassningarna avlöser varandra...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn mån 11 feb - 20:51

Apanpapan skrev:Spelar Shelvey?

Jepp, hade nyss ett bra inlägg som hade blivit mål om någon av Gerrard, Suarez, Henderson hade orkat ta en löpning förmodlingen blivit mål, plus att han faktiskt gjort ett mål.

Många som klagat på våra inlägg denna säsongen men om Agger & co inte lyckas nicka in så här öppna lägen så är det inte konstigt att Downing inte gör fler assist.

Länge sedan jag såg ett lag maska så här mycket på Anfield, riktigt svagt att bara lägga till 1 minut. Vi spelar mycket bättre men måste upp några snäpp och träffa mål med skotten.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Synthpoparen mån 11 feb - 20:55

Ingen munter första 45a direkt, men försvarsmässigt ser det ju i alla fall rätt hyfsat ut.

I övrigt, tja vad kan man säga annat än att vi håller i bollen utan att skapa något av värde i princip.

KOnstruktiviteten lyser med sin frånvaro, får hoppas på bättring sista 45.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 20:58

Shelvey har faktiskt varit helt okej i mina ögon, däremot är det helt ofattbart att vi spelar Hendo/Shelvey och co på kanten. Hade man tvingat en vänsterhänt att skriva med högerhanden hade man inte fått ett optimalt resultat heller. Att Enrique inte kommer upp som önskat på vänsterkanten hjälper ju inte direkt.

Bäst framåt i halvleken för mig är Downing.

Båda ytterbackarna måste rycka upp sig och kreativiteten och passningarna måste upp ett snäpp. För att inte tala om intensiteten och tempot. Visst tråkar WBA men vi måste kunna hota dom mer.

Håller för övrigt med jägaren, med Sturridge finns det någon inne i mitten och petar in bollarna. Nu är vi, som jag sa i förra inlägget, tillbaka i september 2012 där ingen finns. Ser helst att vi tar ut någon av Hendo eller Shelvey för att få in Borini som kan finnas i "den ytan". Inte för att de varit dåliga, men för att vi behöver andra spelartyper än vad de är på vänsterkanten.

Om jag måste välja får det bli Shelvey då Hendo är äckligt bra i presspelet och sällan slår bort en passning vilket flera spelare verkar prenumerara på i dagens match.

Men jag är optimistisk, tror vi vinner det här!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Synthpoparen mån 11 feb - 21:34

Den straffen är vårt första "med beslut" denna säsong.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn mån 11 feb - 21:42

jägarn skrev:
Apanpapan skrev:Spelar Shelvey?

Många som klagat på våra inlägg denna säsongen men om Agger & co inte lyckas nicka in så här öppna lägen så är det inte konstigt att Downing inte gör fler assist.
.

Istället släpper vi in mål på fasta situationer istället, in speciellt oväntat när vi inte ens klarar att göra mål på straff.

Egentligen en rätt bra match men oturen grinar oss illa. Säsongen är i princip över nu gäller det bara att putsa siffrorna.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Cliffhanger mån 11 feb - 21:56

jägarn skrev:Egentligen en rätt bra match men oturen grinar oss illa. Säsongen är i princip över nu gäller det bara att putsa siffrorna.
Jag håller verkligen inte med. Enligt mig så var det inte många huvuden som var påskruvade idag. Jag kan inte ge en käft godkänt för det här, då det var svagt rakt igenom.

När vi är med i racet om fjärdeplatsen nästa säsong så vill jag inte höra en enda av spelarna ens yttra ett ord om CL. Det skiter sig varenda gång som någon av dom går ut och säger att det fortfarande finns möjligheter att nå dit. Knip käft och låt fotbollen tala istället.

Synd om Roffe som fick uppleva det här på plats. Som sagt så tycker jag att det här var en riktigt, riktigt lam insats.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 22:00

Ett jävla skämt är vad det här är. Just fucking lovely!!!!!!!!!

På tre matcher som man på förhand hade kunnat tro vi skulle ta tre poäng på så tar vi två och av dom två poängen är samtliga i de minst sannolika matcherna att vi ska vinna.

Just nu är jag så förbannad att jag inte ens kan komma med en vettig åsikt, men det här är fan under all kritik!

23-4 i "goal attempts". Ändå 0-2 på the scoreboard?!?!!? Inte direkt första gången heller...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Synthpoparen mån 11 feb - 22:03

Baksmälla efter två toppmatcher.

Svårare än så lyder nog inte förklaringen.

Det var väldigt många huvuden som inte alls var med och ville spela boll idag.

Även om matchgrafiken antydde närmare 20 skapade chanser kändes inte mer än kanske 2-3 av dem småfarliga och det duger självfallet inte. Vi kändes kort of gott ohyggligt trubbiga framåt. Bara för spelarna och Rodgers att komma igen och ta nya tag. Nu borde man för övrigt "ge upp ligan" och satsa allt krut på EL istället.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av jägarn mån 11 feb - 22:05

Cliffhanger skrev:
jägarn skrev:Egentligen en rätt bra match men oturen grinar oss illa. Säsongen är i princip över nu gäller det bara att putsa siffrorna.
Jag håller verkligen inte med. Enligt mig så var det inte många huvuden som var påskruvade idag. Jag kan inte ge en käft godkänt för det här, då det var svagt rakt igenom.

När vi är med i racet om fjärdeplatsen nästa säsong så vill jag inte höra en enda av spelarna ens yttra ett ord om CL. Det skiter sig varenda gång som någon av dom går ut och säger att det fortfarande finns möjligheter att nå dit. Knip käft och låt fotbollen tala istället.

Synd om Roffe som fick uppleva det här på plats. Som sagt så tycker jag att det här var en riktigt, riktigt lam insats.

Lätt att skriva så direkt i efterhand, hade någon av Aggers gyllende lägen gått in, Downings eller Gerrards skott, straffen eller någon av våra andra lägen så hade vi istället skrivit hur överlägsna vi var.

I övrigt håller jag med dig, ManU spelade inte speciellt bra, inte heller Arsenal eller Tottenham men det vinne ändå. Jag skulle verkligen respektera den spelaren i Liverpool som skulle någo i stil med:

Jag har inte tid att bli intervjuad och snacka om en fjärdeplats, vi ska istället träna avslut.

Fotboll är cyniskt sport............ Mad Mad Mad
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av PiTeRaQ mån 11 feb - 22:07

Agger har blivit väääääldigt slarvig den senaste tiden, missat MÅNGA markeringar på hörnor.
Sen vad har hänt med Johnson? Fruktansvärt osäker med boll och väldigt dåligt tajming på det mesta idag. Enrique var som i början på Säsongen med felbeslut och felpass efter vartannat.

Tråkig match med alldeles för mycket koncentration på innehav och för lite instick och mer djupledshotande passningar. Vi har problem mot fysiska lag så som Stoke, West brom etc för lite krigare där framme som väger lite för lätt.
Vet inte hur många gånger den här matchen jag sett fria luftburna andrabollar som WB spelare inte ens behövt känna kontakt med en Lfcspelare för att få bort bollen - illa illa..

Ljusglimterna för mig var Sterling och Coutinho´s inhopp och Henderson´s och Downing´s fortsatta lysande självförtroende.

Nyckelord: Mellansäsong


Senast ändrad av PiTeRaQ den mån 11 feb - 22:10, ändrad totalt 1 gång
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av mattyb mån 11 feb - 22:10

Jag älskar Suarez, men ibland sitter jag och undrar om han har bytt ben med Carragher i avslutningslägena. Bollarna flyger och far åt alla möjliga håll, och ibland är de närmare långsidan än mål. Däremellan smeker han in bollarna så lätt och fint, vilket inte gör mig klokare på kuppen.

Sturridge hade verkligen behövts idag, han är en mer eller mindre klinisk avslutare, och vi hade hotat mer framåt med honom.

Agger.....tja vad ska man säga. Gör inte det han ska framåt, gör inte det han ska bakåt, och det börjar bli en vana nu.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av mattyb mån 11 feb - 22:11

PiTeRaQ skrev:

Nyckelord: Mellansäsong

Ja, vi är väl inne på vår 23:e mellansäsong nu eller något i den stilen :/
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av PiTeRaQ mån 11 feb - 22:13

mattyb skrev:

Sturridge hade verkligen behövts idag, han är en mer eller mindre klinisk avslutare, och vi hade hotat mer framåt med honom.

Hmm Sturridge är väl inte direkt känd för sina kliniska avslut men man kan ju hoppas att det ändrat sig med miljöombytet. =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av PiTeRaQ mån 11 feb - 22:16

mattyb skrev:
PiTeRaQ skrev:

Nyckelord: Mellansäsong

Ja, vi är väl inne på vår 23:e mellansäsong nu eller något i den stilen :/

Jo men hur mycket tränare + stab ägare plus personal och framförallt spelare har inte slussats igenom oss dom senaste åren? Sjukt att vi ändå är med topp 10 med tanke på hur det blåst och hur tunn trupp vi har!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av mattyb mån 11 feb - 22:17

PiTeRaQ skrev:
mattyb skrev:

Sturridge hade verkligen behövts idag, han är en mer eller mindre klinisk avslutare, och vi hade hotat mer framåt med honom.

Hmm Sturridge är väl inte direkt känd för sina kliniska avslut men man kan ju hoppas att det ändrat sig med miljöombytet. =)

Han har ju inte direkt fått chansen regelbundet förut. I Bolton fick han det, och visade klass, och tycker att han även visat det hos oss, så jag skulle nog ändå hålla honom som en riktigt bra avslutare. Dessutom har han förmågan att befinna sig på rätt plats och även peta in enkla mål, något vi inte är så bortskämda med.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 22:18

Sjukt att vi är med i topp 10? Nu får du väl ändå lugna ned dig, kolla vad det är för brödlag som spelar under topp 10. Jag vill inte egentligen racka ner på dom, men att framställa det som en bedrift att vi fortfarande är topp tio för att vi haft turbulenta år är ju en riktigt devalvering av de förväntningar man bör ha på ett lag som Liverpool, med så mycket fans och intresse kring klubben samt dess ekonomi.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 22:25

Ser att Jägaren och Cliffhanger har en liten debatt om huruvida vår insats är bra eller dålig. Jag vill komma med min syn på det hela.

Jag förstår hur du tänker jägaren med att "om vi hade..." och "tänk om det hade..." och jag förstår att det är små detaljer som avgör i fotboll.

Dock handlar ju fotboll om att få in bollen och att omvärdera chanser till mål. Vi har tydligt varit riktigt dåliga på det i år även om vi kanske har bollen hur mycket som helst, men det har inte varit det mest öronmärkande. Det har istället det faktum att vi, istället för att vinna såna här jävla skitmatcher, tappar en poäng snarare än vi vinner två. Det jag menar är att vi har haft en tendens att (oavsett om vi varit bra eller dåliga) i en jämn match på tavlan tappa ett oavgjort resultat till förlust, en ledning till kryss snarare än att vi hämtat upp ett underläge till kryss (kan bara komma på Sunderland borta så här på rak arm) eller lyckats peta in ett riktigt viktigt 1-0 mål i en stängd match.

Och mycket beror ju det på att vi blottar oss mellan mittfält och försvar samtidigt som vi är vårdslösa i bollbehandlingen och tappar boll i farliga lägen eller vårt obefintliga försvarsspel på fasta situationer. Idag händer precis detta, vi har boll över 60 procent, vi har målchanser så att det står härliga till - och ändå torskar vi med 0-2 på hemmaplan mot ligans formsvagaste lag? Förklara detta en gång till, hur kan det vara en bra insats?

Tendenser hit, tendenser dit. Vi behöver resultat och inte tendenser. Det enda sköna med detta är att folk med orimlig syn på Liverpool kan sluta tjata om det där jävla Champions League och tvinga upp mina pessimistiska förhoppningar till en odräglig nivå. Nu kan man återgå till att vara en pessimistisk realist!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - WBA * Måndag 20:55 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool - WBA * Måndag 20:55

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet