TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blandat LFC-surr

+7
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Niklas J
Flightcrank
jägarn
Scrooge
wewonitfivetimes
11 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 19:09

För att undvika en miljard trådar i alla ämnen så tycker jag vi har en sån här tråd.

Jag har för mig att den här killen brukar vara ganska pålitlig va?

Stephen Martin ‏ @stephen1martin
Same rumour keeps appearing... Kenny to go 'upstairs', Rafa and Hyypia to return. I find it hard to believe. Interesting though. #lfc
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Scrooge sön 6 maj - 19:38

Jag var ju en av dom som ville ha bort Rafa. Men när man ser våran situation nu samtidigt som man tänker på säsongen 08/09 samt alla CL kvällar så känner man sig lite förvirrad.

MEN sen slår det mig varför han fick gå och att ta tillbaka honom skulle bara kännas som en tillfällig lösning tills han återigen tappar omklädningsrummet.
Scrooge
Scrooge

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av jägarn sön 6 maj - 20:06

Det är alltid snack om gamla tränare och spelare när det går dåligt, jag kan inte tänka mig att det ens funderas på att Rafa kommer att återvända till Liverpool som huvudtränare.

Det behövs någon ny tränare som kommer med ett fräscht och innovativt tankesätt.

Reina måste skärpa till sig, man måste släppa på de offensiva ytterbackarna och låta Lucas tänka upp och hjälpa mittbackarna. Vi behöver yttermittfältare som tar sig förbi sina försvarare och anfallare som vill vinna och rör framför mittbackarna (se Carroll igår och Higuain i Real). Man måte bestäma sig hur man vill spela fotboll och kunna motivera sig även mot de sämre lagen i PL.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank sön 6 maj - 20:20

Att ta tillbaka Rafa vore att göra samma sak som vi gjorde när vi tog tillbaka Kenny och i min mening ett misstag.
Det känns väl inte helt omöjligt att det sker eftersom FSG verka vara måna om att ha en god dialog med fansen och många fans verkar vilja ha tillbaka Rafa (tänker mest på RAWK). Samtidigt så är det många med mig som vill ge Kenny ett år till, ännu ett tränarbyte vore tungt för klubben, vi behöver kontinuitet och lugn.

Hur som helst så kommer det att bli en spännande sommar, även om det här beslutet nog kommer att tillkännages efter nästa helg (om det är på gång).
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Scrooge sön 6 maj - 20:27

Kenny utstrålar ingen säkerhet för min del längre. Han verkar tappat självförtroende. Han brister taktiskt. Och så fort vi tagit ledningen så ställer vi om till försvar och kontringar.
Scrooge
Scrooge

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 20:57

Antar jag får mothugg nu men jag skulle ta Rafa utan att blinka. Jag föredrar den typen av manager över den typen som Kenny här. Men det är väl en smaksatt. Hellre taktikern utan people-skills än tvärtom.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank sön 6 maj - 21:11

Jag ville inte sparka Rafa när vi väl gjorde det men min åsikt är att en sparkad tränare inte skall tas tillbaka.
Rafa var ju en taktiker och det var nog det som var problemet också. När taktiken inte fungerade så klarade han inte av att peppa spelarna på rätt sätt. Antagligen på grund av hans principfasta distans till spelarna.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 21:16

Flightcrank skrev:Jag ville inte sparka Rafa när vi väl gjorde det men min åsikt är att en sparkad tränare inte skall tas tillbaka.
Rafa var ju en taktiker och det var nog det som var problemet också. När taktiken inte fungerade så klarade han inte av att peppa spelarna på rätt sätt. Antagligen på grund av hans principfasta distans till spelarna.
Jag tycker Rafa fick luta sig emot individuella prestationer när vi inte taktiskt kunde bryta ner motståndarna. Idag känns det som det är Plan A. Det är ytterst få matcher som jag tycker Kenny vinner det taktiska slaget. Arsenal och Chelsea borta i början på säsongen är nog hans taktiska triumfer.

Jag tycker även Capello skulle kännas som ett väldigt intressant namn.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank sön 6 maj - 21:18

Tror inte att Capello är intresserad.
Rafa är nog det hetaste namnet (av lediga managers)om Kenny får gå.

Jag tycker nog att det har sett ganska så bra ut stundtals den här säsongen men vi har helt enkelt inte varit tillräckligt bra på sista tredjedelen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes sön 6 maj - 21:44

Flightcrank skrev:Tror inte att Capello är intresserad.
Rafa är nog det hetaste namnet (av lediga managers)om Kenny får gå.

Jag tycker nog att det har sett ganska så bra ut stundtals den här säsongen men vi har helt enkelt inte varit tillräckligt bra på sista tredjedelen.
Jag tror inte att det handlar så mycket om "otur" som många vill få det till. Inte heller att vi är så dåliga på att avsluta. Även om dem båda är bidragande faktorer. Jag tycker inte att vi skapar 100%-iga målchanser. När haed vi ett friläge senaste? Jag tycker det känns som vår spelidé bäddar för ett facit med många "goal attemps" och få mål i statistiken. Sedermera också en taskig "conversion rate". Långbollarna som slogs från backlinjen har minskat betydligt sedan Carragher togs ur laget. Det är jag väldigt glad för. Men tyvärr tycker jag att nästan varenda anfall avslutas med ett inlägg. I fotboll gör man mål på 1 av 40 inlägg. Det verkar vara vår Plan A. Det verkar inte heller spela någon roll om det är Suarez eller Carroll i straffområdet. En luftpastej in i boxen verkar vara Plan A. På det sättet gör man inte mycket mål. Förmodligen beror det på spelidén, samt att vi inte har någon naturlig djupledslöpande anfallare. Suarez ska inte vara toppforward och han är inte heller särskilt snabb. Även om han är smidig som få på trånga ytor. Carroll har relativt bra top speed för en spelare av hans storlek men han accelererar tyvärr alldeles för dåligt. Sedan har vi yttrar känns alldeles för sugna på att slå inlägg, Downing främst. Kan vi få in "inverted" yttrar med rätt fot inåt i banan som gillar att vika inåt vore det GULD! Suarez till vänster och ny spelare till höger. Det skulle dessutom ge bättre inlägg. Kliva inåt i banan och slå ett inåtskruvat inlägg kräver betydligt mindre av forwarden som ska nicka in den än att inlägg där exempelvis Downing tar sig ner till kortlinjen och slår ett stenhårt utåtskruvat inlägg. Sedan måste vi ha en naturlig "10a". Henderson är inte i närheten tillräckligt kreativ. Jag vill verkligen ha Gerrard i den rollen igen men Kenny verkar se honom som en djup central mittfältare och inget annat tyvärr. Han är fenomenal högre upp i banan.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Niklas J mån 7 maj - 8:02

Spontant tror jag inte det ur ett kortsiktigt perspektiv går att vinna något på att lyfta bort Kenny. Det verkar ju som att spelarna gillar honom och själva tror på idén.

Största frågetecknet för mig är hur planen är att lira ihop Suarez och Carroll på banan. Suarez kan då inte spela anfallare, och Carroll känns liksom hetare när det kommer till att göra mål.

Skulle Suarez acceptera att inte vara striker utan mera spelfördelare/chans-skapare/ytter/wingforward? Tar han jobbet som krävs?

Annars är det bara skeppa honom - ave maria - och skaffa spelare som passar bättre i systemet. För det skulle inte förvåna mig om tanken var att Suarez skulle kunna spela off-Carroll likt Gerrard gör så bra, men inte fixar det. Sen är han ju inte smartast i stan heller, tyvärr, för med mera hjärna hade han verkligen varit bland de där 5 bästa spelarna i världen.

Nae, styr upp så att båda kan spela samtidigt på ett vettigt sätt! Det vore bäst för alla.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Mafisen mån 7 maj - 13:45

Suarez spelade väl till höger i Ajax? Hur spelar han i Uruguay? Bakom Cavani eller?

Tror han skulle fixa det galant och tror inte han skulle gnälla över det heller.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank mån 7 maj - 14:30

Suarez borde spela till höger, då kan han operera inåt medan Glen håller bredden i offensiven. Det defensiva är väl värre men har vi fem man på mitten så ska vi nog kunna rädda hans bristande defensiv också. Det är ju inte så att united fallerar i defensiven på grund av sina offensiva yttrar, där "fallerar" de snarare på bristande kvalité i backlinjen Razz
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes mån 7 maj - 15:16

Mafisen skrev:Suarez spelade väl till höger i Ajax? Hur spelar han i Uruguay? Bakom Cavani eller?

Tror han skulle fixa det galant och tror inte han skulle gnälla över det heller.
Ja, han har spelat till höger i Ajax. Och vänster tror jag. Jag ska inte påstå att jag följt Ajax men det man sett från honom där verkar han operera från båda kanterna.

Under VM tror jag att Uruguay spelade 4-4-2 med Forlan och Suarez på topp. Jag är osäker på hur de använder Suarez idag.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 7 maj - 16:12

Så attraktiv fotbollen blev med Rafas höga press och dundrande spel har jag aldrig skådat mitt lag. Dock är det väl svårt att kunna jämföra med Roy, Kenny och bitvis Houllier.

Jag tycker att Kenny var det bästa som kunde hända Liverpool i det läget vi var i för drygt 15 månader sedan. Och jag är en som strävar efter kontinuitet och långsiktighet. Men för mig är inte Kenny ett långsiktigt val. Att skeppa Rafa vid första tillfället var jättefel, visst det är lätt att vara efterklok, men jag tror att han hade gjort ett bättre jobb än vad som gjorts efteråt. Att han stod ensam mot en bunt idioter i styrelsen (som nu är borta) underlättade inte situationen.

Han kanske tappade spelarnas förtroende. Men vad säger det om honom egentligen? Jag tycker det säger mer om spelarna...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av wewonitfivetimes mån 7 maj - 16:24

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Så attraktiv fotbollen blev med Rafas höga press och dundrande spel har jag aldrig skådat mitt lag. Dock är det väl svårt att kunna jämföra med Roy, Kenny och bitvis Houllier.

Jag tycker att Kenny var det bästa som kunde hända Liverpool i det läget vi var i för drygt 15 månader sedan. Och jag är en som strävar efter kontinuitet och långsiktighet. Men för mig är inte Kenny ett långsiktigt val. Att skeppa Rafa vid första tillfället var jättefel, visst det är lätt att vara efterklok, men jag tror att han hade gjort ett bättre jobb än vad som gjorts efteråt. Att han stod ensam mot en bunt idioter i styrelsen (som nu är borta) underlättade inte situationen.

Han kanske tappade spelarnas förtroende. Men vad säger det om honom egentligen? Jag tycker det säger mer om spelarna...
Håller verkligen med. Kenny var den absolut bästa caretakern vi kunde hitta. Långsiktigt alternativ? Högst tveksam...
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Kenny eller inte?

Inlägg av Röda Stjärnan ons 9 maj - 10:13

Tjaba!
Första inlägget så lite nervös. Skojar bara.

Själv vill jag gärna att Kenny ska få nästa säsong också på sig.
Spelet tycker jag överlag sett bra ut och vi vill föra matchen vilket jag tycker ska vara Liverpools utgångspunkt.
Det tar tid att få ett sådant upplägg effektivt tror jag men när det väl börjar fungera ordentligt så kommer alla motståndare att behöva rätta sig efter vårt spel och aldrig tvärtom.

Jag hoppas och tror att det är dit vi kan nå.

Hoppar nu tillbaka till TBR.
Vi hörs!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Mafisen ons 9 maj - 11:51

KD behöver onekligen en riktigt smart taktiker bredvid sig för att vara lyckosam, då hans styrkor mer ligger på man management. En kille, mihail_v på twitter, som skriver för TTT, la fram möjligheten att promota Borrell till assistent om KD stannar. Ska KD vara kvar, tror jag det är en kanonlösning. Borrell är väldigt bra taktiker, noggrann Rafastyle och skulle vara en bra bro mellan akademin och a- laget.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Niklas J ons 9 maj - 15:40

Problematiken i att dumpa Kenny nu är att han trotts allt fått rätt bra fart på de flesta delarna av spelet. Det finns självklart saker som man kan ifrågasätta, men det kommer det alltid att göra.


Att börja om igen är för mig inget alternativ, utan ser hellre att Kenny får ett år till på sig att faktiskt implementera en hel del. Det känns även viktigt att hålla fast i något som de facto har fungerat väldigt bra periodvis när vi har så pass många ungdomar som står på gränsen till att ta en plats i laget.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 15:48

Bara för att förtydliga det resonemang jag spann på angående Rafa. I dagsläget känns det korkat att sparka Kenny. Dels eftersom han fått igång ett fungerande spel (men taktiskt måste man ifrågasätta honom ibland? Ex. hur han behandlat Carroll på slutet), men också för att det verkar finnas en annan optimism bland spelarna. Frågan är bara hur vi ska göra när vi väl vill börja om med en ny manager. Kenny är inte ett alternativ för tio år framåt - det var Rafa. Allt jag ville ha sagt.

Så man är ju kluven i dagsläget. Men i slutändan är det inte managern det handlar om utan hur spelarna utvecklas och tar för sig på plan. Så jag är inte orolig så länge klubben sköts på det sunda sätt den görs just nu!

Ps. för er iptimister. Juve slutade sjua i fjol, och vann ligan i år. Deras största förändringar var att man förbättra sitt centrala mittfält. Och kom ihåg att vi var med i kampen om fjärdeplatsen med Lucas frisk. All I am saying is give Pool a chance! Ds.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Mafisen ons 9 maj - 17:49

Fler och fler folk på twittern som pratar om att Dalglish kommer gå.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank ons 9 maj - 18:00

Det vore väl inte helt otippat, frågan är bara vem som skulle ersätta.
Samtidigt så har ju alla ITKs på Twitter visat sig ha väldigt dålig koll sedan FSG tog över...
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Niklas J ons 9 maj - 18:03

Ser noll om att KD skall gå. RT;a mig lite blandad kraffs Maffe, jag ska gå på powerwalk nu så kan behöva lite att läsa under tiden.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 9 maj - 18:15

När ni ändå är här och diskuterar twitter, vad har ni för sköna tips att följa (inkludera gärna er själva, men säg att det är ni bara)? Själv heter jag orginella Lundh23.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Mafisen ons 9 maj - 18:45

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:När ni ändå är här och diskuterar twitter, vad har ni för sköna tips att följa (inkludera gärna er själva, men säg att det är ni bara)? Själv heter jag orginella Lundh23.

Följer dig nu. Heter MA_Liverpool

Några bra jag följer: mihail_v, duncanjenkinsfc, freddieboswell7, miguelcastrolfc, kopite_chris78, jimboardman, tonybarrettimes, neiljonesecho.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet