TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blandat LFC-surr

+7
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Niklas J
Flightcrank
jägarn
Scrooge
wewonitfivetimes
11 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank ons 9 maj - 19:32

En kort men ändå lite intressant [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.], det mesta är bättre än förra året bortsett från all conversion såklart.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Philip Rolf ons 9 maj - 19:35

Mafisen skrev:
Daniel N'Grogg (D.23) skrev:När ni ändå är här och diskuterar twitter, vad har ni för sköna tips att följa (inkludera gärna er själva, men säg att det är ni bara)? Själv heter jag orginella Lundh23.

Följer dig nu. Heter MA_Liverpool

Några bra jag följer: mihail_v, duncanjenkinsfc, freddieboswell7, miguelcastrolfc, kopite_chris78, jimboardman, tonybarrettimes, neiljonesecho.

Tack.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av jägarn ons 9 maj - 19:49

Om Kenny är påväg ut så är det viktigaste att det finns ett bra och långsiktigt alternativ. Ägarna verkar ha det ekonomiska resurserna som behövs, det finns en hel del kompetens på planen men det behövs en ledare med spetsegenskaper som kan omsätta spelarnas kvaliter på fotbollsplanen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Lark tor 10 maj - 8:15

Man kan väl samtidigt konstatera att denna säsong påminner mycket om Rafas första. Många kommer bara ihåg att vi vann CL men samtidigt så var vi väldigt mediokra i ligan.

Vi plockade bara 58 poäng, gjorde 52 mål och förlorade 14 matcher och kom 37 poäng efter Chelsea.

I år har vi plockat 52 poäng, gjort 47 mål och förlorat 13 matcher samtidigt som vi är 34 poäng efter.

Personligen så tycker jag att det känns som vi bara saknar de sista pusselbitarna så några bra värvningar så kan vi vara där. Jag har vissa betänkligheter mot KD men han är manager nu och då tycker jag att han åtminstone skall få två säsonger på sig att etablera ett spel. Även om resultatet inte har varit bra så har spelet ofta sett väldigt bra ut och vi har några få bottennapp under säsongen men har annars slagit alla topplag förutom Spurs under säsongen.

Grunden finns där.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank tor 10 maj - 8:55

Lark: Jag har aldrig gillat "tumfunktionen" på TBR men om det hade funnits en här så hade jag klickat mig blå på ditt senaste inlägg. Du slår huvudet på spiken, hoppas att det inte gjorde ont!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Lark tor 10 maj - 9:07

Flightcranck: Jag undrade varför jag fick huvudvärk plötsligt ;D

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 10 maj - 9:43

Du säger väl ungefär det alla vettiga och realistiska LFC-supportrar tänker. Sen hur fan ni kan komma ihåg all statistik från svunna tider är för mig en gåta. Dock är jag imponerad.

Jag har sagt det hela tiden. Finjusteringar på mittfältet. Två kreativa, gärna snabba och kanske en motor som har ackuratess och pondus i sitt agerande på mittfältet. Även om man kanske inte ska räkna med Gerrard hade ett drömscenario kunnat vara följande:

Reina
GJ - Skrtel - Agger - Enrique
Gerrard - Lucas
Suarez - Ramirez - Belhanda
Carroll

Varför jag sätter Gerrard där bak är enkelt. Han får komma släpandes lite bakifrån och har bra speluppfattning. Han agerar som en direkt CM medan de tre framför har mer fria tyglar offensivt. Detta är en väldigt offensiv uppställning som vi i första hand borde använda hemma mot lag "vi ska slå" och drömspelare som kommer in då - så klart.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 10 maj - 9:44

Nu tror jag ju förvisso inte att det är särskilt realistiskt med både Ramirez och Belhanda. Men drömma går ju. Hoilett, Ramirez, en fin innermittfält och ev. en anfallsresrv för att puscha Carroll och jag är mer än nöjd med det!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Niklas J tor 10 maj - 10:47

Som Lark säger så finns det ingen direkt poäng i att peta bort Kenny och börja om igen. Grunden finns, och det knepiga är att hans framtid kan räddas av ett enda fint nyförvärv.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank fre 11 maj - 7:35

Kanske skulle skrivas i en egen tråd egentligen (eftersom det nog kommer att komma fler avgångar men)

Fenway Sports Group and Liverpool FC confirmed today that Director of Communications Ian Cotton will leave the Club on 13th May 2012 by mutual consent.

Vilket inte är så oväntat efter alt som har varit.
Läs hela uttalandet [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.], fler uppsägningar sägs komma. Personligen så tycker jag att man hade kunnat vänta till efter söndagen, speciellt eftersom man inte har ersatt någon utav de sparkade posterna ännu. Men å andra sidan så ser det kanske inte bra ut om det är för mycket turbulens i klubben i samband med säsongsslut så det är kanske bra att sprida ut kängorna?
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Lark fre 11 maj - 7:41

Flightcrank: Känns som vi supportrar tror att det skapar mer turbulens än vad det gör. Visserligen vet vi ju inte men det känns inte som Ian Cotton är någon som spelarna har en direkt kontakt med under säsongen.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Flightcrank fre 11 maj - 8:34

Lark: Jo till viss del men samtidigt så sänder det ut signaler när vi beger oss ut på transfermarknaden. Att vi inte har någon sportchef är nog negativt, inte minst eftersom denne ansvarar för värvningarna Razz
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Mafisen fre 11 maj - 8:37

D.23

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Två kanonsidor för stats. Den första gratis, den andra kostar några pund/månad.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Lark fre 11 maj - 8:39

D.23: Gällande din fråga hur vi kommer ihåg saker: Vissa saker sätter sig och i vissa fall så är det bara en känsla av att det var något.

Jag kom ihåg hur vi spelade under 04/05, att det var en frustrerande känsla. Kollade upp tabellen och kunde konstatera att bortsett från CL-vinsten och en final i ligacupen så var det mediokert. Blev rätt bra med Rafa sen i alla fall.

Sen kanske det är naturligare för mig när det gäller 04/05 då det var min andra säsong med "säsongsbiljett" så att säga och man led en del när man åkt från London bara för att se ytterligare en förlust.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av jägarn lör 19 maj - 14:49

Om Kenny och CO inte hade hämtat hem Shelvy så hade han spelat PL-playoff ikväll, hade förmodligen varit en nyttig erfarenhet för en sådan pass ung spelare.

Nu när Liverpool har ett antal mycket intressanta namn i årsgrupper -94 och -93 så gäller det verkligen att ha isi magen och noga analysera vilken utveckling som passar dem bäst.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Lark mån 21 maj - 5:54

Jägarn: Sant, men vi blev för tunna och behövde honom. Han fick en hel del PL-fotboll istället.

Dock bör vi i större utsträckning sända ut dem på lån. Känns som vi är lite dåliga på det.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av jägarn mån 21 maj - 18:23

Lark skrev:Jägarn: Sant, men vi blev för tunna och behövde honom. Han fick en hel del PL-fotboll istället.

Dock bör vi i större utsträckning sända ut dem på lån. Känns som vi är lite dåliga på det.

Dock så fick han inte spela speciellt mycket från början, Gerrard, Adam, Henderson, Spearing gick alla före. På slutet av säsongen fick han några matcher men jag är tämligen övertygad att han skulle ha utvecklats betydligt mera i Blackpool.

Det blir intressant att se vad som sker med honom, Suso, Sterling, Wisdom, Coady med flera.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Philip Rolf tis 22 maj - 10:48

Frågan är,

Är vi i en lång svacka,
Är vi inte bättre än såhär?
Kommer vi va ett mittenlag i 10 år?

Usch
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Busen B tis 22 maj - 12:07

Philip Rolf skrev:Frågan är,

Är vi i en lång svacka?
Ja, det tror jag och jag tror även att det kommer att lossna ordentligt redan nästa säsong. Truppen håller högre klass än de andra lagen ovanför oss borträknat Manchesterlagen. Ca 40 ramträffar talar sitt tydliga språk och jag tror att med ett bättre självförtroende och förstärkningar under sommaren kommer göra underverk.

Är vi inte bättre än såhär?
Jo, mycket bättre. Ett problem med säsongen är att Suarez-gate tog hårdare på oss än vad folk i allmänhet tror. Även t ex Downings säsong hade sett annorlunda ut om han satt sitt ribbskott i första matchen. Han känns som en riktig joker och jag tror han kan blomma ut nästa säsong även om jag inte ser honom som ligans bäste eller i närheten så har han potential.

Kommer vi va ett mittenlag i 10 år?
Nej, men det är upp till ägarna att dra upp riktlinjerna för hur utvecklingen av klubben ska se ut de närmaste 5 åren och prio 1 nu är att få in en tränare som ges möjligheten att bygga framgång och det görs definitivt inte på 1 säsong. Om tränaren heter Capello, Martinez eller AVB så ska han få en ärlig chans.

Usch
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 22 maj - 17:02

Jag har sagt det åtskilligt med gånger, tålamod är vår väg till framgång. Däremot behöver vi stärka truppen. 30 miljoner pund som det ryktas om kan vi inte göra mycket med om inte Hoilett ansluter på free transfer och någon mer.

Skulle vara intressant att se ifall ex. Hoilett och Drenthe ansluter på free transfer. Jag vidhåller att det är två förstärkningar för våran trupp. Återstår att se ifall vi kan göra en riktigt bra och smart värvningsräd i sommar. Jag tror att vi kommer förstärka och i så fall är den viktigaste frågan hur och varför vi gör det. Har vi ett syfte med att förstärka och gör det där vi behöver spetsa till vår trupp tror jag mycket väl att vi kommer ta oss ur svackan snabbt. Om inte? Ja då kan denna säsong återupprepa sig.

Dessutom hoppas jag på att det blir endera Martinez eller AVB då Capello vore en riktig felsteg i progressionen. Om Kenny inte var ett långsiktigt val, vad är i så fall Capello? Men om vi får AVB eller Martinez kommer vi behöva förstärka centralt lika väl som på ytterkanterna. Återstår att se vad som händer men jag är hoppfull och tycker att FSG:s storstädning är nödvändig.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 22 maj - 17:46

Fö. helt sjukt att man sitter i slutet av maj och inte diskuterar drömspelare.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Philip Rolf tis 22 maj - 22:10

Hade detta varit efter CL guldet med FSG i topp hade Mourinho velat komma hit.

Benzema, Hazard, Kagawa, Luuk De Jong och Falcao hade stått i kö.

Haha, fan vad ball de hade varit att heja på LFC då, FAIL! hahaha, skoja, tkr de är kul att vara lite underdog atm faktiskt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Röda Stjärnan tor 24 maj - 8:19

Tjaba!
Skönt att kunna hänga här emellanåt när det tjatas för mycket från vissa i TBR eller framförallt i gästboken på Liverpoolfc.nu.

Ska bli spännande att se vad vi får för tränare. Snälla, låt det vara en tränare med offensiv fotboll!!!!!

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Philip Rolf tor 24 maj - 9:43

Tjena Röda Stjärnan.

Yes, kan bli mkt på TBR.

Angående tränare mitt huvud som en diskmaskin. Ena sekunden vill ja ha Rafa, andra sekunden vill jag ha Martinez, sen vill jag ha Brendan Rodgers. And so on.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 24 maj - 18:48

Väntar bara på att det blir klart. Ingen har någon koll ändå! ;-)
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Blandat LFC-surr - Sida 2 Empty Sv: Blandat LFC-surr

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet