TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fullham-Liverpool 12/2 2014

+4
fotpall
Cliffhanger
Philip Rolf
jägarn
8 posters

Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av jägarn sön 9 feb - 20:32

Ny vecka, ny matcher. Nu spelar vi på bortplan mot ett vilt kämpande bottenlag. Fullham har i likhet med West Brom ett starkt mittfältsblock i Parker och Sidwell, när kommer inte våra offensiva mittfältare att få lika mycket tid som mot offensivare lag som Everton, Arsenal med flera.

Såg ManU-Fullham idag (underbart Razz) och United försökte lösa detta genom att slå massvis med inlägg, vilket inte fungerade speciellt bra. Många löpningar för att dra isär deras försvar samt snabba passningar samt många skott utifrån från våra skottstarkaste spelare (Sturridge, Suarez, Gerrard med flera).

Kommer bli en mycket svår match detta.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Philip Rolf mån 10 feb - 8:55

Jag tror Brendan fick mkt info av att se dom möta United, bland annat att vi inte ska slå 86!!! inlägg.

Jag ska till Craven, så ska försöka ge en bra rapport efter.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Cliffhanger tis 11 feb - 11:31

Ingen har väl säkerligen missat att det är snack om att matchen eventuellt blir uppskjuten. För din skull, Roffe, så hoppas jag verkligen inte att den blir det. Vore jävligt surt anar jag.

Lika bra att rulla med samma elva som sist, eller vad säger ni? Det här blir ett bra och viktigt test för oss med tanke på att vi inte kommer kunna spela som vi gjorde mot Everton och Arsenal (dvs kontraslå). Här kommer det mer troligen att handla om att dyrka upp deras försvar med kvicka fötter, luriga instick och enorm rörlighet, för jag antar att dom kommer packa ihop centralt. En sak är säker, och det är att vi INTE ska ta oss an den här matchen som United gjorde. Att pumpa inlägg mot sju meter långe Burn går inte. Det är dock ingen risk att det kommer bli så med tanke på att det inte är vår melodi.

EDIT: Okej, stryk det jag skrev ovan. Såg precis att Barrett skrev att matchen spelas. Hurra!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av fotpall tis 11 feb - 13:04

Någon United-taktik blir det nog inte. Vi har på 25 matcher bara slagit tre gånger fler inlägg än vad United gjorde bara mot Fulham..

Men lätt blir det fan inte. Ser nu också att Fulham är ligans sämsta hemmalag. Allt talar för poängtapp mao... Viktigt blir att Coutinho håller uppe formen, att Henderson tar en miljard löpningar och att SSS rör sig extremt mycket. Det är i dom här matcherna vi verkligen hade behövt skickligare ytterbackar.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av jägarn tis 11 feb - 20:13

Jag såg matchen mellan Fullham-ManU och London-laget spelade helt utan anfallare för att centrera laget än mer, det var därför som ManU försökte slå inlägg från kanten.

Jag är nervös inför morgondagens match, precis som West Brom så spelar de förmodligen med två-tre duktiga defensiva mittfältare (Parker, Sidwell) och Coutinho kommer mest troligast få rätt begränsat med tid.

I matchen mot West Brom så satte de matchen igenom rätt tidig press på våra tekniskt begränsade mittbackar, den första pressen hade vi enormt svårt att spela oss ur och det gäller för hela det centrala mittfältet att vara spelbara. Därefter ska såklart SAS2 (finns redan en SAS i fotbollen) visa sig och ha så mycket boll som möjligt.

Blir intressant att se hur Rodgers agerar om plan A inte fungerar, min uppfattning är att han kör stenhårt på den han tror på oavsett motstånd och då får de bära eller brista.

Johnson bör få ett antal minuter om vi inte leder och han är matchfit.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av mattyb ons 12 feb - 10:36

Det jag sett är att Gerrard kommer ner längre ner i planen oftare nu, dvs att mittbackarna delar på sig för att erbjuda hjälp i sidled, och att Gerrard går ner och hämtar boll mellan dem som en tredje mittback. På så vis får vi en mer spelande backlinje, och Gerrard kan välja att fördela långt eller kort, i mitten eller ut på kant.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Mafisen ons 12 feb - 16:49

Matty

Tänkte också på det när jag kollade på Arsenalmatchen (blev väl en 8 gånger). Mycket smart lösning tycker jag. Gerrard har för övrigt presterat mycket bra i sin djupa roll på sistone.

Som sagts ovan är jag nervös för denna match, men det är jag alltid. Attityden och koncentration MÅSTE vara på topp för att det ska bli tre poäng.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Mafisen ons 12 feb - 16:50

Johnson har inte rest med till London btw.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av jägarn ons 12 feb - 17:21

Mafisen skrev:Matty

Tänkte också på det när jag kollade på Arsenalmatchen (blev väl en 8 gånger). Mycket smart lösning tycker jag. Gerrard har för övrigt presterat mycket bra i sin djupa roll på sistone.

Som sagts ovan är jag nervös för denna match, men det är jag alltid. Attityden och koncentration MÅSTE vara på topp för att det ska bli tre poäng.

Jepp, det är Gerrard som ska stå för uppspelen. Om Suarez söker sig ut till sidorna (främst vänsterkanten) så borde många av Gerrards uppspel gå mot kanterna för att dra isär deras defensiv.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av PiTeRaQ ons 12 feb - 22:33

Far åt hvete vilken skitmatch.. Toure och Sktrl kan verkligen blanda sina ingripanden mellan världsklass & korpnivå.. 3 viktiga poäng iaf !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av jägarn tor 13 feb - 10:25

Sjuk match, Agger (tillbaka), Johnson, Lucas, Sakho och Enrique är alla snart tillbaka. Snackas om slutet på denna månad, då bör försvaret skärpas till och vi kan fortsätta vinna matcher..Smile
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av PiTeRaQ tor 13 feb - 15:41

jägarn skrev:Sjuk match, Agger (tillbaka), Johnson, Lucas, Sakho och Enrique är alla snart tillbaka. Snackas om slutet på denna månad, då bör försvaret skärpas till och vi kan fortsätta vinna matcher..Smile

DET E NAJS! bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce 
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Mafisen tor 13 feb - 21:20

Sjukt vad vi får kämpa för att vi klantar till det bakåt. Toure verkar ju lika nervös som en 16-årig debutant när han har bollen.

Andra målet ursäktar jag faktiskt Skrtel lite för, för jag tycker att så höga och lösa inlägg, inuti målgården SKA en målvakt ta hand om, antingen genom att boxa eller plocka ner. Förstår inte varför Mignolet inte kan dominera straffområdet då han verkligen är stor nog för det. Ett sånt inlägg så nära mål SKA vara målvaktens boll, Skrtel ska inte behöva gå på den bollen.

Annars är vi mer än tillräckligt bra att vinna en sån här bortamatch. Fulham hade inte möe att komma med. Vi var inte lika oljiga i anfallsspelet, men vi hotade och skapade en hel del lägen. Lite besviken på presspelet som jag tycker var klasser sämre än mot Arsenal. Vi lät FFC-spelarna ha för mycket tid med bollen för ofta. Mot sämre lag tycker jag man ska pressa mer, inte mindre.

Men, men, det borde vara en fin moralhöjare att vända och vinna sista 20. Starkt psyke av våra grabbar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av PiTeRaQ tor 13 feb - 23:02

På något vis kändes det som att vi släppte presspelet med flit för att Fulham skulle våga kliva upp i banan som bollförande lag och ge oss mer ytor på kontringar men det kanske bara är jag som yrar!?

Hur som helst så öste ju inte Fulham på med spelare när dom väl hade anfall ändå så jag antar att det inte var någon vidare idé i så fall..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 15 feb - 0:02

Tre tyngre poäng har nog aldrig tagits.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Fullham-Liverpool 12/2 2014 Empty Sv: Fullham-Liverpool 12/2 2014

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet