TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WBA - Liverpool - 2014-02-02

+2
Cliffhanger
Philip Rolf
6 posters

Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Philip Rolf lör 1 feb - 10:54

Matchen innan Arsenal va...

Rätt bra med 3p då topp trion är att skymta samtidigt som man har 3p ner till Spurs, 4 till Everton och 6 till Utd.

Suarez att tunnla Olsson?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Cliffhanger lör 1 feb - 12:08

Tror det här kommer bli tufft som satan. Har en dålig vibb, utan att riktigt veta varför.

Tycker vi fortsätter rulla på samma elva, vore dumt att ändra något nu när laget förhoppningsvis är fullpumpat med självförtroende. Hoppas dock att Allen är frisk nog att knipa en bänkplats.

Någon som vet om Robbo är tillbaka efter sitt lån förresten? Sägs att han gjort det jävligt bra i Blackpool och det finns klara fördelar med att ge honom lite speltid hos oss under våren. Om han har utvecklats på ett fördelaktigt sätt så kan han ju till exempel agera back-up till Enrique under nästa säsong.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Mafisen lör 1 feb - 19:31

Jag har alltid dåliga vibbar. Låter på Rodgers som att han vill ha in Allen direkt.

Kan vi ta tre poäng här och Chelsea får stryk, då har vi lite häng igen.

Men jag tror som vanligt när det är bortamatch på kryss. Ett Hull-debacle känns dock inte avlägset.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Philip Rolf sön 2 feb - 10:20

Jag tror på förlust, alltid hahha.

Igår tappa Spurs och United poäng igen. Vinner vi denna så är det för bra för att va sant. Därför tror jag inte på de.

Dessutom har vi Arsenal nästa.

Och då möts Spurs och Everton.

Bästa scenario?

Vi vinner idag och mot Arsenal. Arsenal tappar idag, Chelsea - City kryss imorgon och Spurs Everton x nästa vecka. Hahahahahah. Går allt det in är vi hemma Wink
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av fotpall sön 2 feb - 10:55

Vart ska vi peta in Allen? Någon av Sterling eller Coutinho lär det ju bli som får lämna plats.

Tror givetvis också på förlust och extremt krampaktigt och viljelöst spel. Heja!

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Mafisen sön 2 feb - 12:41

Samma elva som sist, Allen på bänken.

Bra att gå med samma lag. Förväntar mig högre press och mer boll än mot Everton, även om jag inte skulle ha något emot samma matchbild och resultat igen. Smile
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Bikinipop sön 2 feb - 14:32

Dålig första halvlek, men vi leder i alla fall. Jag tycker att det sett lojt ut från alla, men Cissokho har lyckats förvånansvärt bra med sina offensiva utflykter, bortsett från inläggen, och Sterling har varit första halvleks bästa spelare.

Nu gäller det att vi inte blir för passiva i andra halvlek, vilket vi har blivit ganska många matcher den här säsongen.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Mafisen mån 3 feb - 11:55

Inte lysande anfallsspel, men vi hade koll på händelserna hela tiden. En hjärnprutt och sen är dagen förstörd.

Gjorde absolut tillräckligt för att vinna, men sättet deras mål kom till på var chockartat för oss och vi kunde inte ställa om och öka takten i anfallsspelet. Kvaliteten på passningsspelet var väldigt dåligt i sista tredjedelen, vilket gjorde att vi inte kunde hota mer. Framförallt Coutinho tyckte jag var medioker i den aspekten. Annars var han okej.

Försvarsmässigt sattes vi inte på några prov, men jag tyckte att Gerrard gjorde bra ifrån sig på en djupa mf-rollen.

Tyckte många av spelarna verkade ovän med bollen och hade Jonas Olsson-touch på den. En del kan förklaras med att planen såg undermålig ut. Förklaring, inte ursäkt.

Vi har tappat 12 poäng på bortaplan när vi varit i ledning och gör flest defensive errors i ligan. Dessa båda måste åtgärdas om det ska gå hela vägen till 4:e. Det och att vi får tillbaka skadade spelare och att vi håller oss friska säsongen ut.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Philip Rolf mån 3 feb - 12:11

Fortfarande är Enrique, Sakho Agger borta..

Skönt att dom alla är tillbaka till sista 15 matcherna. Många andra lag har svåra matcher framför sig.

Jag hade kickat bort Cou och slängt in Alberto i någon av kommande matcher.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Philip Rolf mån 3 feb - 12:18

Om matchen så kommer man in på samma bana som mot Aston Villa, Soton och andra lag.

Vår spelidé faller snabbt på att någon gör fel pass, eller att vi inte alls involverar SAS.

Detta händer då och då, om det är spelarnas eller om det är motståndarens tränare som är smart vet jag inte.

City, Bayern, Barcelona och United i många år hade alltid en maskin. Den var på 85% hela tiden, och man vann ofta.

Vår maskin är på 95% 7/10 matcher, men ibland går vi ner till 45% och då händer detta.

Konstigt som fan.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Mafisen mån 3 feb - 16:26

Samtidigt spelar vi med små marginaler i anfallsspelet, där vi försöker mycket instick och väggspel runt deras område. Ibland lyckas det, som vid Sturridges mål, ibland inte.

Allen vill jag gärna ha in på det centrala, för då har vi alltid nån som visar sig för backarna i uppspelen och som håller igång tempot i bollflyttandet. Han blir viktigare och viktigare för vårt spel. Han och Henderson.

Sakho och/eller Agger är också viktiga i den aspekten att de är passningssäkra. Skrtel har varit bra den senaste tiden och jag ser gärna ett par med honom och Sakho.

Man är bra negativ efter ett poängtapp eller förlust och man oroar sig för framtiden, men det är 17 starkt gjort att ligga där vi ligger med alla skador vi haft denna säsong. Massor med skador på våra viktigaste spelare men ändå 4a och kontakt uppåt (hoppas City tvålar Chelsea rejält ikväll).
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Philip Rolf mån 3 feb - 18:16

Ja, du har rätt, som vanligt. Sakho och Skrtel känns bra.

Jag hade gärna velat se lite enklare anfall när man inte kommer till som vi inte gjorde igår.. Typ pass snett bakåt sen ett skott på mål bara för att känna på en målchans osv.

Ofta mynnar det ut i att en sticker in den, backen bryter = Suarez, Sturridge och Sterling blänger på Cou som slog bort ett anfall.

Blir inte bra efter ett par sådana. Då ska man kunna ha en plan B
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Bikinipop mån 3 feb - 18:47

Vi var totalt värdelösa i går, men det var inte speciellt oväntat. Det känns som att vi aldrig kan göra två bra matcher i rad, utan vi är extremt svajiga efter att ha spelat ut matchen innan.

Samtidigt har bortaspelet varit dåligt, rent resultatmässigt senaste tiden, vilket är någonting som det måste ändras på snarast.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av jägarn mån 3 feb - 20:55

Skitdålig match, kass plan och värdelös taktik.

Varför saknar vi möjligheten att forcera i slutet på matcherna som vi vill vinna?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av fotpall tis 4 feb - 9:36

Anledningen, tror jag iaf, att vi inte kan forcera är att vi blir för stressade. Vi bara skickar fram bollen. Letar genomskärare direkt. Vi hinner inte ens flytta upp laget innan vi förlorar bollen igen pga chanspassningar.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Cliffhanger tis 4 feb - 12:52

Jag håller klart med dig, fotpall. Det blir mycket spel på vinst och förlust som går ut på att skicka upp bollen så snabbt som möjligt till Cou (tycker han på nytt var slätstruken mot WBA) som i sin tur som ska förmedla den vidare till SAS. Om det är någon fara som finns med att ha tre så individuellt skickliga spelare däruppe så är det just att en del av spelarna på sätt och vis släpper sitt ansvar och hoppas att briljansen hos några få individer ska fixa biffen. Det är inte så man bygger ett vinnande lag. Jag vill helt enkelt se större ansvarstagande från samtliga spelare.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Mafisen tis 4 feb - 18:49

fotpall skrev:Anledningen, tror jag iaf, att vi inte kan forcera är att vi blir för stressade. Vi bara skickar fram bollen. Letar genomskärare direkt. Vi hinner inte ens flytta upp laget innan vi förlorar bollen igen pga chanspassningar.

Kan ligga nåt i det, men var låg felet i så fall? Jag lägger mina pengar på att det var i backlinjen problemen fanns. Skrtel vet vi inte är någon spelskicklig back. Touré vet jag inte vad han höll på med i passningsspelet, tänker inte bara på vansinnespassningen, utan överlag. Tog lång tid på sig med bollen och fick mest spela bakåt eller slå långt. Flanagan sätter jag inga större krav på gällande passningsspelet, även om han faktiskt var hyfsad emellanåt. Cissokho ser ut som en League 1-spelare med bollen i uppspelsfasen. Jaja, kanske lite hårt, men jag tycker inte heller han är någon spelande back.

Det var en jäkla massa ord för att förklara att jag tycker vi led av att vi inte hade några spelskickliga backar.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av fotpall ons 5 feb - 20:08

Håller med. Däremot är det LITE iaf av en myt att Skrtel är så dålig med bollen. Tycker han känns mycket mer trygg än Toure t.ex. Toure som för övrigt klappade ihop fullständigt efter sin miss och slog bort en del obegripliga bollar. Men i ett possessionspel är ytterbackarna väldigt viktiga. Vi har egentligen ingen ytterback som passar särskilt bra för vårt anfallspel. Att det kanske är Flanagan som passar bäst säger ganska mycket.

Får jag önska mig fyra nya spelare i sommar så är två av dom ytterbackar. Kolla på Bayern när dom spelar hur mycket ytterbackarna är med i passningsspelet över hela banan. Är väl bara City som ens kommer i närheten av det i England.

Att vi inte kan skapa något vidare tryck mot slutet tror jag dock är en mental fråga, det handlar nog om stress som i sin tur kanske kommer av att vi inte riktigt hunnit arbeta in någon bra metod för det, rent taktiskt, än.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

WBA - Liverpool - 2014-02-02 Empty Sv: WBA - Liverpool - 2014-02-02

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet