TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Gaston Ramirez

+12
IzzyDizzy
Niklas J
Cliffhanger
Bikinipop
APZ
Busen B
Lark
Daniel N'Grogg (D.23)
Apanpapan
wewonitfivetimes
Mafisen
PiTeRaQ
16 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Gaston Ramirez Empty Gaston Ramirez

Inlägg av PiTeRaQ ons 9 maj - 21:20

Gastón Ezequiel Ramírez Pereyra, född 2 december 1990 i Fray Bentos, Uruguay, är en professionell fotbollsspelare från Uruguay som spelar som offensiv mittfältare. Han spelar för Bologna i Serie A sedan 2010 efter spel i två säsonger vid Peñarol.

Under perioden 2005–2009 spelade Ramírez för Peñarols ungdomslag. Han debuterade i A-laget den 21 mars 2009 mot Defensor Sporting, och spelade totalt 10 matcher i sin första säsong i högstaligan. Säsongen 2009–10 spelade Ramírez i 20 matcher som offensiv mittfältare brevid Jonathan Urretaviscaya i innermittfältet - och bidrog till lagets serieseger.

Efter spel i U20-VM 2009 och en övertygande säsong i Peñarol köpte den italienska klubben Bologna Ramírez för en övergångssumma av €2.5 miljoner, i augusti 2010.[1] Ramírez debuterade i en ligamatch mot Catania den 26 september 2010.

I Bologna i år har han hittills lyckats näta 6 gånger. Det har surrats om den här killen till LFC en hel del, summan det ryktas om är allt från ca 10-20 millar pund.. Prisvärt?

Klipp från tuben:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Mafisen tor 10 maj - 15:54

För 10 absolut, för 20 så passar jag.

Pratas en del om att han var främst scoutad av Comolli, så det kanske talar emot Ramirez om det är så.

Ska dock erkänna att jag inte vet jättemycket om Gaston.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av wewonitfivetimes tor 10 maj - 16:05

Mafisen skrev:För 10 absolut, för 20 så passar jag.

Pratas en del om att han var främst scoutad av Comolli, så det kanske talar emot Ramirez om det är så.

Ska dock erkänna att jag inte vet jättemycket om Gaston.
Den beryktade prislappen är väl 15-20M. Svårt att säga. Har inte sett honom annat än på YouTube. Men just nu är jag rätt sugen på en stor signing "utifrån" som man inte känner till så väl. Skulle kännas väldigt spännande. Istället för ifjol då man hade en klar uppfattning om typ alla spelare som kom utom Coates och såg framför sig nästan exakt hur de skulle prestera, vilket kändes lite jobbigt eftersom de inte riktigt stod nivå med priserna vi betalade.

Men som sagt... Just Ramirez? Ingen aning faktiskt.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Apanpapan tor 10 maj - 18:49

Har sett honom några gånger och är ingenting jag höjt ögonbrynen för...
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 11 maj - 7:07

Ägaren gick väl ut och sa för ett tag sedan att man inte kommer acceptera någonting under 20 miljoner pund. Det är väl förmodligen för att pressa upp priset så gått det går. Skulle tippa på att prislappen landar någonstans runt 16-18 till slut.

Han är en man att värva om vi vill bygga på långsikt. Om vi ser kortare (nästa säsong) så tror inte jag att han kommer stärka oss så extremt mycket. Men att killen har potential det har synts i de matcher jag sett honom. Är väldigt stor växt men ändå med en bra teknik och fart. Har även en bra egenskap i att han tar sig in i offensivt straffområde. Däremot är det ingen kille som älskar att jobba i defensiven!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Lark fre 11 maj - 7:37

N'Grogg: Han och Lucas skulle alltså kunna vara ett bra partnership?

Har själv inte sett så mycket av honom men det verkar vara en spelare som kommer att spela mycket i landslaget i framtiden.

Tycker personligen inte att han har scoutats av Comolli talar emot honom. Comolli har ett bra trackrecord både från Spurs och Arsenal. Tror även att han kommer att få rätt gällande många av värvningarna som vi gjorde förra sommaren.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 12 maj - 8:41

Skulle väl säga att han passar bättre i en 4-3-3 endera som winger eller helst som nummer tio. Men i Bologna fick jag uppfattningen att han har ganska fri roll och jobbar noll i defensiven. Det är han Diamanti och Di Vaio som ligger och kontrar medan resterande sju oftast sköter defensiven och slår upp bollarna...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 13 jun - 11:24

Bologna kräver 20 miljoner euro (£18m) för Ramirez. Det sägs att han skall ha en utköpsklausul ruint 14-15 (pund eller euroa skall jag låta vara osagt) så om det stämmer, varför bråkar Bologna? Det borde ju betyda att någon utköpsklausul inte är inräknad. Å andra sidan skall Penarol (Ramirez Uruguayanska klubb) ha en viss summa procentuellt på nästa försäljning så det skulle kunna vara så att Bologna menar på att utköpsklausulen i så fall skall vara det de skall erhålla medan man får lägga till ytterliggare det Penarol ska ha. Jag vet inte, jag hoppas bara den utländska klubben man diskuterar med är Liverpool och inte Man City!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 5 jul - 5:55

Okej, jag bumpar denna då det sannerligen är på tapeten, enligt ihärdiga rykten från alla håll och kanter så sägs vi vara leading i racet för att värva Ramírez. Samtidigt har en på min twitter smutskastat oss alla som säger att han skulle kunna spela som winger. Får ta tillbaka det då (även om jag fortsatt tror han skulle lösa den uppgiften).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Busen B tor 5 jul - 9:34

Så om jag förstår det rätt är han egentligen en AM C/F C i gamla FM-vokabulären?

Jag kan villigt erkänna att jag har riktigt dålig koll på honom och youtube ger ingen objektiv bedömning av honom kan jag tänka mig, men om man ska gå på namnet (vilket oftast är en dålig idé) låter han jävligt bra Razz
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av APZ tor 5 jul - 11:24

Måste medge att jag inte sett han spela, trots att jag sett så mycket italiensk fotboll som möjligt de senaste 2 säsongerna(som att svära i kyrkan, men fan om inte det spelas bättre fotboll i italien än england på senare tid).

Så jag får gå efter videon. Från vad man ser så verkar han ha nice teknik, verkar påminna lite om Suarez i spelet med att göra de lite oväntade grejerna. Skulle nog kunna vara en grym värvning. Priset är det stora problemet dock. Får inte kosta så mycket att vi itne kan förstärka på andra positioner
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Lark tor 5 jul - 11:32

APZ: Det är en bra spelare. Det är trots allt en kille som är 21 år och har vunnit Uraguyas mästerskap samt Sydamerikanska mästerskapen. Det är helt okej måste man väl säga.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 5 jul - 15:16

Attacking midfielder låter nog bättre än FC. Någon forward är han inte, men han är duktig på att fylla ihop och länka ihop mittfältet med anfallet och har kreativegenskaper. Stort frågetecken på hans arbetskapacitet och andra viktiga egenskaper i Brendan Rodgers spelsystem.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Mafisen tor 26 jul - 21:13

Färska uppgifter att Ramirez agent är i England för snack med en engelsk klubb. Media säger att det är Liverpool, agenten själv vill inte säga vilken klubb det är.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Bikinipop tor 26 jul - 21:15

Hmmmm, frågan är om det här är bra eller dåliga nyheter...
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Cliffhanger tor 26 jul - 21:31

Det snackas om att det antingen är vi eller Spurs som är närmast honom. Prislappen jag läste på Sky uppgår till 19,8 miljoner (vilket fick Inters intresse att svalna). Spontant känns det som ett rejält överpris, och med tanke på Werners uttalande häromdagen gällande transfers så har jag svårt att se att vi fortfarande är med i racet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Niklas J fre 27 jul - 11:03

Vad skall han göra i Liverpool när varenda representant är i staterna?

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av IzzyDizzy tis 7 aug - 9:53

£15,9m ska Ramirez gå att lösa för. Allen för £15-20m eller liknande summa för Ramirez? Vad säger ni?
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Flightcrank tis 7 aug - 10:01

Säger att båda två behövs men att priset är för högt för Allen, hade han haft två säsonger i PL med samma resultat som förra året så visst men njae det är för högt just nu.
Ser dock inte varför vis skulle välja mellan dem eftersom de lirar på olika positioner, pengar gör visserligen att man måste välja men det är i min mening också den enda faktorn.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av IzzyDizzy tis 7 aug - 10:07

Jag har ingen superkoll på Ramirez, men på vilken position gör han sig bäst? Ytter eller centralt offensivt?

Om han är bäst som ytter behövs båda, ja. Då kan vi avskriva Walcott och Johnson.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Mattis-8 tis 7 aug - 10:17

IzzyDizzy skrev:Jag har ingen superkoll på Ramirez, men på vilken position gör han sig bäst? Ytter eller centralt offensivt?

Om han är bäst som ytter behövs båda, ja. Då kan vi avskriva Walcott och Johnson.

Har det hänt nått nytt? Som jag har förstått det är inga av dessa spelare aktuella längre. Bortsätt från Allen vill säga.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av IzzyDizzy tis 7 aug - 10:47

Sant, lägg därtill att det var Kenny och co som var intresserade av Ramirez.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 7 aug - 13:06

Angåedne Ramirez så är han en offensiv spelare som rör sig över större ytor på offensiv planhalva. Skulle passa som anfallare i en trio - notera att vi inte kommer spela med några YTTRAR. Men han skulle också göra sig bra som offensiv mittfältare i ett tremanna mittfält.

Allen och Ramírez är inte samma spelartyp, skulle inte konkurrera om samma position så jag tror inte det är varken eller.

Mattis-8: Egentligen samma gamla rykten, Bologna begär för mycket, Liverpool vill inte möta... så går det några dagar: Tottenham intresserade. (Sätt in vilket namn som helst som vi är intresserade av och du får samma mönster). Samma jävla rykten som vevas dagarna i ända, nu senast har det ju pratats om Ricardo Quaresma, känns som att vi kommer värva något helt otippat. En som det ryktats om, men som skrivits av av olika anledningar.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av mattyb fre 17 aug - 8:55

....ska nu vara klar för Southampton av alla klubbar.

Summan sägs vara runt 11-12 miljoner pund, vilket låter märkligt då det hela tiden pratats om 18-20 miljoner när det var vi som visade intresse.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av fotpall fre 17 aug - 9:17

Om jag får gå uteslutet på hans prestationer i OS, eftersom jag aldrig sett honom innan, så känns det skönt att han inte går till Liverpool.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Gaston Ramirez Empty Sv: Gaston Ramirez

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet