TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

4 posters

Gå ner

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter? Empty Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

Inlägg av Rackse tor 10 jul - 18:04

Tror inte det har undgått någon här att mannen, myten, legenden Luis Suarez är på väg bort från vår kära klubb vilket man kan ha delade meningar om.
Men frågan är vem/ vilka som man nu kommer ta in för att ersätta han med. Det har pratats en hel del om Lazar Markovic samt Origi som verkar mer eller mindre klara.
Men att de enligt James pearce på Liverpool Echo inte ska vara finansierade med pengarna man får in från Suarez övergång. Vilket stärker mina tanker att de är inte tänkta
som Suarez ersättare, något som Sanchez dock mer verkade vara men som tycks hamna i Arsenal.

Så om ni får titta in i era spåkulor eller drömma er iväg hur kommer detta händelsefulla transferfönster sluta, vilka ser ni helst att vi plockar in som Suarez ersättare?
Rackse
Rackse

Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 13-09-16

Till överst på sidan Gå ner

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter? Empty Sv: Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

Inlägg av Bikinipop fre 11 jul - 15:31

Jaha, så var det officiellt. Jag känner emellertid inte alls samma olustkänslor gentemot Suarez som jag gjorde när Torres lämnade. Torres lämnade under transferfönstrets sista skälvande timmar på ett bedrövligt sätt, även om jag förstod honom, medan jag inte hyser något som helst agg mot Suarez. Tvärtemot känner jag bara en ynnest efter att ha fått se Suarez i den röda tröjan, speciellt den gångna säsongen.

Till trådens egentliga syfte då. Skall villigt erkänna att jag inte har så jävla bra koll på vilka som ryktas in, bortsett från de gamla vanliga Twitterryktena. Känner dock en liten olustkänsla över att Sanchez valde Arsenal före oss. Har vi verkligen blivit så oattraktiva pga missat CL-slutspel i några säsonger?

Gällande Markovic, som du nämner, så gillar jag det jag har sett av honom, även om det inte är särskilt mycket. Origi har onekligen imponerat i vm, men vi minns väl alla hur vår senaste "imponera i ett vm-värvning", Diouf, föll ut?

Av spelare som det har ryktats om och som mycket väl, en gissning, nog borde kunna tänka sig att byta klubb, känns Griezmann som en intressant och fin värvning, men frågan är om det verkligen är vad vi behöver.Jag ser det som att frågan är huruvida vi skall gå efter en striker eller ytterligare en winger.

Med tanke på beståndet av vingspelare, och med Markovic på ingång känns det som viktigare att plocka in en världsklassanfallare, än ytterligare en ytter. Visst vi har Sturridge, Lambert och Borini, men Sturridge är fortfarande en aning ojämn, Lambert är oprövade, både i Liverpooltröjan och på Champions League-scenen och det är inte säkert att Borini blir kvar i klubben.

Vilka kan då tänkas stå på en anfallslista då? Bony har det ju ryktats om och även om jag gillar honom är han ett osäkert kort på den här nivån. Av spelare som skulle höja oss och som möjligtvis skulle kunna lämna sina klubbar ser jag Higuain och Benzema som två väldigt bra alternativ, fast båda dessa är nog otroligt svårlösta och kommer nog att kosta mer än det smakar.. Jag tycker därför att det var synd att vi inte var med och högg på Mandzukic som var en av få anfallare som verkligen var ute på marknaden.

Fan, märker att jag inte kommit särskilt långt, om än någonstans, i mina tankar. Kan vi inte bara föryngra och klona Fowler så hade allt varit löst.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter? Empty Sv: Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 11 jul - 16:32

Bony, förvisso 16 mål i PL. Men 7 var från elva meter. Jag vet inte jag? Har ärligt sett för lite av honom för att egentligen ha en direkt åsikt. Rent spontant kändes det som ett väldigt konstigt rykte.

Origi tror jag mycket på och det skulle vara intressant att se vad Rodgers skulle kunna göra med honom om han fick arbeta mer med han. Onekligen talangfull men också med en lång väg att vandra innan han är en Liverpoolstarter i mina ögon.

För att knyta an till anfallsdilemmat så står vi med en riktigt riktigt bra striker i Sturridge som kommer leverera. Däremot står vi också med en viss osäkerhet kring honom med hans skadehistorik och allt det, vart leder det oss? Och skulle Bony vara en bra direkt ersättare? Skulle han vilja spela andra fiol? Kanske. Men känns det inte spontant som att en värvning av en spelare som är mer öppen för att spela även på kanten borde vara lägligt. Där faller ju spelare som Remy och Griezmann in i kategorin och något som hade gjort Alexis ruskigt intressant att ta in.

Hoppas även på att Ibe tar kliv i år. En spelare som kan spela på kanten såväl som striker centralt. Varför inte ge killen chansen om han blommar på försäsongen? Han tillsammans med Sterling var fantastiska på försäsongen i fjol ju!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter? Empty Sv: Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

Inlägg av PiTeRaQ fre 11 jul - 23:06

För mig finns ett klockrent namn att ersätta en större del av den där man mot man dribblern Suarez var som jag tror vi kommer behöva då lambert inte är en dribbler och Sturridge kommer missa 10-15 matcher minst pga skador etc.. Firmino är namnet som jag hoppas på!

För övrigt är 75 millar rätt bra betalt för en spelare vars psyke är minst sagt instabilt.. Kommer brännas i El classico som aldrig förr tänk er Pepe vs Suarez :-)

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Suarez lämnar men vem/vilka ersätter? Empty Sv: Suarez lämnar men vem/vilka ersätter?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet