TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

United osv

+2
Mafisen
Philip Rolf
6 posters

Gå ner

United osv Empty United osv

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 10:51

Helt underbart att se matchen igår, har ett par Unitedfans.
Dom blev som MEST sura när Mancini inte visade "respekt" till rödnäsan. Hhahaha.

Hoppas innerligt att City vinner, enbart för att United inte ska komma till 20 titlar osv.

Vad tycker ni?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Mafisen tis 1 maj - 10:54

Hoppas såklart att City inte klantar till detta nu. Måste dock säga att det svider i den ideologiska delen av min själ när man köper sig till framgångar på det sätt City gjort.

Det "roliga" är att United tagit 4 poäng på sina senaste 4 matcher, men man läser aldrig om nån kris för dem, medans det skrivs spaltmeter om vår kräftgång. Media är så långt upp i Fergusons arsle att de kikar ut ur truten på gubben.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 10:57

City kmr få svårt men bör vinna mot NUFC.
Dom har köpt och köpt massor utan att där hänt ngt,
när vi mötte dom var jag bara orolig över Silva.

Aguero hade varit så mycket bättre i ett lag som spelar rakare fotboll men ändå har bollen, (Bayern, Real, CFC.).

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Niklas J tis 1 maj - 11:51

Det är som sagt inte över ännu - Troligtvis så blir det en nagelbitare.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 12:28

Ja, Sunderland och Swansea som United möter är ju inte lätta heller.

Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Flightcrank tis 1 maj - 13:30

Man kan se det hur man vill men jag ser det inte som att City tog hem ligan igår.
United visade vilken enorm skillnad det är på årets lag och tidigare årgångar när de tappade mot Everton. Det var där som de tappade sitt försprång i ligan, plötsligt var de mänskliga.
Precis som Mafisen skriver så känns det fel rent ideologiskt om City tar hem ligan men om United vann med årets lag så skulle det bevisa att de kan ställa vilket lag som helst på planen och ändå rulla hem ligan. Årets upplaga är det sämsta på länge och de spelar nog en hel del på den vinnarmentalitet som sitter i väggarna (den mentalitet som även jag vill ha i vårat kära Liverpool)

Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt övertygad om att United är på rätt spår i sin växling. Smalling känns inte helt 100 även om han är bättre än förra säsongen. Jones är alldeles för oslipad (kan bli bra men kan också stanna upp). Evans förstår jag mig inte på, deras fans hyllar honom konstant men jag ser det inte. Rafael är ju rent livsfarlig både som försvarare men även för motståndarna, hans bror tycks vara gjord av glas. De Gea kan bli en toppmålvakt (och det tror jag nog att han blir) men det kommer att ta tid.

Det är försvaret som är deras stora problem även om det naturligtvis ser lite skralt ut på det centrala mittfältet också så har United alltid varit beroende av ett tryggt försvar.

Det kommer nog att ske en storsatsning i sommar och de bara kan få loss lite pengar, vilket är långt ifrån säkert. Jag är lite orolig för vad de kan få för ifall de får loss pengar i sommar.

Men som det är nu så njuter jag av att de inte tar hem ligan, såvida Newcastle inte får för sig att förstöra.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Philip Rolf tis 1 maj - 13:34

Deras defensiv är skitdålig, visst Vidic och Ferdy är borta hela tiden, men dom är som våran Carra, för gamla.

Skrtl och Agger (SNÄLLA HÅLL ER FRISKA) kan väl?! vara ligans bästa mittbackspar? Lescott och Kompany är ju inte direkt dåliga heller :P.

Men om City har slaskat så mycket pengar på, 6!? år plus att dom har roliga spelare utöver alla miljoner så är det helt OK för mig att dom vinner ligan.

Också kul att PL blir jämnare, innan var det uteslutande United, Liverpool, Arsenal och Chelsea som tävla. Nästa år tror jag,

United
Liverpool
City
Arsenal
Tottenham
Newcastle
Chelsea

Kommer att turas om där uppe.

Jag älskar fotboll, men framför allt älskar jag Liverpool sjukt mycket.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av PiTeRaQ ons 2 maj - 7:11

Flightcrank skrev:Man kan se det hur man vill men jag ser det inte som att City tog hem ligan igår.
United visade vilken enorm skillnad det är på årets lag och tidigare årgångar när de tappade mot Everton. Det var där som de tappade sitt försprång i ligan, plötsligt var de mänskliga.
Precis som Mafisen skriver så känns det fel rent ideologiskt om City tar hem ligan men om United vann med årets lag så skulle det bevisa att de kan ställa vilket lag som helst på planen och ändå rulla hem ligan. Årets upplaga är det sämsta på länge och de spelar nog en hel del på den vinnarmentalitet som sitter i väggarna (den mentalitet som även jag vill ha i vårat kära Liverpool)

Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt övertygad om att United är på rätt spår i sin växling. Smalling känns inte helt 100 även om han är bättre än förra säsongen. Jones är alldeles för oslipad (kan bli bra men kan också stanna upp). Evans förstår jag mig inte på, deras fans hyllar honom konstant men jag ser det inte. Rafael är ju rent livsfarlig både som försvarare men även för motståndarna, hans bror tycks vara gjord av glas. De Gea kan bli en toppmålvakt (och det tror jag nog att han blir) men det kommer att ta tid.

Det är försvaret som är deras stora problem även om det naturligtvis ser lite skralt ut på det centrala mittfältet också så har United alltid varit beroende av ett tryggt försvar.

Det kommer nog att ske en storsatsning i sommar och de bara kan få loss lite pengar, vilket är långt ifrån säkert. Jag är lite orolig för vad de kan få för ifall de får loss pengar i sommar.

Men som det är nu så njuter jag av att de inte tar hem ligan, såvida Newcastle inte får för sig att förstöra.


Subotic ansluter i sommar till United... Sätter min högra hand på att det redan e klart!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Mafisen ons 2 maj - 9:38

Angående Uniteds finanser.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av A-Field ons 2 maj - 18:02

Absolut självklart att ingen LFC supporter, med alla fåglar hemma i boet, vill att United skall vinna en 20:e titel.
Framförallt inte att Alex Ferguson skall dra det längsta strået igen. Gubben ger en ju kräkreflexer...

Å andra sidan tycker jag City att representerar allt som är ruttet och fel i dagens fotboll.
Pengar och åter pengar.
Skulle vara intressant att veta hur många ur Citys 25-mannatrupp som verkligen spelar för klubben och inte för pengarna eller titlarna.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Flightcrank ons 2 maj - 18:08

Jag tror att många går till City för att vinna titlar, det är ju tydligt att de har något på gång och att det går i rätt riktning. Men sedan skadar det naturligtvis inte att man tjänar bättre i City än tex Arsenal.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

United osv Empty Sv: United osv

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet