TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

West brom albions- Liverpool FC

+16
IzzyDizzy
Cliffhanger
Niklas J
ZuperDP
Apanpapan
Philip Rolf
Daniel N'Grogg (D.23)
APZ
Röda Stjärnan
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
jägarn
Bill Shankly is Legend
Mafisen
SusoSterling
20 posters

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 15:45

Jag: 3 mål mot oss, 2 straffar, 1 rött kort och 1 skada. Fy fan.

Frun: Men det kan alla fall inte bli värre.

Jag: Nej, det förstås. Nästa match kommer vi att förlora mot ett lag som spenderar mer pengar mot oss.

Välkommen till PL Rodgers och Liverpool, nu är det slut på träningsmatcher och matcher mot vitryska lag.

jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Cliffhanger lör 18 aug - 15:48

fotpall skrev:Det enda lilla positiva från denna matchen är att Reina verkar ha höjt sig ett antal nivåer. Att han ska behöva göra det mot WBA är ju bara för sorgligt.

Stort fett minus till Gerrard och Skrtel. Och typ alla andra.

Vill även lyfta fram Allens första halvlek. Tycker han visade upp fina tendenser där och då.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av A-Field lör 18 aug - 15:49

Heh, det var lika bra att Herner inte öppnade forumet på SF efter detta. Vill inte ens tänka på hur det skulle ha låtit. Han hade fått stänga ned det direkt igen. Det är inte värst lovliga tongångar på LFC.nu. Många som skämmer ut sig.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 15:50

Vilket jävla försvarsspel på deras 3-0 mål, spelarna visar ingen karraktär och respekt för klubben, detta blir en lång säsong.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av A-Field lör 18 aug - 15:51

Woot! Stormen har lagt sig över Rodgers.
Känns trygg att ha City hemma nästa match, med Arsenal, Sunderland och United runt knuten. Peeeew, måtte vi ordna en pinna på de 5 första iaf.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av A-Field lör 18 aug - 15:54

Helt otroligt.

LFC: 6 varningar, 1 utvisning och två straffar rakt upp i röven.
WB: 1 varning, 2 straffar serverade på ett silverfat och en matchavgörande utvisning.

LFC spelar skogshuggarfotboll och WB trillar finlir.
Speglar verkligen matchen.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 15:57

A-Field skrev:Helt otroligt.

LFC: 6 varningar, 1 utvisning och två straffar rakt upp i röven.
WB: 1 varning, 2 straffar serverade på ett silverfat och en matchavgörande utvisning.

LFC spelar skogshuggarfotboll och WB trillar finlir.
Speglar verkligen matchen.

Arrogant brukar det heta, hur motiverar man spelarna i Liverpool FC?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 16:00

Dagens bästa spelare var helt klart Reina, och det i en match som vi förlorar med 3-0!

Suarez tar sig återigen till lägen både på egenhand och med hjälp av medspelare men vad hjälper det när han inte kan pricka nätmaskorna. Vi behöver en striker och ut med Suarez på en kant.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av A-Field lör 18 aug - 16:08

Snacka om brutalt uppvaknande för Rodgers.
Jag har hållit ganska låg profil inför denna säsong om huruvida LFC kommer att leverera. Ny manager, nytt spelsystem och ett antal nya spelare. Idag såg vi resultatet. Gerrard och Downing totalt iskalla, Borini vilsen på plan, Suarez bra men målsumpare av rang och backlinjen såg nervösa och ibland lite smått arroganta ut i sitt spel (hur fan det nu går ihop).

Tycker Reina, Allen och Johnson gör godkända insatser. Lucas, Skrtl, Carra, Suarez och Agger underkända. Övriga får ett streck i betyg.

Skall bli mycket intressant att höra Rodgers presskonferens efter matchen och vilka tankar han har för att vända på detta.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 16:21

Om man tittar på första straffen så går Kelly bort sig totalt, Agger måste ju ta löpningen fullt ut. OM han gjort det så hade han lyckats tränga ut Long men väljer att trycka till honom och straffen är lika solklar som onödig.

Andra straffen är ett skämt, jag vidhåller att hela domarkåren har ett ont öga i oss. Vi kommer aldriga att få sådan straffar med oss, vi är hatade.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 16:26

Tycker inte att första straffen är solklar eftersom knuffen sker utanför straffområdet. Det är omöjligt för Dowd att bedöma hur hård knuffen är eftersom han befinner sig ljusår ifrån situationen men det är det vi har assisterande flaggviftare till. Kan förstå att han bedömer som han gör men han måste få hjälp av de assisterande. Andra straffen är ett skämt.

Jag håller sällan med rödnäsan i hans diverse utspel men Dowd har inte fysiken för PL.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 16:33

Flightcrank skrev:Tycker inte att första straffen är solklar eftersom knuffen sker utanför straffområdet. Det är omöjligt för Dowd att bedöma hur hård knuffen är eftersom han befinner sig ljusår ifrån situationen men det är det vi har assisterande flaggviftare till. Kan förstå att han bedömer som han gör men han måste få hjälp av de assisterande. Andra straffen är ett skämt.

Jag håller sällan med rödnäsan i hans diverse utspel men Dowd har inte fysiken för PL.

Samtidigt så är det så onödigt att vi gång på gång försätter oss i sådan situationer, varför tar inte Agger löpningen fullt ut?

Är det ovanligt att Liverpool trycker på och motståndarna gör målen, vi lär ändå se bilder där spelarna skojar och skrattar på liverpoolfc.tv. Förlust-förmågan sitter i väggarna på Anfield och flyter i blodet hos de spelarna som drar på sig tröjan.

Är jävligt besviken just och enbart bitter.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av IzzyDizzy lör 18 aug - 16:37

jägarn skrev:
Flightcrank skrev:Tycker inte att första straffen är solklar eftersom knuffen sker utanför straffområdet. Det är omöjligt för Dowd att bedöma hur hård knuffen är eftersom han befinner sig ljusår ifrån situationen men det är det vi har assisterande flaggviftare till. Kan förstå att han bedömer som han gör men han måste få hjälp av de assisterande. Andra straffen är ett skämt.

Jag håller sällan med rödnäsan i hans diverse utspel men Dowd har inte fysiken för PL.



, vi lär ändå se bilder där spelarna skojar och skrattar på liverpoolfc.tv.
Där har vi något som stör mig något oerhört. Blir lika arg varje gång.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 16:39

Grejen är bara den att den här gången tryckte vi inte på, efter utvisningen på Agger så skapade vi visserligen två mer eller mindre öppna mål men att näta verkar tyvärr inte vara Suarez grej i år heller.

Jag är också fruktansvärt besviken och bitter. Inte för att vi förlorar för sånt händer, men för att vi återigen spelar håglöst och utan tydliga anfallsvapen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 16:49

Om man sedan skulle diskutera andra straffen och inte lägga fokus på domslutet (bedrövligt) så måste såklart diskutera skärpan hos Skrtel och den (bristande) kommunikationen hos bland annat Carragher och Reina.

Hur försvarar man ett sådant betende?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 17:02

jägarn skrev:Om man sedan skulle diskutera andra straffen och inte lägga fokus på domslutet (bedrövligt) så måste såklart diskutera skärpan hos Skrtel och den (bristande) kommunikationen hos bland annat Carragher och Reina.

Hur försvarar man ett sådant betende?
Det går inte, samma sak går att säga om en utav hörnorna i första där Agger nickade ut bollen helt ohotad varpå det blir ett jävla gestikulerande. Det verkar inte finnas någon harmoni i backlinjen för tillfället, kan kanske bero på att både Agger och Skrtel har varit aktuella för andra. Nu när Mancini verkar ha tappat intresset och Barca har kritat på med Song så kan nog bägge backarna fokusera med på laget än på vad andra lag har för sig.

Det som jag tycker är mest skrämmande idag är att vi är så fruktansvärt ofarliga bortsett från Suarez frilägen. När man sedan tittar på bänken så är det inte spelare som kan komma in och förändra matchbilden, bortsett ifrån Big Andy men han behöver harmoni för att funka. Shelvey skulle antagligen ha gjort ett bättre jobb än Stevie som nog gjorde en utav de blekaste insatserna på länge. Men i övrigt så är det inte mycket på bänken som hotar.

Det blir nog bra med en "träningsmatch" på torsdag, det kommer att behövas.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 17:12

Tog upp detta i ett tidigare inlägg, vad händer när spelet inte stämmer?

Ska Rodgers plocka in en halvskadad Cole? En Carroll som inte passar in i spelsystemet eller en yngling i Sterling?

Vi saknar spelare som inte accepterar att förlora med 3-0 och en bänk med spelare som kan vara avgörande för att vinna matchen.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 17:20

jägarn skrev:
Vi saknar spelare som inte accepterar att förlora med 3-0 och en bänk med spelare som kan vara avgörande för att vinna matchen.

Jag ser egentligen inga problem i att Kuyt och Maxi försvann då det är för bra för att starta och för välavlönade för att sitta på bänken men det är spelare av dessa vi behöver på bänken som kan komma in och förändra matchbilden. Kuyt slutade aldrig springa och Maxi kunde vara osynlig i 89 minuter men i den nittionde då smällde han dit den (nu pallade han visserligen aldrig 90 minuter men ändå). Då har jag ännu inte nämnt Bellars, han hade varit guld att slänga in, istället bjöds vi på Cole.....

Cole borde aldrig ha fått spela idag då det är alldeles för stor skaderisk, ska vi bli av med honom så måste han vara hel 31/8 annars så blir vi fast med Purslows idioti ännu ett år (eller halvår). Det måste in spelare, vi behöver bredd i truppen, idag hade vi tre innermittfältare på bänken, det är en för mycket (Adam kan nog plockas bort). Vi behöver två yttrar och om Big Andy försvinner så måste det komma in en anfallare.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Flightcrank lör 18 aug - 19:01

Känns fortfarande bittert så jag knappade in mig på Twitter för att se vad som händer och såg att den annars så sansade Mafisen går loss och verkar ganska så orolig han med.

Dagens match får mig att tänka på Boltonmatchen förra året, visst vi skapar bra chanser men vi hade ungefär samma inställning i andra och inte minst Gerrard visade prov på denna inställning.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn lör 18 aug - 19:13

Förövrigt så känns det kul att spelare som kostade 47 miljoner pund börjar på bänken, vårat agernade på transfermarknaden gar verkligen varit under all kritik.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 18 aug - 21:15

Underbetyg till Kelly, Borini, Lucas, Gerrard, Skrtel, Downing.
Godkända: Suarez, Agger och Glen Johnson
Bäst på plan: Allen och Reina!

Nu en kortare sammanfattning: PHIL DOWD.

Klar!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) lör 18 aug - 21:30

Nej men seriöst, vi måste få in Sahin på lån och en ytter till. Gärna en spelartyp likt Nathan Dyer, Theo Walcott eller någon annan med snabbhet och teknik. Hoppas att den här Oussama kommer chocka PL, jag hoppas verkligen det - tveksamt dock. Men jag blir gärna positivt överraskad till skillnad från de senaste trehundratusen värvningarna.

Om matchen finns det inte mycket att säga. Det enda felet BR gör är att han lämnar Coates utanför truppen till förmån för Carra, sluta social-spela Carragher för hans legendstatus, syntes så väl att han inte håller måttet. Annars kan man inte klaga på BR. Vår oförmåga att göra mål straffar oss hårt idag samtidigt som Zoltan Gera får på en träff han aldrig lär göra om...

Fanns ändå hopp om att vi skulle lämna matchen med minst poäng men de hoppen släckte ju Phil Dowd på ett BRUTALT sätt (dömer han matcher igen den närmsta tiden så vet jag inte vad jag tar mig till).

Straffsituation 1: Dowd är en mil ifrån händelsen men ser ändå att det är en solklar straff? Varför har han en assisterande? Varför tilldöms inte Long ett gult för filmning? Och hur kan det vara "värre" än den situation som Borini åkte på i första, som är klart spelförstörande och han gör en ishockeytackling utan att ens bry sig ett skit om bollen. Men det såg han inte? Konstigt att han såg bättre från längre avstånd. Okej.

MEN. Visst, det går att diskutera i all oändlighet om det borde varit straff eller ej. MEN. En skitdålig straff och sannolikheten för att vinna minskar ju så klart drastiskt i och med det röda. Däremot blir det ju ren komedi när han blåser straff tillförmån för Long när - som Niva redan påpekat - han skapar situationen själv genom att hasta sig in i en situation där Skrtel ska rensa. Där går ju matchen och all luft ur oss... Det måste man ändå förstå.

Hur som helst så är det inte Dowd som gör mig mest förbannad utan det är hur flertalet av spelare verkar tro att man kan glassa runt på planen och bara göra jobbet halvhjärtat. Ja, Steven Gerrard, du gick i bräschen för detta spel idag och jag vet att jag var på honom mot Gomel och försvarade då det med att han var i en tung träningsperiod. Men jag såg en intervju inför säsongen med en Gerrard som sa att han hatar träningsmatcher och att de inte ger honom något, det enda han såg fram emot var just tävlingsmatcherna. Då kommer min fråga: Varför visar du inte det idag då?

Tyvärr är Kelly helt under isen, bedrövlig insats om ni frågar mig. Fel i positionsspelet flertalet gånger, kass bollbehandling. Däremot räddar han ofta upp detta på grund av hans älgande steg. Lucas kom aldring in i matchen, men man måste nog köpa att han kommer vara ojämn tills han är tillbaka helt. Downing var varken bättre eller sämre än någon annan, men eftersom han ändå inte går inåt i banan så kan dom väl byta plats på honom och Borini i alla fall. Just nu skapar han ingenting mer än dåliga högerinlägg.

Ljusglimten var Reinas straffräddning, och flertalet klockrena ingripanden, samt Allens besked. Vilken fighter, vilken bollvinnare och framför allt vilken passningssäkerhet - lyser klass! Fortsätt så lad!

Behövde bara skriva av mig lite, men jag förväntar mig en jävla förbättring i arbetsinställningen mot City i nästa ligamatch. Då hoppas jag också på att LFC gjort klart med minst två spelare till. För vi kommer behöva bredda vår offensivaste lagdel - anfallet! Frågar ni mig så vore det inte fel med Dempsey plus en winger/inside forward samt Sahin på lån (gärna köpoption).
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 18 aug - 23:32

Sjukt billiga straffar (Aggers "knuff" var utanför straffområdet, och Skrtels var ju tänkt som en pass) och efter utvisningen är det tråkigt att se så lite motivation.

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Minns förra året då Tottenham började med två förluster (?) och Arsenal låg på typ 16:e plats efter 4-5 omgångar och de slutade 4:a respektive 3:a.

Det är bara att bita i det sura. Första halvlek var ändå okay och kan vi nå 80-90% av det vi spelade mot Gomel så kan det bara bli bättre.

Håller med Groggen för övrigt, nu när jag läst det inlägget.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Apanpapan sön 19 aug - 8:06

Jag kommer inte skriva om Dowd ,straffen eller utvisningen.

Men Gerrards inställning i denna match gör att jag blir riktigt orolig och ser nog hellre Shelvey där.Samt vad har hänt med när han driver med bollen och skjuter eller slår en avgörande passning?

Sen kanske Allen var lite för tidigt att låta spela från början.Han kan inte ha hunnit att träna många gånger med laget.

Borini ska spela centralt för att göra mål.Inte på kanten.

Suarez har som vanligt 6-7 lägen i första och sätter noll?!


En vänsterback och en ytter/anfallere till?

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av jägarn sön 19 aug - 8:31

Apanpapan skrev:

En vänsterback och en ytter/anfallere till?


Framförallt några arbetspsykologer som sätter sig ner med samtliga spelaren och tränare och diskuterar vad som behövs på den här nivån, i den här klubben.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

West brom albions- Liverpool FC - Sida 4 Empty Sv: West brom albions- Liverpool FC

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet