TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool - Mancherster United

+12
IzzyDizzy
ZuperDP
A-Field
Philip Rolf
PiTeRaQ
Bill Shankly is Legend
Daniel N'Grogg (D.23)
Synthpoparen
fotpall
Cliffhanger
Mafisen
Apanpapan
16 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Apanpapan sön 23 sep - 13:33

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 13:41

BSiL

Shelvey kommer in med betydligt högre fart och ÅTERIGEN; vid EN FÖRSTA ANBLICK så ser det verkligen ut som att det är Shelvey som är vårdslös. Inget snack om det.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 14:05

Det DÄR däremot. Det var skandal

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av ZuperDP sön 23 sep - 14:06

fotpall skrev:Det DÄR däremot. Det var skandal

Herre min skapare, vilket jävla skämt

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 14:07

Agger skadad till råga på allt

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av fotpall sön 23 sep - 14:18

Nu ska jag spy.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av PiTeRaQ sön 23 sep - 14:28

Jag brukar inte skylla på domaren MEN VAD I HELVETE HAR LIVERPOOL FC GJORT MOT HELA DOMARKÅREN? MATCH EFTER MATCH EXTREMT DÅLIGA DOMSLUT SOM ALLTID GÅR EMOT!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 14:34

Känner mig bestulen på en rättvis match.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 14:35

Suarez ska fan ha straff också. Hade det varit vem som helst förutom honom hade det blivit straff där.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 14:37

ZuperDP skrev:Spelar fan ingen roll om det är rött eller inte, hur fan kan man satsa så jävla vårdslöst - dessutom bara några meter utanför offensivt straffområde! Hela jävla matchen åt helvete pga det. Finns inte!

Vi har spelat fantastiskt hela halvleken och pressat konstant sista 20, allt det blir förstört på bråkdelen av en sekund.. Bedrövligt

With all due respect kompis, men att klaga på Shelvey i det läget är uppåt väggarna.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av PiTeRaQ sön 23 sep - 14:38

Aggers straffsituation är då mer straff än Valencias... Det kändes faktiskt självklart att vi skulle bli rånade av doamren med tanke på att Manure inte hade ett SKIT att komma med emot oss.. Dom var verkligen usla!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 14:39

fotpall skrev:Tycker det är helt vansinnigt att klaga på domaren här. Spelar ingen roll om det är rött eller inte. Det är så jävla onödigt av Shelvey att vräka sig in sådär. Kan lova att en majoritet av alla Liverpoolfans satt och mumlade "nej, nej, nej, nej nu blir det rött" innan någon repris visats.

Vi kan inte sitta efter 10-15 repriser och kasta skit på domaren, för det var verkligen inte så jävla uppenbart hur det såg ut. Chilla.

Sen att domarna är tveksamma överlag säger jag ingenting om.

Ja man såg ju att han började fingra i bakfickan efter ett tag.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 14:39

Det är verkligen helt sjukt. Vad fan har vi gjort för att förtjäna det här? Det finns inte en satans möjlighet att det är straff när Michael Jackson faller.

Grabbarna ska vara stolta, men vi MÅSTE ju ta mig fan börja konvertera spelövertaget i form av mål.

Fan, så bittert!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 14:39

PiTeRaQ skrev:Aggers straffsituation är då mer straff än Valencias... Det kändes faktiskt självklart att vi skulle bli rånade av doamren med tanke på att Manure inte hade ett SKIT att komma med emot oss.. Dom var verkligen usla!

För att inte tala om Suarez situation.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 14:46

Gary Neville tycker att Suarez skulle haft straff.

Finns inga andra slutsatser att dra om denna match än att domaren avgjorde detta. Finns ingen gråzon. Det är fakta.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 23 sep - 14:52

Stort av Neville att erkänna det. Nu förstår iaf alla som kollade på TV.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av PiTeRaQ sön 23 sep - 14:53

Nej men den kändes rätt uppenbar Maffe ! Synd bara att det var just Suarez som var i den situationen..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av ZuperDP sön 23 sep - 14:57

Mafisen skrev:
ZuperDP skrev:Spelar fan ingen roll om det är rött eller inte, hur fan kan man satsa så jävla vårdslöst - dessutom bara några meter utanför offensivt straffområde! Hela jävla matchen åt helvete pga det. Finns inte!

Vi har spelat fantastiskt hela halvleken och pressat konstant sista 20, allt det blir förstört på bråkdelen av en sekund.. Bedrövligt

With all due respect kompis, men att klaga på Shelvey i det läget är uppåt väggarna.

Ok, bara att konstatera att vi är överrens om att vi inte är överrens Wink

Jag tycker personligen att det är viktigare att fokusera på saker man själv kan råda över, och som spelare i ett lag får man inte utsätta sig eller resten av gruppen för den risken. Han går ju in brutalt hårt, i somliga fall klarar han sig men ibland kommer han åka ut, precis som idag. Det finns inte en enda vettig anledning att sätta sig i den situationen tycker jag eftersom han har mycket mer som han riskerar att förlora än vad han kan vinna. Orutin, ungdomlig entusiasm, osv - må hända, men det är fortfarande helt fel i mina ögon.

ZuperDP

Antal inlägg : 64
Registreringsdatum : 12-05-08
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 14:58

Jag tycker inte situationen med Suarez var så solklar som ni hävdar, men visst fan hade Halsey kunnat blåsa. Jag tror på riktigt att någon typ måste mörda Suarez för att han ska få en straff med sig.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Synthpoparen sön 23 sep - 14:59

Tror jag skall gå och lägga mig och sova en stund.

Kokar helt enkelt inombords.

Shelveys satsning må både vara dumdristig och onödig MEN han går in med en bredsida och träffar bollen. Evans går in med sträckta ben och dobbarna före mot Shelvey. Shelvey får syna det röda kortet. Helt obegripligt och inkonsekvent bedömt.

Dock var det lite detta jag var rädd för med Shelvey i startuppställningen killen går alltid in 110% och då kan det bli kort.

Att sedan United får en straff som är århundradets filmning får mig bara att vilja skrika ut i ilska. Suarez blir touchad i straffområdet och då bara vinkar domaren upp honom. SKAMLIGT!

Att dessutom antagligen Agger lär vara borta en längre tid liksom kelly gör ju inte saken bättre.

Att sedan sitta och tvingas höra senila Bosse P gå ut och flera gånger hävda att Shelves satsning är den fula gör mig nog mest ilsk av allt. Missar han helt att Evans går in med raka ben och dobbarna före. Enda skillnaden är att Evans gnäller på gräset medan Shelvey står upp. Kåmark är för övrigt inte ett dugg bättre han heller.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av PiTeRaQ sön 23 sep - 15:00

Cliffhanger skrev:Jag tycker inte situationen med Suarez var så solklar som ni hävdar, men visst fan hade Halsey kunnat blåsa. Jag tror på riktigt att någon typ måste mörda Suarez för att han ska få en straff med sig.

Av dom straffsituationerna som var så var den självklar Smile
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Cliffhanger sön 23 sep - 15:01

PiTeRaQ skrev:
Cliffhanger skrev:Jag tycker inte situationen med Suarez var så solklar som ni hävdar, men visst fan hade Halsey kunnat blåsa. Jag tror på riktigt att någon typ måste mörda Suarez för att han ska få en straff med sig.

Av dom straffsituationerna som var så var den självklar Smile

Det håller jag definitivt med om däremot!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av IzzyDizzy sön 23 sep - 15:03

När jag läste via telefonen att Shelvey åkt på det röda tänkte jag "fan vad typiskt, när han äntligen får chansen" och trodde att han tappat huvudet totalt som han kan göra.

Men fyfan när jag såg situationen efter matchen så är det en ren skandal. Inte okej någonstans från den billiga domaren. Hur resonerar man? Evans kan ju omöjligt fått ont i den situationen dessutom. Han går in fegt och skriker själv. Osannolikt, får ont i hjärtat. Hatar den klubben och alla som spelar där, shit.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av IzzyDizzy sön 23 sep - 15:04

Cliffhanger skrev:Det är verkligen helt sjukt. Vad fan har vi gjort för att förtjäna det här? Det finns inte en satans möjlighet att det är straff när Michael Jackson faller.
Det där gav mig ett skratt mitt i all ilska. Hahahaha, Michael Jackson!! Fasiken vad kul Very Happy
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Mafisen sön 23 sep - 15:10

ZuperDP skrev:
Mafisen skrev:
ZuperDP skrev:Spelar fan ingen roll om det är rött eller inte, hur fan kan man satsa så jävla vårdslöst - dessutom bara några meter utanför offensivt straffområde! Hela jävla matchen åt helvete pga det. Finns inte!

Vi har spelat fantastiskt hela halvleken och pressat konstant sista 20, allt det blir förstört på bråkdelen av en sekund.. Bedrövligt

With all due respect kompis, men att klaga på Shelvey i det läget är uppåt väggarna.

Ok, bara att konstatera att vi är överrens om att vi inte är överrens Wink

Jag tycker personligen att det är viktigare att fokusera på saker man själv kan råda över, och som spelare i ett lag får man inte utsätta sig eller resten av gruppen för den risken. Han går ju in brutalt hårt, i somliga fall klarar han sig men ibland kommer han åka ut, precis som idag. Det finns inte en enda vettig anledning att sätta sig i den situationen tycker jag eftersom han har mycket mer som han riskerar att förlora än vad han kan vinna. Orutin, ungdomlig entusiasm, osv - må hända, men det är fortfarande helt fel i mina ögon.

Å andra sidan är det verkligen dags att det kastas mycket ljus över domarstandarden i ligan. Att jag är så upprörd beror inte bara på idag. Ta bara Fellaini igår som boxar fram bollen till Anichebe. Eller omgången innan, när Everton har en boll inne som domarna inte ser. Eller Uniteds straff mot Wigan.

Okej, över en säsong sker 10- talet grova felbeslut av domarna, det är ofrånkomligt, men som det är nu är det i varje omgång, nästan varje match det tas katastrofala beslut av domarna.

Det syns tydligt att den fysiska statusen inte finns, varken bland domarna eller linjemännen (kolla in moobsen på linjemannen som inte såg att bollen var inne för Everton), kolla Dowds kagge etc. Det fanns många röster som skrattade åt Ferguson när han ifrågasatte Wileys (?) fysiska status höromsäsongen, men åh så rätt han hade (för en gångs skull).

När situationen uppstår att det görs så många felsbeslut måste man titta på en lösning, inte bara hänvisa till att den mänskliga faktorn är en del av spelet när det gäller domarna. Spelarna blir bättre, starkare, snabbare. Spelet blir snabbare, intensivare. Men domar- och regelmässigt står man kvar i 80- talet och stampar.

Det är verkligen hög tid att FA, UEFA, FIFA, tar tag i detta, men jag tänker inte hålla andan i väntan på det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool - Mancherster United - Sida 3 Empty Sv: Liverpool - Mancherster United

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet