TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop tor 8 nov - 16:39

Det är av yttersta vikt att få klart eventuella affärer tidigt. På något sätt känner jag att det här fönstret kommer att definiera ägarna. Än så länge har de fått tid och undvikit kritik i hög utsträckning, vilket är rätt, men om januarifönstret blir ett lika stort antiklimax som sommarfönstret var, kommer de ha ett ganska lågt förtroendekapital från min sida.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen fre 9 nov - 8:34

Oavsett vad som ansluter i januari, om någon spelare gör det, hoppas jag att det är en spelare som går rakt in i laget och verkligen gör skillnad.

Vad vi enligt mig behöver mer än något annat är spelare som verkligen kommer in i truppen, tar plats direkt samt höjer kvaliten på våra prestationer. Om det sedan är en VB, kantanfallare eller striker bryr jag mig mindre om så länge som han uppfyller kravnivån beskriven ovan.

för lagbyggets bästa kanske en VB hade varit det bästa tillskottet så Rodgers kunde spela ihop ett försvarsblock med GJ som HB, en ny VB samt då en Lucas Leiva tillbaka från skada.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 9 nov - 9:25

Är det inte rätt uppenbart att vi skriker av behov av spelare i "fronttrean"?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen fre 9 nov - 11:54

Jo absolut. Och en defensiv cover för Lucas.

En frisk Lucas innebär att Gerrard kan flyttas upp i fronttrean (där vill iaf jag se honom) plus att Allen kan bli mer offensiv. Lägg därtill en ny striker så kan ett par nya och friska göra stor skillnad i vår uppställning och angreppssätt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop fre 9 nov - 12:06

Jag håller med om ett alternativ till Lucas, men problemet som jag ser det är att vi nästan är överbefolkade på det centrala mittfältet samtidigt som i princip samtliga av alternativen är mer offensivt lagda än Lucas.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen fre 9 nov - 12:27

Skall en spelare till in centralt måste nästan en spelare först lämna laget. Känns redan som att vi är lite väl många i den lagdelen.

För balansens skulle kanske Henderson skulle bytas ut mot en mer defensivtinriktad spelare i samma ålder och av ungeför samma snitt, men man kan ju inte få allt.

En liten nyfiken fråga också.

Vilken position skall Gerrard ha i fronttrean?

Ute till höger eller?

Inte mig emot, men jag tvivlar på att gerrard är så sugen att hamna ute på en kant.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen lör 10 nov - 14:59

Om Rodgers fortfarande är av samma åsikt som den han gav uttryck för i dokumentärserien så kommer han spela med Suarez och en till i främre linjen.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop lör 10 nov - 15:00

Som sagt var, det här fönstret är jävligt definierande.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Flightcrank sön 11 nov - 8:03

Jag hoppas innerligt att Walcott är en smokescreen, kan inte se vad han skulle tillföra som skulle motivera den lön som han påstås begära. Huntelaar vore inte helt fel men varför skulle han lämna i januari när det dessutom går bra för Shalke. Klart att de vill casha in när de kan men frågan är om de anser att det är värt att tappa en sådan spelare mitt i säsongen.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 11 nov - 13:53

Jag vet inte, men Walcott i en djupledslöpande roll hade jag nog inte tackat nej till. Vi kan väl konstatera att han inte ska ha boll mot backlinje som Suarez i alla fall... mer djupledslöp från en centralposition.

Frågan är ju dock om BR börjar jobba in 3-5-2 lite mer? Smile Onekligen rätt spännande tanke? Eller hur?

Hur som helst, vad säger ni om Kolarov i City? En intressant vänsterback i många hänseenden om ni frågar mig. Skulle funka rätt bra i en offensiv ytterbacksplats roll med Glen på andra sidan... Lägg till Lucas som defensivt ankare och de får mer att gå på i offensiven...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen sön 11 nov - 20:29

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Jag vet inte, men Walcott i en djupledslöpande roll hade jag nog inte tackat nej till. Vi kan väl konstatera att han inte ska ha boll mot backlinje som Suarez i alla fall... mer djupledslöp från en centralposition.

Frågan är ju dock om BR börjar jobba in 3-5-2 lite mer? Smile Onekligen rätt spännande tanke? Eller hur?

Hur som helst, vad säger ni om Kolarov i City? En intressant vänsterback i många hänseenden om ni frågar mig. Skulle funka rätt bra i en offensiv ytterbacksplats roll med Glen på andra sidan... Lägg till Lucas som defensivt ankare och de får mer att gå på i offensiven...

Personligen tror jag inte alls på 3-5-2 av den enkla anledning att vi inte har tillräckligt många bra MB för att spela med den uppställningen och dessutom ställs det överjävliga krav på de spelare som skall spela yttrar. Har också lite svårt att se Sterling passa in på en kant i den uppställningen då han helt enkelt är för offensiv och som anfallare vete tusan om jag vill se honom heller.

Däremot är jag enig med dig om att Walcott kan vara ett gott tillskott om priset för spelaren är det rätta. Vi behöver offensiva spelare som kan springa massor utan boll och det kan Walcott. Dessutom snabb vilket är en fördel det också.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 11 nov - 22:07

Antar vi fick svar på den frågan idag! Det är bara på Xpert Eleven som 3-5-2 är magisk Wink
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 12 nov - 8:31

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Antar vi fick svar på den frågan idag! Det är bara på Xpert Eleven som 3-5-2 är magisk Wink

Har du rätt spelartyper kan säkert 3-5-2 fungera, men vi skulle ju direkt tvingas köpa in en topp MB, minst en topp wingback samt en anfallare för att det skulle fungera och det tvivlar jag på att det finns pengar till.

Kör vi 4-3-3 kan vi januari klara oss på en offensivt kreativ spelare.

Viss skillnad det.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 12 nov - 10:52

Det är klart, spelade inte brassarna med en 3-5-2 i 2000-talets begynnelse med Carlos och Cafu på varsin ytterbacksplats? Smile

Just det, Liverpool ja. Glen skulle nog klara det ypperligt om han hade lite bättre defensiva linjer bakom sig. Igår blev han limiterad med Wisdom och Carra som närmast. Läckte rätt bra i första halvlek.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mattis-8 mån 12 nov - 11:14

Agger är ju som gjuten till vänster i 3:an i en 3-5-2. Skrtel är ju en mer begränsad mb och får ju höra hemma i mitten av 3:an. Det lämnar alltså högern. Jag tror att både Wisdom och Kelly skulle kunna göra bra ifrån sig där om de fick chansen att spela in sig. Lägg sen till Downing, Enrique, GJ och möjligtvis (?) flanno på kanterna så vill jag påstå att viss potential finns för det här systemet. Med detta sagt; Det saknas i princip exempel på toplag i PL som har gjort den formationen framgångsrikt, och jag är skeptisk. Men för all del, det är ju jävligt modernt i italien, Barca och City slipar också på ett likande system så det verkar ju ha lite bärning i fotbollsvärlden just nu.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger mån 12 nov - 17:36

Förvisso inte spelarrelaterat, men det rör ändå transferfönstret:

Craig Bellamy is set to replace Rodolfo Borrell as Liverpool U21s head coach, in January...I wonder if it's true.

Så skrev Billy nyss. Blixt från klar himmel, anyone?
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 12 nov - 19:22

Högst personligen skulle jag ju gärna se en lite mer rutinerad tränare till den rollen. Gärna med Carragher som hjälptränare till nästa säsong.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 12 nov - 19:40

I övrigt hoppas jag inte heller att det alls stämmer att Villa kan vara på väg till oss.

Killen försvinner från Barca i mångt och mycket för att han vill spela center och där finns redan Messi som också vill spela i samma position.

Kan tänka mig att lite samma läge råder i Liverpool där Suarez utgår jag från vill spela center. Att då plocka in en svindyr spelare som Villa och antingen ha han på bänken eller spela han ur position är enligt mig inte genomtänkt.

Bättre då att försöka få fram en riktigt bra ytter istället som får spela på sin ideala position.

Fast det klart kunde vi få låna Villa säsongen ut med köpoption hade jag varit för det hela...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan mån 12 nov - 20:30

Jag vill ha en måltjuv/målskytt i första hand. Måltjuv! Villa är ett bra alternativ. Van vid sättet att spela. Huntelaar är ett bra alternativ då han excellerat tillsammans med Suarez tidigare.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen mån 12 nov - 21:55

Röda Stjärnan skrev:Jag vill ha en måltjuv/målskytt i första hand. Måltjuv! Villa är ett bra alternativ. Van vid sättet att spela. Huntelaar är ett bra alternativ då han excellerat tillsammans med Suarez tidigare.

Hur har du tänkt att det skall fungera med att "bara plocka in en spelare som förut gjort mål" utan att tänka på om spelaren ifråga passar in i systemet eller inte?

I fallet Villa är det ju dessutom en hysteriskt enkel jämförelse att göra då både vi och Barca spelar med en striker.

Villa vill spela centralt och passar också bäst in där. Antagligen gäller samma visa för Suarez och det är väl just därför som Rodgers använt honom där och inte på en kant då t ex Borini fanns tillgänglig.

Exakt samma case kan göras i fallet Huntelaar. Den killen vill också spela striker och måste spela där för att komma till sin rätt.

Placeras Suarez på en kant så visst då kan vi plocka in en center av den klassen, men frågan är om Surez hamnar på en kant och inte minst om han accpeterar att spela och ta den rollen till sig då den kräver ett helt annat arbete inte minst utan boll. Sedan måste också frågan ställas om vår defensiv skulle klara av att hantera Suarez på en kant, vilket inte heller är alldeles säkert.

Våra resurser måste som jag ser det användas så smart som möjligt och frågan är om det smartaste verkligen är att köpa in en anfallare i det läget vi befinner oss i. Glöm inte heller bort att Suarez redan gjort 8 mål denna säsong vilket är ett bra facit för en striker, problemet är snarast att de andra offensiva spelarna har varit lite för dåliga och inte minst att vi sedan Borini skadade sig egentligen saknar en spelare som tar löpningarna på djupet utan boll.

Våra resurser är som sagt väldigt begränsade och då ser jag hellre att man satsar de pengar vi har mer "säkert" på en spelare som har stor chans att gå in och fungera med resten av truppen utan att man behöver göra några större positionsförändringar. Skulle det ansluta en klassytter skulle vi kunna få in Borini som back-up till Suarez och sedan får man hoppas att Assaidi och Sterling kan piska fram varandra till stordåd på den andra kanten. Och nej jag har inte glömt Suso alls, men jag börjar mer och mer tro att den spelaren borde spelas in som Gerrards arvtagare mer än att placeras på en kant.

I min drömmar för januari så ansluter Walcott som ytter och en ren ersättare till Downing som försvinner bort från klubben.

Joe Coles kontrakt köps ut ( enda chansen att bli av spelaren ) och en annan Barcaspelare som inte heller får så mycket speltid Sanchez ansluter som vårt andra nyförvärv. Walcott och Sanchez löner skulle antagligen hamna på ungefär samma nivå som vi betalade till Downing och Cole vilket gör att lönekostnaderna blir desamma samtidigt som laget förvättrats något enormt.

Tänk er själva att kunna ställa upp med följande elva i januari:

Reina

GJ - Skrtel - Agger - Enrique

Lucas ( deff ) - Allen - Gerrard ( off )

Sanchez - Suarez - Walcott

Bänk: Coates, Wisdom, Suso, Sterling, Borini, Sahin, Jones

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 12 nov - 22:53

Hehe, begränsade resurser och en värvning av Alexis Sanchez går inte ihop i min ekvation, men visst vore han onekligen en mycket intressant värvning!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan tis 13 nov - 7:53

Varför inte:

GJ - Skrtel - Agger - Enrique

Lucas ( deff ) - Allen - Suso ( off )

Suarez - Huntelaar - Gerrard

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan tis 13 nov - 8:45

Ner med Gerrard han ska vara spetsen på det centrala mittfältet.Suso/Sterling får slåss om den högra offensiva mittfältsplatsen.Suso får vi en passningsskicklig spelare med en bra blick.Sterling får vi fart och djupledslöpande.Passar bra för olika matcher.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan tis 13 nov - 8:55

Reina

GJ SKrtel Agger Enrique


Lucas Allen/Sahin


Sterling/Suso Gerrard/Shelvey Suarez

Hunterlaar?/Ba?/Cavani?/Falcao/Borini
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Röda Stjärnan tis 13 nov - 9:55

Apanpapan skrev:Ner med Gerrard han ska vara spetsen på det centrala mittfältet.Suso/Sterling får slåss om den högra offensiva mittfältsplatsen.Suso får vi en passningsskicklig spelare med en bra blick.Sterling får vi fart och djupledslöpande.Passar bra för olika matcher.

Jag vill gärna också ha Gerrard i den offensiva mittfältsrollen dock finns det en egenskap hos Gerrard som vi kanske behöver mest av i laget just nu och det är hans fantastiska avslutningar. Finns ingen i laget som har lika bra avslutningar. Offensiva mittfältsrollen har vi fler alternativ till Suso, Shelvey t.ex.

I Januari om vi får in en vettig avslutare kan Gerrard återta mittfältsrollen men jag skulle kunna tänka mig honom ännu högre upp i plan fram till Januari så att vi får så mycket avslutningar som möjligt från honom. Tidigare skulle jag enbart velat se honom i den offensiva mittfältsrollen men nu när vi saknar avslutare av rang så känns det som att vi skulle behöva hans avslutningar på anfallen. Suarez i all ära men han missar en hel del innan han träffar rätt, dock betydligt bättre effektivitet på sistone.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 6 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet