TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 12 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen ons 12 dec - 9:39

Det återstår ju att se hur mycket billigare Sturridge blir jämfört med Downing och Carroll. Något säger mig att engelska spelare från andra PL-lag tenderar att bli väldigt överprissatta.

Vidare har det ju också med lönekrav att göra och Sturridge sitter redan nu på en lön som är alldeles för hög sett till vad han presterar och misstänker att killen snarast vill ha mer betalt än mindre.

När jag skrev obehagliga Carroll/Downing vibbar menade jag för övrigt en sammanslagning av deras "problem" det vill säga en fördyring utan like pga av deras pass samt att Sturrdige precis som Carroll egentligen bara producerat under en kortare period.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tis 18 dec - 8:33

Ska slänga ett par vedträn på brasan.

Macca på liverpool-rumours säger att Rodgers fått grönt ljus att hämta in 4 spelare i januari, varav två dealar redan är klara. Vilka det är vet han inte. Sturridge och Ince kanske?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av mattyb tis 18 dec - 9:31

Mafisen skrev:Ska slänga ett par vedträn på brasan.

Macca på liverpool-rumours säger att Rodgers fått grönt ljus att hämta in 4 spelare i januari, varav två dealar redan är klara. Vilka det är vet han inte. Sturridge och Ince kanske?

Det är alltid lite konstigt när man går ut och säger att man har tillåtelse att hämta in fyra nya spelare. Fyra till priset av vad? Man kan ju få en spelare till priset av fyra om det skulle vara så. Kanske att alla fyra redan är klara, eller på gränsen till klara.
Låter hur som helst riktigt trevligt, och det vattnas lite i munnen Smile.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ ons 19 dec - 17:10

Vad säger vi om Sturridge & Ince då som praktiskt taget är klara av vad det verkar!?

Personligen så känns Sturridge lite som en viss Babel.. Mycket potential men det saknas tanke bakom spelet. Hoppas verkligen att vi slipper undan fler bottennapp när det gäller transfers!
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av jägarn ons 19 dec - 18:34

PiTeRaQ skrev:Vad säger vi om Sturridge & Ince då som praktiskt taget är klara av vad det verkar!?

Personligen så känns Sturridge lite som en viss Babel.. Mycket potential men det saknas tanke bakom spelet. Hoppas verkligen att vi slipper undan fler bottennapp när det gäller transfers!

Angående Ince så hoppas man att Rodgers gjort hemläxan då det är viss skillnad på div.1 och PL. Gällande Sturridge så vet säkert Rodgers hur hans karaktär är, där tror jag att det blivit uppförstorat i media angående hans ego.

Frågan är egenligen om detta betyder att Suarez flytta ut på en kant eller om Sturridge börjar på en kant?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen ons 19 dec - 19:45

Då Borini aldrig fick chansen centralt tror i alla fall jag att Suarez kommer behålla sin plats även efter januarifönstret.

Detta är oxå min främsta orsak till varför jag är tveksam till Sturridge. Hade hellre sett att vi försökt få in en spelare som vill spela kantanfallare och som gjort det förut med framgång.

Egentligen känns både Borini och Sturridge egentligen som back-ups till Suarez då de båda två helst vill spela centralt vilket är ytterligare en anledning till varför jag hellre sett mer av en kreativ ytter än en anfallare ansluta i januari.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ ons 19 dec - 23:55

Tror nog Sturridge är rätt nöjd om han får starta matcher kontinuerligt, jag hoppas att hans snabbhet/storlek kan komma väl till pass vid Reinas uppspel då Suarez är enligt mig lite för svag i närkamper mot mittbackar i luften.

hur som helst är Ince och Sturridge en uppgradering av den befintliga truppen och då verkar vi ju inte vara klara än heller =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tor 20 dec - 6:34

Rapporteras nu att förhandlingarna har stött på lite problem. Det ska röra sig om att hans representanter vill ha procent på kommande försäljningssumma, något LFC inte vill gå med på.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 20 dec - 10:59

Ser inte riktigt logiken i att värva Sturridge, men det får man ju hoppas att klubben har koll på.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tor 20 dec - 12:38

Han ses väl som en hyfsad målskytt till en inte överdrivet dyr penning.

Varför anser du värvningen vara ologisk?
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen tor 20 dec - 12:50

Mafisen skrev:Han ses väl som en hyfsad målskytt till en inte överdrivet dyr penning.

Varför anser du värvningen vara ologisk?

Jag svarar gärna på den frågan oxå ty värvningen känns ologisk från min horisont då Sturrdige dels inte har tokimponerat annat än under en kortare period som anfallare i Bolton. Vilket är en lite för kort för att avgöra oim en spelare verkligen är bra eller inte ( se gärna Carroll som exempel här. )

Spealren vill spela anfallare, men torde hamna på en kant hos oss.

Vi har redan Borini som också är en löpstark spelare som egentligen nog passar bäst centralt, men som hamnat på en kant.

Behöver vi ha två löpstarka spelare med mer begränsad teknik och kreativitet på våra kanterna?

En tycker jag absolut behövs, men då hade det räckt med Borini i min bok.

OM man vidare skall leta efter en back-up eller alternativ som striker borde vi då inte tittat på en spelare som är lite större och starkare rent fysiskt då Suarez inte är superbiffig direkt?

Det är i alla fall de främsta orsakerna till varför jag är tveksam till spelaren när det kommer till rent idrottsliga prestationer.

Då har jag inte ens valt att gå in på de problem som Sturridge verkar ha beträffande inställning samt att jag vidhåller att han absolut inte är värd några 60k i veckan i lön.

Däremot gillar jag tanken med att värva Ince då han spelat som ytter i en 4-3-3 uppställning om jag förstått saken rätt så han borde kunna smälta in bra direkt med Rodgers taktik.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av jägarn lör 22 dec - 22:15

Sturridge verkar vara riktigt nära:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 25 dec - 10:28

1) "Behöver vi ha två löpstarka spelare med mer begränsad teknik och kreativitet på våra kanterna?" Begränsad teknik? Okej.

2) "Spealren vill spela anfallare, men torde hamna på en kant hos oss." Enligt tidningarna, ja. Rodgers värvar inte en spelare som kräver det. Sa han senast igår.

3) "OM man vidare skall leta efter en back-up eller alternativ som striker borde vi då inte tittat på en spelare som är lite större och starkare rent fysiskt då Suarez inte är superbiffig direkt?" Vi har Andy i sådana fall? Varför måste den vara biffig? Jag vet inte, men världens bästa klubblag har inte så många biffiga anfallre. Inte biffiga spelare över huvud taget för att vara precis.

4) "Då har jag inte ens valt att gå in på de problem som Sturridge verkar ha beträffande inställning samt att jag vidhåller att han absolut inte är värd några 60k i veckan i lön." Problem med inställning? Hur menar du? Kanske är han inte värd 60k. Men om de summorna stämmer antar JAG att han gått ned i lön för att spela i Liverpool? Jag har iofs inga siffror, men ... vad visar det på? Möjligt att han kräver Chelsea på resterande summa...

5) "Däremot gillar jag tanken med att värva Ince då han spelat som ytter i en 4-3-3 uppställning om jag förstått saken rätt så han borde kunna smälta in bra direkt med Rodgers taktik" Och vad har Sturridge spelat då?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 25 dec - 10:31

Tillägg. Carragher har begränsad teknik! Wink
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tis 25 dec - 17:25

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Tillägg. Carragher har begränsad teknik! Wink

Liten överdrift. Smile
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan tor 27 dec - 18:34

Sturridge,Ince och nu Di Santo Sleep
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan lör 29 dec - 15:04

Tydligen ska Di Santo ryktet bara vara bull..skönt i så fall.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan sön 30 dec - 3:03

Sneijder?Jag förespråkade honom.Så det vore kul.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen sön 30 dec - 10:32

Sneijder har väl varit under isen i snart två år. Kommer kräva hög lön med, så nej tack.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger sön 30 dec - 12:12

Jävligt skeptisk till Sneijder. Som Mafisen säger så är han dyr i drift och dessutom ar han inte presterat på väldigt länge. Nej, det bör finnas andra spelare med högre prioritet därute.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen tis 1 jan - 16:58

Liverpool are ready to follow up their imminent capture of Daniel Sturridge with a move for Kevin Gameiro, the Paris Saint-Germain forward, as Brendan Rodgers looks to add experience to his attack.

Sturridge is expected to complete his £12 million transfer from Chelsea in the coming days and be registered in time for Liverpool’s FA Cup third-round tie away to Mansfield Town on Sunday. Although that acquisition will eat up the majority of Rodgers’s January transfer budget, the Liverpool manager is still looking to sign Tom Ince from Blackpool on a permanent basis and Gameiro on loan.

Gameiro initially emerged as a possible alternative to Sturridge when that deal stalled but should PSG agree to allow the 25-year-old France striker to leave before the end of the season, Liverpool will look to sign him.
Ince is still expected to return to Liverpool despite a disagreement over his value, with Blackpool holding out for a fee in the region of £6 million. Should a deal not be completed this month, however, Liverpool are prepared to wait until the summer when Ince’s contract expires and his fee would be set by an FA tribunal.

Rodgers is also interested in Nicolas Isimat-Mirin, the 21-year-old Valenciennes centre back. The Liverpool manager would need to generate funds for that, a situation that could lead to the departure of Sebastián Coates, who is interesting Napoli, Juventus and Lazio.

Queens Park Rangers asked Liverpool if they would let Coates go out on loan but that request was rejected and the Uruguay defender will only be allowed to leave if a significant offer is received. Joe Cole is expected to sign for QPR after his hopes of rejoining Lille were dashed.

Liverpool have taken steps to prevent the further spread of a virus that prevented Rodgers from attending their 3-0 victory over QPR on Sunday after it also affected several players and members of staff. The first team were told to stay away from the club’s training ground yesterday.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tis 1 jan - 17:23

Gameiro på lån vore inte en dum lösning alls. Halvhyfsad på det mesta, och klart godkänd näsa för mål. Ja tack! Men det smärtar att se att Coates verkar vara på väg bort. Jag tror mycket på honom, vilket det är uppenbart att Buck inte gör.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av IzzyDizzy tis 1 jan - 18:56

Cliffhanger skrev:Gameiro på lån vore inte en dum lösning alls. Halvhyfsad på det mesta, och klart gojavascript:emoticonp('Razz')dkänd näsa för mål. Ja tack!
Låter nästintill exakt som Borini...
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen ons 2 jan - 18:00

Sturridge klar om än inte spelklar.

Lär väl figurera i nån utsträckning på söndag om matchen inte blir inställd. Ryktas att planen i Mansfield är vattensjuk och att den inte tål mycket mer regn.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mattis-8 ons 2 jan - 18:36

Jag gillar också tanken med Gamiero på lån. Visst är han lite väl lik Borini, men just därför borde ett lån vara bra. Då är bredden framåt löst också. Sturridge har jag varit skeptiskt till men "ologisk" är nog inte rätt beskrivning. Tvärtom, passar in i systmet, rimligt pris trots januari, fortfarande utvecklingsbar, och inte minst: Han vill spela för oss så pass att han (verkar) gå ned i lön. Hoppas bara staben bankar divalaterna ur honom.

Sneijder? Är det fortfarande 2009?
Ince? Tack gärna!
Carra, begränsad teknik? Avd: Skiter björnar i skogen? Har påven en fånig mössa? Är Fowler gud?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 12 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 18 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet