TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinterfönstret

+16
mattyb
Mattis-8
Flightcrank
A-Field
PiTeRaQ
IzzyDizzy
Bill Shankly is Legend
jägarn
Philip Rolf
Cliffhanger
Daniel N'Grogg (D.23)
Mafisen
Synthpoparen
Röda Stjärnan
Apanpapan
Bikinipop
20 posters

Sida 13 av 18 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18  Nästa

Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen ons 2 jan - 19:15

Inte överdrivet förtjust i signingen av Sturridge, inte minst då han presterat överlägset bäst som center under en utlåningstid i Bolton.

Vidare är det en sak att göra mål i Chelsea med superspelare runt omkring sig, en något annan situation i Liverpool där större ansvar faller på honom själv att skapa.

På kort sikt köper Chelsea upp sig med Demba Ba, på längre sikt är lite svåare att sia om, men Sturridge måste utvecklas rejält om han skall komma upp i Bas nivå.

Hoppas att killen kommer lyckas, men jag tvivlar på detta.


Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 2 jan - 22:05

Suarez och Gerrard är dussinlirare alltså? Okej! Smile

Vi är inte överens om mycket. Får helt enkelt enas om att vi inte är det. Wink
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ tor 3 jan - 1:20

Synthpoparen skrev:Inte överdrivet förtjust i signingen av Sturridge, inte minst då han presterat överlägset bäst som center under en utlåningstid i Bolton.

Vidare är det en sak att göra mål i Chelsea med superspelare runt omkring sig, en något annan situation i Liverpool där större ansvar faller på honom själv att skapa.

På kort sikt köper Chelsea upp sig med Demba Ba, på längre sikt är lite svåare att sia om, men Sturridge måste utvecklas rejält om han skall komma upp i Bas nivå.

Hoppas att killen kommer lyckas, men jag tvivlar på detta.


Nu förstår jag inte riktigt är vi Chelsea eller är vi Liverpool? kortsiktiga lösningar har inte varit på tapeten under FSG regim hittills så Ba, David Villa, Sneijder eller andra högavlönade vandrande risker tror jag inte ens vi är intresserade av..

Ba är duktig men inte värd ett skit om/när knäet går på han..

Jämförelse
Känns som att köra ett jorden-runt rally & jämföra en Ferrari med kass kamrem eller en väl underhållen Porsche. Bara att hålla jämn fart och vänta tills skiten ska falla isär.. Suspect eller yrar jag nu?

Dom där "superspelarna" har fått stånga sig blodiga i nästan varje match vi mött dem senaste åren - av just våra dussinlirare..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger tor 3 jan - 15:47

In other news så har Adam Morgan blivit utlånad till Rotherham i League Two:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Kan tycka att det är lite synd att han lånas ut till League Two, men det är positivt att han får lite a-lagsfotboll i benen.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 3 jan - 18:21

PiTeRaQ skrev:
Synthpoparen skrev:Inte överdrivet förtjust i signingen av Sturridge, inte minst då han presterat överlägset bäst som center under en utlåningstid i Bolton.

Vidare är det en sak att göra mål i Chelsea med superspelare runt omkring sig, en något annan situation i Liverpool där större ansvar faller på honom själv att skapa.

På kort sikt köper Chelsea upp sig med Demba Ba, på längre sikt är lite svåare att sia om, men Sturridge måste utvecklas rejält om han skall komma upp i Bas nivå.

Hoppas att killen kommer lyckas, men jag tvivlar på detta.


Nu förstår jag inte riktigt är vi Chelsea eller är vi Liverpool? kortsiktiga lösningar har inte varit på tapeten under FSG regim hittills så Ba, David Villa, Sneijder eller andra högavlönade vandrande risker tror jag inte ens vi är intresserade av..

Ba är duktig men inte värd ett skit om/när knäet går på han..

Jämförelse
Känns som att köra ett jorden-runt rally & jämföra en Ferrari med kass kamrem eller en väl underhållen Porsche. Bara att hålla jämn fart och vänta tills skiten ska falla isär.. Suspect eller yrar jag nu?

Dom där "superspelarna" har fått stånga sig blodiga i nästan varje match vi mött dem senaste åren - av just våra dussinlirare..

Håller med helt och hållet. FSG och Brendan tänker långsiktigt, Chelsea är en accident waiting to happen.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend tor 3 jan - 18:23

Synthpoparen skrev:Inte överdrivet förtjust i signingen av Sturridge, inte minst då han presterat överlägset bäst som center under en utlåningstid i Bolton.

Vidare är det en sak att göra mål i Chelsea med superspelare runt omkring sig, en något annan situation i Liverpool där större ansvar faller på honom själv att skapa.

På kort sikt köper Chelsea upp sig med Demba Ba, på längre sikt är lite svåare att sia om, men Sturridge måste utvecklas rejält om han skall komma upp i Bas nivå.

Hoppas att killen kommer lyckas, men jag tvivlar på detta.


Var också lite tveksam till att han är rätt man för oss men det där är bara larvigt. Hoppas-att-han-blir-bra-men-om-inte-kolla-på-mig-så-rätt-jag-hade grejen är helt ärligt inte värdigt.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ tor 3 jan - 21:15

Mascherano var tex inte en starter hos West ham när vi tog in han och hur gick det sen?

Nä Sturridge kanske inte såg ut att vara så märkvärdig för Chelsea men grabben är inte gammal och han har mycket kvar att lära. Vänder vi på det så var Meireles och Torres bättre hos oss innan dom lämnade för Ryssens miljoner så det kan ju faktiskt vara så att vi är en bättre enhet som verkligen kan få ut maximalt av dom spelarna som är på planen. Men vem vet!?

Personligen tycker jag faktiskt att Sturridge sett farlig ut så fort han fick bollen, teknisk, avig, snabb och ett bra skott. Sen att han försökte visa lite väl mycket många ggr är väl inte konstigt när han var omringad av högavlönade "superspelare" (som synthpoparen antagligen hade formulerat det Smile )

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen fre 4 jan - 8:55

Rodgers har ju börjat bevisa att han få ut det bästa av sina spelare. Tänker på Downing på sistone exempelvis, så nog tror jag han kan ubilda Sturridge och utveckla honom.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen fre 4 jan - 9:21

Det är väl ändå en ganska stor skillnad på att ha en superspelare i Suarez och en spelare som blandar och ger en hel del i Gerrard. Om du sedan jämfört detta med ett lag som Chelsea där samtliga offensiva spelare bidrar med ordentligt mycket kreativitet är det väl inte direkt konstigt om det är lättare att lyckas som målskytt i den omgivningen eller?

Frågan är om Sturridge är en spelare som kan hjälpa till och förbättra vår kreativitet eller om han är mer beroende av sin omgiving?

Svaret på den frågan lär vi se under våren, men jag är som sagt tveksam till detta. Det positiva är dock att man inte behöver stressa med spelaren som fortfarande är relativt ung, men jag hade helt klart föredragit en annan spelartyp istället för Sturridge. Däremot är Sturridge bättre än de alternativ som vi har tillgång till just nu det är jag helt övertygad om, men jag hade velat se en mer spetsig signing eller ett lån. ( Samt då gärna en annan spelartyp. )

Hoppas dock fortfarande mer på att vi får Ince. Även om han "bara" spelat i Championship är hans stats därifrån ytterst intressanta....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan fre 4 jan - 9:40

Joe Cole klar för WHU.Undrar hur mycket av hans lön vi betalar?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen fre 4 jan - 9:45

Ryktas att han köpts ut för £3m. Hans återstående kontrakt var värt nånstans £7m.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Synthpoparen fre 4 jan - 12:32

Bra att Coles situation är löst för gott.

Då återstår bara 2 sxpelare som sitter med på tok för höga kontrakt sett till prestation och ett av dessa kontrakter går dessutom ut i sommar.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger fre 4 jan - 13:49

Synthpoparen skrev:Bra att Coles situation är löst för gott.

Då återstår bara 2 sxpelare som sitter med på tok för höga kontrakt sett till prestation och ett av dessa kontrakter går dessutom ut i sommar.

Antar att Downing är den ena av dessa två (och Carra är den andra)? Jag tycker inte att vi bör räkna ut Downing än. Han har sett väldigt bra ut på sistone, och förhoppningsvis så har han acklimatiserat sig till livet i en storklubb till sist. Visst, han har ännu inte visat att han var värd den stora övergångssumman och att han är värd den höga veckopengen, men lyckas han bygga vidare på den här formen så kommer han att vara ett hot för oss framöver.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av PiTeRaQ fre 4 jan - 14:13

Synthpoparen skrev:Det är väl ändå en ganska stor skillnad på att ha en superspelare i Suarez och en spelare som blandar och ger en hel del i Gerrard. Om du sedan jämfört detta med ett lag som Chelsea där samtliga offensiva spelare bidrar med ordentligt mycket kreativitet är det väl inte direkt konstigt om det är lättare att lyckas som målskytt i den omgivningen eller?

Frågan är om Sturridge är en spelare som kan hjälpa till och förbättra vår kreativitet eller om han är mer beroende av sin omgiving?

Svaret på den frågan lär vi se under våren, men jag är som sagt tveksam till detta. Det positiva är dock att man inte behöver stressa med spelaren som fortfarande är relativt ung, men jag hade helt klart föredragit en annan spelartyp istället för Sturridge. Däremot är Sturridge bättre än de alternativ som vi har tillgång till just nu det är jag helt övertygad om, men jag hade velat se en mer spetsig signing eller ett lån. ( Samt då gärna en annan spelartyp. )

Hoppas dock fortfarande mer på att vi får Ince. Även om han "bara" spelat i Championship är hans stats därifrån ytterst intressanta....

Både ja och nej när det gäller målskyttet i vardera lag så har det nog mer med spelidé & spelförståelse av idén än att det just är specifikt bättre spelare på varje position som ökar din målskörd.. Kolla på Torres tex han gjorde bättre ifrån sig i vår röda tröja precis när han lämnade än vad han gjorde i den blå och det trots att det fanns bättre spelare bakom i kvantitet..

Nä jag tror att Gerrard gjorde Torres bättre än vad han egentligen var. Sturridge kommer frodas på Suarez hårda bevakning och Gerrards fina djupledsbollar. Fat frank i all ära men Gerrard slår bättre pass än den gubben alla dar i veckan.

Have faith mate! =)
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger fre 4 jan - 15:04

Pissekälla, så ta det för vad det är:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av mattyb fre 4 jan - 15:54

Synthpoparen skrev:Det är väl ändå en ganska stor skillnad på att ha en superspelare i Suarez och en spelare som blandar och ger en hel del i Gerrard. Om du sedan jämfört detta med ett lag som Chelsea där samtliga offensiva spelare bidrar med ordentligt mycket kreativitet är det väl inte direkt konstigt om det är lättare att lyckas som målskytt i den omgivningen eller?

Frågan är om Sturridge är en spelare som kan hjälpa till och förbättra vår kreativitet eller om han är mer beroende av sin omgiving?

Svaret på den frågan lär vi se under våren, men jag är som sagt tveksam till detta. Det positiva är dock att man inte behöver stressa med spelaren som fortfarande är relativt ung, men jag hade helt klart föredragit en annan spelartyp istället för Sturridge. Däremot är Sturridge bättre än de alternativ som vi har tillgång till just nu det är jag helt övertygad om, men jag hade velat se en mer spetsig signing eller ett lån. ( Samt då gärna en annan spelartyp. )

Hoppas dock fortfarande mer på att vi får Ince. Även om han "bara" spelat i Championship är hans stats därifrån ytterst intressanta....

Sturridge visade rätt bra att han kan göra mål när han var utlånad till Bolton och stänkte dit 8 baljor på 12 matcher. Där kan vi snacka medelmåttiga medspelare...
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop fre 4 jan - 15:58

Synthpoparen// Vilka alternativ på marknaden hade varit bättre till ungefär samma pris? Du kanske har svarat på det, men har varit borta från forumet ett tag.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger fre 4 jan - 16:12

Bikini skrev precis på ett annat forum (ni vet nog vilket) att Holtby är klar för Spuds, så då kan vi skriva av honom.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) fre 4 jan - 17:58

Jävligt synd att vi missar Holtby som dessutom skulle komma för en mycket billig peng! Men är det sanning att han sitter på ett kontrakt värt 75 000 i veckan så vetifan om det hade varit värt det. Fast å andra sidan är det kanske vad man får betala i dagsläget, jag vet inte. Men något liknande fick ju Sigurdsson och han går det ju sådär för där i Spurs...

Såg någonstnas på Twitter att vi tydligen tokscoutar C.Eriksen, även om det så klart känns som ett långskott med tanke på att mer eller mindre en hel fotbollsvärld scoutar honom!

Vårt trumfkort kanske är Daniel Agger, Luis Suarez, vår relativt fina relation med Ajax och vårt spelsystem samt det faktum att han skulle få spela och säkerligen utvecklas bra under Rodgers. Men vad vet jag... Haha! Annars vore ju inte Isco fel, men det är ju drömnamn!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Apanpapan fre 4 jan - 20:44

En vänsterback vore bra?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Flightcrank fre 4 jan - 21:27

Jag skulle gärna se att vi plockade in en vänsterback som backup, samtidigt så skulle det nog sänka grabbarna i reservlaget en aning.
Annars så förordar jag ett lugnt fönster. De får inte hända för mycket i truppen den närmsta tiden, det är viktigare att de spelare vi har lär sig spelet, det blir då lättare för nya spelare att anpassa sig när de kommer in.
Inför fönstret hoppades jag på en anfallare tidigt och det har vi nu fått, även om jag kanske hade föredragit någon annan. Studge kan nog bli bra för oss men han har en hel del att slipa på när det gäller attityd.

Ber om ursäkt ifall ni redan har avhandlat allt detta i tråden, hade helt glömt bort BR2 tills jag såg Mafisen länka hit på RAWK Smile
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bikinipop fre 4 jan - 22:04

Flightcrank skrev: Ber om ursäkt ifall ni redan har avhandlat allt detta i tråden, hade helt glömt bort BR2 tills jag såg Mafisen länka hit på RAWK Smile

Håller inte, men... Välkommen tillbaka.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Mafisen lör 5 jan - 11:52

Cliffhanger skrev:Pissekälla, så ta det för vad det är:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Och han går till Spurs i sommar.

Ben Smith på BBC säger att Ince är nära och affären blir av.

Andra twitterrykten säger att Gameiro också är i faggorna.

Isimat Mirin sägs av the Times vara nära också.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Cliffhanger lör 5 jan - 12:41

EDIT: Vi stryker det inlägget då jag uppenbarligen inte är läskunnig denna fagra lördag...
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 5 jan - 14:32

Man grämer sig lite smått att Kacaniklic gavs bort till Fulham i utbyte av PAUL KONCHESKY.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Vinterfönstret - Sida 13 Empty Sv: Vinterfönstret

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 18 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet