TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

+8
Philip Rolf
PiTeRaQ
Bill Shankly is Legend
Synthpoparen
Niklas J
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Cliffhanger
12 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger mån 7 jan - 13:15

Tidigt som fan att slänga upp en tråd, jag vet, men matcher av den här magnituden kan aldrig snackas upp nog.

Känn er manade att börja diskutera eventuella elvor, eventuella resultat och så vidare redan nu!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Bikinipop mån 7 jan - 13:25

Känner att jag redan tröttnat på allt uppsnack pga pajkastningen från olika sidor på diverse forum efter gårdagens incident. Förhoppningsvis så känner jag glöden när det börjar vankas match.

Känns bra att Lucas är tillbaka på allvar inför en här matchen. Vill även se Downing på vänsterbacken, eller rättare sagt, vill helst undvika Wisdom till varje pris. Han är talangfull, men han har i mina ögon inte imponerat speciellt mycket, framförallt inte när han fått chansen på senare tid.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger mån 7 jan - 13:36

Bikinipop skrev:Känner att jag redan tröttnat på allt uppsnack pga pajkastningen från olika sidor på diverse forum efter gårdagens incident. Förhoppningsvis så känner jag glöden när det börjar vankas match.

Känns bra att Lucas är tillbaka på allvar inför en här matchen. Vill även se Downing på vänsterbacken, eller rättare sagt, vill helst undvika Wisdom till varje pris. Han är talangfull, men han har i mina ögon inte imponerat speciellt mycket, framförallt inte när han fått chansen på senare tid.

Haha, jo, det ligger något i det. Om du syftar på "vanliga" TBR så har diskussionen om matchen redan spårat. Det är därför jag lade upp den här tråden redan nu, för att få en mer nyanserad diskussion.

Ja, Lucas verkar vara tillbaka på allvar. Han verkade lida en del av underlaget i främst andra halvlek igår, men han var riktigt bra i första. Kommer bli superviktig på söndag om vi ska lyckas stoppa bolldistributionen fram till van Persie.

Jag är, och kommer alltid vara, skeptisk när det kommer till Downing som vänsterback, men på söndag kan jag tänka mig att ge honom chansen där nere, främst för att vi knappt har några andra alternativ. Wisdom har väl bara spelat i en riktigt tung match hittills (mot Everton) och där var han vilsen. Han är inte redo för en match i lejonets kula. Jag är övertygad om att Robinson är en framtida storspelare, men inte heller han är mogen nog att ställas mot United. Så det får bli Downing till vänster, om inte Buck anser att vi ska stänga den kanten totalt. Då kan Dagger vara ett alternativ (även om jag inte är överförtjust med honom som vänsterback heller). Summa summarum så kunde fan inte Enrique gått sönder vid ett olägligare tillfälle.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Bikinipop mån 7 jan - 13:40

Cliffhanger skrev:
Jag är, och kommer alltid vara, skeptisk när det kommer till Downing som vänsterback, men på söndag kan jag tänka mig att ge honom chansen där nere, främst för att vi knappt har några andra alternativ. Wisdom har väl bara spelat i en riktigt tung match hittills (mot Everton) och där var han vilsen. Han är inte redo för en match i lejonets kula. Jag är övertygad om att Robinson är en framtida storspelare, men inte heller han är mogen nog att ställas mot United. Så det får bli Downing till vänster, om inte Buck anser att vi ska stänga den kanten totalt. Då kan Dagger vara ett alternativ (även om jag inte är överförtjust med honom som vänsterback heller). Summa summarum så kunde fan inte Enrique gått sönder vid ett olägligare tillfälle.

Håller med om allt i ovanstående stycke. Funderar bara på om Agger har spelat vänsterback under Rodgers styre? Det jobbigaste med det hela är ju att Manchester U har starka kanter och kan utnyttja framförallt vår vänsterkant om vi inte täpper till den ordentligt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger mån 7 jan - 13:47

Bikinipop skrev:Håller med om allt i ovanstående stycke. Funderar bara på om Agger har spelat vänsterback under Rodgers styre? Det jobbigaste med det hela är ju att Manchester U har starka kanter och kan utnyttja framförallt vår vänsterkant om vi inte täpper till den ordentligt.
Jag är rätt säker på att han inte har gjort det, vilket är ytterligare något som talar för Downing. Ja, jag är livrädd för deras yttrar, även om främst Valencia är i riktigt risig form för tillfället.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger mån 7 jan - 16:59

Det är tydligen Webb som dömer på söndag. Det kan ju jävlar i mig inte vara sant.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 7 jan - 18:18

Cliffhanger skrev:Det är tydligen Webb som dömer på söndag. Det kan ju jävlar i mig inte vara sant.

Var det någon som nämnde att United har snubbar med i FA? Ja, man blir ju inte förvånad om det blir ännu en straff på kontot för United och ännu en ""rasist"-skandal" kring Suarez direkt. För övrigt hade man hoppats på att all skit kring Suarez-incidenten kunde få ett stopp, jävla idioter som spammar sönder min timeline på twitter. Är det något jag lärt mig från ""rasist"-skandalen" så är det att det inte går att argumentera mot folk som har en bestämd uppfattning om att Suarez är den enda syndaren i den soppan och att det finns folk som kommer göra allt för att driva Suarez till vansinne. Jag bryr mig inte längre, egentligen är jag bara nöjd över att media och andra fans hoppar på för man kan väl lugnt säga att han gett dom käftsmäll efter käftsmäll dennna säsong?

Angående United har jag rekomenderat en kompis att spela X2 på topptipset om han ska spela. United är förvisso bra, men vi har släppt in färre mål (fast gjort betydligt mindre) får vi utdelning som på slutet är jag helt övertygad om att vi tar minst en poäng. Vi är inte ett sämre fotbollslag. I alla fall inte nu när vi hittat flytet!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Niklas J tis 8 jan - 19:51

Sätter en tusing på 1X.

Jag menar, bättre än inget.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Synthpoparen ons 9 jan - 9:44

Usch hur jag änvänder och vrider på det hela blir inte backlinjen bra till denna match.

Att sätta ut Agger som VB vill jag inte göra då jag helt enkelt inte tror att Carrragher hänger med alls centralt och Coates har ju inget förtroende alls hos Rodgers var det verkar.

Wisdom visade rätt tydligt i derbyt i Everton att han inte är redo för en match av denna sort vilket inte gör det enklare direkt.

Min högst personliga uppfattning är att av många onda alternativ är det minsta onda att låta Downing lira VB. Han har i alla fall lite rutin och förhoppningsvis fart nog att hänga med i tempot. Risken är naturligtvis överhängande att han går bort sig taktiskt, men vad annat att göra?

En annan fördel me Downing är at vi inte behöver ändra något på den övriga backlinjen vilket riligtvis borde vara ett plus.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend ons 9 jan - 10:05

Enkelt val, Johnno till vänster och Wisdom till höger.

Downing har inte tillräckligt bra positionsspel eller speluppfattning för att sättas mot RvP et. al.

Wisdom är inte lika snabb men tacklar sju gånger bättre också.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av PiTeRaQ ons 9 jan - 12:56

En taggad Robinson känns som ett bra alternativ här mot en Valencia i usel form och den där Rafael eller va han nu heter, men det är föga troligt då han inte fått speciellt mycket A-lagsspel den här säsongen. Tror Rodgers kör Johnson på vänstern och Wisdom på högern, sen säkrar lite extra med Gerrard och Lucas på def mitt. Eller?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Philip Rolf ons 9 jan - 14:47

Jag tror inte att det går att vinna över Manchester United om dom får lov att spela pressspel med mycket passningar kring vårt straffområde. Dom behöver bara ett par lägen så har dom 1-2 mål.

Dessutom hemmapublik samt en alterntiv domare kommer inte att göra det lättare.

Nej, min taktik hade varit att spela som mot Fulham, jättepress så länge man bara orkar. Lucas ut mot Hendo i 60e samt Shelvey mopt Allen i samma veva.

Vi kan vinna om vi inte låter RVP komma rättvänd samt att vi absolut inte ska få en massa hårda låga inlägg snett bakom, för där är Agger Skrtl inte alls bra.

Valencia kan fortsätta suga.


United 2 - RVP - Clev
Pool 3 - Suarez, Suarez Studge
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger ons 9 jan - 23:07

Kan Borini vara ett alternativ att kasta in efter sådär en 70 minuter på söndag, månne? Han verkar köra för fullt på träning iallafall. Vore trevligt med lite offensiva alternativ.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Mafisen tor 10 jan - 11:54

Skräckblandad förtjusning.

Jag hoppas verkligen vi kan göra säsongens match, men jag fruktar en 3-1- förlust eller nåt sånt.

Laget fick sig en omgång av Rodgers angående presspelet efter Villa och jag tror det måste sitta som gjutet mot United.

De kommer säkert vilja ligga och kontra på oss, så onödiga bolltapp på mitten när vi committat mycket folk i anfallet måste undvikas till varje pris.

Sen måste vi ta våra chanser.

Ser gärna att Sturridge startar tillsammans med Suarez och Downing/Sterling.

På mittfältet får Allen ge vika för Henderson än en gång, just p g a att presspelet måste funka, och jag tycker att Jordans löpstyrka och arbetskapacitet är imperativa. Med Lucas och Henderson i mitten, kan vi döda ytorna där.

Försvaret då? Måste nog bli Wisdom på hb och Johnson på vb.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Apanpapan fre 11 jan - 15:47

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Skribenten är väl 12 i huvudet och borde få ett nackskott.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend fre 11 jan - 22:47

Men varför länka den då?
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Apanpapan lör 12 jan - 8:06

För att elda upp hatet mot Scum?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Apanpapan sön 13 jan - 8:38

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Jävligt bra skrivet.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Mattis-8 sön 13 jan - 11:42

Apanpapan skrev:[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Jävligt bra skrivet.

Faktiskt. Jag vill inte vara småsint, men jag är förvånad att Neville valde den tolkningen som hann gjorde. Många experter med så tydlig koppling till en kubb hade nog valt att inte ta ställning alls eller att ta den ställning som förväntas av dem. Med det avhandlat, bra artikel. Kanske lite kulturessentialistisk då så mycket ska förklaras i att Suarez kommer från Uruguay, men men Neville är ju britt de kan ju vara lite begränsade i sin syn på världen utan för imperiet. Wink

Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger sön 13 jan - 12:10

Mattis-8 skrev:Faktiskt. Jag vill inte vara småsint, men jag är förvånad att Neville valde den tolkningen som hann gjorde. Många experter med så tydlig koppling till en kubb hade nog valt att inte ta ställning alls eller att ta den ställning som förväntas av dem. Med det avhandlat, bra artikel. Kanske lite kulturessentialistisk då så mycket ska förklaras i att Suarez kommer från Uruguay, men men Neville är ju britt de kan ju vara lite begränsade i sin syn på världen utan för imperiet. Wink
Säga vad man vill om Nevilles spelarkarriär (då han ofta var grisig mot oss), men som spelare och skribent så är han väldigt nyanserad.

Gällande matchen så har nervositeten nästan övergått i apati. Jag sitter bara och stirrar framför mig och hoppas att matchjäveln är slut snart. Jag älskar dom här matcherna, samtidigt som jag hatar dom något så fruktansvärt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Apanpapan sön 13 jan - 12:33

Vi ses på Time Out Eskilstuna eller inte.Karhu intages i måttlig konsumtion..
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger sön 13 jan - 12:50

Reina, Wisdom, Johnson, Agger, Skrtel, Lucas, Gerrard, Allen, Downing, Sterling, Suarez.

Fan då. Hade gärna sett Hendo från start idag. Han har visat gryende form och vi behöver skickliga presspelare om vi ska ha någon chans idag. Bara att hoppas att Allen hittar formen från i höstas. Bänken:

Jones, Carragher, Henderson, Sturridge, Borini, Shelvey, Robinson.

Det känns faktiskt fantastiskt att vi har två (!) forwards att kasta in vid behov. Känns som att det var en evighet sen vi hade sån lyx.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Bikinipop sön 13 jan - 12:59

Neville är väldigt duktig som expert.

Angående matchen så håller jag med Cliff om att det känns oerhört skönt att ha en offensiv bänk och om det här, bortsett från Enrique, är ett ordinarie lag så ser det inte alls dumt ut. Lite mer bredd, som vi får genom att värva spets, så kommer det förhoppningsvis bli väldigt bra.

Hoppas att Wisdom kan hålla sin kant och att han får mycket understöd. Uniteds kantspelare har varit i ganska dålig form, men matcherna mot oss är ju onekligen speciella och jag är inte förvånad om Uniteds vänsterkant kommer ställa till stora problem för oss.

Slutligen hoppas jag på en bra match, där Webb håller sig lugn och där publiken inte skriker några tveksamma saker. Någon som vet hur det blir med handskakningen förresten?
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Cliffhanger sön 13 jan - 13:08

Ja, Downing (om han går till höger) måste ta mig fan understöda Wisdom rejält. Annars blir det väldigt svettigt.

Har inte läst något om handskakningen, så dom borde väl köra på som vanligt.

Tror det finns en risk för att det blir väldigt grinigt därute idag och det gäller att Webb håller sig lugn, precis som Bikini skriver. Vore förbannat tråkigt om ytterligare en sån här jättematch ska avgöras på grund av en domares inkompetens.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Synthpoparen sön 13 jan - 13:27

Utgår från att Downing är med för att han just skall hjälpa Wisdom.

Hade också föredragit henderson, men Allen är ju Rodgers spelare om man säger så.

Är dock väldigt tveksam till att starta med Sterling. Samtliga våra unga spelare har haft det tufft i "de större matcherna".

Det positiva är dock att vi sista 25-30 rimligtvis borde ha rätt mycket krut att kasta in i form av just Henderson, Sturridge och Borini.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13 Empty Sv: Manchester United FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 14:30, 13/1-13

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet