TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Önskelista till 2013/2014

+16
Busen B
A-Field
Bikinipop
fotpall
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
Flightcrank
jägarn
Philip Rolf
Apanpapan
Cliffhanger
IzzyDizzy
Synthpoparen
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
20 posters

Sida 1 av 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Nästa

Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 11 feb - 22:48

Hej Tomten, det här är min önskelista till nästa säsong.

*En ny vänsterback, för att konkurrera med Enrique.

*En frisk Kelly som kan sätta press på Glen.

*En tokbra mittback. Gärna Hummels från Dortmund eller något sådant monster, så klart inte ett dugg realistiskt men splash the cash and se where it takes us!

*Eriksen i all ära - men är det verkligen den spelartypen vi är i svettigt behov av just nu? Det känns som att vi behöver länka ihop mittfältet med de övriga lagdelarna bättre och de jag ser har mest potential av våra innermittfältare att göra detta just nu är Allen, Henderson och Lucas.

*Ince? Ptja.. Downing är ju riktigt bra just nu, men ett vänsterfotat alternativ till skulle inte skada. Vi behöver ju bredd också så varför inte.

*Sen hoppas jag se Sterling gå ut på lån nästa säsong. Killen behöver spela regelbundet nästa år och lär inte få mer speltid efter nästa sommar.

*Reina, blir han kvar? Isf steppa upp! Annars en till keeper.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen mån 11 feb - 23:25

En spelare till som vet hur man gör mål. Vi har fått in Sturridge att komplettera Suarez, men det är fortfarande för tunt där.

En hårdför, men ändå bollskicklig defensiv mitt också.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen tis 12 feb - 14:21

Två spetsspelare där en bör vara mittback och den andra ett offensivt alternativt. ( Allra helst då en riktigt grym ytter )

Back-up till VB samt DM.

Gärna Ince in och ut med Downing.

Skulle innebära 5 spelare in och sedan Downing, Carragher, Wilson, Coates ut. Sedan bör en del spelare lånas ut också.

Målvakt känns det spintant som att vi kan vänta med lite tillsdess att ny MB har anlänt.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 12 feb - 15:43

Jag vattnas i munnen bara av tanken på att Christian Eriksen kanske kommer spela för Liverpool nästa säsong. I mina ögon en av de orsaker som skulle bli en klart avgörande faktor för att visa att vi verkligen menar allvar med vår satsning.

Jag tror att Downing blir kvar. Likaså Skrtel, Agger och de flesta andra. Wilson räknar jag ut redan eftersom hans kontrakt går ut. Dock kan man se Kelly som Carraghers långsiktiga lösning och jag tror att Coates kommer lånas ut eller säljas beroende på vad man får för erbjudande.

Den enda yttern jag kan se komma in är T.Ince som gör det äckligt bra i Blackpool och som skulle erbjuda alternativ och konkurrens till Downing. Samtidigt har vi ju Coutinho som ser ut att gå in på vänsterkanten och lägg där till Suarez och Sturridge som redan finns och vi har en ganska intressant trio framåt. En annan jag verkligen vill skall testas som få nog inte tänker på är Michael Ngoo, han bombar in mål efter mål i Hearts och kan han fortsätta imponera där har jag svårt att se honom inte ingå i truppen åtminstone. En kille med uttalat Liverpool-hjärta dessutom!

Med Ince och Eriksen blir vi intressanta framåt, förvisso unga, men något att verkligen bygga på för framtiden. Och beroende på pengarna så vill jag se oss gå efter en riktigt bra mittback som kan erbjuda konkurrens och bredd till firma Agger-Skrtel tillsammans med unga Kell y och Wisdom bakom.

Ett vänsterbacks alternativ hade man inte klagat över heller och som Synthpoparen påpekar kan nog målvaktspositionen bli svår att ersätta i sommar om man prioriterar mittback-offensivspelare framför målvakt, vänsterback. Ince räknar jag som att vi har tagit oss långt i förhandlingarna att det inte är i det "stadiet" ... Endera går den eller så går den inte. Tror vi kommer vara kyliga på denna.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av IzzyDizzy tis 12 feb - 15:55

* Ny målvakt, jag är oerhört less på Reina och har varit tveksam till honom sedan Roys första match mot Arsenal när han "blir bländad" och springer in med en boll som tagit i stolpen. (Foster, Begovic, David Mitov Nilsson)

* Hur många backar jag vill ha in beror helt på vart Rodgers vill se Kelly. Är han tänkt som en framtida högerback behövs det stora förändringar i mittförsvaret, men ska han skolas om till mittback nöjer jag mig med endast en mittback till. Agger har sett darrig ut och behöver konkurrens. Skrtel hoppas jag försvinner, Carragher slutar och Coates försvinner nog också. Med Kelly och Agger och en till bakom är jag nöjd. Johnson till höger. Enrique vet jag inte vad jag riktigt tycker om. (Sakho, Coentrao, Samba, Shaw)

* Jag är ett fan av Downing och ser gärna honom kvar tills dagen han hänger upp skorna. En klassisk engelsman som med rätt självförtroende och stabilitet kan springa flera mil extra på banan för klubben. Psyket kan spöka, men han börjar att hitta rätt och jag hade absolut inte sålt. Har inte större koll på Coutinho, men han verkar tänkt som ytter? Jag ser dock gärna minst en ytter till ändå med tanke på Coutinhos låga ålder. Sterling får gärna lånas ut och då återstår väl endast Downing och Coutinho som rena yttrar. Förstärkning är nödvändig. (Ince, Sinclair, hjärnsläpp)

*Shelvey behöver en utlåning. Henderson var jag en motståndare till inför säsongen, men han är definitivt en spelare för truppen. Joe Allen tror jag stenhårt på och lägg därtill Gerrard och Lucas. Kanske saknas en spelare om Shelvey försvinner, men Coutinho kan spela som offensiv mittfältare, Suarez i en fri roll. Behövs verkligen en ny värvning där? Eriksen kan bli hur bra som helst, men hur mycket behövs till ett redan väldigt ungt mittfält? (Önskar mig Eriksen ändå)

Orkar inte tänka till om anfallet. Borini behövs inte. Sturridge var ett bra köp och ska lira som spets. Möjligen en man kort. Inser nu i efterhand att Assaidi glömts bort på yttermittfältet. Önskar mig Ince och/eller Sinclair likväl.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 12 feb - 15:56

Det känns som att vi behöver splasha the cash i sommar. Truppen är inte färdig på långa vägar, och det har nog Henry, Werner och co också insett. En mittback är ett måste. Vänsterbacksback-up kan vi kanske avvakta med, beroende på hur Robinson utvecklas dom närmaste månaderna. En defensiv mittfältare som kan avlasta Lucas känns också oerhört viktigt, om det nu inte visar sig att Spearing har gjort jätteframsteg under sin tid Bolton (har inte sett dom spela en enda gång den här säsongen).

Sen har vi då offensiven. Jag lurade mig själv till att tro att vi var välrustade framåt efter Arsenal och City, men gårdagen var verkligen en väckning. En anfallare som kan tänka sig att sitta en hel del på bänken, men ändå kan gå in och leverera vid behov vore önskvärt (jag hör ju själv hur jävla otroligt det låter), och kanske en Tom Ince. Eriksen vore givetvis mumma, men behöver vi honom? Jag anser att det allra viktigaste är att hitta en riktig dundermittback som kan staga upp försvaret ordentligt, och sen jobbar vi därifrån.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 12 feb - 16:03

Izzy//

Du tar upp en hel del intressanta poänger, men menar du allvar när du listar Nilsson, Foster och Samba? Att ersätta Reina med Nilsson känns som självmord, även om han gjort det bra i Allsvenskan. Ben Foster är verkligen inte bra, låt dig inte luras av gårdagen. Alldeles för fladdrig och ojämn, det är ju bara att titta på returen han släppte när Jonjo gjorde det där offsidemålet. Vill även minns det sanslösa målet han släppte in mot oss i Ligacupen. Och Samba kan vi också stryka. Lyfter en helt orimlig lön, och dessutom tycker jag han är för långsam för att kunna spela i ett lag med toppambitioner. Michu, bland annat, fick ju honom att se ut som en stenstod i lördags. Men bortsett från ovan nämnda saker så lyfter du som sagt fram en hel del intressanta teorier.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Apanpapan tis 12 feb - 16:50

Om Reina drar så vill jag inte se Butland, Foster eller någon annan det ryktats om. Köp en tysk målvakt fan finns flera bra när man tittar på Eurosport 2.

Mittback bör väl inhandlas nu när Carra slutar och Coates är placerad i frysen. Får man önska så tycker jag Hummels eller varför inte hårdföre Shawcross? En som inte är jättekänd men ändå bra är Indi i Feyenoord som även kan spela vänsterback.

Backup till Enrique? Sa det redan innan denna säsong.

En anfallare som Grant Holt skulle funka. Eller varför inte Steven Fletcher?

En Cm eftersom Shelvey inte håller.

Sen skulle jag vilja se Lamela från Roma.



Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av IzzyDizzy tis 12 feb - 17:04

Cliffhanger

Förstår dina synpunkter om Samba och jag delar nog din åsikt, men hjärnan fick totalt stopp när jag skulle nämna mittbackar jag vill ha in. Allt från Mexes till Pontus Jansson dök upp i hjärnan (förövrigt spelare jag INTE vill ha). Tänkte mig någon hårdför mittback i franska ligan, men fick inte fram några namn. Samba blev lite av ett mellanting mitt i allt tänkande. Han får gärna stanna i QPR och tjäna astronomiska siffror (verkar dock vara en överdrift av media).

Foster var en bra målvakt innan han bänkades sönder i Man United. Jag tycker att han är en stabil PL-målvakt som var en av anledningarna till West Broms fina start i somras tillsammans med Olsson och bl.a. McAuley framför sig. Skadade sig under hösten och Myhill ersatte, ungefär då som West Brom började tappa en del poäng. Han är inte världens bäste, men skulle nog inte göra ett lika dåligt jobb som Reina gjort. Köp Mitov Nilsson och låna ut honom omgående. Där har vi klass!

En till spelare till önskelistan förresten efter att ha läst föregående inlägg: Rene Adler. Hade helt glömt bort honom när jag skrev. En målvakt jag gillar enormt.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Apanpapan tis 12 feb - 17:20

Adler var en av dem jag tänkte på.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 12 feb - 23:41

Splash the Cash, fast ändå inte helt orimliga nivåer. Amorbieta är fri transfer till sommaren i Bilbao pratas det om, en vänsterfotad hårdförd mittback som kan avlasta Agger. En billig lösning sett till övergångssumma (Diakite verkar ha kritat på för Napoli?) och är han villig att komma för en relevant lön så tror jag han skulle vara ett riktigt nyttigt tillskott till truppen. Med Carras avsked och Coates i behov av utlåning ser jag därför en mittback till som nödvändig. Jag ser dock helst att Skrtel blir kvar, även om Kelly kommer matchas in som mittback (glöm inte bort att Kelly kan gå in och göra det bra som högerback även fast han matchas som mb). Det samma gäller Wisdom, också en framtidsman som kan spela både högerback och hans normala position, mittback.

Summa summarum på backsidan blir alltså att behålla Skrtel och Agger då de är helt okej mittbackar. Kanske inte världsklass, men Agger var enormt bra för Danmark i EM och visade där klass. Får man drömma och vågar Liverpool dela ut en fin lön så ser jag Hummels som en riktigt bra värvning, dyr javisst! Men det skulle visa att vi menar allvar. Säg att vi även går för Amorebieta då skulle vi kunna få ut Agger på vänsterbacken i vissa matcher (i back up till Enrique) då han har både snabbhet och teknik för att behärska det. Kanske inte optimalt, men ändå helt okej.

Märk väl att jag drömmer lite här. Men nu spelar jag lite "FM" ;-)

Mittfältet är kanske vår mest solida enhet, fast ändå inte ett kugghjul som kuggat i till hundra procent. Vi är fortfarande dåliga på att avväga när vi ska gå fram och vilka passningar vi ska välja för att inte dra på oss onödiga kontringar. I grunden ser jag Henderson som en som ska spela på Gerrards position med Lucas som städgubbe så att Hendo kan köra sitt presspel. Jag ser även att Allen kan ta denna position och om ni frågar mig har han potential att bli "städgubbe" som Lucas - även om han är långt ifrån Lucas kvalitet ännu. Dock blir ju köpet av Allen mycket märkligt med tanke på Henderson stora intåg, men det var ju inget Brendan kunde ha haft med i beräkningarna. Jag vill minnas att jag och många fler sa att Henderson skulle få ett riktigt upplift av att spela centralt och att ha BR som coach (*slår mig själv för bröstet* haha). Men framtiden här ser ljus ut.

Vad som dock saknas klart och tydligt är en offensiv mittfältare av rang. Fast egentligen inte ändå va? Vi har ändå Coutinho och Suarez som kan hantera den rollen riktigt bra, men vi pratar om kvalitet. Vi behöver stärka truppens kvalitet och vill Eriksen komma till Liverpool skall vi givetvis slå till. Coutinho kan spela i denna position likaväl som Eriksen skulle kunna ta en kantposition. Det som däremot talar för att Eriksen skulle gå centralt snarare än på kanten är att han har en speluppfattning som få har. Med Suarez och Coutinho i positionen som "nummer tio" får vi två tekniska spelare med en avig spelartyp medan Eriksen skulle bjuda på en annan typ av spel. Dessutom har han visat i Ajax att han även kan göra mål och prestera mot de allra bästa lagen (ex. Real, Dortmund och Man City i CL).

Jag försvarade Downing hela förra säsongen medan folk skrek att han skulle säljas, jag vidhåller att han är en enkelspårig spelartyp, men i sina bästa stunder är han riktigt riktigt bra och med Sturridge inträde i Liverpool har Downings inlägg börjat resultera i givna assit också. Däremot vore ett köp av Ince (vilket inte bör bli allt för dyrt) vara bra för att ha täckning och få fler vänsterfötter in i laget. Jag vill se Downing kvar.

Det lämnar oss med anfallspositionen, måste vi värva här? Jag vänder mig mot alla och säger nej för fan! Det är klart att vi inte behöver. Borini har ännu inte visat sig vara så lyckosam, men grabben är född 1991 och har en vilja att bli riktigt bra. Man ser att han har det naturliga i sig, kolla bara läget som Foster räddar med en "limmning" från Borini, vilken uppfattning och framför allt vilken quick release från Fabios fot, och det var med vänsterdojan väl? Dessutom har Ngoo började leverera i Hearts och skulle mer än gärna sitta på bänken för Liverpool och kunna komma in och vara en riktig oreda i LFC. Han är en annorlunda spelartyp än vad vi har i truppen. Vissa skulle säga att han är som Big Andy, men jag säger att Ngoo har helt andra tekniska färdigheter och har en råstyrka att hålla undan spelare. En personlig favorit som många glömmer bort i sammanhanget. Riktigt jävla kul att han levererar i Hearts, en kille jag vill se lyckas för Liverpool!

Kolla bara här: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Sist men inte minst, målvakt och vänsterback kanske ligger långt ner på priolistan och som Cliff sagt kan man kanske avvakta med att se vad som sker med Robinsons utveckling (Rodgers var dock inte nöjd med hans insats mot Oldaham). Dessutom skulle man kunna skjuta ut Agger som nödlösning ifall man hämtar in två nya. Även laborera en del som vi gjort med Wisdom, och nu när Kelly är tillbaka, som högerback och Glen över på vänsterkanten. Målvaktsposten blir lite lidande här också då den inte är akut nödvändig att ersätta. Visst har Reina gått ner sig de senaste säsongerna, men i år har han haft ett vattenpoloförsvar framför sig som tillåtit motståndet att krypa in i knäna på honom. Ser man på igår så är det svårt att lasta honom för något av målen. Står för en jätteräddning på Mulumbus avslut bland annat. Dock har rykten sagt att vi tittar på Ochoa i Ajaccio, en målvakt som är spänstig och gör spektakulära räddningar - har inte sett honom alls mycket men att döma av vissa youtub-klipp (vilket är farligt då ex Isaksson kan framställas bra där) verkar han vara en snabb, spänstig och bra "bollmotare"! Våra scouter följer honom och han skulle nog inte bli för dyr med tanke på att vi pratar om Ajaccio och en 27-28-årig oprövad Mexican. Skulle nog inte kräva för mycket i lön heller, skulle kunna ta in honom och börja med att konkurrera med Pepe och se vart det tar oss...

Får jag summera detta inlägg så skulle truppen kunna se ut så här efter att FM-manager Lundh varit igång:

In alltså:
Amoerbieta (Free)
Hummels (10-15m £)
Eriksen (15-20m £)
Ngoo (Tillbaka från Lån)
Ochoa (4-6m £)
Ince (6m £, OBS, får tillbaka 35 % pga vår vidareförsäljningsklausul)

Säg att vi skulle landa någonstans kring 40-45 miljoner pund totalt för dessa spelare och vi kan nog se att vår trupp blivit "stärkt"

TRUPPEN

I mål: Ochoa, Reina, Jones

Backar: Skrtel, Agger, Hummels, Amorebieta, Enrique, Johnson, Kelly, Wisdom, Robinson, Coates (ev lån/transfer)

Mittfält: Shelvey, Henderson, Allen, Eriksen, Coutinho, Downing, Ince, Lucas, Gerrard, Spearing (??), Assaidi (??), Suso och Sterling

Anfall: Suarez, Sturridge, Borini, Ngoo

Hade varit nöjd med en trupp som såg ut sådär. Jag vet att det är långskott med värvningar av Eriksen och Hummels, men för att drömma lite så varför inte?! Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen ons 13 feb - 9:51

Tyvärr får du nog lägga på minst 10 miljoner för att få Hummels om ens det räcker.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 13 feb - 10:41

10-15 miljoner pund står det ju!?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen ons 13 feb - 11:06

jag tror du får lägga på minst 10 miljoner på de 15....

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 13 feb - 11:23

Aha, möjligt. Men hämta någon annan då! Bara ett exempel på vad vi behöver för mittbackstyper, finns säkert någon som är lika bra fast mindre känd!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen ons 13 feb - 11:26

Fantastiskt inlägg NGrogg. Mycket tankeverksamhet bakom det där.

Jag tycker det är svårt att spekulera i specifika namn, men en som Amorebieta vore ju kanon, då han är Bosman. Och bra såklart.

Finns det fler i den kategorin som vi kan tänkas ha nytta av?

Det pratas mer och mer om att Reina nog lämnar, och jag måste säga att det i så fall inte bryr mig nämnvärt längre.

Tror att vi måste ha in en spelare med näsa för mål också. Sturridge har hjälpt, men det är fortfarande för tunt, speciellt eftersom Borini är lite av en unknown entity så här långt. Har vi råd att chansa på att han kliver fram och bidrar med 10- 15 baljor?

Vill ha en CM också. En lite mer hårdför Mascheranotyp, men snabbare.

Och nu när Carra lägger av, behöver vi få in nån som styr och ställer, organiserar laget och tar tag i taktpinnen när det behövs.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen ons 13 feb - 20:58

Skulle med glädje ta en spelare som Hummels, men det finns inte en chans att vi skulle kunna få honom. Lämnar han Dortmund lär det bli för någon av de riktigt stora elefanterna för riktigt stora pengar.

Vill vi få till en bättre offensivt är det uppenbart i min bok att Downing måste ersättas med ett offensivt mycket starkare namn. Alltså att "starttrion på topp" skulle bli Sturridge - Suarez - NY.

Får man in rätt spelare där skulle ju slagkraften offensivt öka enormt.

En klassmittback hade ju också varit kalas det råder det ingen tvekan om.

Får man in dessa båda spelare har vi kommit en bra bit på vägen och kan man dessutom lägga till en back-up till Lucas och åt Enrique så skulle truppen se hyfsat välbalanserad ut.

SKulle man kunna byta Reina mot en lite yngre målvakt med styrkan i luftspelet hade jag inte gråtit blod över detta heller.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf tor 14 feb - 15:53

För att sammanställa vad alla vill skriver jag nu ett startuppställning 2013/2014.

----------------------------Reina

--- GJ ---------- NY ------------- AGG/SKRT ----- ENR / NY


------------------------- LUCAS / NY ----------------------------

------------------ GERRARD / NY ---- HENDO/SHEL/NY------

-------- SUAREZ ---------- STURR/NY --------- COU / NY-----


Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf tor 14 feb - 15:55

Krävs en del spelare, glömde även / NY på Reina.

1st Målvakt
1st Mittback
1st Vänsterback
1st Defensiv mittfältare (reserv till Lucas)
2st Mittfältare då Hendo, Shelvey och Allen inte är topp 4 Liverpool material
2st Anfallare då det behövs en Cavani/Falcao superanfallare samt en grym ytter som alla andra har - Young, Valencia, Mata, Hazard, Podolski, Silva osv.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 14 feb - 15:57

Byta ut Downing? Det är möjligt, men hur byter vi ut honom och får en bättre spelare? Downing är både erfaren och har en speed och arbetsmoral som behövs i LFC. Men givetvis är inte Downing en spelare man vinner ligan med i längden. Men vi måste börja någonstans och jag tror han är bra att ha med som startskott.

Vi har ändå Coutinho som ser mycket intressant ut och har en trio bestående av honom, Suarez och Sturridge som jag tror mycket på. I grund och botten är inte vår största problematik att vi har för dåligt anfall i starten. Vi har lite för svaga delar där bakom som vi tydligt blev påminda om när Sturridge inte kunde delta. Den som hade lämpat sig bäst att ha i Sturridge position är Borini men han är matchovan och har inte riktigt hittat formen.

Jag anser nog snarare att problematiken offensivt låg i att vi inte hade edgen framåt från varken mittfält eller anfall för dagen. Kvalitetsmässigt har vi ett tillräckligt starkt lag för att besegra West Brom, däremot är det en kraftig bakfyllematch efter två bra insatser mot Arsenal och City. Vi behöver bli mer konsekventa i vårt agerande och inte släppa till så billiga mål i de matcher när det går troll i maskineriet.

Jag har sagt att jag tror att Ngoo kunde funka som bra backup. Det vidhåller jag och får Borini spela in sig kommer han börja göra måltjuvsmål han också - han var inte en one hit wonder i Roma som Carroll var i Newcastle (hittills).

Därför tror jag att en mobil spelare som Eriksen skulle kunna göra det riktigt bra hos oss. Hans kreativitet skulle spela fram Suarez/Sturridge/Borini/Ngoo med flera. Däremot gäller det ju för forwarden/erna att förvalta de lägen som uppstår. Ince är också en beprövad målskytt. Nåväl, från Championship, men ändock!

Kvalité oavsett position som stärker LFC tackar jag inte nej till! Smile
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 14 feb - 16:03

Philip Rolf skrev:Krävs en del spelare, glömde även / NY på Reina.

1st Målvakt
1st Mittback
1st Vänsterback
1st Defensiv mittfältare (reserv till Lucas)
2st Mittfältare då Hendo, Shelvey och Allen inte är topp 4 Liverpool material
2st Anfallare då det behövs en Cavani/Falcao superanfallare samt en grym ytter som alla andra har - Young, Valencia, Mata, Hazard, Podolski, Silva osv.

Lite hårt att rata Hendo, Shelvey och Allen bara sådär va? Haha! Jag ser stor potential i samtliga tre, men jag ogillar Shelveys trubbiga/slöa spelstil. Hendo är en jävla motor som springer och springer och dessutom slår han väldigt bra avvägda och tankefulla passningar. Ingen kreativ mittfältare som lämpar sig för nummer tio-rollen, men nog så viktig som "Gerrard-rollen". Du blir inte uttagen i det engelska a-landslaget vid 21/22 års ålder för ingenting. Killen har kvalitet, och fortsätter han att träna på och få spela kan han bli riktigt bra.

Allen har en skön bollbehandling och är just nu inne i en formsvacka. Alla minns väl hans insatser från i höstas eller har ni ett minne som en guldfisk? Shelvey har varit ett monster i vissa matcher. Även om jag ogillar hans spelstil måste man ge honom att han verkar vara ett råskin som kan blomma ut, men en utlåning igen skulle inte skada. Insatsen mot WBA var inte något som stärkte hans aktier för fortsatt spel i Liverpool.

Skriver under på mittback, målvakt och vänsterback. Däremot vet jag inte om vi behöver värva 2 stycken anfallare? Än mindre har jag svårt att se en superanfallare ansluta. Dels eftersom att våra ägare tydligt har en vision och den visionen lämpar sig inte för den sortens värvning - så rent realistiskt har jag svårt att se det hända. Men Ince skulle vara spännande att se, han har utvecklats och har spottat in mål som jag skrev i mitt inlägg ovan, förvisso i Cham. men ändock!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Apanpapan tor 14 feb - 17:42

Reina


Kelly/GJ Agger/Skrtel Shawcross/Kelly Enrique/Jose Angel


Lucas/Allen Gerrard/Henderson


Sterling/LAmela Eriksen/Suso Suarez/Downing

Sturridge/Holt


Ungefär sådär


Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av jägarn tor 14 feb - 18:37

Ett kungarike för en stabil mittback.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tor 14 feb - 18:58

jägarn skrev:Ett kungarike för en stabil mittback.
Hear, hear! Börja där, sen plockar vi in fler spelare efteråt.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 14 feb - 19:57

Sett något citat från Rodgers där han säger att man kommer titta på att ta in lite rutinerade namn för att hjäpa ungdomarna nästa säsong. Någon mer som såg det?

Xabi Alonso? JATACK <333
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 15 1, 2, 3 ... 8 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet