TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Önskelista till 2013/2014

+16
Busen B
A-Field
Bikinipop
fotpall
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
Flightcrank
jägarn
Philip Rolf
Apanpapan
Cliffhanger
IzzyDizzy
Synthpoparen
Mafisen
Daniel N'Grogg (D.23)
20 posters

Sida 10 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa

Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Bill Shankly is Legend tis 4 jun - 23:19

Har du spelat mycket Football Manager på sistone eller? Wink
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 5 jun - 7:53

Visst kan det vara så, men sanningen ligger väl inte för långt därifrån. Någon DM och VB har jag svårt att se ligger högt upp på priolistan.

Prio ett är väl att Carroll lämnar och sen fixa en deal för Aspas och Papa (i alla fall enligt Liv. Echo). Tror även Ilori signas upp. Kan se oss låna ut både Shelvey, Suso och Coates till PL/Championchip-lag ifall vi får in spelare. Inte lika säker på att Rodgers kommer låta Skrtel gå, detsamma gäller Downing. Kommer bra bud, absolut. Men jag tror inte att man aktivt letar efter intressenter.

Utöver Ilori och Papa måste prioritet ligga på att övertyga Suarez att stanna. Jag hade varit sugen på att se Mkhitaryan i Liverpool, men även det verkar bero på ifall Suarez går eller ej. Sen kanske man inte ska förlita sig helt på Echo, alla andra tidningar säger ju exempelvis att Mkhitaryan och Papadopoulos är våra huvudtargets som ska in i truppen och stärka densamma.

Men vi får se. Min gissning är att vi kommer gå för Aspas, Ilori, Papa, och Mkhitaryan samtidigt som vi säljer Carroll och Spearing i alla fall. Shelvey kanske säljs om ett Bra bud kommer, men räknar mer med en utlåning på honom, Coates och Suso om ni frågar mig.

Men detta är bara spånande på vad jag hade försökt göra i en optimal värld.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf ons 5 jun - 10:37

MEn vafan, efter att ha sett Romero, vill jag ha honom Razz
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen tor 6 jun - 5:42

Rapporteras att klubben befarar att Ilori kommer välja Valencia.

Papaaffären är on hold då klubben inte vill committa innan man vet hundra att knäproblemen är ett minne blott.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av jägarn tor 6 jun - 9:39

Mafisen skrev:Rapporteras att klubben befarar att Ilori kommer välja Valencia.

Det troliga är väl att Barca går in och plockar någon av Valencias duktiga mittbackar och att Ilori ser större möjligheter att utvecklas i Spanien då han mest troligast skulle få spela A-lagsfotoll tämligen omgående.

Ett rätt klokt val om du frågar mig.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 6 jun - 17:36

Echo rapporterar ju iofs att Ilori väntas välja LFC? Eller i alla fall att Liverpool är säkra på att få honom. Men som jägarn säger så känns ju ett steg till Valencia och A-lagsfotboll mer smart om han får mer speltid där.

Aspas klar inom 48 timmar fö. Enligt Echo. Den enda tidningen jag vågar lite på i dessa tider.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen fre 7 jun - 11:51

Det smög in sig ett fel i mitt inlägg ovan där det skall stå Downing lämnar och inte Borini.

I övrigt anser nog jag det helt nödvändigt att de ansluter back-up alternativ både till Lucas och Enrique. Om det nu inte är så väl att Spearing utvecklats enormt under sin låneperiod.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen lör 8 jun - 6:24

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Echo rapporterar ju iofs att Ilori väntas välja LFC? Eller i alla fall att Liverpool är säkra på att få honom. Men som jägarn säger så känns ju ett steg till Valencia och A-lagsfotboll mer smart om han får mer speltid där.

Aspas klar inom 48 timmar fö. Enligt Echo. Den enda tidningen jag vågar lite på i dessa tider.

Japp, läste det igår, bra. Läser att han förväntas krita på i nästa vecka.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf lör 8 jun - 8:53

Jag läste att Ian Ayre förhandlat med fel agent? Hahahahaha
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 8 jun - 10:49

Hahahaah ja. Härligt att det kan gå till så när det handlar om miljoner och åter miljoner, en persons närmaste framtid, samt två fotbollsklubbar med miljontals fans världen över...
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen ons 12 jun - 8:01

Undrar om det stämmer att Rodgers vill ha in fyra offensiva namn under sommaren?

Om detta stämmer borde man kunna utgå från att spelare som Assaidi, Carroll och Downing har gjort sitt i klubben och att Rodgers vill ersätta dessa med namn som kan producera mer framåt.

Vågar man då också kanske gissa sig till att Rodgers vill ha in två offensiva namn som är bra nog att vara med i matchtruppen under hela säsongen samt två yngre och utvecklingsbara namn för framtiden?

Skulle fyra spelare komma in och bara tre lämna borde det ju också finnas utrymme för att låna ut spelare som Suso och Sterling. Utlåningar som jag tror att dessa båda herrar skulle må väldigt bra av. Hoppas även på en utlåning för Shelvey då det känns lite tidigt att ge upp honom redan nu.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Busen B lör 15 jun - 18:29

Hoppas vi behåller Shelvey. Vi sitter på en riktigt ,oslipad diamant. Där finns mycket fotboll i honom som bara ska lockas fram.

Känns som vi fans ställer allt högre krav på våra talanger. JAg kommer ihåg hur mycket galla jag spydde på Caragher när han spelade på alla platser utom mittback under Houlliers tid. Men med lite fingertoppkänsla och tålamod får man väl säga att det blev ganska bra ändå?! Samma tror jag med Shelvey. Ge honom chansen att glänsa så kommer han göra det. Garanterat.

Annars ser jag fram emot armeniern som jag aldrig lär mig namnet på och Aspas.
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen lör 15 jun - 19:16

"Armeniern" är duktig, men jag ställer mig frågande till om vi behöver spelartypen?

Vi har många centrala spelare redan och personligen ställer jag stora frågetecken inför att spela med Lucas - Gerrard som sittande då jag oroar mig över att den duon är lite för långsam tillsammans.

Skall Gerrard spela skall han enligt mig göra det i den offensiva rollen.

För balansens skull och för att göra det möjligt att verkligen ge våra offensiva pjäser fritt slagfält ser jag det nästan som nödvändigt att matcha Lucas med antingen Henderson eller Allen för att skapa mer speed och inte minst löpvilja. Högst personligen menar jag att bästa balansen hittas om man spelar Lucas - Henderson och sedan Gerrard som mer offensiv.

Är rädd för att vi kommer bli för sårbara defensivt om vi skulle spela med t ex Lucas och Gerrard bakom "Armeniern".

Känns bara som att vår begränsade budget skulle behöva koncentreras på annat än att jag laget än mer offensivt och om vi skall titta på ett offensivt namn borde vi enligt mig snarast titta på en ytterspringar / kantanfallare med tanke på hur truppen ser ut i dagsläget.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av mattyb lör 15 jun - 22:26

Med tanke på att vi verkar ha spenderarbyxorna på rätt rejält, så undrar jag om vår budget är så himla "begränsad" som många verkar tro. Ok, vi har inte City/Chelsea-budget, men om man ska tro på de mer trovärdiga ryktena om spelare in, och vad de tros kosta, så handlar det ju ändå om summor på runt 60 miljoner pund. Det är mer än vad de flesta lag spenderar om man bortser ifrån oljepengslagen.
Om sedan en spelare som Suarez säljs, ja då är man upp i summor runt 100 miljoner om allt används, vilket jag tror, och det får man inte kattskit för om man spenderar dem rätt.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Synthpoparen sön 16 jun - 7:10

Vi har säkert en del pengar, men jag hade nog hellre sett att 20 miljoner lagts på en kantanfallare" jämfört med en offensiv central spelare.

Frågan är väl också om inte vi skulle behöva få in två mittbackar till dessutom och inte bara en.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av mattyb sön 16 jun - 8:19

Om Ilori och Papa kommer så blir det ju två till. Kommer inte Papa pga skadebekymren eller för hög prislapp så går man nog för någon annan, så jag tror att det kommer två ändå. Mkhitariyan verkar ju dessutom kunna spela på ett antal offensiva positioner, liksom både Aspas och Alberto, och sedan tidigare Coutinho, Sturridge, Borini och Downing som alla kan spela på olika positioner.
Isf skulle jag vilja ha en backup till Lucas, dvs en DM, så att inte Hendo eller Allen tvingas ta den positionen om han blir skadad eller måste vila, och en backup till Enrique på vänsterbacken.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mafisen tis 18 jun - 20:10

Vad tror ni om Mkhitaryan då?

Rätt tråd denna gång.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Cliffhanger tis 18 jun - 21:59

Jag blev rätt såld på honom efter att ha läst den där artikeln som fanns på Gurufans (orkar tyvärr inte leta på någon länk). Fantastiskt duktig fotbollsspelare som dessutom verkar ha något innanför pannbenet. Nu får vi bara hoppas att prislappen inte drar iväg, Shaktar kan som bekant konsten att ta duktigt betalt för sina stjärnor.

Om han kommer och om Luis stannar så kommer vi att ha en helt vansinnig bredd offensivt. Mumma!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf tor 20 jun - 8:23

Haha, jag svarade i fel tråd Very Happy
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 jun - 12:06

Downing kostade 20 miljonerpund. Coutinho kostade 8 miljoner pund. Vem jag väljer först i startelvan är det inget snack om. Vi behöver inga 20-miljonervärvningar om de inte är välscoutade och är ett namn som har grym potential som vi är säkra på. Hur vi kunde betala 20 för Downing är ännu en gåta, däremot är det inte prislappen som visar kvaliteten. 

Jag tror att Aspas och Luis Alberto kan bidra offensivt, men det som oroar mig mest är att vi mest går för offensiva spelare. Offensiven är ju inte direkt den vi behöver förstärka mest akut. En konkurrent till Enrique och Lucas hade jag prioirterat tillsammans med en till mittback. 

Ska även bli spännande att se vilka spelare vi säljer? Känns som det kan bli en del rotation. Coates, Shelvey, Spearing, Skrtel, Downing etc? Carroll har redan lämnat och vad händer med Sterling och Suso när vi nu plockar in Luis Alberto och Aspas och dessutom kollar på Atsu och Mkhitaryan? Känns det inte som att vi kommer få överjävligt mycket offensiva spelare om båda de två dessutom anländer? 

Wanyama, VB och Papadopolous utöver de som redan är klara hade jag prioriterat.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) sön 23 jun - 12:09

Däremot anser jag att Mkhitaryan är alldeles för bra för att inte värva om han är sugen på att komma till oss! 

Men jag tänker på vår trupp. 

Anfall: Borini, Suarez, Sturridge, Aspas. 
Kant: Suso, Sterling, Downing, Luis Alberto. 
Centrala: Hendo, Lucas, Allen, Gerrard, Shelvey. 

(och då har jag säkert missat någon). Det är 13 spelare som ska fightas om 4 platser. Lägg där till att Atsu och Mkhitaryan är aktuella. Då måste det innebära att Downing och Shelvey kommer att säljas och att Suso och Sterling är aktuella att dra ut på lån?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Philip Rolf sön 23 jun - 12:39

Ja, det borde börja säljas lite, för han sa faktiskt att han vill ha 17 spelare, max, och köra med dom i Ligan.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Bikinipop sön 23 jun - 12:45

Håller med, men samtidigt tycker jag att det är väldigt skönt att vi har värvat innan vi har sålt, till skillnad från tidigare säsonger.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av mattyb sön 23 jun - 12:45

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Däremot anser jag att Mkhitaryan är alldeles för bra för att inte värva om han är sugen på att komma till oss! 

Men jag tänker på vår trupp. 

Anfall: Borini, Suarez, Sturridge, Aspas. 
Kant: Suso, Sterling, Downing, Luis Alberto. 
Centrala: Hendo, Lucas, Allen, Gerrard, Shelvey. 

(och då har jag säkert missat någon). Det är 13 spelare som ska fightas om 4 platser. Lägg där till att Atsu och Mkhitaryan är aktuella. Då måste det innebära att Downing och Shelvey kommer att säljas och att Suso och Sterling är aktuella att dra ut på lån?
Jo du missade Coutinho Smile.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Mattis-8 tis 25 jun - 9:40

Allt (inklusive BBC) pekar mot att Mingolet blir klar i dagarna. På förhand känns det som en bra värvning och inte orimligt dyr (£10m) trots att han verkligen har visat sig från sin bästa sida i pl. Ändå gillar jag inte det här alls, för det måste väl ändå betyda att Reina pyser nu?
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Önskelista till 2013/2014 - Sida 10 Empty Sv: Önskelista till 2013/2014

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet