TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

+5
jägarn
Bikinipop
Philip Rolf
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Bill Shankly is Legend sön 17 feb - 21:13

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av mattyb sön 17 feb - 21:26

Tycker att folk nedvärderar Downings insatser även när han gör bra matcher. Idag hade han ett riktigt bra inlägg som Sturridge borde kunna ha gjort mål på, och en riktigt fin framspelning till Suarez när han gjorde sitt mål. Dessutom jobbade han bra både offensivt och defensivt på sin kant.

Ser absolut gärna Hendo också, men jag tycker att Downing kan få lite cred när han faktiskt gör bra matcher emellanåt. Mer jämnhet krävs såklart, men det tror jag kommer om han får ännu mer självförtroende.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Synthpoparen mån 18 feb - 8:49

Hade Downing varit en junior upplockade från de egna leden hade hans insats igår varit helt ok.

Nu är han dock inköpt för dyra pengar, har hög lön och tillhör de äldre i laget och då läggs i alla fall mina krav därefter.

Killen skall med de utgångspunkterna vara en spelare som leder laget offensivt, en spelare som tar tag i saker och ting och visar var skåpet skall stå. Jämför gärna med spelare som Kuyt och Bellamy. Dessa var inga "superstars" rent fotbollsmässigt, men de visade alltid vägen för de yngre och de gick alltid att luta sig emot när det började blåsa snålt.

Downing borde prestera i paritet med, och egentligen till och med lite bättre än Sturridge, enligt mig och det är han inte i närheten av.

Tyvärr är det kanske så att Downing inte har vad som krävs mentalt för att spela i ett lag som Liverpool utan att han snarast gör sig bäst i gäng som Sunderland, Villa eller Fulham.

Det är därför enligt mig inte bara jämnhet som krävs för Downing utan också betydligt högre toppar, toppar som hettills lyst med sin frånvaro kanske skall tilläggas.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av mattyb mån 18 feb - 10:54

Synthpoparen skrev:Hade Downing varit en junior upplockade från de egna leden hade hans insats igår varit helt ok.

Nu är han dock inköpt för dyra pengar, har hög lön och tillhör de äldre i laget och då läggs i alla fall mina krav därefter.

Killen skall med de utgångspunkterna vara en spelare som leder laget offensivt, en spelare som tar tag i saker och ting och visar var skåpet skall stå. Jämför gärna med spelare som Kuyt och Bellamy. Dessa var inga "superstars" rent fotbollsmässigt, men de visade alltid vägen för de yngre och de gick alltid att luta sig emot när det började blåsa snålt.

Downing borde prestera i paritet med, och egentligen till och med lite bättre än Sturridge, enligt mig och det är han inte i närheten av.

Tyvärr är det kanske så att Downing inte har vad som krävs mentalt för att spela i ett lag som Liverpool utan att han snarast gör sig bäst i gäng som Sunderland, Villa eller Fulham.

Det är därför enligt mig inte bara jämnhet som krävs för Downing utan också betydligt högre toppar, toppar som hettills lyst med sin frånvaro kanske skall tilläggas.

Visst ska man ha höga krav på honom, men jag vidhåller att det ibland känns som om många hakat upp sig på att han varit dålig, och därför inte kan se hans goda insatser. Han kanske kommer säljas, och visst betalades det ett överpris på honom, men är det hans fel att vi betalade hutlöst med pengar för honom?
Det är lite som med Carroll, som kom hit med den prislappen och förväntningar därefter, som om det var han själv som bestämt priset och därför borde skämmas för att han inte presterat därefter. Säger inte att just du resonerar så, men man får ibland intrycket av att den allmänna uppfattningen går i de banorna.

Jag tycker Downing var bra igår, och det står jag för. Att han sedan svajar ifrån match till match är en annan sak och något man får utvärdera så småningom.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 18 feb - 18:34

Jag såg någon på mitt twitterflöde som skrev om vikten av att få en bra start och inte behöva bevisa sig för fansen. Lex Downing, Borini och jfr med Coutinho och Sturridge.

Frågan är vad som hade hänt om Sturridge inte gjort de där förlösande målet efter sju minuter och sedan följt upp det med ett mål mot United och även Norwich innan han gjorde mål mot City och nu igår Swansea?

Jag vill minnas ganska väl att många var väldigt skeptiska till Sturridge. Många som nu vänt kappan efter vinden och hyllat värvningen. Inget fel med det, men det är också väldigt lätt att se för kritiskt på vissa värvningar samtidigt som jag kanske är motpolen då och ser för mycket bra saker i alla värvningar. Jag ska vara man nog och erkänna att jag hyllade värvningen av Downing som i sin tur visade sig vara ganska medioker, Borini har jag svårt att bedöma eftersom han knappt spelat - men sett till hans skadehistorik är det verkligen ingen bra värvning så här långt.

Men jag håller ändå med de som resonerar kring att Downing borde få gå. Han kostar mer än vad han levererar. Hade inte haft några problem att betala 150 tusen kronor i veckan till Downing om han vore lika dominant som RVP har varit för United (motsvarigt för hans position då), men nu är ju faktumet att han enbart är snäppet bättre än Sterling som gör sitt första år som senior och inledde säsongen som 17-åring med ett "lärlingskontrakt". Jag tycker att man kan kräva mer av en spelare med Downings historik och vad vi faktiskt erbjudit honom i både lön och som övergångssumma. Däremot tycker jag att det är fel att avskriva hans senaste månader då han faktiskt varit helt okej. Dock är det fullt förståligt att fråga sig om det är "enough"!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av jägarn sön 19 maj - 18:04

Finns även två störtsköna intervjuer med Jamie som visar hans storhet, lyssna och njut:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13 - Sida 2 Empty Sv: Liverpool FC - Swansea City A.F.C: Viasat Sport 16:00, 17/2-13

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet