TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Överskattade/underskattade spelare

+5
Daniel N'Grogg (D.23)
Cliffhanger
Mattis-8
Philip Rolf
jägarn
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mattis-8 tis 14 maj - 17:03

Jag håller förstås med. Det är ju skillnad på skit och pannkaka som morsan brukar säga. Världsspelare är väl inte riktigt vad jag menar, men jag tror att Spearo kan bidra för oss kommande säsong, som backup givetvis men jag ser ändå ett värde i att ha killar som honom på träningarna och i laget. Flanno har väl om än marginellt en något större potential, det kanske inte blir hos oss men den killen är en framtida premier league back, högst sannolikt dock i typ Norwich. Shelvey har så klart mer boll i sig än båda de andra herrarna, följaktligen också den som har chans att gå längst hos oss - av de här tre vill säga.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf tis 14 maj - 17:12

Liverpool ska ha en spelare som Gerrard som första val, sen Hendo som andra, inte Spearo eller Poulsen som andra. Det är sånt som ger oss förlust mot WBA
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mattis-8 tis 14 maj - 17:18

Liverpool ska ta till vara på killarna som rinner fram ur de egna leden annars blir det ingen Gerrard.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 14 maj - 21:18

Mattis-8 skrev:Liverpool ska ta till vara på killarna som rinner fram ur de egna leden annars blir det ingen Gerrard.

True that! Och en spelare som Spearing som är en Liverpoolkille vet vad det innebär och skulle aldrig böla om han var tredje-fjärde val så länge han kunde motiveras att gå till träning. Och hade jag haft lön för att träna med mitt favoritlag hade jag inte haft svårt att motivera mig. Det är bara att tänka på alla människor som måste gå upp 06:00 på morgonen och kommer hem sent på mörka dagen.

Givetvis ska det vara klass, men ett fotbollslags framgång bygger inte bara på att ha 11 skickliga individer. Kolla bara det laget som tog CL-bucklan till Liverpool 2005. Det är klart att där fanns skicklighet men krigare och hjärnor behövs också. Därför inte Chelsea lyckas så jäkla bra, hur mycket hjärnor och krigare har de i truppen? Dessutom disharmoniska spelare som vill vara stjärnor men som inte klarar av det. Därför vi ska rikta in oss på att ha kvar våra spetsspelare, Sturridge, Suarez, Coutinho, Gerrard och där bakom bygga en solid grund som ger dessa herrar förutsättningar att vara kreativa framåt!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Apanpapan ons 15 maj - 5:42

Spearo visade i ett antal matcher att han inte håller. Hjärta är mycket men på det centrala mittfältet har han tyvärr ingen plats.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 15 maj - 8:36

Det finns ett råämne som ännu inte nått sin potential och att ha kvar honom känns bättre än att rea iväg honom. Det är nog ingen som påstår att han kommer ha en plats på det centrala mittfältet utan funka mer som en ytfyllnadsspelare, men blir du utsedd till årets spelare i ett Championchiplag är det ju inte bara för att du kan springa och kämpa...
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf ons 15 maj - 10:00

Kan ju också va ett "trick" för att få köpa honom eller ngt.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av jägarn ons 15 maj - 19:01

Finns det verkligen inga fler spelare som ni överskattat/underskattat så slänger väl jag ut ett till namn:

Damien Plessis, minns hans första match mot Arsenal där han var totalt dominant. Han såg ut som en ung Viera eller som en Momo Sissoko med teknik.

Efter den matchen var det många som ville se honom som en startspelare kommande säsong och frågan är vilken av de rutinerade spelarna vi skulle sälja.

Därefter gick allt åt skogen, han fick knappt någon speltid under de kommande säsongerna och spelar nu i Athlétic Club Arles-Avignon (!).
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Cliffhanger ons 15 maj - 19:47

Japp, Plessis hade jag höga förhoppningar om. Minns den där Arsenal-matchen, där var han dominant.

Om jag inte missminner mig helt så fick han starta i premiären mot Sunderland säsongen därpå. Då var han riktigt svag och blev utbytt i halvtid. Efter det så syntes han inte till så mycket mer.

Insua trodde jag också mycket på. Alltid stabil när han fick chansen. Jag trodde att han skulle bli vår framtida storback till vänster i backlinjen, men det gick ju sådär.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mattis-8 ons 15 maj - 22:12

Jag trodde verkligen på Joe Cole. Oj vad jag gillade honom i CFC. Jag känner mig fortfarande fullständigt förråd av honom.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av jägarn tor 16 maj - 18:34

Mattis-8 skrev:Jag trodde verkligen på Joe Cole. Oj vad jag gillade honom i CFC. Jag känner mig fortfarande fullständigt förråd av honom.

Han hade jag tyvärr helt rätt om, samma sak med Robbie Keane. Dyra spelare som egentligen var rätt mediokra.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mattis-8 tor 16 maj - 19:47

Robbie Keane listade jag också ut, den var verkligt tråkig att vara skeptisk mot han var ändå jävligt bra i Spurs - och verkade genuint lycklig över att få komma till Liverpool, men det kändes liksom aldrig rätt.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av jägarn tor 16 maj - 20:07

Mattis-8 skrev:Robbie Keane listade jag också ut, den var verkligt tråkig att vara skeptisk mot han var ändå jävligt bra i Spurs - och verkade genuint lycklig över att få komma till Liverpool, men det kändes liksom aldrig rätt.

Mycket varför Robbie Keane var bra i Spurs berodde till stor del på kemin han hade med Berbatov, bulgaren var rent magisk under tiden i London-laget. I Liverpool spelade Keane många gånger som ensam anfallare och det klarade han inte alls av.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf fre 17 maj - 14:32

Plessis, åhhh, honom har jag inte tänkt på jävligt länge. Jävla legend Very Happy:D Synd att han försvann.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf fre 17 maj - 14:33

Underskattad spelare, Alou Diarra i Frankrike, deras bästa spelare under EM, nu - Bänk i West Ham :S
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mattis-8 lör 18 maj - 11:03

Det är sant. Men underskattningen är inte helt obefogad. Han har haft en rätt så ojämn karriär. Har för mig att han gjorde en imponerande lånesejour när han tillhörde oss, bara för att följa upp med en som inte alls var lika stark. Samma sak senare, plattall i Lyon och sen ytterligare ett "genombrott" i någon annan fransk klubb. Nu blir det säker en revival i WH, om han sedan går till en större klubb igen ger jag mig fan på att han floppar.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf mån 20 maj - 9:36

Så bra koll hade jag inte, men om de stämmer är de lite synd om killen. Han spelar ju rätt långsamt men säkert, så borde spela i Italienska..
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Cliffhanger mån 22 jul - 23:18

I brist på annan underhållning på jobbet så tyckte jag det kunde vara läge att kicka igång den här tråden igen. En spelare som jag fortfarande tycker är underskattad av den stora fotbollspöbeln är Moussa Dembélé. Nästan totalt komplett som spelare. Tekniken är väl där han imponerar mest på mig då han är fruktansvärt elegant och nästintill omöjlig att plocka bollen av. Skulle han fila lite på sitt passningsspel så skulle han ta mig fan omnämnas som en av världens bästa spelare.

Det tar emot att säga det då han tillhör en av våra CL-konkurrenter, men jag njuter verkligen varenda gång jag ser honom kicka boll.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Philip Rolf ons 24 jul - 7:49

Ja, där håller jag helt och hållet med. Jag tycker han liknar Mamdou Sissokho(!?) väldigt mkt i stilen. Graciös.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Mafisen mån 5 aug - 18:50

Dembele ville jag ha när han var i Fulham. Överskattad av många, även om han är helt okej är Diamé. Folk är ju ibland lyriska över honom, men SÅ jäkla bra är han inte.

Kommer inte ihåg om Tom Cleverly i Manchester U har nämnts, men där har vi en duktigt överskattad spelare. Likaså Welbeck.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av IzzyDizzy tis 6 aug - 19:04

Cleverley är duktigt överskattad, verkligen!
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Överskattade/underskattade spelare - Sida 2 Empty Sv: Överskattade/underskattade spelare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet