TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

5 posters

Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan fre 4 okt - 14:56

Vi fortsätter med nästan exakt samma elva? Fast det blir väl Henderson och Gerrard centralt. Aspas eventuellt in på en kant? Något såhär kanske. En öl eller tolv på det här. Skål och välkommen.

Mignolet


Toure Skrtel Sakho Enrique

Hendo Gerrard

Aspas Moses

Suarez Sturridge
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger fre 4 okt - 16:46

Om jag får gissa så tror jag det blir en förändring jämfört med senast, och det är att Sterling kliver in istället för Lucas. Han tar då Hendos position, medan Hendo får kliva in centralt bredvid Stevie.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen lör 5 okt - 5:22

Livet går i 170 och jag hinner typ läsa twitter och skriva ett inlägg då och då.

Närmar mig varje match med osäkerhet och olustiga känslor. Nästan ännu mer så när det är en match vi ska vinna. Visst borde vi slå Crystal Palace alla dar i veckan, men med vårt track record kan man inte ta nåt för givet.

Rodgers sa i en intervju jag läste att man skulle fortsätta med 3-4-1-2- uppställningen som varit framgångsrik på det senaste.

Precis som Cliffhanger säger, tror jag att Sterling spelar från start som RWB och Henderson in i mitten. Väldigt nöjd med att JH får gå centralt.

Känns väldigt skönt att vi har så bra mittbackar numera. Sakho gilar jag riktigt mycket och Touré har varit en uppenbarelse. Skrtel har inte varit pjåkig, men jag tror det blir ännu bättre när Agger tar plats där bak.

Precis som Apanpapan tror jag att Mignolet startar i målet.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 5 okt - 9:47

Vi får väl se vem som har rätt.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 5 okt - 13:05

Det blev Sterling
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Bill Shankly is Legend lör 5 okt - 13:36

Spåkulan säger 2-0. Kolo och Sturridge målar.
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 5 okt - 17:08

Avnjöt matchen tillsammans med jägarn (trevlig prick Smile ). Vi var väl båda rätt nöjda med vad vi fick se.

Som många nämnt så är det bara en naturlig utveckling att man går ned sig en aning vid 3-0 upp i halvtid. Första var dock riktigt trevlig, tycker jag.

Sakho riktigt bra på nytt, liksom Skrtel. Hendos storstilade arbete ska också nämnas.

Men vi kan då fan inte fortsätta att släppa in så mycket billiga mål på fasta! Återigen var det Enrique och Gerrard som var närmast situationen, vilket ändå tyder på något. Det är då själva fan att vi aldrig lyckas lösa det här problemet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 5 okt - 18:07

Möjligtvis är det så att jag enbart förmedlar det alla redan läst, men jösses vad jag gillar det här (långa) citatet från Buck:

”Jag är inte den typen av tränare som nöjer mig med att bara vinna. Matchen påminde mig om en insats jag upplevde när jag först började som manager och det var då jag visste att det handlar om mer än att vinna fotbollsmatcher. Jag bekymrar mig nämligen över hur laget spelar och hur vi kan kontrollera en match.

Jag drar mig till minnes när jag var manager för Watford och vi besegrade Swansea med 2-0. Det var på Vicarage Road och vi stod för omgångens resultat och alla var jublande glada. Men jag var nog mer besviken än någonsin tidigare eftersom vi bara spelade kontringsfotboll och inte höll i bollen särskilt väl.

I dag tror jag det är svårt att argumentera mot att vi var enastående i den offensiva tredjedelen av planen när det gäller rörelse och kombinationsspel, men vi har fortfarande en hel del jobb kvar att göra där bakom och bristen på kontroll i matchen var nedslående.

Den andra halvlekens insats var inte i närheten av var vi vill uppnå, men utan att spela bra vann vi matchen och det var någon som vi under den förra säsongen misslyckades med – då spelade vi bra men fick inte resultaten med oss.”


Han håller på att etablera en helt ny vinnarkultur i den här klubben, får jag en känsla av. Det är bra att förmedla den här typen av budskap till truppen också.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn lör 5 okt - 19:09

Cliffhanger skrev:Avnjöt matchen tillsammans med jägarn (trevlig prick Smile ). Vi var väl båda rätt nöjda med vad vi fick se.

Som många nämnt så är det bara en naturlig utveckling att man går ned sig en aning vid 3-0 upp i halvtid. Första var dock riktigt trevlig, tycker jag.

Sakho riktigt bra på nytt, liksom Skrtel. Hendos storstilade arbete ska också nämnas.

Men vi kan då fan inte fortsätta att släppa in så mycket billiga mål på fasta! Återigen var det Enrique och Gerrard som var närmast situationen, vilket ändå tyder på något. Det är då själva fan att vi aldrig lyckas lösa det här problemet.
Skriver under på allt, mycket trevligt var det.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 5 okt - 19:37

KJAM
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger lör 5 okt - 21:19

Apanpapan skrev:KJAM
Haha, jag förstår nog vad du insinuerar! KJAM på dig också Smile!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen sön 6 okt - 20:04

Cliffhanger


Jag gillar också att han inte nöjer sig utan alltid vill bli och vara bättre. Lite som Rafa.

Det gjorde mig faktiskt glad att höra honom säga de där sakerna.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Liverpool FC - Crystal Palace 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Liverpool FC - Crystal Palace Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet