TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmänt om Silly Season

+22
Lark
jägarn
SusoSterling
Niklas J
wewonitfivetimes
_slashing_
G8 - Living Legend
Apanpapan
Busen B
Jimmy_
Cliffhanger
Bill Shankly is Legend
Mattis-8
mattyb
APZ
IzzyDizzy
PiTeRaQ
Daniel N'Grogg (D.23)
Bikinipop
Philip Rolf
Mafisen
Flightcrank
26 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av fotpall lör 1 sep - 16:35

Tar också Allen framför Sigurdsson, var mest nyfiken på vart de pengarna tog vägen. Om det var på just Allen dom lades eller kanske Assaidi? Känns som om Rodgers hade velat köpa Allen oavsett.

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field lör 1 sep - 18:32

Tycker generellt sätt att Rodgers transfers har varit spot-on.
Med ett undantag, en väl etablerad striker kom inte in istället för Carrol. Kan komma att kosta oss dyrt. Med detta tror jag faktiskt att vi kommer att få se mer av både Morgan och "killen från Leverkusen" denna säsongen än vad vi nog hade räknat med innan fönstret stängde.

Truppen är mycket tunn men den nödvändiga bantningen som Rodgers har gjort har också varit utmärkt. Ett undantag där också, att Cole inte lämnade.
Ungdomarna kommer att få känna på en del 1:a lagspel i år skulle jag tro.

Summa summarum; Bra transferfönster med en grov miss.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field lör 1 sep - 18:35

Sedan att som det beskrivs "Tottenham plockade Dempsey och Sigurdsson framför nosen på Liverpool" är rent blaj.

Tror starkt på att Rodgers inte ville överbetala får dessa två pojkar. Dempseys pris känns dock lite väl lågt, kanske Jol vill jävla lite med LFC och krävde mer pengar utav LFC än vad han krävde från Tottenham.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen lör 1 sep - 18:47

Om jag förstått saken rätt hade vi någonstans mellan 20-25 miljoner att värva för från FSG plus då eventuella intäkter från försäljningar.

Allen gick väl lös på 15 och Borini på runt 10 så redan där har du de pengarna som FSG sköt till. Sedan har vi sålt lite och för detta köptes väl Assaidi in liksom killen från Tyskland.

Kort sagt Rodgers hade nog behövt få sålt Carroll för 15 miljoner och antagligen även Downing för runt 10 för att kunna skapa det lag han verkligen ville ha.

Tyvärr är det nog så att Rodgers tvingas lida av den förra regimens alla gigantiska jättegrodor på transfermarknaden. Om jag förstått tidningsuppgifter rätt ( Echo ) trodde Bruce att de skulle kunna få 4 miljoner för Henderson, vi betalade 16. Vi smällde upp 20 miljoner för en ytter som enligt Rodgers är så ofarlig framåt att han skolats om till ytterback. ( 20 miljoner för en ytterback är enorma pengar och som jämförelse gick väl Maicon för 5-6 miljoner t ex. ) Avslutningsvis har vi då en viss Carroll för 35.

Kennedy och Co smällde alltså upp 70 miljoner på tre spelare där ingen är ordinarie under Rodgers och där densamme dessutom verkar vara villig att byta Henderson rakt av mot den mångårigt äldre Dempsey. ( de tre spelarnas värde är kanske snarast runt 25 miljoner ) Carroll anses dessutom vara så ointressant att han lånas ut till Hammers för att slippa lönen och vad som händer med Downing återstår att se. Lägg där till signingen av Adam som visserligen inte var så dyr, men även han har fått lämna skutan.

Man skulle ju verkligen vilja vet vad Kennedy och Co egentligen pysslade med när det kom till spelarköpen förra året? För min del råder det ingen tvekan om att det är ovan nämnda agerande som satt Rodgers i denna svåra sits. Det positiva är att man nu tvingas ta i tu med all skit på en gång för att komma till rätta med problemet vilket också för med sig att fler ungdomar kommer få chansen vilket också är kul, men jag hoppas samtidigt att framför allt fans och media inser att man inte kan ställa några större krav på resultat från lagets sida denna säsong.

Det känns ju alltmer som att Rodgers lyckats få till något ganska bra med väldigt klena resurser samtidigt som han lyckats skära ner på lönerna rejält. Mittfätstrean känns ju till och med klart starkare än förra säsong och vi har fått behålla vår backlinje intakt vilket också måste ses som positivt. Lyckas Rodgers signingen av Assaidi kanske vi kan få till ett ganska giftig anfallsspel trots allt även om det kanske inte är så troligt, oavsett vilket hade det varit kul att se Suarez och Assaidi springa som små blå för att leverera in bollen till Borini...

Avslutningsvis måste dock frågan åter ställas vad sjutton pysslade man med egentligen innan Rodgers anslöt och kan dessa individer verkligen ges ansvarsfrihet för sitt agerande?

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen lör 1 sep - 18:50

A-Field skrev:Tycker generellt sätt att Rodgers transfers har varit spot-on.
Med ett undantag, en väl etablerad striker kom inte in istället för Carrol. Kan komma att kosta oss dyrt. Med detta tror jag faktiskt att vi kommer att få se mer av både Morgan och "killen från Leverkusen" denna säsongen än vad vi nog hade räknat med innan fönstret stängde.

Truppen är mycket tunn men den nödvändiga bantningen som Rodgers har gjort har också varit utmärkt. Ett undantag där också, att Cole inte lämnade.
Ungdomarna kommer att få känna på en del 1:a lagspel i år skulle jag tro.

Summa summarum; Bra transferfönster med en grov miss.

Visst hade Cole försvunnit hade vi sparat runt 20 miljoner på löner jämfört med förra säsongen, men det är bara att bita i det sura äpplet där och inse att den spelaren kommer sitta av sitt kontrakt med oss som ligger på typ 100 papp i veckan för ingen klubb kommer betala de pengarna för honom, inte ens om vi ger bort spelaren gratis.

Man får istället glädja sig över att det andra dyra idiotkontraktet som återstår dvs Carraghers dryga 100 papp i veckan går ut efter denna säsong och där har vi i alla fall 5 insparade miljoner till årligen.

Och ja självfallet har denna "lönebantning" varit nödvändig

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field lör 1 sep - 20:25

Något jag dock inte kan förstå är hur fan Tottenham kan ha råd att köpa spelare som de gjort. De fick en fin peng för Modric/VdV men de har ju signat etablerade spelare och dessa brukar ofta kräva en rejäl sign-on bonus. Tottenham kan eller borde ju inte heller kunna hota LFC med bättre spelarlöner? Hur stora är Spurs globalt och hur stor är deras omsättning?

Spurs har verkligen gått från ett mittenlag för 5 år sedan till ett etablerat topplag och utan att för den delen, uppenbarligen, tära hårt på deras resurser. Låter som en melodi för LFC att ta efter?

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan sön 2 sep - 7:01

Fast klarar verkligen Sigurdson och Dembele att axla Modric och VdV?Dembele är mer av en 1mot1 spelare och Sigurdson har varit bra en säsong.Kolla bara hur lite Bale och Lennon kommer med i spelet.Visst det är början på säsongen.

Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen sön 2 sep - 8:07

De spelare som Spurs värvat har väl helt enkelt inte varit lika dyra i inköpspris jämfört med dem som vi köpt däri ligger nog en förklaring i alla fall.

Spelarna de signat är onekligen intressanta, men det är inte heller säkert att de kommer lyckas i sin nya omgiving även om jag personligen är ett stort fan av Dembele och även Lloris.

Det Spurs däremot verkar ha gjort är att de investerat de pengar de haft tillgång till på ett smart sätt och då kan man komma ganska långt. Tycker kanske att Rodgers denna sommar värvat lite mer "smart" jämfört med tidigare manager, även om det nog är i tidigaste laget bedöma detta redan nu.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan sön 2 sep - 15:59

In med Drogba!En säsong till har han i kroppen!
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Synthpoparen sön 2 sep - 19:08

Apanpapan skrev:In med Drogba!En säsong till har han i kroppen!

Haken med Drogba är väl att han ville ha kontrakt på mer än en säsong och tackade ju t ex nej till ett monsterbud från Chelsea på ett år.

Om det stämmer att Chelsea köpt på sig Falcao kanske det går att fynda på Sturrdige i januari.

Dock är jag lite tveksam på om jag vill ha Sturridge, men det är en annan historia.

Kunde man få Drogba att syna på ett kontrakt säsongen ut säger jag slå till.

ett fysysikt monster med teknik och rutin är precis vad det här laget behöver.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop ons 5 sep - 9:45

Fint om vi skulle lyckas kapa övergången och sno åt oss honom.

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) ons 5 sep - 9:50

Var inte sista registreringsperioden för Premier League i går?
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop ons 5 sep - 9:59

Det trodde jag också, men antar att ledningen har koll på vilka regler som gäller.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Busen B tor 6 sep - 9:03

Om detta är sant, har Del Piero stärkt sina aktier rejält hos mig. Skönt att det forfarande finns spelare som styrs av annat än bara pengar. Respekt!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]
Busen B
Busen B

Antal inlägg : 118
Registreringsdatum : 12-05-15
Ålder : 47
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field tor 6 sep - 18:43

Mjo, Del Pieros karaktär kan aldrig ifrågasättas. Den mannen är ett unikum i fotbollsvärlden. En spelare som alla andra borde se upp till. Om mitt barn hade han som idol skulle jag vara mäkta stolt.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf fre 7 sep - 12:20

Alou Diarra
Marseille -----> West Ham: £ 2m
Starter i franska EM-laget, till West Ham för en spottstyver. Här kan West Ham ha gjort ett riktigt fynd.

VA I HELV? Jag skrev hans namn tyo 15 ggr. Hur kan ingen annan ha velat ha honom? Typ bäst i Frankrike, och han är inte gammal?
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Apanpapan ons 10 okt - 15:05

Apparently, Brendan Rodgers will be given £40million transfer budget to strengthen the squad in January.

Falcao eller Cavani?

Silly Season slutar aldrig
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop ons 10 okt - 15:19

Ingen av dem. Tror stenhårt på att han kommer gå efter Graham som han har tränat tidigare.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field ons 10 okt - 17:39

Bikinipop skrev:Ingen av dem. Tror stenhårt på att han kommer gå efter Graham som han har tränat tidigare.

...och det vore rent vansinne. Graham är inte ens lika bra som Carrol och se vad som hände med Carrol.
Nej tack, en etablerad toppforward är vad vi behöver. Den idealiska värvningen är såklart Cavani eller Falcao, båda är dock väldigt orealistiska.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Philip Rolf ons 10 okt - 18:23

Nej, kommer det in någon måste det vara en wowspelare a la Suarez, Sahin, Falcao, Soldado, Llorente eller Cavani, någon som drar in tröjpengar, någon som faktiskt är någonting. Enligt mig. Orkar inte mer skumma värvningar, bara KÖP lite mål för en gångs skull.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av A-Field tor 11 okt - 20:39

Har dock en känsla för att Rodgers nog förstår poängen med att plocka in en toppforward av rang. Han förstår nog till fullo att en värvning av Grahams klass skulle orsaka mycket oro bland klubbens fans. Dessutom behöver Liverpool en klassvärvning som är fruktad hos de andra klubbarna.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Bikinipop tor 11 okt - 20:54

Håller med till viss del och just Graham var kanske lite överdrivet av mig. Jag tror emellertid inte att vi kan räkna med något extremt stort eller "sexigt" namn. Walcott ser jag eventuellt som rimlig och huruvida han är ett stort namn låter jag vara osagt.
Bikinipop
Bikinipop

Antal inlägg : 937
Registreringsdatum : 12-06-30
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Allmänt om Silly Season - Sida 9 Empty Sv: Allmänt om Silly Season

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet