TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Daniel Agger

+17
Apanpapan
Niklas J
wewonitfivetimes
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
PiTeRaQ
jägarn
Philip Rolf
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
fotpall
Röda Stjärnan
Bikinipop
mattyb
Flightcrank
IzzyDizzy
A-Field
21 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank tis 31 jul - 7:00

jägarn skrev:
Flightcrank skrev:Skillnaden är att torres inte hade presterat på några säsonger medan Agger har gjort en utav sina bättre

Så det viktiga är inte hur en spelare uppträder utan hur bra säsong han gjort som avgöra om bytet av klubb är acceptabelt? Tycker det är rätt missvisande ur många synvinklar, om en spelare vill lämna Liverpool så måste han få göra det. Att hata en spelare som vill gå vidare ser jag enbart som neanderthal-mässigt beteende och tämligen barnsligt.

Bikinipop beskriver det bra, man kan lämna och man kan lämna. Jag skulle aldrig kunna få för mig att hata en spelare för att han lämnar klubben, det är precis som du säger ett neandertalsrbeteende. Min avatar representerar både min och robbies syn på saken....
Vill man länna så ska man få göra det, men sedan kan man göra det mer eller mindre snyggt, torres gjorde det mindre snyggt.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 tis 31 jul - 20:15

"Man kan lämna och man kan lämna" som ni säger. Det är det jag menar med att det bara tar ett ögonblick att slå sönder något som tagit en karriär att bygga fram. Agger odödlig för mig i den meningen att jag skulle ha överseende med en dålig säsong, en transfer till Real eller Barca med för den delen om det sker i stuk med Alonso. Men de här jävla spelen, oavsett om det är för ett nytt kontrakt eller för att byta klubb sårar mig när det kommer från vissa spelare. Vi har rätt att kräva mer ifrån Agger.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av mattyb ons 1 aug - 12:33

Men är det någon som vet om Agger ens sagt något själv? Ibland har vi en tendens att gå i taket över rykten som hittats på av någons mosters katt.
mattyb
mattyb

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 12-05-07
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 1 aug - 12:47

Jag har inte sett någon artikel som säger annat än att Agger ska ha sagt I wan't out, alla artiklar skriver samma sak utan att hänvisa till annat än påståenden....
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av wewonitfivetimes ons 1 aug - 20:52

Flightcrank skrev:Skillnaden är att torres inte hade presterat på några säsonger medan Agger har gjort en utav sina bättre
Det där är väl lite av en myt? Han var svag sista halvåret i Liverpool ja. Men 09/10 gjorde han 18 mål på 22 matcher. Ändå sägs det att han kom till VM10 i "svag form efter en dålig säsong". När han faktiskt hade ett sämre facit den säsongen vi var cp-nära att vinna titeln. 08/09 hade Torres 14 mål på 24 matcher. Visst. Allt mäts inte i mål men när det handlar om en målskytt längst fram tycker jag att det är det vitala.
wewonitfivetimes
wewonitfivetimes

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 12-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank tor 2 aug - 7:48

Det är ju st det, man kan inte riktigt mäta det i mål även om det är hans "huvudsyssla" som anfallare. Han gjorde fortfarande en del mål men var inte samma spelare som han varit innan. Egentligen så var han som bäst 07/08 och efter EM hade han svårt att komma upp i samma standard igen, därmed inte sagt att han var dålig men han var inte lika bra som spelare.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Cliffhanger fre 3 aug - 14:27

Det verkar ju ha lugnat ner sig på Agger-fronten iallafall. Känns som att vi kan pusta ut för tillfället (om inte Daggers agent och Buck snackar skit).
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Niklas J fre 3 aug - 16:43

Folk panikade för inget, herregud, vem är förvånad att Agger står över match?
Nae, man jagar spöken helt enkelt.

Niklas J

Antal inlägg : 184
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 38
Ort : Norrköping

http://www.theanfieldwrap.com

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 6 aug - 9:35

Senaste är att City kommer att lägga ett bur på 20 mil £ för Agger. Iofs goal.com som skriver det, kanske inte den säkraste källan.

20 mil £?! Kanske dags att börja fundera på att sälja Agger iaf. Han är grym men killen har bara spelat lite över 45 % av möjliga matcher i Liverpool pga av skada. Han har varit skadad 17 gånger, har jag läst!

Älskar Agger och han är en mycket viktig spelare men att kanske få in 20-22 mil £ på Agger och kanske kunna köpa Sakho (som är en otrolig talang) från PSG tycker jag inte vore helt korkat.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy mån 6 aug - 9:43

Sakho tappade ju kaptensbindeln och sin startplats under den gångna säsongen. Han vore inte längre omöjlig, men är han sugen på England? Perfekt ersättare till Agger om dansken lämnar.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 6 aug - 9:50

IzzyDizzy skrev:Sakho tappade ju kaptensbindeln och sin startplats under den gångna säsongen. Han vore inte längre omöjlig, men är han sugen på England? Perfekt ersättare till Agger om dansken lämnar.

Absolut! Tycker också att Sakho vore en naturlig ersättare till Agger. Passar dessutom perfekt in på FSG:s policy om unga framtidsspelare.
Nu såg jag inte matchen men enligt PSG:s redaktion på SF så var Sakho en av de bättre på plan mot Barcelona.
Då spelade inte Thiago Silva som lär ta hans plats i laget.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Apanpapan mån 6 aug - 11:22

Sakho in och 20milljoner pund samt Richards och Johnson + Tevez på lån.Ja ja silly season som sagt.
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 6 aug - 12:06

Apanpapan skrev:Sakho in och 20milljoner pund samt Richards och Johnson + Tevez på lån.Ja ja silly season som sagt.

Tja, det vore ju inte helt fel Very Happy

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Bill Shankly is Legend mån 6 aug - 12:07

Salja Agger och fa ett nytt mittbackspar att fungera (med allt annat nytt som ska fungera) en vecka innan sasongen borjar med ny tranare?

Ja, det later som en bra ide for att fa in lite pengar...
Bill Shankly is Legend
Bill Shankly is Legend

Antal inlägg : 641
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 44
Ort : Wien

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 mån 6 aug - 17:12

Bill Shankly is Legend skrev:Salja Agger och fa ett nytt mittbackspar att fungera (med allt annat nytt som ska fungera) en vecka innan sasongen borjar med ny tranare?

Ja, det later som en bra ide for att fa in lite pengar...

Exakt. Visst går det att få in täckning för Agger i längden. Men varför? Säg att vi kränger Agger för 20 och får in Sakho 10. Då är Sakho helt klart att betrakta som en billig kanonvärvning. Men igen, värför? Fan så mycket viktigare att Agger stannar och gör vad han gör både på planen och i omklädningsrummet. Faktum är att jag inte ser vitsen i att sälja honom just nu även om han gick för trettio eller fyrtio. Vill han prompt gå får det bli en senare historia när lite färre saker är nya.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 6 aug - 17:45

Bill Shankly is Legend skrev:Salja Agger och fa ett nytt mittbackspar att fungera (med allt annat nytt som ska fungera) en vecka innan sasongen borjar med ny tranare?

Ja, det later som en bra ide for att fa in lite pengar...

Tror just i det här fallet att det kanske inte ligger i pengarna. Snarare i Aggers skadehistorik.
Mörk statistik på detta:

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Såklart att jag vill att klubben skall behålla sin bästa back men med den skadehistoriken är ju sannolikheten att han spelar 30 matcher i ligan denna säsong är ganska liten.
Garantera kan jag dock att vi aldrig kommer att få så bra betalt som 20-22 mil £ för Agger i framtiden. Om han inte, mirakulöst, håller skadefri och presterar som förra säsongen.
Fast då skall vi ju behålla honom vilket som... Razz

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av APZ mån 6 aug - 18:18

gillar fan dock inte att det står att det ryktas omännu en swansea spelare. Det håller inte
APZ
APZ

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 12-07-02
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field mån 6 aug - 18:57

APZ skrev:gillar fan dock inte att det står att det ryktas omännu en swansea spelare. Det håller inte

Håller med. Ashley Williams för #¤%Q"#¤%.
Må vara att han är en duglig mittback men Agger är ju 2 klasser bättre. Vore ren galenskap att släppa Agger för 20+ mil £ och köpa in Williams istället. Evil or Very Mad
Nä, släpper de Agger får de allt plocka in en riktig ersättare.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy mån 6 aug - 20:57

Lägg ner dessa jävla Swansea-spelare, det duger inte.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Cliffhanger mån 6 aug - 21:25

Williams var verkligen kanon förra säsongen. Men som ersättare till Dagger? Nej, för fan!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tis 7 aug - 13:01

Förvisso skadebenägen, men ack så oersättlig. Vi hade ett av ligans bästa försvar, mycket tack vare Agger och Skrtels otroliga säsong. Ser ingen logik i att sälja.

Dessutom borde det väl vara dags att håva in något av de förmodade 5 värvningarna snart? Herregud, frustrerande att läsa dagligen: "Han kommer genomgå en medical, han kommer snart, i morgon kommer en fantastisk nyhet".

...osv osv osv... blablablabla! AGERA!
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Röda Stjärnan ons 8 aug - 7:01

Jaha. Nu verkar Agger för dyr för Barca. Väntar nu på att Messi & Co går ut i pressen och snackar om hur gärna de vill spela med Agger.

Röda Stjärnan

Antal inlägg : 133
Registreringsdatum : 12-05-09

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 7:19

Som första tanke så tänkte jag NEJ SÄLJA AGGER ÄR NI HELT KOKTA ELLER? med lite perspektiv så känns det som att 20m + för en spelare som är skadad lika mkt som han spelar känns rätt bra faktiskt än bättre om vi får tex Johnson i byte plus pengar, om city vill ha Agger så betala REJÄLT eller dra!
Helt rätt men frågan är om Agger egentligen vill dra? Fått uppfattningen om att han Trivs som fisken i vattnet i LFC..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Apanpapan ons 8 aug - 7:20

Sahin & Tello loan options. Allen done. Dempsey & Walcott targets. We've asked City to include Johnson in any Agger deal.
Via @Jay_78_ #LFC
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Lark ons 8 aug - 7:30

Har svårt att argumentera emot logiken att sälja en spelare som förra säsongen spelade mellan 50-60% av matcherna (ett bra år!) för 20M +. En fantastisk försvarare om han får vara skadefri men får han det?

Man kan få en riktigt bra ersättare plus pengar över om man och därtill så är frågan om en sämre försvarare som är skadad mindre inte ger bättre kontinuitet och därigenom bättre försvarsspel?

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 2 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet