TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Daniel Agger

+17
Apanpapan
Niklas J
wewonitfivetimes
Bill Shankly is Legend
Cliffhanger
PiTeRaQ
jägarn
Philip Rolf
Mattis-8
Daniel N'Grogg (D.23)
fotpall
Röda Stjärnan
Bikinipop
mattyb
Flightcrank
IzzyDizzy
A-Field
21 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 7:31

Apanpapan skrev:Sahin & Tello loan options. Allen done. Dempsey & Walcott targets. We've asked City to include Johnson in any Agger deal.
Via @Jay_78_ #LFC

?

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 8:05

Vad ska vi med Johnson till om vi funderar på att låna Tello och siktar in oss på Dempsey och Walcott. Nog för att har tappat Kuyt, Maxi och eventuellt Bellars men ändå....

Vore det här en klok affär? Skräddare säger NEJ!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mafisen ons 8 aug - 8:11

Läste igår från en sån här "ITK" att den som pushar för den här dealen är Ayre, men att Rodgers håller emot och att Agger vill stanna.

Känns ju som bullshit, då jag aldrig kan tänka mig att Rodgers skulle låta Ayre styra och ställa över honom, inte heller tror jag att FSG skulle låta Ayre ta såna här beslut.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 8:17

Kunde bli en Babel no2 för stora pengar! Tror inte heller Ayre har mycket att säga till om när det gäller tranfers av nya spelare.
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy ons 8 aug - 8:22

PiTeRaQ skrev:
Helt rätt men frågan är om Agger egentligen vill dra? Fått uppfattningen om att han Trivs som fisken i vattnet i LFC..
Precis, media har vänt oss supportrar emot Agger lite som det ser ut i dagsläget. Agger har endast uttalat sig positivt om Liverpool och det finns väl inga artiklar som citerar en Agger som vill dra. Att folk ska gå på media och redan smutskasta Agger (ingen här inne) är förkastligt.

Agger himself har inte bett om en flytt så ta en chillpill.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 8:31

Mafisen skrev:
Känns ju som bullshit, då jag aldrig kan tänka mig att Rodgers skulle låta Ayre styra och ställa över honom, inte heller tror jag att FSG skulle låta Ayre ta såna här beslut.
Var inte det ett utav "kraven" att det är han som ska ta besluten? Till skillnad från hur det var med Kenny och Comolli. Vi har ju inga lysande erfarenheter av Purslows beslut gällande värvningar så jag hoppas verkligen att Ayre har vett att hålla sig utanför.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field ons 8 aug - 8:47

Det känns som om det är dags för Rodgers att kanske gå ut och göra någon form av statement i LFC:s officiella kanaler angående situationen med Agger och möjligen Carrol. Må vara att klubben kör hårt med "The Liverpool Way" men min uppfattning är, när jag läst runt på lite olika sidor, att det småkokar i supporterleden just angående ryktena om att LFC seriöst är villiga att sälja Agger.

Många är irriterade över att klubben ens funderar på att sälja lagets och en av Europas bästa mittbackar. Dessutom för en så liten summa som kring 22 mil £ och till en direkt konkurrent om de 4:a CL platserna. Tongångarna är att om klubben skulle göra det så har LFC blivit en säljande klubb istället för en köpande klubb och det direkt påverkar klubbens status som storklubb.

Jag vet att jag till viss del har förespråkat en försäljning av Agger den senaste tiden har jag börjat att omvärdera situationen. Detta med tanke på Aggers betydelse för laget, möjligheten att få in en riktigt bra ersättare (jag anser inte att Williams är en fullgod ersättare på något vis) när ligan startar om 10 dagar och det endast är 3½ vecka på transferfönstret.

Själv skulle jag vara jävligt nöjd över ett officiellt uttalande om att klubben inte är villiga att sälja Agger och ett uttalande från Agger om att han inte vill lämna.

Läs: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

En hel del intressanta kommentarer till artikeln.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 9:05

Gällande Carroll så har ju Buck slingrat sig lite i frågorna och det får man nog ta som ett tecken på att det handlar om rätt bud. Det oroar mig däremot att det inte har kommit något tydligt uttalande kring Agger. Han är alldeles för viktig för att få försvinna såvida det inte är han själv som vill bort. Skulle så vara fallet så får han lämna in en TR.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 9:13

”Daniel är en toppspelare, en världsklasspelare men alla spelare har sitt pris så man ska aldrig säga aldrig” sade Rodgers.

Från lfc.nu, visst alla har ett pris men om Downing kostade 20, Allen kostar 15 och Henderson 16 så måste ju priset som Agger har vara bra mycket högre än 22?!
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy ons 8 aug - 9:24

Det enda som står i vägen för en eventuell flytt är nog Agger själv i dagsläget. LFC har blivit en säljande klubb.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ ons 8 aug - 9:43

Får Alonsovibbar av det här faktiskt..
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Lark ons 8 aug - 14:51

Izzy: Jag håller inte riktigt med där. Agger är en riktigt bra back men i och med att han är så skade drabbad så finns det klara fördelar att införskaffa en ny back.

Tänk tillbaka två år. Då var det en bonus om Agger spelade och många ansåg att Skrtel var inte värd mer än 5M.

Om LFC visste om att Agger skulle komma att spela 75-80% av matcherna så tror jag inte att det skulle finnas en tvekan om att behålla honom. Nu har han aldrig spelat över 60% och då är det klart att det är lockande att få ut en rejäl summa för honom och köpa ett bra alternativ som kan spela åtminstone de 75-80%.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Flightcrank ons 8 aug - 17:30

Lark: Samtidigt är statistiken lite missvisande eftersom han stundtals bänkades av både Woy och Rafa även om han var matchfit.
Flightcrank
Flightcrank

Antal inlägg : 300
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 39
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Superkuling ons 8 aug - 21:09

Hallå alla, ny här på forumet!

Enligt The Times har Liverpool avböjt ett £20m bud på Agger, och vill nu ha £27m. STORA pengar för en mittback.

Samtidigt ryktas det att Agger har tatuerat in YNWA på sina knogar. Han säger att han aldrig vill lämna Liverpool. Stämmer det kan man inte sälja honom, vilken jävla kung!

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Kolla Aggers högerhand..

Superkuling
Superkuling

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-08-08

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy tor 9 aug - 7:16

Han vill inte lämna och det har jag sagt hela tiden. Agger har aldrig begärt om en flytt eller gått ut i media och velat testa vingarna någon annanstans. Om City erbjuder £27m så är det möjligt att Rodgers tvingar bort honom. Ett illavarslande scenario.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Lark tor 9 aug - 7:55

Daniel Agger: Det är en hög siffra jag använder. Skall man titta på det under de senaste 5 säsongerna så har han spelat cirka 45% av alla matcher istället. Jag använder 60% på grund av att det är en siffra han aldrig kommit över.

Jag vet att han satt 1 match på bänken under Woy, den enda hela den säsongen. Sen kanske han inte var med i truppen vilket kan bero på både skador och petningar. Under Rafa vet jag att han både spelade och satt på bänken med skador, bland annat i samband med hans berömda ryggskada.

Oavsett så bör ju argumentets grundpelare stå: Det kommer att finnas en punkt där fördelarna med en försäljning överväger nackdelarna, oavsett om vi vill bli av med honom eller inte.

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av A-Field tor 9 aug - 8:17

Känns som om Agger kommer att stanna.
Mancini har ju offentligt sagt att Citys dagar då betalar överpriser för spelare är över och LFC kräver uppenbarligen en väldigt hög summa för att ens fundera om de skall sälja Agger.

Läs mer: [Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

Tycker att Rodgers uttalande är så tydligt det kan bli. Agger vill stanna, LFC/Rodgers vill att han skall stanna och det krävs en hutlös summa för att ens fundera på att sälja honom.

Underbart!
En toppspelare som helst av allt vill stanna i klubben när det är andra klubbar, som det går bättre för tillfälligtvis, vill ha honom. Det är en spelare klubben skall vara rädd om.
Finns inte många av den varan i dagens fotboll.

A-Field

Antal inlägg : 115
Registreringsdatum : 12-05-02
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Lark tor 9 aug - 8:27

A-Field: Betala 24M för Lescott är överpris, 27M för Agger är betydligt mer fair även om man kan diskutera skadehistoriken.

Håller dock med dig om att det verkar som Agger oavsett kommer be dem att stoppa upp det någonstans..

Lark

Antal inlägg : 71
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 tor 9 aug - 9:05

Superkuling - Välkommen!

Jag tycker inte 27 miljoner är ett löjligt bud för Agger. Det är kanske den mest kompletta mittbacken i ligan. Förra året spelade han dessutom mer matcher än vad vi vant oss vid. Att sälja Agger vore så urbota dumt att jag knappt vet var jag ska börja, och sanningen att säga är jag förvånad över hur lättvindigt många här ändå verkar ta en (eventuell) försäljning av Agger.

(På en annan not, och mindre kompletta försvarare: Ni har väl inte missat Evertons planstormning som följd av Hibberts mål? Mäktigt, läckert. Hatten av för de blåa rivalerna.)
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 tor 9 aug - 9:09

PiTeRaQ skrev:Får Alonsovibbar av det här faktiskt..
Jag med. Tänk dig följande scenario: Om AA var en rimlig ersättare för Alonso så kan vi förvänta oss typ Vargas som ersättare till Agger. Huvale!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ tor 9 aug - 9:30

Finns inte någon bättre spelare än den som brinner för klubben och som dessutom har kvalité att tillföra till laget.
Skulle inte sälja Agger till en Engelsk klubb och jag skulle definitivt INTE sälja han emot hans vilja..

Agger är en stor del av ryggraden i dagens Liverpool!

Sen att Coates kan sakta matchas in pga Aggers småskador är väl egentligen inte så negativt i det långa loppet?
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av PiTeRaQ tor 9 aug - 9:33

Är rätt stolt som Halvdansk när man ser Nationens lagkapten tatuera in YNWA på knogarna.

Där fick alla tvivlare svar på tal ganska så rejält!

PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) tor 9 aug - 21:04

Så 100 miljoner pund för Gerrard hade övervägt alla nackdelar? Det finns liksom vissa saker jag inte skulle sälja för stora pengar. Man kan inte sälja en bit av hjärtat och sen tro att man kan lappa ihop det med smågrus. Det är omöjligt.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Mattis-8 tor 9 aug - 21:34

Daniel N'Grogg (D.23) skrev:Så 100 miljoner pund för Gerrard hade övervägt alla nackdelar? Det finns liksom vissa saker jag inte skulle sälja för stora pengar. Man kan inte sälja en bit av hjärtat och sen tro att man kan lappa ihop det med smågrus. Det är omöjligt.
Spot on!!
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av IzzyDizzy fre 10 aug - 8:05

Vill nästan avskriva den här affären helt. Agger är ett monster och jag tror att om det fanns lite osäkerhet i Rodgers så är det nog bortblåst nu. Den svepande långa bollen ut till Downing(?) som satt perfekt i bröstkorgen på yttern var bland det mäktigaste jag sett. Helt underbar cross.

Tror att Rodgers vill frigöra lite pengar för att kunna köpa in en annan billigare back och en till anfallare, men de pengarna får han gott frigöra på något annat sätt. Göra sig av med Carroll tidigare än sista dagen på transferfönstret och problemet är löst.
IzzyDizzy
IzzyDizzy

Antal inlägg : 247
Registreringsdatum : 12-06-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Agger - Sida 3 Empty Sv: Daniel Agger

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet