TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

+3
PiTeRaQ
Cliffhanger
Apanpapan
7 posters

Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan tor 17 okt - 15:11

Äntligen match igen! Elvan hur kommer BR formera den?

                    - Mignolet

              -Toure    -Sakho   - Agger

     - Hendo                                   -  Enrique

                    - Lucas   - Gerrard

                           
                         - Moses

           - Suarez                     - Sturridge
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger fre 18 okt - 8:22

Jag tror att Johnson kommer in i elvan igen, på bekostnad av antingen Hendo eller Moses. Om nu Johnson startar så hoppas jag att Hendo får ta den offensiva spetsrollen som Moses haft på sistone, och den sistnämnde hamnar därmed på bänken.

Vi har ju även en dark horse att tillgå i form av Allen. Har för mig att jag läste något om att Buck under gårdagens presskonferens nämnde att han vill se mer kontroll på bollen centralt i banan. Min tolkning av detta är att Allen mycket väl kan få en hel del speltid framöver.

Ska även tilläggas att skatorna kommer sakna Coloccini och Steven Taylor, vilket gör att totalt urusle Williamson får starta tillsammans med Yanga-Mbiwa (som blev utbytt i halvtid mot Everton på grund av allmän virrighet). Fast det är sannerligen ingen garanti för framgång när det gäller oss, då vi tyvärr har en jävla förmåga att förlora matcher där vi är totalt överlägsna på pappret.

Det viktigaste, som jag ser det, är att få stopp på Remy. Kan vi hålla honom tyst så är mycket vunnet.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av PiTeRaQ fre 18 okt - 9:43

Tänker inte jinxa men stor risk för tennissiffror !
PiTeRaQ
PiTeRaQ

Antal inlägg : 413
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 40
Ort : Uddevalla

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av fotpall lör 19 okt - 6:21

Jag spyr nästan. Är hur positiv som helst inför matchen. Hatar det. Vill inte vara det.

Verkar dock som att Lucas står över även denna match pga snart tvåbarnsfarsa. Blir det samma startelva som förra matchen kanske? Johnson istället för Sterling kanske? Allen istället för Moses? Ska Agger starta igen? WHO KNOWS

fotpall

Antal inlägg : 370
Registreringsdatum : 12-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Apanpapan lör 19 okt - 14:25

Besviken är ordet
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen lör 19 okt - 20:24

fotpall skrev:Jag spyr nästan. Är hur positiv som helst inför matchen. Hatar det. Vill inte vara det.

Verkar dock som att Lucas står över även denna match pga snart tvåbarnsfarsa. Blir det samma startelva som förra matchen kanske? Johnson istället för Sterling kanske? Allen istället för Moses? Ska Agger starta igen? WHO KNOWS
Är jag aldrig nuförtiden.

Segt att vi inte lyckas luckra upp deras buss oftare i andra. Vi faller i den klassiska fällan många lag gör när de blir en man mer. Ingen rörelse och för lågt bolltempo.

Men, men. På förhand var inte en poäng någon katastrof, så jag tänker inte se det som det heller.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn sön 20 okt - 14:08

Så surt att tappa två poäng, våra två insläppta mål är synonymt för våra största brister denna säsongen:

Mål 1: Med tre centrala mittfältare så tror jag aldrig att Cabaye fått gå in så enkelt och dunka in den. Till en början blev Henderson och Gerrard överkörda av Sissoko, Cabaye och Tiote, när sedan Newcastle fick en utvisning så såg det lite bättre ut men överlag blir ofta vårt centrala mittfält dominerad.

Mål 2: Vi blir skitskraja när motståndarna flyttar upp sina mittbackar, kommunikationen är inte tillräcklig och Toure/Skrtel går upp på samma boll medan Cissokho och Moses bråkar om vem som kan bli mest bolltittande och gör alltså inte jobbet fullt ut.

Omställningsspelt samt offensiva hörnor är några andra punkter som Rodgers måste jobba hårt med, både Toure och Skrtel får riktigt fina läge utan att klara av att träffa mål.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Cliffhanger mån 21 okt - 8:15

jägarn skrev:...offensiva hörnor är några andra punkter som Rodgers måste jobba hårt med, både Toure och Skrtel får riktigt fina läge utan att klara av att träffa mål.
Just det här stör jag mig oerhört mycket på. Skrtel gör förvisso mål emellanåt, men fanken vad han oftast är trubbig inne i motståndarnas box. Hade väl åtminstone ett jättefint läge i lördags där han borde ha kunnat styrt nicken på mål. Nej, här finns det klart mycket mer att hämta. Nämnde Skrtel, Sakho, Kolo och Dagger måste alla bli bättre på att göra något av duellerna dom vinner i motståndarnas straffområde. Samtliga är ju egentligen bra på skallen.

Sen är det ju även så att jag börjar lacka mer och mer på våra offensiva hörnor. Jag sliter mitt hår varje gång jag ser att Suarez får för sig att slå en kort hörna då det i nio fall av tio blir kattskit när någon ska komma ut och möta honom. Jag ser hellre att Steve får pumpa in bollarna och att vi jobbar på organisationen därinne. Då tror jag vi skulle bli bra mycket farligare. Måste även tillägga att Albertos hörnor såg riktigt bra ut (även om det inte blev riktigt farligt nångång), så där har vi ett till alternativ. Så länge Suarez håller sig borta från hörnflaggan är jag egentligen nöjd...

För övrigt så hoppas jag att experimentet med Moses som tia är över nu. Usch, så svag han var under stora delar av matchen. Bara att hoppas att Cou är tillbaka mot WBA, då vi saknar honom oerhört.
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av jägarn mån 21 okt - 19:36

Cliffhanger skrev:
jägarn skrev:...offensiva hörnor är några andra punkter som Rodgers måste jobba hårt med, både Toure och Skrtel får riktigt fina läge utan att klara av att träffa mål.
Just det här stör jag mig oerhört mycket på. Skrtel gör förvisso mål emellanåt, men fanken vad han oftast är trubbig inne i motståndarnas box. Hade väl åtminstone ett jättefint läge i lördags där han borde ha kunnat styrt nicken på mål. Nej, här finns det klart mycket mer att hämta. Nämnde Skrtel, Sakho, Kolo och Dagger måste alla bli bättre på att göra något av duellerna dom vinner i motståndarnas straffområde. Samtliga är ju egentligen bra på skallen.
Rätt, rätt och rätt.

Ett bra tag sedan vi var riktigt bra på offensiva och defensiva hörnor, Hyppiäs era?
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen ons 23 okt - 7:53

Blir ofta frusterade på Skrtels nickar. Visst får han huvet på en hel del, men han kan ju fan inte rikta dem rätt om så livet hängde på det.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Philip Rolf ons 23 okt - 8:15

Med 7 hörnor efter 35 minuter måste vi ju nicka in ett med Sakho, Skrtel, Toure och andra nickduktiga spelare i boxen.

Moses, inte ett jävla rätt gjorde du i uppspelsfas. Helt sjukt.

Jag visste att den där jävla Bennet eller vad deras 18åring hette skulle göra mål, man kan plocka odds ur luften när man möter oss.

Krävs en riktigt fin lagvinst mot WBA för att få upp hoppet inför magiska Arsenal. Som iofs förlora igår.
Philip Rolf
Philip Rolf

Antal inlägg : 1441
Registreringsdatum : 12-04-29
Ålder : 36
Ort : Lund

https://twitter.com/#!/PhilipRolf

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Mafisen ons 23 okt - 8:18

Cissokhos bollstirr på deras 2-1 var ju fruktansvärt att beskåda. Riktigt pojklagsmässigt.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Lör 19/10 13:45 	Newcastle - Liverpool FC 	Viasat Fotboll/HD 	PL Empty Sv: Lör 19/10 13:45 Newcastle - Liverpool FC Viasat Fotboll/HD PL

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet