TBR Mk II
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

+6
Mafisen
Flightcrank
Daniel N'Grogg (D.23)
Synthpoparen
Apanpapan
Bikinipop
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Mafisen sön 11 nov - 18:07

Allen behöver vilas en match.
Mafisen
Mafisen
Admin

Antal inlägg : 1225
Registreringsdatum : 12-04-29

https://bootroom2.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av jägarn sön 11 nov - 19:21

Mafisen skrev:Allen behöver vilas en match.

Vet inte riktigt om det handlar om vila, tror det gick lite för snabbt idag samtigt som Chelsea begränsade ytorna och det var dålig rörelse på Liverpool-spelarna.

Rodgers har hittills inte hittat den ultimata "3:an" bakom Sterling-Suarez-Suso. Allen har fått en tydlig roll som den defensiva av de tre men den rollen bör vara mer eller mindre given när Lucas är tillbaka. Sahin har fått den betyligt mer offensiva rollen men har inte riktigt komma in i den rollen och kommer sällan till avslut och har inte alls funnit någon magin tillsammans med Suarez. Gerrard bör vara rätt given i den rollen men är även bra som en ren central mittfältare. Blir intressant att se hur Rodgers löser detta?

I nästa match så måste Rodgers spela med två riktigt ytterbackar, därför måste Wisdom förpassas till bänken.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 11 nov - 20:17

Allens och för all del samtliga mittfältares problem idag var nog den obefintliga röreslen från offensiva spelare.

Kort sagt tanken med att spela med wingbackar föll inte direkt väl ut för det fanns knappt en spelare som tog löpningar offensivt utan boll eller visade sig för att få passningar. Inte konstigt då att en spelfördelar som Allen får det svårt att prestera. ( Inte för att det ursäktar hela hans svaga insats, men den kan nog förklara den rätt mycket. )

överlag känns testet att spela 5-3-2 som väldigt misslyckat då vi helt tappade all form av offensiv kraft framåt samtidigt som det tyvärr återigen visade sig att Wisdom inte riktigt är redo för de större matcherna ännu, i alla fall inte som MB.

Vårt spel blev betydligt bättre efter det att Suso kom in, men frågan är om det berodde mest på honom eller på det faktum att vi plockade bort en mittback rent taktiskt och fick fram en spelare högre upp i plan. Att vi sedan bytte ut Sahin och inte Carragher eller Wisdom känns helt enkelt som felaktigt då vi trots allt låg under i det läget av matchen.

Efter taktikbytet känns matchen trots allt hyfsat jämn, även om Chelsea borde vunnit den sett till spelet första 45. Hoppas Rodgers nu insett att 3-5-2 inte var någon god idé och helt satsar vidare på 4-3-3 istället.

Den stora frågan nu är väl vad som egentligen skall högprioriteras i januarifönstret. Suarez har gjort 8 mål som striker och bör enligt mig få fortsätta i den rollen nu. Samtidigt har vi uppenbara kreativa problem framåt.

Fler än jag som hoppas på en riktigt bra winger som går rakt in och tar en startplats så kan Sterling / Suso göra upp om den andra platsen och Borini bli back-up till Suarez?

En teknisk och ruskigt löpstark winger är nog precis vad det här laget behöver allra mest just nu, samt självfallet en Lucas tillbaka från skada...

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Synthpoparen sön 11 nov - 20:21

jägarn skrev:
Mafisen skrev:Allen behöver vilas en match.

Vet inte riktigt om det handlar om vila, tror det gick lite för snabbt idag samtigt som Chelsea begränsade ytorna och det var dålig rörelse på Liverpool-spelarna.

Rodgers har hittills inte hittat den ultimata "3:an" bakom Sterling-Suarez-Suso. Allen har fått en tydlig roll som den defensiva av de tre men den rollen bör vara mer eller mindre given när Lucas är tillbaka. Sahin har fått den betyligt mer offensiva rollen men har inte riktigt komma in i den rollen och kommer sällan till avslut och har inte alls funnit någon magin tillsammans med Suarez. Gerrard bör vara rätt given i den rollen men är även bra som en ren central mittfältare. Blir intressant att se hur Rodgers löser detta?

I nästa match så måste Rodgers spela med två riktigt ytterbackar, därför måste Wisdom förpassas till bänken.

Personligen tror jag att den optimala trean ( inte de indivuellt bästa spelarna kanske ) är Lucas ( def ) - Allen - Gerrard ( off ) Suso eller Shelvey som ersättare till Gerrard samt Sahin och Henderson som ersättare till Allen. Lucas har väl i dagsläget ingen uppenbar ersättare i truppen tyvärr.

Skulle GJ nu dessutom kunna spelas som HB tror jag det kommer innebära stora offensiva förbättringar mot lite sämre lag för då kan Suso vandra in och lämna en öppen motorväg till GJ på den kanten. Wisdom får lira om någon av de ordinarie backarna inte kan spela.

Synthpoparen

Antal inlägg : 347
Registreringsdatum : 12-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av jägarn sön 11 nov - 20:46

Synthpoparen//

Du har förmodligen rätt att de tre är det bäst ur ett större perspektiv, defensivt tror jag att det skulle bli mycket men, offensivt finns det vissa förvågor att spelet blir för statiskt. I en sådan uppställning så måste Allen/Gerrad ta de offensiva löpningar och vara delaktig för att underlätta för de offensiva tre.

Jag är helt enig med dig att GJ skulle passa tillsammans med Suso, nu har ju GJ varit borta några matcher och därför var en aning ringrostig men det var ytterst få offensiva initiativ av våran högerback. Han måste komma tillbaka tillbaka i form och göra högerkanten till sin.
jägarn
jägarn

Antal inlägg : 484
Registreringsdatum : 12-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Apanpapan sön 11 nov - 20:50

[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna länk.]

avd höna av en fjäder snabel av en elefant.Kaka maka baka?
Apanpapan
Apanpapan

Antal inlägg : 1005
Registreringsdatum : 12-05-01
Ort : Eskilstuna

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Cliffhanger sön 11 nov - 21:13

Suck. Aftonblaskan förnekar sig inte.

Idag var väl första gången den här säsongen som vi fick med oss ett resultat som vi inte förtjänade (alltså i positiv bemärkelse).

Det var väldigt kul att se Suso i sitt rätta element. Efter en trevande start så spelade han upp sig rejält och han hittade många fina ytor. Förhoppningsvis så kommer Buck att börja använda honom mer centralt efter den här insatsen. Jag börjar dock tvivla mycket på Nuri. Fan, så svårt han har haft det på sistone. Kan bero på att han har haft en hög utgångsposition, men en spelare som har så mycket talang måste kunna utnyttja sina styrkor på ett helt annat sätt än vad han gör för tillfället. Tycker även han ser ointresserad ut under stora delar av dom minuterna han spelar.

Även skönt att Enrique skakat av sig förra veckans katastrofinsats. Nog var han lite virrig i första halvlek, men i andra var han ta mig fan briljant (och det som vänsterytter). Nu kommer förra höstens form tillbaka för honom, sanna mina ord!
Cliffhanger
Cliffhanger

Antal inlägg : 1542
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 35

http://www.outsmarted.se

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Daniel N'Grogg (D.23) mån 12 nov - 10:57

Det som framför allt är påtagligt med Nuri är hans fantastiskt obefintliga explosivitet. Fan en annan hade ju hunnit fram och tillbaka på en fotbollsplan innan han hunnit fram till mittcirkeln...

Förstår inte riktigt alla lovord av Enrique, var mycket felpass! Men samtidigt stabil defensiv vilket lämnar en kluven. För mig borde Glen och Enrique spela på varsin kant då jag anser att Wisdom är på tok för kalvaktig än så länge!

Annars får man väl instämma i vad du säger Cliffhanger, skönt att äntligen råna motståndarna på poäng än att bli rånad.

Även om vi ska ha i åtanke att Chelseas mål tillkommer på assist av Howard Webb så borde det stått minst 3-0 i halvtid (tänker på Oscar och Matas kanonlägen).

Med detta sagt vill jag bara säga en sak. För mig finns det bara en man of the match igår: BRAD JONES! Vilka räddningar han kom upp med och även om Mata och Oscar gör dåliga avslut så är han ute och skärmar av ytorna, dessutom rånar han Torres två gånger om.
Daniel N'Grogg (D.23)
Daniel N'Grogg (D.23)

Antal inlägg : 755
Registreringsdatum : 12-05-01
Ålder : 34
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Mattis-8 mån 12 nov - 11:05

Håller med om Jones. Jag tycker att Reina är en bättre keeper och att han är nummer 1 trots knackig form, men jag kan inte låta bli att undra om inte Jones åtminstone tagit sig in i skallen på BR. Får skriva under på det du säger om Enrique också, han har en tendens att göra det lätta väldigt svårt - men lika fullt kan han få det svåra att se lätt ut. Ojämn, naiv, klumpig och alldeles fantastisk. Kluven var ordet.
Mattis-8
Mattis-8

Antal inlägg : 635
Registreringsdatum : 12-06-18
Ort : Lund

Till överst på sidan Gå ner

Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12 - Sida 2 Empty Sv: Chelsea FC - Liverpool FC: Viasat Fotboll 17:00, 11/11-12

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet